5 TR-T [400K!!!]
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ghehehhehe op skateboards!
vet.
Maar ik denk dat ik op zoek ga naar een degelijk rollend karretje of anders zelf iets in elkaar schroef wat het gewicht moet kunnen dragen.
Misschien de wielen ook weer bevestigen zodat hij aan de uiteindes ook steun heeft?
vet.
Maar ik denk dat ik op zoek ga naar een degelijk rollend karretje of anders zelf iets in elkaar schroef wat het gewicht moet kunnen dragen.
Misschien de wielen ook weer bevestigen zodat hij aan de uiteindes ook steun heeft?
[img]http://www.hiphopreport.net/news/wp-con ... 00x210.jpg[/img]
fitty cent nigga WHAT!
die onderstellen van zo'n winkelwagen zijn behoorlijk hufter proof, heb ik wel vaker dienst zien doen in klus schuurtjes
fitty cent nigga WHAT!

die onderstellen van zo'n winkelwagen zijn behoorlijk hufter proof, heb ik wel vaker dienst zien doen in klus schuurtjes

5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
dat is idd ook geen slecht idee...Steven schreef:Savonds een langs de supermarkt rijden en even vragen (of niet)
Of een karretje kopen bij de bouwmarkt, kost maar 50 cent

(ps. wat voor een filmpie heb jij in je signature staan dat de gebruikersvoorwaarden van Youtube schend?!?!?!?)
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Erik (Schepjes) op wo 29 jul 2009 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!

Tof gedaan.
Maareeeehhhhhmmm...
morgen is het donderdag.

EDIT: Wauw! die krant past zichzelf ook nog es aan!
Magisch!





Tof gedaan.
Maareeeehhhhhmmm...
morgen is het donderdag.

EDIT: Wauw! die krant past zichzelf ook nog es aan!
Magisch!

Laatst gewijzigd door spir@l op wo 29 jul 2009 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
maakt wel veel spelfouten die verslaggever 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ga eens op zoek naar bodems van rolcontainers op MP...best kans dat er ergens in de buurt van Rotterdam zo'n handelaartje zit die daarin doet.
Ik zelf heb twee rolcontainer-bodems gescoord en tot nu toe al een blok of 3 mee uit een 5 gehaald en er weer in gezet. Ideaal ding want zitten dus ook twee zwenkwielen onder. En ze waren €10-€15 per stuk ofzo?
Ik zelf heb twee rolcontainer-bodems gescoord en tot nu toe al een blok of 3 mee uit een 5 gehaald en er weer in gezet. Ideaal ding want zitten dus ook twee zwenkwielen onder. En ze waren €10-€15 per stuk ofzo?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
rolcontainers.
Ik ga es zoeken.
Dat is ongeveer wat ik in mn hoofd had ja.
[img]http://www.kiepbak.nl/products/large/fo ... 3500-a.jpg[/img]
Bedankt Martijn
EDIT:
die kunststof dingen moeten 500kg kunnen hebben zegt men.
en kosten een tientje ex bezorg. Zit er in apeldoorn eentje.
Ik ga es zoeken.
Dat is ongeveer wat ik in mn hoofd had ja.
[img]http://www.kiepbak.nl/products/large/fo ... 3500-a.jpg[/img]
Bedankt Martijn
EDIT:
die kunststof dingen moeten 500kg kunnen hebben zegt men.
en kosten een tientje ex bezorg. Zit er in apeldoorn eentje.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb zelf een stalen versie omdat ik die platsic niet echt vertrouwde. Maar denk dat ze best kunnen voldoen hoor 
Zo dus;
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()

