ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zo hebben wij hem op de rally clio. van jerome16v gekregen omdat hij dit teveel vondt door trillen

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 86gfg8.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jean-Paul-S schreef:Hij kost minder dan ik dacht, was in de war met de steun voor de clio 2 rs.

De groep N steun kan ik leveren aan 85 euro per stuk ex eventuele verzendkosten, of afhalen in Landgraaf.

Het is eigenlijk precies dezelfde steun als jullie nu hebben, maar dan volledig gevuld met rubber waardoor hij dus stijver is. Dit is een netto prijs en niet zoals de oliekoelers dat er per deelnemer 1% korting afgaat.

Interesse:

- Daan2D
-
-
-

Wanneer er een paar man bijelkaar zijn plaats ik de bestelling.

Maak er even een apart topic van en geef het wat tijd. Niet volgende week al dichtgooien, zo kom je nooit aan leuke aantallen.

Mooie prijs trouwens, komt dat direct bij Renault vandaan of is het top secret? Wel belachelijk dat Reichard ze voor bijna het dubbele levert.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Die moeten ook ergens van rondkomen Steven :P

Ik heb wellicht interesse, moet alleen nog even de financien op een rijtje zetten voordat ik me inschrijf (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Ollie
kijk effein mijn topic daar staan wel fotos van de devil kooi in mijn cup clio.

@ JPS voeg mij maar toe aan die bestelling Group N steun.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Nieuw topic gemaakt voor de motorsteunen.

Ik heb geen minimum of maximum aantal deelnemers daar de prijs bij hogere afname niet lager word. Wel laat ik het liefst zoveel mogelijk in een x komen omdat ik anders de verzendkosten moet doorberekenen.

Die steunen groeien hier trouwens in een boom bij mij achterom :~ :p Je weet toch dat er veel plantjes groeien in Zuid-Limburg :lol:
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

haha allemaal die gekken die een bloemisterij willen |:

Zo'n plantje als jou is wel welkom of zijn die steunen ook groen (D)
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

vanmorgen ff de witte velgjes weer ff gewisseld met de orginele vega's
en zag dat er achter decarbon dempers op zitten, is dat normaal bij een ph2/GP ?

[img]http://img5.imageshack.us/img5/3916/decarbon1.jpg[/img]

[img]http://img5.imageshack.us/img5/2558/decarbon2.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door le mouton noir (sandy) op za 28 mar 2009 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Voor zover ik weet niet.
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

vreemd, zo aan de demping te voelen is 't geen cup versie :~
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

de carbon werd standaar door renault gemonteerd.
zijn dus gewone dempers zeker geen cup cempers die zijn snoeihard
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah wist niet dat er meerdere versies van waren :)
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

ik heb even een vraag.

ik heb een probleempje met m'n centrale deurvergrendeling.
als ik de auto dicht wil doen met de afstandsbediening trekt ie de knop aan de bestuurderskant niet altijd helemaal omlaag waardoor de deur dus openblijft. alleen het rare ie dat ie dit niet altijd doet, af en toe pakt ie m wel goed naar onder.
bij het dichtdoen hoor ik ook gezoem bij de deur terwijl de knop op de helft blijft steken iemand een idee voordat ik m'n paneel eraf ga halen?
gaat om n clio 1 phase 1. Cheers (I)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Alle sloten en cv motortjes schoonmaken en smeren. Ik had het aan de rechterdeur (Weliswaar bij een 19). Dus ik de rechterkant schoongemaakt, maar bleef problemen geven. Toen de linkerkant schoongemaakt, en toen ging het rechts opeens goed :lol:

Ik vermoed, dat door dat links zo zwaar ging die zoveel stroom trok dat rechts het niet meer redde.... oid :p
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

en die motortjes zitten in de deur zelf neem ik aan?
dan moeten toch ff de panelen eruit, zitten gelijmd heb ik al gezien
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jup, zitten niet echt gelijmd, zit een soort van wannabee kit tussen.
Gewoon lostrekken, en daarna weer vast duwen. Pas wel op, ze zitten
ook geklikt, en dat wil wel een stuk gaan als je dat na 15 jaar los haalt :p
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Probeer me ashoes te vervangen, krijg ik die schijtbouten niet los.. (weet de naam niet van die 2)

