Willeon: 5 GT turbo '85... VERKOCHT!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb straks misschien nog een Renix 037 over. Die komt dus origineel van een 11 Turbo en is met pingelsensor. Bij mij komt er een 209 voor terug.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Hallo! Gaan jullie ff het Volkswagen forum volspammen joh!Jochem de Haas schreef:Vertel...iest diks en gaafs ?


Wat hebben wij nou met een nieuw opgebouwd G60 blok??

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Weet iemand waar onderstaande onderdeelnummers voor staan?
Het gaat om ontstekingen. De vraag is of ze voor een GTT geschikt zijn. De vorige eigenaar heeft deze ontstekingen nog liggen.
1e: 7700732263/7700852093 of 083 aan het eind. De 8 of 9 is niet goed te lezen.
2e: 7700732263/7700852662
Het gaat om ontstekingen. De vraag is of ze voor een GTT geschikt zijn. De vorige eigenaar heeft deze ontstekingen nog liggen.
1e: 7700732263/7700852093 of 083 aan het eind. De 8 of 9 is niet goed te lezen.
2e: 7700732263/7700852662
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Mijn Dialogys kent alleen 7700852662 en dat is een ontstekingsmodule.
als ik google op die dan krijg ik ontstekingen voor met een ecu, zonder vacuumWilleon de Zoete schreef:Weet iemand waar onderstaande onderdeelnummers voor staan?
Het gaat om ontstekingen. De vraag is of ze voor een GTT geschikt zijn. De vorige eigenaar heeft deze ontstekingen nog liggen.
1e: 7700732263/7700852093 of 083 aan het eind. De 8 of 9 is niet goed te lezen.
2e: 7700732263/7700852662
gewoon effe originele gtt scoren en geen risico lopen met die andere zooi.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Afgelopen maandag nog wat via de pakketdienst binnengekregen in het kader van "goed gereedschap is het halve werk"
: 2 motorsteunen/motorbokken.
1 voor mezelf en 1 voor mijn maat René die een Corrado G60 blok compleet opnieuw wil gaan opbouwen.
Samen met mijn pa de steunen in elkaar geschroefd.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0867.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0869.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0871.jpg[/img]
1250 LBS steunen van de firma Datona. Mooi stevig spul!
Ik had een paar weken geleden al een motortakel gekocht.
De avond erop het donorblok maar eens boven water getild dat al een paar jaar in een hoek lag.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0872.jpg[/img]
Aan de steun gehangen en de kop eraf geschroefd. Ideaal zo'n takel en zo'n bok. Niet dat het nu nou zo erg nodig was, want dit blok wordt niet gereviseerd, maar ff proberen zo en 't werkt best makkelijk!
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0874.jpg[/img]
Door t bougiegat zag het er al niet fris uit zei m'n pa.
En helaas hebben we moeten concluderen dat dit blok mij niet verder zou gaan helpen....
1 stoterstang lag ernaast en was krom, 1 klep zat vast en voor de rest hele zwarte meuk en roestvorming op de cilinders en de randen van het onderblok. En ook dit uitlaatspruitstuk lijkt een scheur te hebben...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0885.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0884.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0878.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0881.jpg[/img]
Dus of ik ga van de kop die eraf kwam de kleppen laten vervangen en de kop vlakken, of ik ga op zoek naar eenandere cilinderkop die wel goed is.
Heeft er iemand nog een goede kop te koop?

1 voor mezelf en 1 voor mijn maat René die een Corrado G60 blok compleet opnieuw wil gaan opbouwen.
Samen met mijn pa de steunen in elkaar geschroefd.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0867.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0869.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0871.jpg[/img]
1250 LBS steunen van de firma Datona. Mooi stevig spul!
Ik had een paar weken geleden al een motortakel gekocht.
De avond erop het donorblok maar eens boven water getild dat al een paar jaar in een hoek lag.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0872.jpg[/img]
Aan de steun gehangen en de kop eraf geschroefd. Ideaal zo'n takel en zo'n bok. Niet dat het nu nou zo erg nodig was, want dit blok wordt niet gereviseerd, maar ff proberen zo en 't werkt best makkelijk!
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0874.jpg[/img]
Door t bougiegat zag het er al niet fris uit zei m'n pa.
En helaas hebben we moeten concluderen dat dit blok mij niet verder zou gaan helpen....
1 stoterstang lag ernaast en was krom, 1 klep zat vast en voor de rest hele zwarte meuk en roestvorming op de cilinders en de randen van het onderblok. En ook dit uitlaatspruitstuk lijkt een scheur te hebben...

