Ivo's GT Turbo Rood, Clio RS PH II erbij...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ivo
Über-Spammer

Ben is even wat aan het informeren her en der voor een nieuwe turbo voor de 5.
Iemand ervaringen met de GT series van Garrett..?
Welk type past er goed op een 5 GTT, en zijn er voordelen aan een GT serie t.o.v. de T25 / T28 bijvoorbeeld ?

Wil eigenlijk gewoon een kleine update voor de 5 nu ik toch wat anders moet gaan aanschaffen, ben er totaal nog niet uit
Tom
Moderator
Car: MB

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer

Tja....., kom ik wel iets ruimte te kort... :D
GerryTT

Vond die MD28r eigenlijk perfect voor iets meer pk's en koppel. Spoelde bijna net zo snel op als een originele. Is volgens mij vergelijkbaar met de gt22 serie van Garrett. Die pro 300 is te groot vind ik. Duurt te lang voor je druk hebt en als het dan komt, klapt het er vol in. Heb nu de gt2560r en die spoeld ook lekker snel op bij mij. Mooie druk opbouw en nog genoeg adem bovenin. Wil eigenlijk eens kijken wat de kleinste gt28.. doet bij mijn gtt.
Ivo
Über-Spammer

Kijk dat snelle opspinnen vind ik ook wel belangrijk idd Gerry, en dat een MB 300 laat inkomt had ik ook al begrepen.
Jammer dat die ex turbo van je net verkocht is...

Op de site van Speedon hebben ze een aardig overzicht van het leveringsprogramma van Garrett incl. de prijzen
GerryTT

Anders misschien een nieuwe kopen. Kost wel wat maar als je hem toch wil hebben...
Ivo
Über-Spammer

Dat wordt het ook wel denk ik
Ivo
Über-Spammer

Even een goed gesprek gehad met Turbo Hoet over de ooit geleverde turbo's aan JL Tuning....., met wat hulp van wat bekende hier :D
Ze gaan even wat dingen uitzoeken, ik heb ze wat info en spec's gemaild van een bepaalde turbo, en krijg er zsm antwoord op wat ze nog kunnen leveren voor de 5. (Y)
Gisteravond even een turbo van het donorblok afgeschroefd, die gaat een dezer dagen even rijdelijk op de GTT, dan kunnen we iig rijden.

We wachten maar even het antwoord af van Hoet...
Ivo
Über-Spammer

Zo net bericht terug van Hoet, het even iets meer zoekwerk, maar morgen weten we meer.... (Y)
tutuur
Clubsponsor

die turbo die ik heb komt bij turboworld vandaan. ook geen id wat de specs precies zijn maar voor zover ik heb kunnen vinden staat ie gelijk aan een gt2560r...
Ivo
Über-Spammer

Nou we hebben bericht terug van Hoet, maar de prijzen zijn behoorlijk gestegen in een paar jaar....
Heb even een prijs opgevraagd van de T2 Hybride turbo die Steven destijds op zn 5 had zitten....
Na wat onderhandelen komen we op een acceptabel bedrag voor een nieuwe turbo, maar zonder garantie..... (U)

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/T2%20Hybrid.jpg[/img]

" omdat het hier om tuning gaat verlenen wij geen garantie op de geleverde turbo..."

Tja, maar is even kijken wat we nu gaan aanschaffen, maar denk dat we nog even blijven rijden met de donor turbo..., ben er gewoon nog niet uit
Tom
Moderator

Kunnen ze daar zo makkelijk onderuit komen? Is dat ding op een standaard auto geleverd? Zeg je toch dat hij daar voor is (0)
tutuur
Clubsponsor

Beetje raar verhaal. Als je hem voor het eerst start en hij pluinmt meteen als een gek heeft het niet erg veel met tuning te maken maar een fabrikage fout.

Zoiets moet toch garantie op zitten zou je zeggen?
Ivo
Über-Spammer

Nee dat is het nou juist, het is een "special" die samengesteld is uit verschillende delen...., en specifiek op vraag gemaakt wordt.
Ik blijf het aan de ene kant toch vreemd vinden dat ze een nieuw product kunnen leveren zonder garantie...
Je krijgt dan een opmerking van, " alles wordt volgens de kwaliteitsnorm samengesteld en geleverd"
Tom
Moderator

Tja, ik vind het vreemd. zou het nog eens effe navragen....
tutuur
Clubsponsor

Is het miss een optie voor je om zelf een turbo samen te stellen?