Zo dus;
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Komt vanzelf............spir@l schreef:Martijn (alweer) bedankt voor je foto's.
Ik hoop zometeen dezelfde shots te kunnen tonen.![]()
Dit geeft de burger moed.
Zo heb ik het destijds gedaan:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 401848.JPG[/img]
![Afbeelding]()
3 kromme tuinpalen voor een habbekrats, twee bouten, oude scheepsketting en een takel.
Zo laat je de ophanging zitten, en kun je de auto wat makkelijker verzetten. Je kan natuurlijk op deze manier ook de auto omhoog takelen, het is maar net wat je handiger vindt (en wat je tot je beschikking hebt
).
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 401848.JPG[/img]
3 kromme tuinpalen voor een habbekrats, twee bouten, oude scheepsketting en een takel.
Zo laat je de ophanging zitten, en kun je de auto wat makkelijker verzetten. Je kan natuurlijk op deze manier ook de auto omhoog takelen, het is maar net wat je handiger vindt (en wat je tot je beschikking hebt

Ik heb toen een grote bout+ringen gebruikt om het vast te zetten, maar ik moest de auto toen ook een stuk verslepen. Zal niet zo los lopen (letterlijk en figuurlijk
) als de auto gewoon in een garage staat.

Als je richting eindhoven wil gaan en ik krijg hem na de zomer terug heb ik hier zo'n karretje voor je
Uurtje rijden gaat sneller dan uurtje denken 


Dat heb ik vaker gezien concept werkt al eeuwen goed
[img]http://www.travelsd.com/_images/about/d ... 24x768.jpg[/img]
[img]http://www.travelsd.com/_images/about/d ... 24x768.jpg[/img]
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Riel: Ik heb ondertussen twee van die rolcontainer bodems besteld. Haal die binnenkort op. Tientje p/stuk dus dat is prima. Altijd handig die dingen.
Gebruik dan een motortakel om mn koets omhoog te tillen zodat ik mn blok/sub eronder vandaan kan rollen.
That's the plan anyway...
Gebruik dan een motortakel om mn koets omhoog te tillen zodat ik mn blok/sub eronder vandaan kan rollen.
That's the plan anyway...

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
vandaag nog effe wat dingen rond mn blok losgehaald.
Waaronder ook mn schakelstang/pook.
Zag (Haynes) dat er een veer hoort te zitten tussen schakelstang en bodem.
Enige dat ik tegenkwam was...
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-vu6X ... G_1616.jpg[/img]
Daar is dus niet veel meer van over.
Waarschijnlijk zit die veer daar om je pook in de middenpositie te houden ofzo?
Of heeft deze nog andere (belangrijke) functies?
Auto schakelde prima dus ik neem aan van niet.
Verder vandaag niet echt noemenswaardige problemen tegengekomen.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Fu-8 ... G_1618.jpg[/img]
Zoals je ziet heb ik mn handrem verder laten zitten.
Ik neem aan dat ik de handrem uit de donor gewoon kan gebruiken?
oh, en kan iemand misschien effe de (te) grote foto's resizen? Denk dat het die foto van Daniel is.
Net hinderlijk dat je nu een horizontale scrollbar hebt...
THANX!
Waaronder ook mn schakelstang/pook.
Zag (Haynes) dat er een veer hoort te zitten tussen schakelstang en bodem.
Enige dat ik tegenkwam was...
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-vu6X ... G_1616.jpg[/img]

Daar is dus niet veel meer van over.
Waarschijnlijk zit die veer daar om je pook in de middenpositie te houden ofzo?
Of heeft deze nog andere (belangrijke) functies?
Auto schakelde prima dus ik neem aan van niet.
Verder vandaag niet echt noemenswaardige problemen tegengekomen.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Fu-8 ... G_1618.jpg[/img]
Zoals je ziet heb ik mn handrem verder laten zitten.
Ik neem aan dat ik de handrem uit de donor gewoon kan gebruiken?
oh, en kan iemand misschien effe de (te) grote foto's resizen? Denk dat het die foto van Daniel is.
Net hinderlijk dat je nu een horizontale scrollbar hebt...
THANX!
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Je hebt de hele pook eruit gehaald zie ik? Je had in principe alleen de stang tussen je pook en de versnellingsbak er tussenuit kunnen pakken. Maar zo gaat het natuurlijk ook 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Pook er helemaal uit ging ZO makkelijk dat me dat het beste leek.
Kan dat zometeen weer in één geheel op de andere gezet worden. (ben dol op "gehelen"
)
Denk dat er alleen een nieuwe pakking tussen pook en bodem moet.
Thanx voor het resizen! (wie dan ook)
Kan dat zometeen weer in één geheel op de andere gezet worden. (ben dol op "gehelen"

Denk dat er alleen een nieuwe pakking tussen pook en bodem moet.
Thanx voor het resizen! (wie dan ook)
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
oke, effe iets anders...
Ik heb het er al eens eerder over gehad in een andere topic.
Maar wilde het toch nog even onder de aandacht brengen. (ook voor eventuele toekomstige plannen van anderen)
Wilde toch nog even verder uitzoeken hoe het zit als ik dit brouwsel zometeen legaal op de weg wil hebben.
Probleem:
GTT motor in TR koets waardoor het vermogen van de TR met meer dan 40% toeneemt.
TR: 44kW
GTT: 88:kW
Dit zou betekenen dat de auto officieel opnieuw gekeurd moet worden door de RDW.
Vorige week ben ik even langs een keurstation gereden om effe persoonlijk iemand hierover te spreken. (via mail werkt dat niet met de RDW...)
Uiteindelijk staan praten met een keurmeester.
Vertelde me dat ze normaal gesproken alle voertuigen met 40% vermogenstoename naar Lelystad sturen voor de hele rambam aan tests (+-1000E!!!).
Ik vertelde dat ik in dit geval eigenlijk niks nieuws bouw aangezien er al een typegoedkeuring bestaat voor wat ik maak (GTT).
Keurmeester vertelde mij dat er dan alleen een herkeuring plaats hoeft te vinden (100E). MAAAARRRRRRR, dan moet ik wel goedkeuring hebben van Renault.
Dat die koetsen dus inderdaad zonder problemen uitgewisseld kunnen worden.
Dus ik braaf alles in een mail gezet en naar Renault nederland gestuurd.
Vandaag eindelijk reactie gekregen.
Net zo'n korte kutreactie als je van de RDW krijgt als je met vragen zit die net even wat meer meedenken vereisen.
Zal hier nou serieus met technische Renault-lui naar gekeken zijn?
Of is dit gewoon weer een of andere typmiep die een standaard verhaaltje terug stuurt?!
Ik bedoel, als de koets van de GTT en TR hetzelfde zijn (op de besproken zaken na) dan veranderd er toch niks?!
Of ben ik nou gek?!?!
Dan heeft Renault dat toch al gehomologeerd?!?!?!!? (= GTT)
bagger. (=nette manier om uit te drukken dat er genoeg van heb
)
Annyhoo.
Wilde dit toch even delen hier.
Natuurlijk zijn er al "andere manieren" besproken om het geheel toch in orde te krijgen.
Maar ik snap gewoon niet dat hier ZO moeilijk over wordt gedaan.
Kennelijk ziet Renault liever dat ik een nieuwe auto koop dan dat ik een stukje van zijn historie in leven hou.
jammer jammer.
Ik heb het er al eens eerder over gehad in een andere topic.
Maar wilde het toch nog even onder de aandacht brengen. (ook voor eventuele toekomstige plannen van anderen)
Wilde toch nog even verder uitzoeken hoe het zit als ik dit brouwsel zometeen legaal op de weg wil hebben.
Probleem:
GTT motor in TR koets waardoor het vermogen van de TR met meer dan 40% toeneemt.
TR: 44kW
GTT: 88:kW
Dit zou betekenen dat de auto officieel opnieuw gekeurd moet worden door de RDW.
Vorige week ben ik even langs een keurstation gereden om effe persoonlijk iemand hierover te spreken. (via mail werkt dat niet met de RDW...)
Uiteindelijk staan praten met een keurmeester.
Vertelde me dat ze normaal gesproken alle voertuigen met 40% vermogenstoename naar Lelystad sturen voor de hele rambam aan tests (+-1000E!!!).
Ik vertelde dat ik in dit geval eigenlijk niks nieuws bouw aangezien er al een typegoedkeuring bestaat voor wat ik maak (GTT).
Keurmeester vertelde mij dat er dan alleen een herkeuring plaats hoeft te vinden (100E). MAAAARRRRRRR, dan moet ik wel goedkeuring hebben van Renault.
Dat die koetsen dus inderdaad zonder problemen uitgewisseld kunnen worden.
Dus ik braaf alles in een mail gezet en naar Renault nederland gestuurd.
Vandaag eindelijk reactie gekregen.
Wordt er niet goed van.Renault Nederland schreef:Geachte heer Surie,
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 30 juli 2009 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.
Allereerst bieden wij onze verontschuldigingen aan voor de vertraging in de beantwoording van uw e-mail.
Dergelijke technische aanpassingen worden niet door Renault gehomologeerd enwij kunnen u hier dan ook niet in adviseren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.
Net zo'n korte kutreactie als je van de RDW krijgt als je met vragen zit die net even wat meer meedenken vereisen.
Zal hier nou serieus met technische Renault-lui naar gekeken zijn?
Of is dit gewoon weer een of andere typmiep die een standaard verhaaltje terug stuurt?!
Ik bedoel, als de koets van de GTT en TR hetzelfde zijn (op de besproken zaken na) dan veranderd er toch niks?!
Of ben ik nou gek?!?!
Dan heeft Renault dat toch al gehomologeerd?!?!?!!? (= GTT)
bagger. (=nette manier om uit te drukken dat er genoeg van heb

Annyhoo.
Wilde dit toch even delen hier.
Natuurlijk zijn er al "andere manieren" besproken om het geheel toch in orde te krijgen.
Maar ik snap gewoon niet dat hier ZO moeilijk over wordt gedaan.
Kennelijk ziet Renault liever dat ik een nieuwe auto koop dan dat ik een stukje van zijn historie in leven hou.
jammer jammer.
dan ben je toch fout voorgelicht, zie hier:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=280
ongeveer halverwege de pagina staat mijn post
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=280
ongeveer halverwege de pagina staat mijn post

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Dit had ik niet gezien. Bedankt!
Hierbij even de opsomming van de veranderingen:
Maar WHY IN GODS NAME wordt mij dat dan niet verteld!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRGGGHHHH!!!!
Hierbij even de opsomming van de veranderingen:
Dat veranderd een hoop!Daniël W. schreef:Ik heb zojuist ook de RDW gebeld hierover, niet dat ik je niet geloof, maar ik wou het zelf ook direct van ze horenHieronder wat dingetjes die hier boven ook wel staan...ook een paar die er niet staan:
-dit allen is veranderd (1 mei jl) aan de hand van europese wetgeving (woei!), waar Nederland zich aan dient te houden
-de auto ondergaat een technische keuring; in wezen een APK keuring; niets meer niets minder
-van auto's vóór 1998 wordt er geen weggedrag/remmentest meer gedaan
-bij het wijzigen van de motortype hoeft er geen documentatie van de donor auto aangeleverd te worden. Het is zelfs zo dat de RDW aanneemt wat jij aangeeft wat voor motor het is. Wil je het (nieuwe) vermogen op kenteken laten zetten is dit mogelijk, hiervoor dient wel documentatie voor aangeleverd te worden. Lever je dit niet aan, komt er simpelweg geen wijziging op het kenteken.
-je krijgt natuurlijk wel een nieuw kentekenbewijs
Dus in principe...auto ombouwen, rollen, en keuren voor 5 tientjes
ok rollen is dan ietsie duurder, maar nog altijd goedkoper dan voorheen
Maar WHY IN GODS NAME wordt mij dat dan niet verteld!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRGGGHHHH!!!!

Laatst gewijzigd door spir@l op ma 3 aug 2009 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof dat pas bij 60% vermogenstoename een herkeuring plaats moet vinden, weet alleen niet hoe dat met jaartallen etc zit. Zolang het aantal cilinders hetzelfde blijft zat het niet zo'n probleem zijn. En anders gewoon veertoren omlassen, hou je hetzelfde chassisnummer 

-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
zat het niet gewoon met popnagels vast dat plaatje 