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0885.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0884.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0878.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0881.jpg[/img]
Dus of ik ga van de kop die eraf kwam de kleppen laten vervangen en de kop vlakken, of ik ga op zoek naar eenandere cilinderkop die wel goed is.
Heeft er iemand nog een goede kop te koop?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Als de kop van een atmosferische 1.4 hetzelfde is als die van een turbo heb ik wel een goede kop liggen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kop wel, kleppen zijn anders als ik het goed heb.Willem-Jan schreef:Als de kop van een atmosferische 1.4 hetzelfde is als die van een turbo heb ik wel een goede kop liggen.
Project: GTT Blue Sport
klopt, maar kijk eens op mp daar staan wel war aardige blokjes voor niet veel geld.. kijk daar eens naar?
hoe is de krukas?.. Ik heb ook wel eens een tourtje door nl gedaan en zo 3 motorblokken gehaald voor nix die stuk waren. Nou dat was ook nix. 1 aardige krukas 1 aardige kop, maar alle zuigers en bussen stelden zowat niets voor.
kon er wel weer een draaiend geheel van maken, ook gedaan maar dat liep toch al weer stuk naar 500 km. toch de oliepomp niet goed...
edit: 100gulden benzine en 300 gulden lagers en pakkingen weg. + een hoop oudijzer en verloren tijd. Maar wel heel leerzaam...
hoe is de krukas?.. Ik heb ook wel eens een tourtje door nl gedaan en zo 3 motorblokken gehaald voor nix die stuk waren. Nou dat was ook nix. 1 aardige krukas 1 aardige kop, maar alle zuigers en bussen stelden zowat niets voor.
kon er wel weer een draaiend geheel van maken, ook gedaan maar dat liep toch al weer stuk naar 500 km. toch de oliepomp niet goed...
edit: 100gulden benzine en 300 gulden lagers en pakkingen weg. + een hoop oudijzer en verloren tijd. Maar wel heel leerzaam...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik heb nog een zo goed als complete atmosferische 1.4. Ik heb die bewaard omdat ik vermoed dat deze net gereviseerd is. De hoonsporen zitten namelijk nog in de cilinderwanden
Ik weet niet hoe duur kleppen zijn, maar die kop hoeft niet veel te kosten.

Ik weet niet hoe duur kleppen zijn, maar die kop hoeft niet veel te kosten.
In mijn f7r zijn de hoonsporen ook nog zichtbaar, net ingelopen dus 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik heb er ook wel een paar gezien waarbij bij +200.000 km de hoonsporen nog zichtbaar waren, dat zegt bar weinig dus 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Hmm jammer, dan moet het blokje toch maar eens verdwijnen. Staat al een tijdje behoorlijk in de weg 

Mooie Takel en Bok kerel
,goed gereedschap is het halve werk
..goed bezig..!!!!


-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ziet er goed uit dat blokje ..........................pfff
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Jaha, lag al 2 onder 't stof. Turbo was als enige goed, die heb ik destijds aan Tijmen van Dijk (R.I.P.) verkocht.
Maar we gaan gewoon verder. Krijg van diverse kanten hulp en onderdelen aangeboden! (thanks Arthur, Joost en Andrews!
)
Dit 'rotte' blok is een mooi oefenobject, haha!
Maar we gaan gewoon verder. Krijg van diverse kanten hulp en onderdelen aangeboden! (thanks Arthur, Joost en Andrews!