Was toch iets met een volvo 440 compressor op een 5 turbotje?
Ivo
Über-Spammer

Lees ff wat hierboven staat Tuur....., ik heb dus een prijs opgevraagd van een goed samengestelde turbo voor een 5 GTT... :p
Ga nog even naar A'foort bellen waar Jochem zn verse fohn opgehaald heeft, en wellicht is een KTR 180 ook een idee
tutuur
Clubsponsor

Dat weet ik maar zelf iets samenstellen met wat meer pit kan toch ook?
Ivo
Über-Spammer

"voor de laatste keer..." Lees nou ff wat er staat..... (S)

Die turbo die hier boven staat afgebeeld is een ideaale turbo die samengesteld is uit diverse delen voor een GTT 8)
Ik ga het wiel niet nogmaals uitvinden zoals sommigen hier wel doen

:wink:
tutuur
Clubsponsor

Ik heb het niet goed verwoord denk ik. Ik bedoel ook als tijdelijke oplossing :p
Ivo
Über-Spammer

Nee joh, strax gaat ie weer naar de klote...., en ik heb een hekel aan sleutelen.... :D
tutuur
Clubsponsor

Waarom heb je dan een gtt :+ :lol:

Maar ik snap je punt :)
Steven
Car: M536

Bel anders Jeroen nog eens? Misschien kan hij nog even bij Hoet aan de bel hangen voor je, koop je voor hem een krat bier :)
Jacob Priem

Anders misschien deze eens proberen Ivo ? : http://www.etteindhoven.nl/

Wim en ik gaan hier dinsdagavond naar toe voor een (revisie) turbo voor zijn AT.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Lees ff wat hierboven staat Tuur....., ik heb dus een prijs opgevraagd van een goed samengestelde turbo voor een 5 GTT... :p
Ga nog even naar A'foort bellen waar Jochem zn verse fohn opgehaald heeft, en wellicht is een KTR 180 ook een idee
Heeft mijn buurman ook op zijn GTT zitten. Gaat ook wel lekker af op een standaard GTTtje (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ivo
Über-Spammer

Als alles weer eens een beetje mee zit gaan we dit weekend eindelijk weer lekker rijden met de GT :D
Deze week wordt de turbo gewisseld voor een (tijdelijke) donor, hopen dat deze het nog even een tijdje volhoudt....
Dan gaan we met de turbo die eraf komt wel naar de revisie boer, en mag ie gelijk even wat aanpassen....
Ook maar eens kijken of ie ergens de bank op kan om te kijken hoe ie het lekkerst loopt
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ivo, Jacob en zijn broer zijn dinsdag naar ETT Eindhoven geweest en kwamen met een zeer goed gevoel thuis. Misschien wil Jacob zijn verhaaltje hier ook kwijt, of mag ik het kopiëren van mijn forum Jacob??..
Jacob Priem

Inderdaad, wij zijn daar afgelopen dinsdagavond geweest.

Heel erg goed geholpen en eigenlijk gelijk een mini cursus "Turbo" ontvangen. Terwijl wij erbij stonden heeft hij de Turbo uit elkaar gehaald en gelijk aangegeven wat er wel en niet vervangen hoeft te worden (en wat mogelijk nog ge-upgrade zou kunnen worden).

Best een tijd daar rondgehangen en ik had ook nog het voorbeeld uit je topic gegeven van Hoet dat die geen garantie geeft op die Hybride turbo. Vond hij ook wel vreemd, je mag toch verwachten dat een bedrijf achter zijn product staat.

Hij werkt voornamelijk in de rally, er lagen dus ook al een paar hele mooie turbo's klaar om gereviseerd te worden..... :worship: Hij moest ook wel een beetje lachen om de turbodruk waar de AT standaard op draait, dat ligt iets lager als de normale druk die hij tegenkomt bij zijn turbo's.

