ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Maus

Op een zwarte wagen zie je de details veel minder goed.
Ik merk 't nu ook weer zelf bij de EVO, zet een zilvere of een witte naast de mijne (zwart) en zie de verschillen. :)
Ik weet wel dat mijn volgende auto geen zwarte zal worden.
Haas
Car: Megane RS

ik vind het over het algemeen veel dikker ogen dan een andere kleur.
Mijn clio was ook egaal zwart endat vond ik beter dan bijvoorbeeld een willi blauwe oid. Het staat niet verkeerd, maar gewoon zwart, dat blijft gewoon de bomb diggy (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Haas schreef:ik vind het over het algemeen veel dikker ogen dan een andere kleur.
Mijn clio was ook egaal zwart endat vond ik beter dan bijvoorbeeld een willi blauwe oid. Het staat niet verkeerd, maar gewoon zwart, dat blijft gewoon de bomb diggy (Y)
:ja:
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Gelukkig maar!
lesmoutas
Contacteer:

Ik geef Maus gelijk, bij een zwarte wagen zie je de contouren veel minder dan bij dezelfde wagen in een lichte kleur. Ik heb zelf drie zwarte wagens gehad een Polo, GTT en WRX, de volgende wordt beslist van een andere kleur. Zwart heeft ook het nadeel, dat het interieur 's zomers toch wel heel erg warm wordt. Geef mij maar de kleur van mijn RS, metallic geel met donkere velgen, de mooiste kleur, die ik ooit op een wagen heb aangetroffen. Als ik mijn WRX in de toekomst wegdoe (wellicht voor de EVO 10) wordt die eveneens geel met donkere velgen, (de EVO 9 is in die kleur leverbaar).Welke kleur je ook kiest het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.
Arno17

Dan blijf ik bij de favo kleur blauw( auto Ron) gevolgd door het rood van de auto die ik nu heb.

Geel is wel mooi, maar ik zou me dan toch teveel een kanariepietje voelen.... :D , het staat wel stoer en snel, tevens ook wel weer de orginele kleur van me favoriete sportwagens Ferrari.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

In de Autovisie welke ik van middag in mijn brievenbus vond(nr.13), een behoorlijk positieve eerste rij-indruk van de nieuwe RS.
Arno17

#Ron# schreef:In de Autovisie welke ik van middag in mijn brievenbus vond(nr.13), een behoorlijk positieve eerste rij-indruk van de nieuwe RS.
Zal straks even in de schappen op het werk even een blikje werpen in de Autovisie, las wel al dat er lekker mee geboenderd kan worden, ook normaal rijden is geen probleem.

Iemand al op autoweek gelezen over een Megane RS DIESEL?.....onderzoeksfase!
GijsClioRS

#Ron# schreef:In de Autovisie welke ik van middag in mijn brievenbus vond(nr.13), een behoorlijk positieve eerste rij-indruk van de nieuwe RS.
Zijn er inderdaad aardig over te spreken in de Autovisie. (Y) Alleen de besturing blijft een heikel punt bij de Clio III.
GijsClioRS

Arno17 schreef:Dan blijf ik bij de favo kleur blauw( auto Ron) gevolgd door het rood van de auto die ik nu heb.

Geel is wel mooi, maar ik zou me dan toch teveel een kanariepietje voelen.... :D , het staat wel stoer en snel, tevens ook wel weer de orginele kleur van me favoriete sportwagens Ferrari.
Ik blijf het Willie-blauw voor de kleine hatchbacks van Renault (5gtt, Clio 16V, Willie en RS) het mooiste vinden. (laat ik 'm nu ook zelf in de kleur gehad hebben... :p :wink: )
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Remco T.
Contacteer:

Maus schreef:Op een zwarte wagen zie je de details veel minder goed.
Ik merk 't nu ook weer zelf bij de EVO, zet een zilvere of een witte naast de mijne (zwart) en zie de verschillen. :)
Ik weet wel dat mijn volgende auto geen zwarte zal worden.
a.s. Donderdag heb ik een EVO IX staan op mn stage Maus :p kom je een nieuwe uitzoeken ? :p
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Wheels

Op weg met de Renault Clio RS

Met al die klinkende successen in de Formule 1 heeft Renault iets te bewijzen. Verpulveren de Fransen met de nieuwe Clio Sport binnekort ook de concurerentie op de openbare weg?