Dit 'rotte' blok is een mooi oefenobject, haha!
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Na lange tijd maar weer eens wat gedaan aan het blok.
Vraagje:
Ik heb de gereviseerde cilinderkop er weer op. Bouten moeten nog worden aangedraaid.
Nu zaten onder de originele 6-kant bouten ringen, maar volgens maar onder 6 van de 10. Kan dat kloppen?
Is het verstandig ook ringen onder de nieuwe inbus kopbouten te leggen?
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_1715.jpg[/img]
Vraagje:
Ik heb de gereviseerde cilinderkop er weer op. Bouten moeten nog worden aangedraaid.
Nu zaten onder de originele 6-kant bouten ringen, maar volgens maar onder 6 van de 10. Kan dat kloppen?
Is het verstandig ook ringen onder de nieuwe inbus kopbouten te leggen?
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_1715.jpg[/img]
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
De buitenste bouten zitten zonder ringen (hier zit je tuimelaaras onder) de rest dus die andere 6 gaan ringen onder want anders draait je de bouten in de cilinderkop.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Thanx! Dus dan gewoon de oude ringen gebruiken?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Kan het kwaad als er wél ringen tussen de kopbouten en de steunen van de tuimelaaras zitten?
Dan kom ik toch niet te hoog uit? Of past het kleppendeksel dan niet? De ringen zijn iets groter dan de voet van de tuimelaaras.
Dan kom ik toch niet te hoog uit? Of past het kleppendeksel dan niet? De ringen zijn iets groter dan de voet van de tuimelaaras.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ik zou ze er tussen uit halen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Waarom Joost? Want we hebben de bouten net al aangetrokken.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Extra ringen er tussen geeft minder draad in het onderblok
Los halen alleen de hoeken een voor een zou moeten kunnen blok is nog niet warm geweest
Los halen alleen de hoeken een voor een zou moeten kunnen blok is nog niet warm geweest
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
kheb gewoon met ringen @ 1,5 bar geen centje pijn
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zeg ook niet dat het los komt
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Bedankt voor de reacties.
Nog een vraag. Er zat een Renix 204 op de auto gemonteerd, boven de turbo.
Ik heb nu zowel Renix 208 als 209 liggen. Deze gaat in de paravanbak komen. Maar wat is handig, de 208 of 209 gebruiken. En welke kabels moeten er wel en niet op worden aangesloten?
Nog een vraag. Er zat een Renix 204 op de auto gemonteerd, boven de turbo.
Ik heb nu zowel Renix 208 als 209 liggen. Deze gaat in de paravanbak komen. Maar wat is handig, de 208 of 209 gebruiken. En welke kabels moeten er wel en niet op worden aangesloten?
209 betere ontstekingscurve en mogelijkheid tot aansluiten pingelsensor.
waarschijnlijk is die 204 ontsteking de boosdoener geweest van het kapot lopen.
waarschijnlijk is die 204 ontsteking de boosdoener geweest van het kapot lopen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
http://www.registrostoricoitalianor5tur ... ina_65.htmmark 5t schreef:209 betere ontstekingscurve en mogelijkheid tot aansluiten pingelsensor.
waarschijnlijk is die 204 ontsteking de boosdoener geweest van het kapot lopen.
ik denk dat mark gelijk heeft!
1.4 GTL
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ja, die Re204 is waarschijnlijk wel de oorzaak geweest.
Bij aankoop nooit naar gekeken. Heb de auto geheel in vertrouwen gekocht van, naar ik dacht, Renault kenners.
Bij aankoop nooit naar gekeken. Heb de auto geheel in vertrouwen gekocht van, naar ik dacht, Renault kenners.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Willeon de Zoete schreef:Sinds afgelopen zaterdag staat deze gtt naast het huis. Origineel NL uit 1985.
Zit een kooitje in en 2 kuipjes.
In de basis heel hard, ooit eens (gedeeltelijk) overgespoten, maar best netjes. De plekjes roest die er aan zitten, zijn echt minimaal en oppervlakkig, goed bij te werken.
Ik wil 'm eigenlijk van buiten weer origineel phase 1 maken en 'm verder netjes houden, maar wel gebruiken voor wat circuitdagen e.d.
Maar..... eerst maar eens weer rijdbaar maken. Na amper 75 km na aankoop was het einde koppakking...![]()
Balen, maar komt waarschijnlijk mede doordat de auto de laatste jaren zeer weinig kilometers heeft gemaakt.
Binnenkort maar eens een begin maken met demontage....
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G68YZ4.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G68YZ6.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G68YZ1.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G68YZ3.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G68YZ7.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G68YZ5.jpg[/img]
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Te koop, zie RTC Markt.