Kris megane r26r (remmen upgrade)

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

gvd dit ziet er allemaal wel belachelijk netjes uit :D
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

Tom schreef:Omdat het daar zo lekker warm is? :p Wat is ermee gebeurd?
nee nee even koud als in belgie :p :p

steken nu regelbare nokkenas wielen op :beer: :beer:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Goed bezig (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

en wat heeft dat nu precies voor nut dan die verstelbare tandwielen? ik zag de vraag al eerder ergens voorbij komen ,. maar heb of het antwoord gemist of er is nooit op geantwoord?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

the reaper schreef:en wat heeft dat nu precies voor nut dan die verstelbare tandwielen? ik zag de vraag al eerder ergens voorbij komen ,. maar heb of het antwoord gemist of er is nooit op geantwoord?
De nokkenastiming corrigeren nadat je bijvoorbeeld de kop gevlakt hebt, kop komt dan lager te liggen en dan klopt de lengte van de riem bijvoorbeeld niet meer.

Iemand anders nog aanvullingen? :)
Renegade
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 12 jun 2011 15:01
Locatie: Stein (Zuid-Limburg)

Of om je nokkenassen op een gemakkelijke manier precies af te kunnen stellen op een rollenbank (Y)
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

vandaag even na Landgraaf geweest (bedankt Daniel (Y) )

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-VmtX ... 011366.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mooie tuin Kris ;-)
Veel plezier ermee (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

oke ,dus principe is het zelfde als gewoon de spie loze nokkenas tandwielen,. of bij de v6 blokken in bijv laguna/avantime met ook verstelbare poelies.of de 2.2dci. je kunt de riem er gemakkelijker omkrijgen doordat de poelies wat mee kunnen bewegen terwijl je nokkenassen netjes geblokkeerd blijven?

normaal gesproken merk je bij een kop vlakken volgens mij niet echt verschil dat de riem niet meer goed past ofzo?

dus eigenlijk komt het erop neer dat het meer om de looks gaat? ben benieuwd of de motortuners nog een serieuze verklaring hebben voor die poelies..

ik zat al te denken aan het verstellen van nokkenas (dus andere timing) zodat je riem er toch nog op past bijv een tandje vroeger of later. en hoe je dat dan bepaald.
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

Daan2D schreef:Mooie tuin Kris ;-)
Veel plezier ermee (Y)

is mijne tuin niet hoor :p :p
heb de kooi daar gedropt word eerst aangepast gestraald en dan gelakt kleur??????????????
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

even de stand van zaken,wegens enorm tijdgebrek heb ik weinig tijd om verder te doen aan de clio,maar dan gisteren toch nog even wat tijd gehad

komplete abs verwijderd
grotere hoofdremcylinder gezet (bedankt Martijn Kool)
nieuwe remleidingen bedankt (Jo Cop)
elektrische servopomp een mooi plaatsje gegeven
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-o25v ... 520001.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-YzHp ... 520002.jpg[/img]

word vervolgd :beer:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

the reaper schreef:oke ,dus principe is het zelfde als gewoon de spie loze nokkenas tandwielen,. of bij de v6 blokken in bijv laguna/avantime met ook verstelbare poelies.of de 2.2dci. je kunt de riem er gemakkelijker omkrijgen doordat de poelies wat mee kunnen bewegen terwijl je nokkenassen netjes geblokkeerd blijven?

normaal gesproken merk je bij een kop vlakken volgens mij niet echt verschil dat de riem niet meer goed past ofzo?

dus eigenlijk komt het erop neer dat het meer om de looks gaat? ben benieuwd of de motortuners nog een serieuze verklaring hebben voor die poelies..

ik zat al te denken aan het verstellen van nokkenas (dus andere timing) zodat je riem er toch nog op past bijv een tandje vroeger of later. en hoe je dat dan bepaald.
omg, menen jullie dit nu ? Wat gebeurd er als je de riem een tand verkeerd legt ?

Je vertrekt steeds van de std timing, krukas in bdp (eerste zuiger) nokkenasmerktekens bovenin. Easy peasy, maar indien je verstelbare poulies hebt verdraai je de nokkenassen naar de gewenste stand. Je timing blijft identiek, enkel de in-of uitlaatnokkenas (of beiden) veranderd van positie. Hierdoor kan je de klep vroeger of later openen afhankelijk welke opstelling je kiest. Simpel gezegd: meer bovenin of meer onderin, dit valt af te stellen door de verstelbare poulies.

Let op, met dergelijke afstellingen ben je een dagje zoet op een testbank en vergeet ook niet dat je bij elke aanpassing van de nokkenassen de ontsteking en brandstofmap mee moet aanpassen om een optimaal resultaat te verkrijgen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

vorige week dacht ik de clio te starten motor zat muur vast probleem zat bij de nokkenaspolly's ze waren iets dikker dan de orginele resultaat ze kwamen tegen het distributiedeksel,waardoor de motor niet rond ging,de distributie was hierdoor ook een tand of 5 versprongen maar gelukkig geen schade dan gisteren maar even een millimeter van het deksel afgefreesd
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-uCn5 ... 012448.jpg[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-dM3M ... 012450.jpg[/img]

daarna alles terug gemonteerd en even met de sleutel rondgedraaid en ja hoor
daarna even gestart en yes hij draaid
alleeen wat rammeld dat ding (3x k tec steunen en dan nog een extra steun van de r19 op de boite)
volgend weekeinde oliecooler zijn plaats geven
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ziet er netjes uit! Leuk idee, dat plexiglas plaatje (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

Tom schreef:Ziet er netjes uit! Leuk idee, dat plexiglas plaatje (Y)
bedankt,plexiglas had ik ook al bij mijn vorig blokje hoor,maar nu valt het meer op :p :p :p
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Mazzel dat er geen verdere schade is ontstaan! Poeh....