Zo'n vaart zal het niet lopen, want er zijn wel meer automerken met een hot hatch in het assortiment, met een slordige 200 pk. Tuurlijk, de Clio RS is een heel rappe jongen, maar dat zie je er toch niet meteen aan af. Het ontbreken van allerlei opvallende spoilers doet zelfs het ergste vermoeden. Maar als je iets langer naar de RS kijkt, zie je dat het zeker geen gewone Clio is. Deze Fransoos ziet er toch iets dikker uit dan het basismodel, en dat is-ie ook. De voorschermenm voorzien van stoere luchthappers, zijn 4 cm breder geworden en achter ook nog eens bijna 3 cm. Het opvallendste is de diffuser onder de achterbumper. Deze luchtgeleider uit de racesport zie je steeds vaker onder 'gewone auto's' hangen, maar is een regelrechte primeur in deze klasse. De diffuser zorgt voor een betere stabiliteit bij hoge snelheden en maakt de onvermijdelijke taartschep-spoiler achterop overbodig.
De uitlaatpijpen, uiteraard links en rechts zijn ook meteen in de diffuser geintegreerd.De tweeliter viercilinder levert 200 pk, maar moet constant op toeren gehouden worden om tot heftige prestaties te komen. De sprint van 0 tot 100 km/u vergt 6,9 seconden en de koek is op bij 215 km/u.
De afstelling van het onderstel is sportief, stug en in snel genomen bochten helt de Clio RS amper over. Toch is de snelste Clio niet oncomfortabel. Ook binnenin is de RS verre van schreeuwerig sportief. Aluminium pedalen en een dik lederen sportstuur zijn de meest in het oog springende zaken. Om je hoofd koel te houden achter het stuur van dit bijtertje is airco standaard, evenals ESP, ABS, centrale deurvergrendeling en acht airbags. De Clio RS is alleen als driedeurs leverbaar en staat vanaf eind juli bij de dealers. Prijzen vanaf € 28.900
Maus

Remco T. schreef:a.s. Donderdag heb ik een EVO IX staan op mn stage Maus :p kom je een nieuwe uitzoeken ? :p
Even proefrijden lijkt me geen probleem hoor. :)
Met een goed bod op de mijne valt er altijd wel te praten natuurlijk. ;)
Foeke

Heb een paar leuke velgen gezien voor op m'n RS alleen gaat het passen???

Volgende afmetingen size 17" 7J, offset +42, backside 5 1/2, bolt pattern 4x100 & 4x4.5
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Menno

Weet iemand hoeveel mm een Clio RS ph1, lager is dan een 'normale' clio? Dus tov een 1.4 of 1.6 ofzo.
rev it like a rental
Maus

20 toch?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Dit leest wat makkelijker :wink:

KLIK
Siem

HEb net afgelopen week 2300km in mijn nieuwe Clio RS gereden. Auto voelt idd zwaarder en groter. Rijdt bijzonder fijn.
Ben zondag door luxemburg gereden en niet op toeristen tempo, maar daar is de auto wel op z'n best. pakt lekker op, schakelt perfect en plakt super in de bocht. Zwaaft iets bij flink aanremmen voor de bocht, maar dat al met de bandenspanning te maken hebben. Fun factor zeker aanwezig.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Siem schreef:HEb net afgelopen week 2300km in mijn nieuwe Clio RS gereden. Auto voelt idd zwaarder en groter. Rijdt bijzonder fijn.
Ben zondag door luxemburg gereden en niet op toeristen tempo, maar daar is de auto wel op z'n best. pakt lekker op, schakelt perfect en plakt super in de bocht. Zwaaft iets bij flink aanremmen voor de bocht, maar dat al met de bandenspanning te maken hebben. Fun factor zeker aanwezig.
Leuk, foto's :D :foto:
Siem

Bij deze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Mooie wagen Siem! Heel veel plezier ermee! (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Gelijk andere pijpen? :)

Nette wagen in de kleur Gris Makahara... Staat bij ons bij de dealer ook.

