[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd
hebben uit dat kapotte blok btw nog 2 vervangende exemplaren gedraaid en die in het goede blok teruggezet. Die verlaste exemplaren gaan de vitrine in 

Goed bezig heren!

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Moderator
- Car: MB
Precies, als de kop eraf is is het een eitje. Klein slijpertje op lucht of een dremel was in dit geval zijn geld 10x waard geweestMartijn Kool schreef:als je de carterpan eraf haalt (ik neem aan dat ie eraf moest) draai je het resterende stukje er zo uit, dan is de spanning eraf en kun je hem er zowat met de hand uitdraaien.Haas schreef:met slijpschijf pas je daar niet tussen en dan nog.. dan is de kop eraf, hoe haal je het draadeind er dan uit?Tom schreef:was slijpen niet handiger?
heb al 2x meegemaakt dat ik een kop eraf moest slijpen. nadeel is wel dat je dan de pan ook aan diggelen slijpt, maarja, als daar toch een gat in zit dan maakt dat niet uit

Maar gelukkig had je die handige donder van een Merijn tot je beschikking

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ja nouja, ik vind deze manier in ieder geval veel ruiger en dat vind ik ook heel wat waard!

gister een begin gemaakt met het aansluiten van de motort, redelijk eindje gekomen. Alleen wat me opviel en waar ik ff geen oplossing voor weet: bij de relaiskast linksvoor heb je een bruine en een witte stekker, resp iets van 27 en 12 polig. Die bruine komt overeen, maar die witte niet. Aan de motorkant heb ik een 10 polige met 4 bezette pinnetjes en aan de autokant een 12 polige met 3 bezette pinnetjes.... Kleuren komen niet overeen, dus de magische vraag, wat moet waar? Even snel gevraagd, dat deel kabelboom ligt toch alleen naar binnen tot aan de tellerbak zeg maar, daar waar hij aansluit op het dashboard of loopt die verder? Kan die ook vervangen uiteraard...?

moet er zo aan verder

-
Ik zou het stekkertje even ombouwen zitten niet zoveel draadjes op toch ?
B4 gaat naar brandstofpomp
A3 en A7 staat 12v + op
A1 diagnose ding
Ik zoek ff het schema erbij
B4 gaat naar brandstofpomp
A3 en A7 staat 12v + op
A1 diagnose ding
Ik zoek ff het schema erbij
het zal niet zozeer moeilijk zijn,m aar ik heb geen idee wat waarbij hoort, dus als iemand dat zo weet, ben ik natuurlijk erg snel klaar 

iemand al wat gevonden? ik heb op de stekker bij de auto 4 draden bij elkaar, 2 om 2, stekker aan blok zijn 5 aansluitingen, verdeeld over stekkerblok.
-
Hier alles wat ik heb aan schema`s, hiermee moet je er wel uitkomen.Haas schreef:iemand al wat gevonden? ik heb op de stekker bij de auto 4 draden bij elkaar, 2 om 2, stekker aan blok zijn 5 aansluitingen, verdeeld over stekkerblok.
Je moet hellaas wel wat meten

http://home.wxs.nl/~korme003/16vdiagram.zip
ja ja..... daar kom ik dus echt niet uit. Snap er geen hol van, hoe meer kabels we loshalen, hoe meer verschillen we tegenkomen, er is geen enkele stekker die dezelfde combinatie heeft, laat staan dezelfde kleuren 

-
Hehe swap dan de kabelboom gewoon van het gare blok ?Haas schreef:ja ja..... daar kom ik dus echt niet uit. Snap er geen hol van, hoe meer kabels we loshalen, hoe meer verschillen we tegenkomen, er is geen enkele stekker die dezelfde combinatie heeft, laat staan dezelfde kleuren
gisteravond maar mee begonnen ja... Helaas stond dat lijk nu juist weer buiten en begon het nogal te stortregenen. Morgen maar weer ff verder.... 
Ik snap echt niet waarom 2 auto's die nog geen 6 maanden van elkaar schelen zo anders moeten zijn, maar goed.

Ik snap echt niet waarom 2 auto's die nog geen 6 maanden van elkaar schelen zo anders moeten zijn, maar goed.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat komt door dat wiebertje op de motorkap.Haas schreef:gisteravond maar mee begonnen ja... Helaas stond dat lijk nu juist weer buiten en begon het nogal te stortregenen. Morgen maar weer ff verder....

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
ik had heel dat apparaat gister zo de cliko in geflikkerd !

dan beginnen we niet meer heb ik zo'n idee.... 

terrasje dan maar? 

uh....... Aarsch!

ga eens aan het werk jullie!
ow... heb je weer een baan gevonden dan?
Merijn schreef:Oh ja, en Haas haat hitteschilden.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/Circuitclio/th_MOV02805.jpg[/img]
(ff klikken op het plaatje
)
Hij klinkt nog wat rauw, aangezien er alleen een spruitstuk met (lekkende) voorpijp opzit. Toch maar gewoon de kabelboom (weer) gewisseld
(ff klikken op het plaatje

Hij klinkt nog wat rauw, aangezien er alleen een spruitstuk met (lekkende) voorpijp opzit. Toch maar gewoon de kabelboom (weer) gewisseld