Kortom: heel erg goed geholpen en ook hele snelle service. Dinsdagavond gebracht, hij heeft hem gelijk gedemonteerd en ik kreeg net een seintje dat hij morgen aan het begin van de middag al klaar ligt :smile:
antoine
Car: Renault Clio III RS

Dat is nog sneller dan dat jullie te horen hadden gekregen Jacob! Ik ben benieuwd (Y)
Ivo
Über-Spammer

Klinkt goed jongens, ga wel eens even informeren....
Joost van der Hammen
Contacteer:

Jacob Priem schreef:Inderdaad, wij zijn daar afgelopen dinsdagavond geweest.

Heel erg goed geholpen en eigenlijk gelijk een mini cursus "Turbo" ontvangen. Terwijl wij erbij stonden heeft hij de Turbo uit elkaar gehaald en gelijk aangegeven wat er wel en niet vervangen hoeft te worden (en wat mogelijk nog ge-upgrade zou kunnen worden).

Best een tijd daar rondgehangen en ik had ook nog het voorbeeld uit je topic gegeven van Hoet dat die geen garantie geeft op die Hybride turbo. Vond hij ook wel vreemd, je mag toch verwachten dat een bedrijf achter zijn product staat.

Hij werkt voornamelijk in de rally, er lagen dus ook al een paar hele mooie turbo's klaar om gereviseerd te worden..... :worship: Hij moest ook wel een beetje lachen om de turbodruk waar de AT standaard op draait, dat ligt iets lager als de normale druk die hij tegenkomt bij zijn turbo's.

Kortom: heel erg goed geholpen en ook hele snelle service. Dinsdagavond gebracht, hij heeft hem gelijk gedemonteerd en ik kreeg net een seintje dat hij morgen aan het begin van de middag al klaar ligt :smile:
kan je niet vragen of ze zin hebben in RTC clubdag zoals toen bij Mannessen motoren?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ivo
Über-Spammer

Hmm, net de turbo erop gemonteerd, starten, en ja hoor na een minuut veel witte blauwe rook......uit de pijp...., ook met stationair mooie wolkjes...
Even wat heen en weer gereden en lijkt nu wel minder te worden, maar haalde gelijk mn vinger wat olie uit de pijp.....vreemd
Hopelijk is dit van de overleden turbo, en ligt dit nog in de buis...., maar eens even rijden, en kijken of het stopt......grmmmzzz... :@
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Heb je de intercooler al een keer op zn kop gezet? :P Dr zal vast nog wel wat olie rondslingeren. Voordat dat er allemaal uit is...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jacob Priem

Joost van der Hammen schreef: kan je niet vragen of ze zin hebben in RTC clubdag zoals toen bij Mannessen motoren?
Dat is geen optie denk ik Joost, hij doet dit namelijk vanuit zijn garage aan huis (in een behoorlijk dure wijk) in Eindhoven. Moest nog wel ff lachen ook, staat een straalkast in zijn garage en wat staat er op nog geen anderhalve meter afstand ? Een behoorlijk nieuwe Maserati.... :smile:

Hopelijk is dit inderdaad nog van de oude turbo Ivo!
Ivo
Über-Spammer

MartijnG schreef:Heb je de intercooler al een keer op zn kop gezet? :P Dr zal vast nog wel wat olie rondslingeren. Voordat dat er allemaal uit is...
Nou net even de koopavond nuttig besteed.... :D Even proef wezen rijden, eerst nog wat pluimen, en een raar fluitend geluid...., even stoppen, steeds minder rook, af en toe nog een pluimpje bij 6000 trn stationair... :D , weer weg, maar nog steeds raar fluitje erin,....., werd steeds anders van klank, en ineens bijna geen vermogen meer, maar wel uitslaan op het dashboard....
Hmm even stoppen, slangen maar eens controleren, en jahoor, een IC slang ernaast....., erop gedaan weer gaan rijden, en hoppa netjes fluiten, en goed vermogen (Y)
Roken is nu eigenlijk wel weg, dus zal wel idd van de oude turbo geweest zijn....
Kunnen we maar eens wat km's gaan maken !
Plaats reactie