Ivo's GT Turbo Rood, Clio RS PH II erbij...
Ben is even wat aan het informeren her en der voor een nieuwe turbo voor de 5.
Iemand ervaringen met de GT series van Garrett..?
Welk type past er goed op een 5 GTT, en zijn er voordelen aan een GT serie t.o.v. de T25 / T28 bijvoorbeeld ?
Wil eigenlijk gewoon een kleine update voor de 5 nu ik toch wat anders moet gaan aanschaffen, ben er totaal nog niet uit
Iemand ervaringen met de GT series van Garrett..?
Welk type past er goed op een 5 GTT, en zijn er voordelen aan een GT serie t.o.v. de T25 / T28 bijvoorbeeld ?
Wil eigenlijk gewoon een kleine update voor de 5 nu ik toch wat anders moet gaan aanschaffen, ben er totaal nog niet uit
Vond die MD28r eigenlijk perfect voor iets meer pk's en koppel. Spoelde bijna net zo snel op als een originele. Is volgens mij vergelijkbaar met de gt22 serie van Garrett. Die pro 300 is te groot vind ik. Duurt te lang voor je druk hebt en als het dan komt, klapt het er vol in. Heb nu de gt2560r en die spoeld ook lekker snel op bij mij. Mooie druk opbouw en nog genoeg adem bovenin. Wil eigenlijk eens kijken wat de kleinste gt28.. doet bij mijn gtt.
Kijk dat snelle opspinnen vind ik ook wel belangrijk idd Gerry, en dat een MB 300 laat inkomt had ik ook al begrepen.
Jammer dat die ex turbo van je net verkocht is...
Op de site van Speedon hebben ze een aardig overzicht van het leveringsprogramma van Garrett incl. de prijzen
Jammer dat die ex turbo van je net verkocht is...
Op de site van Speedon hebben ze een aardig overzicht van het leveringsprogramma van Garrett incl. de prijzen
Even een goed gesprek gehad met Turbo Hoet over de ooit geleverde turbo's aan JL Tuning....., met wat hulp van wat bekende hier
Ze gaan even wat dingen uitzoeken, ik heb ze wat info en spec's gemaild van een bepaalde turbo, en krijg er zsm antwoord op wat ze nog kunnen leveren voor de 5.
Gisteravond even een turbo van het donorblok afgeschroefd, die gaat een dezer dagen even rijdelijk op de GTT, dan kunnen we iig rijden.
We wachten maar even het antwoord af van Hoet...

Ze gaan even wat dingen uitzoeken, ik heb ze wat info en spec's gemaild van een bepaalde turbo, en krijg er zsm antwoord op wat ze nog kunnen leveren voor de 5.

Gisteravond even een turbo van het donorblok afgeschroefd, die gaat een dezer dagen even rijdelijk op de GTT, dan kunnen we iig rijden.
We wachten maar even het antwoord af van Hoet...
die turbo die ik heb komt bij turboworld vandaan. ook geen id wat de specs precies zijn maar voor zover ik heb kunnen vinden staat ie gelijk aan een gt2560r...
Nou we hebben bericht terug van Hoet, maar de prijzen zijn behoorlijk gestegen in een paar jaar....
Heb even een prijs opgevraagd van de T2 Hybride turbo die Steven destijds op zn 5 had zitten....
Na wat onderhandelen komen we op een acceptabel bedrag voor een nieuwe turbo, maar zonder garantie.....
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/T2%20Hybrid.jpg[/img]
" omdat het hier om tuning gaat verlenen wij geen garantie op de geleverde turbo..."
Tja, maar is even kijken wat we nu gaan aanschaffen, maar denk dat we nog even blijven rijden met de donor turbo..., ben er gewoon nog niet uit
Heb even een prijs opgevraagd van de T2 Hybride turbo die Steven destijds op zn 5 had zitten....
Na wat onderhandelen komen we op een acceptabel bedrag voor een nieuwe turbo, maar zonder garantie.....