Veel plezier ermee (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Wat een ontzettend geile wagen zeg van buiten!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Siem

inderdaad andere pijpjes. passen perfect over de originele pijpen heen.
Brulpijp niet nodig, maakt al een mooi geluid van zichzelf (~)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ziet er goed uit (Y)
clio_rs

hele mooie auto siem :worship: veel plezier ermee, en rij voorzichtig is zonde van de auto als je hem in elkaar rijd :D
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Me vader heet ook Siem maar heeft niet zo'n auto (U) :p :lol:
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Siem ik heb Bjorn vandaag aan de telefoon gesproken, wist niet dat jullie elkaar kende. Jouw auto kwam ook nog uit Gorinchem (Y) Misschien komt die a.s zondag 30 juli naar Oss toe bij de Franse Auto dag. Mooie wagen en ben benieuwd hoe de pijpen op de Rode Clio Rs staan van Bjorn. Maar dat zie ik dan vanzelf :)
Siem

was al tijden bezig met Bjorn bezig met info verzamelen over de RS. Was meteen erg enthousiast over de eerste foto's van de gele RS die ik vorig jaar voor het eest zag. Is alleen erg jammer dat de kleur jaune sirius(clio2 rs fase 3) niet leverbaar was op deze uitvoering.
Zaterdag krijgt Bjorn ook pijpjes, neem ik voor hem mee.
Zijn net een stel kleine kinderen geweest die een speelgoedje uit gingen zoeken.. ben er net als Bjorn ook voor naar Geneve geweest..
en we hadden ruime voor info
Heb hem daarom bij Bjorn besteld en niet hier in de buurt.
kom denk ik ook wel even kijken in Oss en dan niet met mijn hobby 19 16v
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Siem schreef:was al tijden bezig met Bjorn bezig met info verzamelen over de RS. Was meteen erg enthousiast over de eerste foto's van de gele RS die ik vorig jaar voor het eest zag. Is alleen erg jammer dat de kleur jaune sirius(clio2 rs fase 3) niet leverbaar was op deze uitvoering.
Zaterdag krijgt Bjorn ook pijpjes, neem ik voor hem mee.
Zijn net een stel kleine kinderen geweest die een speelgoedje uit gingen zoeken.. ben er net als Bjorn ook voor naar Geneve geweest..
en we hadden ruime voor info
Heb hem daarom bij Bjorn besteld en niet hier in de buurt.
kom denk ik ook wel even kijken in Oss en dan niet met mijn hobby 19 16v
Dat zou helemaal mooi zijn, 2 nieuwe RS'jes als bjorn komt.

Kijk hier maar voor meer informatie:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=105

:) AnthonyR :)
Siem

heb het aangemeld. alleen wel als misschien.
de auto van Bjorn is 94-TB-SX en die van mij is de 95.
En dat terwijl de chassisnrs niet opvolgend zijn.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Siem schreef:heb het aangemeld. alleen wel als misschien.
de auto van Bjorn is 94-TB-SX en die van mij is de 95.
En dat terwijl de chassisnrs niet opvolgend zijn.
Tegelijk besteld :lol: :p , ik heb het kenteken van Bjorn al door gegeven aan Ronnie Detmers. Maar push Bjorn even dat die ook komt. :p
Arno17

Hele mooie auto, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. :worship:

De bladen in Nederland zijn redelijk tot goed te spreken over deze RS, zeker als je hem afzet tegen de prijzen van de GOLF GTI of ander geweld in deze klasse.

Ben zeker van plan om binnen nu en 5 jaar deze RS aan te schaffen, alleen weet de rest van het gezin dit nog niet..... :lol: :lol:

Enne, ben benieuwd of je net zo snel of sneller bent dan de wat oudere RS'en, het gewicht van de nieuwe RS is op dit forum nog al goed voor de nodige gesprekstof.

Maar nogmaals, succes en veel veilige KM'ers gewenst.
Siem

Heb ook een RS fase 1 gehad, was ook een fijne en volgens mij snellere auto.
Deze auto heeft een veel mooier geluid, schakelt beter(korte zesbak)
pakt super op.
Op bergpaadjes in Luxemburg was ik erg blij met deze nieuwe. Is wel groot, maar plakt super in de bocht en het uitaccelereren is ook gewoon een feest.
Gewoon een keer vergelijkend warenonderzoek doen en je weet voor jezelf wat een fijnere auto is.
R5 gtt, peugeot 205 1.9GTI, williams etc zijn meer gooi en smijt auto's waar de snelheids beleving veel meer aanwezig is, nieuwe RS kan ook met veel gevoel de bocht door en kun je ook heerlijk in sporten.
Voor hard rechtdoor op de snelweg kun je beter een laguna V6 kopen...
Plaats reactie