[img]http://www.infiltrate.nl/clio/nietlos.JPG[/img]

IEmand tips?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Fuseebouten

Daar moet je gewoon lomp geweld op loslaten, dus verlengen met lange pijp en hangen maar.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

en niet de bout proberen los te draaien maar gewoon de moer (Y)
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

ik heb ze... kan ik eindelijk rustig aan doen, jens ik me poten tussen een ringsleutel en de remschijf..

trouwens, de bout draaien deed bij mij de truuk, ging bovenop de ringsleutel staan
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Je kan ook gewoon de bout van de fuse kogel los halen, die heb je er meerstal zo uit. Dan is het kwestie van draagarm naar beneden drukken en je kan ook bij de as.
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

precies, deze moet je eigenlijk niet los maken. zeker niet als je sleuf gaten in je dempers hebt!!!! Anders kun je meteen weer uitlijnen of je moet ze heeeel goed merken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dit zijn vast dempers met sleufgaten :D

Als je de fuseekogel losmaakt, let dan wel ff op dat je de andere kant ook opkrikt, anders staat je stabstang je draagarm nogal hard omhoog te drukken.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Daar kwam ik van zelf al achter Steven :beer: (0)
Hield daar geen rekening mee, toen ik de laatste bout losmaakte klapte hij behoorlijk omlaag.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Maarten-Jan schreef:Jup, zitten niet echt gelijmd, zit een soort van wannabee kit tussen.
Gewoon lostrekken, en daarna weer vast duwen. Pas wel op, ze zitten
ook geklikt, en dat wil wel een stuk gaan als je dat na 15 jaar los haalt :p
let ook op dat je het paneel niet omknikt. Ben je ook fucked :)
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

das mijn hok
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

denk dat arco die link ook wel gelegd had :grin:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

ter verduidelijking dan : waarom ?? 8)

Je was lekker bezig met de auto.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Was je boos nadat je met je vingers er tussen zat? :lol:

Maar wat is de reden, ben wel benieuwd?
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

ik dacht altijd dat als je een f7p motor in wilde bouwen dat je ook een 16v motorkap moest hebben.
Nu dit gezien te hebben wordt het steeds interessanter om een f7p motor ergens vandaan te halen en helemaal op te knappen/tunen en in me rsi te plaatsen :grin:

Ik hou wel van onopvallende snelle rakkertjes, net zoals de 205 mi16 of de nog in opbouw 205 RFS van 2 maten van mij! Moet ze toch een beetje zien bij te houden he :grin:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan ga je ze met een F7P nog niet bijhouden, neem dan een F7R dat is een stuk sneller dan de P.
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

ja oke maar zie maar eens een f7r blok met alles erop en eraan te vinden. Natuurlijk is dat leuker speelgoed, maar dat kost ook nog een stuk meer als een f7p motor!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan zou ik gewoon die 8 klepper erin laten liggen, het verschil tussen een RSI en 16V is minimaal. Een RSI rijdt zelfs soepeler doordat hij al vroeg z'n maximale koppel heeft.
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

ik vind de rsi ook lekkerder rijden als een originele 16v. Het jammere is alleen dat er niks te verkrijgen valt voor de f3p en voor een f7p al een stuk meer. Ik was zoiezo van plan om de f7p motor niet standaard meer te laten. Ik zat te denken aan spaghetti, rechte uitlaat lijn, chippen, nokkenassen en natuurlijk het blok uit elkaar halen en schoonmaken/vernieuwen.

Als ik een f7r motor kan vinden voor niet teveel dan is dat natuurlijk een stuk leuker.

hmm ik wil gewoon meer nu, maar om de rsi te verkopen vind ik zonde aangezien ik er weer een paar honderd in heb moeten stoppen voor de apk.
Plaats reactie