ACT: Renault 1916V.
Je relais zal wel stuk zijn... Bij mij waren de kabels doorgerot, maar bij de jouwe zou dit niet mogen... is een stuk jonger...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen

Gelukkig is het maar een dynamo

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nee ik vervang juist normaal altijd iets heel snel, ik irriteer me snel aan dingen die niet goed zijn. Heb alleen de laatste tijd weinig tijd gehad en het weer hielp ook niet echt mee (moet alles buiten doen). Over weer gesproken, hopen dat het mooi weer blijft, want wordt fietsen naar m'n werk
Trouwens ik heb helemaal geen waarschuwingslampje gezien dat m'n dynamo niet bijlaadde. Brandt dit lampje eigenlijk als je de auto op contact zet? (doet hij dus niet bij mij)...

Trouwens ik heb helemaal geen waarschuwingslampje gezien dat m'n dynamo niet bijlaadde. Brandt dit lampje eigenlijk als je de auto op contact zet? (doet hij dus niet bij mij)...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Lampje hoort wel te branden ja. Wat is er nu kapot aan de dynamo dan, tenminste waaraan merkte je dat ie eraan zat te komen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Net nog even gekeken, lampje ging nu wel aan op contact, maar weer uit toen ik m'n lichten aandeed en door met m'n lichten te kloten ging hij soms weer aan. Dus er zit of ergens een slecht contact, of het komt omdat de dynamo niet goed meer is. Volgens m'n pa is het lampje ook nodig als aansturing voor de dynamo om bij te laden, dus het zou ook nog hier aan kunnen liggen dat hij niet meer bijlaadt. Hij levert iig ongeveer 12,5V dus veel te laag.
Ik had hiervoor al het vermoeden dat de spanningsregelaar in de dynamo niet goed meer was. M'n teller- en buitenverlichting reageerde op de toeren van de motor, maar ook bij constante toeren was de verlichting continue aan het flikkeren. Ik laat hem dus gewoon reviseren (stond ook al in de planning) en kijk daarna wel verder.
Ik had hiervoor al het vermoeden dat de spanningsregelaar in de dynamo niet goed meer was. M'n teller- en buitenverlichting reageerde op de toeren van de motor, maar ook bij constante toeren was de verlichting continue aan het flikkeren. Ik laat hem dus gewoon reviseren (stond ook al in de planning) en kijk daarna wel verder.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
hoe goedkoop zijn de injectoren van een 16v eigenlijk 

dat ligt eraan wat de huidige eigenaar ervoor vraagt
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
dat is net zoveel als 2x de helft zeker 
ja, ook zo'n dooddoener 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Waarschijnlijk maakt het 2polige stekkertje op de dynamo (spanningsregelaar zelf) slecht contact, het lampje brand dan ook niet/of wel/of niet/of wel.. zeg maarSlebber schreef:Net nog even gekeken, lampje ging nu wel aan op contact, maar weer uit toen ik m'n lichten aandeed en door met m'n lichten te kloten ging hij soms weer aan. Dus er zit of ergens een slecht contact, of het komt omdat de dynamo niet goed meer is. Volgens m'n pa is het lampje ook nodig als aansturing voor de dynamo om bij te laden, dus het zou ook nog hier aan kunnen liggen dat hij niet meer bijlaadt. Hij levert iig ongeveer 12,5V dus veel te laag.
Ik had hiervoor al het vermoeden dat de spanningsregelaar in de dynamo niet goed meer was. M'n teller- en buitenverlichting reageerde op de toeren van de motor, maar ook bij constante toeren was de verlichting continue aan het flikkeren. Ik laat hem dus gewoon reviseren (stond ook al in de planning) en kijk daarna wel verder.

Ik kocht mijn 19 16V 3 jaar geleden en 3 dagen er na was de accu ook leeg.. bleek nou, zat helemaal geen lampje in, vorige eigenaar had het lampje er maar uitgehaald en met volle accu weg gestuurd

Beunpraktijken.. doe ik dus nooit he

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb er hier nog 3 liggen.. ook wel 4 maar die ene is stukGabri van der Veen schreef:hoe goedkoop zijn de injectoren van een 16v eigenlijk

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
en hoe zien die eruit, de 4 die ik uit mn blok gehaald heb zagen er iig niet echt lekker meer uit, nieuwe bij de dealer zijn de hoofdprijs zeker 
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
MOD
Ff de bezem in de hand genomen. houden we het gezellig?-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die andere 3 zien er prima uit.. die 4e viel op de grond bij het demonterenGabri van der Veen schreef:en hoe zien die eruit, de 4 die ik uit mn blok gehaald heb zagen er iig niet echt lekker meer uit, nieuwe bij de dealer zijn de hoofdprijs zeker

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
wanneer kan ik beginnen met vegen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
[img]http://www.clio-williams.net/Parties/En ... /17_23.jpg[/img]
heeft iemand een bestelnummer van de pakking die onder dat plaatje zit?
kan het namelijk zo niet vinden in dialogys.
heeft iemand een bestelnummer van de pakking die onder dat plaatje zit?
kan het namelijk zo niet vinden in dialogys.
wel ergens...maar waar 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dat is gewoon de kleppendekselpakking ja..
Nou vrijdag m'n dynamo weggebracht, zaterdag een revisie exemplaar meegekregen. Past ie niet in de steun
Dus vandaag weer weggebracht, hebben ze een klein stukje weggeslepen waardoor hij wel in de steun past. Ik met goede moed dus weer proberen in te bouwen, zit de + pool verkeerd, waardoor hij tegen de andere steun aankomt
Dat is natuurlijk niet de bedoeling
Dus hij kan morgen weer terug. Kwam er trouwens met het uitbouwen achter dat de dynamo helemaal niet vast zat aan het inlaatspruitstuk, ontbraken gewoon 2 bouten.



-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
nee niet de kleppendekselpakking, gaat dus over de pakking die onder dat ijzeren plaatje zit.Ronald1916V schreef:Dat is gewoon de kleppendekselpakking ja..
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Aah dat ding van de Carterventilatie..
Goeie, zo'n pakking moet ik ook nog even hebben
Goeie, zo'n pakking moet ik ook nog even hebben

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
aparte is dat die in dialogys dus niet aangegeven word bij het kleppendeksel
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
klik-dingen..
maar die schijnen weer op je deur geplakt te zitten
maar die schijnen weer op je deur geplakt te zitten

bij een fase 2 deur laten ze in ieder geval gaten achter in de deur
.