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/T2%20Hybrid.jpg[/img]
" omdat het hier om tuning gaat verlenen wij geen garantie op de geleverde turbo..."
Tja, maar is even kijken wat we nu gaan aanschaffen, maar denk dat we nog even blijven rijden met de donor turbo..., ben er gewoon nog niet uit
Beetje raar verhaal. Als je hem voor het eerst start en hij pluinmt meteen als een gek heeft het niet erg veel met tuning te maken maar een fabrikage fout.
Zoiets moet toch garantie op zitten zou je zeggen?
Zoiets moet toch garantie op zitten zou je zeggen?
Nee dat is het nou juist, het is een "special" die samengesteld is uit verschillende delen...., en specifiek op vraag gemaakt wordt.
Ik blijf het aan de ene kant toch vreemd vinden dat ze een nieuw product kunnen leveren zonder garantie...
Je krijgt dan een opmerking van, " alles wordt volgens de kwaliteitsnorm samengesteld en geleverd"
Ik blijf het aan de ene kant toch vreemd vinden dat ze een nieuw product kunnen leveren zonder garantie...
Je krijgt dan een opmerking van, " alles wordt volgens de kwaliteitsnorm samengesteld en geleverd"
Is het miss een optie voor je om zelf een turbo samen te stellen?
Was toch iets met een volvo 440 compressor op een 5 turbotje?
Was toch iets met een volvo 440 compressor op een 5 turbotje?
Lees ff wat hierboven staat Tuur....., ik heb dus een prijs opgevraagd van een goed samengestelde turbo voor een 5 GTT...
Ga nog even naar A'foort bellen waar Jochem zn verse fohn opgehaald heeft, en wellicht is een KTR 180 ook een idee

Ga nog even naar A'foort bellen waar Jochem zn verse fohn opgehaald heeft, en wellicht is een KTR 180 ook een idee
Dat weet ik maar zelf iets samenstellen met wat meer pit kan toch ook?
"voor de laatste keer..." Lees nou ff wat er staat.....
Die turbo die hier boven staat afgebeeld is een ideaale turbo die samengesteld is uit diverse delen voor een GTT
Ik ga het wiel niet nogmaals uitvinden zoals sommigen hier wel doen


Die turbo die hier boven staat afgebeeld is een ideaale turbo die samengesteld is uit diverse delen voor een GTT

Ik ga het wiel niet nogmaals uitvinden zoals sommigen hier wel doen
Ik heb het niet goed verwoord denk ik. Ik bedoel ook als tijdelijke oplossing 

Waarom heb je dan een gtt

Maar ik snap je punt


Maar ik snap je punt

-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Anders misschien deze eens proberen Ivo ? : http://www.etteindhoven.nl/
Wim en ik gaan hier dinsdagavond naar toe voor een (revisie) turbo voor zijn AT.
Wim en ik gaan hier dinsdagavond naar toe voor een (revisie) turbo voor zijn AT.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Heeft mijn buurman ook op zijn GTT zitten. Gaat ook wel lekker af op een standaard GTTtjeIvo van Achthoven schreef:Lees ff wat hierboven staat Tuur....., ik heb dus een prijs opgevraagd van een goed samengestelde turbo voor een 5 GTT...![]()
Ga nog even naar A'foort bellen waar Jochem zn verse fohn opgehaald heeft, en wellicht is een KTR 180 ook een idee

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Als alles weer eens een beetje mee zit gaan we dit weekend eindelijk weer lekker rijden met de GT
Deze week wordt de turbo gewisseld voor een (tijdelijke) donor, hopen dat deze het nog even een tijdje volhoudt....
Dan gaan we met de turbo die eraf komt wel naar de revisie boer, en mag ie gelijk even wat aanpassen....
Ook maar eens kijken of ie ergens de bank op kan om te kijken hoe ie het lekkerst loopt

Deze week wordt de turbo gewisseld voor een (tijdelijke) donor, hopen dat deze het nog even een tijdje volhoudt....
Dan gaan we met de turbo die eraf komt wel naar de revisie boer, en mag ie gelijk even wat aanpassen....
Ook maar eens kijken of ie ergens de bank op kan om te kijken hoe ie het lekkerst loopt
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ivo, Jacob en zijn broer zijn dinsdag naar ETT Eindhoven geweest en kwamen met een zeer goed gevoel thuis. Misschien wil Jacob zijn verhaaltje hier ook kwijt, of mag ik het kopiëren van mijn forum Jacob??..
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Inderdaad, wij zijn daar afgelopen dinsdagavond geweest.
Heel erg goed geholpen en eigenlijk gelijk een mini cursus "Turbo" ontvangen. Terwijl wij erbij stonden heeft hij de Turbo uit elkaar gehaald en gelijk aangegeven wat er wel en niet vervangen hoeft te worden (en wat mogelijk nog ge-upgrade zou kunnen worden).
Best een tijd daar rondgehangen en ik had ook nog het voorbeeld uit je topic gegeven van Hoet dat die geen garantie geeft op die Hybride turbo. Vond hij ook wel vreemd, je mag toch verwachten dat een bedrijf achter zijn product staat.
Hij werkt voornamelijk in de rally, er lagen dus ook al een paar hele mooie turbo's klaar om gereviseerd te worden.....
Hij moest ook wel een beetje lachen om de turbodruk waar de AT standaard op draait, dat ligt iets lager als de normale druk die hij tegenkomt bij zijn turbo's.
Kortom: heel erg goed geholpen en ook hele snelle service. Dinsdagavond gebracht, hij heeft hem gelijk gedemonteerd en ik kreeg net een seintje dat hij morgen aan het begin van de middag al klaar ligt
Heel erg goed geholpen en eigenlijk gelijk een mini cursus "Turbo" ontvangen. Terwijl wij erbij stonden heeft hij de Turbo uit elkaar gehaald en gelijk aangegeven wat er wel en niet vervangen hoeft te worden (en wat mogelijk nog ge-upgrade zou kunnen worden).
Best een tijd daar rondgehangen en ik had ook nog het voorbeeld uit je topic gegeven van Hoet dat die geen garantie geeft op die Hybride turbo. Vond hij ook wel vreemd, je mag toch verwachten dat een bedrijf achter zijn product staat.
Hij werkt voornamelijk in de rally, er lagen dus ook al een paar hele mooie turbo's klaar om gereviseerd te worden.....

Kortom: heel erg goed geholpen en ook hele snelle service. Dinsdagavond gebracht, hij heeft hem gelijk gedemonteerd en ik kreeg net een seintje dat hij morgen aan het begin van de middag al klaar ligt

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
kan je niet vragen of ze zin hebben in RTC clubdag zoals toen bij Mannessen motoren?Jacob Priem schreef:Inderdaad, wij zijn daar afgelopen dinsdagavond geweest.
Heel erg goed geholpen en eigenlijk gelijk een mini cursus "Turbo" ontvangen. Terwijl wij erbij stonden heeft hij de Turbo uit elkaar gehaald en gelijk aangegeven wat er wel en niet vervangen hoeft te worden (en wat mogelijk nog ge-upgrade zou kunnen worden).
Best een tijd daar rondgehangen en ik had ook nog het voorbeeld uit je topic gegeven van Hoet dat die geen garantie geeft op die Hybride turbo. Vond hij ook wel vreemd, je mag toch verwachten dat een bedrijf achter zijn product staat.
Hij werkt voornamelijk in de rally, er lagen dus ook al een paar hele mooie turbo's klaar om gereviseerd te worden.....Hij moest ook wel een beetje lachen om de turbodruk waar de AT standaard op draait, dat ligt iets lager als de normale druk die hij tegenkomt bij zijn turbo's.
Kortom: heel erg goed geholpen en ook hele snelle service. Dinsdagavond gebracht, hij heeft hem gelijk gedemonteerd en ik kreeg net een seintje dat hij morgen aan het begin van de middag al klaar ligt
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Hmm, net de turbo erop gemonteerd, starten, en ja hoor na een minuut veel witte blauwe rook......uit de pijp...., ook met stationair mooie wolkjes...
Even wat heen en weer gereden en lijkt nu wel minder te worden, maar haalde gelijk mn vinger wat olie uit de pijp.....vreemd
Hopelijk is dit van de overleden turbo, en ligt dit nog in de buis...., maar eens even rijden, en kijken of het stopt......grmmmzzz...
Even wat heen en weer gereden en lijkt nu wel minder te worden, maar haalde gelijk mn vinger wat olie uit de pijp.....vreemd
Hopelijk is dit van de overleden turbo, en ligt dit nog in de buis...., maar eens even rijden, en kijken of het stopt......grmmmzzz...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heb je de intercooler al een keer op zn kop gezet?
Dr zal vast nog wel wat olie rondslingeren. Voordat dat er allemaal uit is...

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Dat is geen optie denk ik Joost, hij doet dit namelijk vanuit zijn garage aan huis (in een behoorlijk dure wijk) in Eindhoven. Moest nog wel ff lachen ook, staat een straalkast in zijn garage en wat staat er op nog geen anderhalve meter afstand ? Een behoorlijk nieuwe Maserati....Joost van der Hammen schreef: kan je niet vragen of ze zin hebben in RTC clubdag zoals toen bij Mannessen motoren?

Hopelijk is dit inderdaad nog van de oude turbo Ivo!
Nou net even de koopavond nuttig besteed....MartijnG schreef:Heb je de intercooler al een keer op zn kop gezet?Dr zal vast nog wel wat olie rondslingeren. Voordat dat er allemaal uit is...


Hmm even stoppen, slangen maar eens controleren, en jahoor, een IC slang ernaast....., erop gedaan weer gaan rijden, en hoppa netjes fluiten, en goed vermogen

Roken is nu eigenlijk wel weg, dus zal wel idd van de oude turbo geweest zijn....
Kunnen we maar eens wat km's gaan maken !