Ligt er verder netjes verzorgd in dat blok! (Y)
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

Willeon de Zoete schreef:Mazzel dat er geen verdere schade is ontstaan! Poeh....

Ligt er verder netjes verzorgd in dat blok! (Y)
inderdaad gelukkig stond hij in versnelling en is het blok niet aangeslagen,anders tja mag er niet aan denken ppff
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

gisteren de clio even binnen gedaan,eerst nog is op de testbank
daarna gaat de komplete uitlaat eronderuit,komt een andere onder volledig met de hand gemaakt,ben eens benieuwd,volgens de kerels zou ik weer tussen de 5 en 8 pk moeten winnen,woensdag zullen we het weten

resultaat 161pk en 191nm weer een verschil van testbank enkele weken terug in Goes 165.5pk en 183nm

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-zO1J ... 520001.jpg[/img]
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

wat een mooi geheel zo zeg!! geel met zwart !! :grin:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Kris, Ik ben benieuwd naar je nieuwe uitlaatsysteem. Je maakt er een hele studie van.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

jacques schreef:Kris, Ik ben benieuwd naar je nieuwe uitlaatsysteem. Je maakt er een hele studie van.
zoals reeds vermeld,ik hoop woensdag het resultaat te kennen :beer:
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

uitlaat was nog niet klaar,al wel een foto genomen

[img]https://lh4.googleusercontent.com/-FizO ... 012507.jpg[/img]

normaal mag ik morgen gaan zien da hij kllaar is en dan meteen de testbank op
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

strak :worship: meteen omhoog voor de ground clearance?
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

tutuur schreef:strak :worship: meteen omhoog voor de ground clearance?
:beer: inderdaad gedaan met elk jaar de uitlaat na boven te spannen met een draadje voor ik na de keuring ga :p
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Kris, wat is je buisdiameter.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

jacques schreef:Kris, wat is je buisdiameter.
63,5 ;-)
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

juist de clio gaan halen,resultaat is niet te geloven
wil de clio meteen in Goes op de bank zetten en dan zal ik het pas geloven
176 WIEL PK en 213nm
tja nogmaals niet te geloven
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Aluq ... 012510.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-fLTZ ... 012509.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat lijkt inderdaad wel heel enthousiast! Nu nog itb's er op en dan istie helemaal niet meer te houden!

Vind dit overigens de dikste Clio 1 die ik ooit gezien heb! :worship:
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

tutuur schreef:Dat lijkt inderdaad wel heel enthousiast! Nu nog itb's er op en dan istie helemaal niet meer te houden!

Vind dit overigens de dikste Clio 1 die ik ooit gezien heb! :worship:
bedankt hoor (F)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Kris,
Geweldig dat je ook voor en na de modificatie een vermogensuitdraai hebt. Het is verbazing wekkend wat er nog extra in zat. Heb je de mapping ook nog aangepast?
Wat voor spruitstuk gebruik je? (Op de foto lijkt het op R19 16V).
Je hebt een demper. Blijft het geluid nog acceptabel?

Ik was het ook van plan om in mijn geval over te gaan van een standaard 19 16V spruitstuk van 2x42mm inwendig naar ca 60mm inwendig. Dat is niet gebeurd. Afgelopen week wel een grotere katvervanger van EPS (51 inwendig) gemonteerd. Ook dat geeft een bruikbare verbetering. Ik heb nog een demperloze pijp van Supersprint liggen (ook 51 inwendig). Dus dat wordt mijn volgende modificatie.
Een tijd geleden heb ik met de 19 van Mark uit Hilversum gereden en daar zat ook alleen een 60mm pijp onder en op het einde een dikke demper. Dat trok voor een 1.8 geweldig en was nog redelijk stil.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Uh ... hij hoopt er 176 uit te krijgen Jacques ... :beer:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Arco schreef:Uh ... hij hoopt er 176 uit te krijgen Jacques ... :beer:
kris clio 16v schreef:gisteren de clio even binnen gedaan,eerst nog is op de testbank
daarna gaat de komplete uitlaat eronderuit,komt een andere onder volledig met de hand gemaakt,ben eens benieuwd,volgens de kerels zou ik weer tussen de 5 en 8 pk moeten winnen,woensdag zullen we het weten

resultaat 161pk en 191nm weer een verschil van testbank enkele weken terug in Goes 165.5pk en 183nm

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-zO1J ... 520001.jpg[/img]
NEE arco hij is al op een bank geweest maar wil het dubbel tjecken vergelijken met goes.. :smile:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nee, hij moet nog met de nieuwe pijp de bank op ..
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik vind het goed dat Kris dezelfde bank voor en na het plaatsen van zijn nieuwe uitlaat gebruikt. Dan weet je tenmiste zeker wat er is vervanderd. Want er zit blijkbaar nog al wat verschil tussen de diverse vermovensbanken. Overigens was ik er ook al van overtuigd dat op de plek waar de twee voorpijpen bij elkaar komen nog wat te halen moest zijn.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie