
Kris megane r26r (remmen upgrade)
gvd dit ziet er allemaal wel belachelijk netjes uit 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
nee nee even koud als in belgieTom schreef:Omdat het daar zo lekker warm is?Wat is ermee gebeurd?


steken nu regelbare nokkenas wielen op


-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
en wat heeft dat nu precies voor nut dan die verstelbare tandwielen? ik zag de vraag al eerder ergens voorbij komen ,. maar heb of het antwoord gemist of er is nooit op geantwoord?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De nokkenastiming corrigeren nadat je bijvoorbeeld de kop gevlakt hebt, kop komt dan lager te liggen en dan klopt de lengte van de riem bijvoorbeeld niet meer.the reaper schreef:en wat heeft dat nu precies voor nut dan die verstelbare tandwielen? ik zag de vraag al eerder ergens voorbij komen ,. maar heb of het antwoord gemist of er is nooit op geantwoord?
Iemand anders nog aanvullingen?

-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
vandaag even na Landgraaf geweest (bedankt Daniel
)
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-VmtX ... 011366.jpg[/img]

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-VmtX ... 011366.jpg[/img]
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
oke ,dus principe is het zelfde als gewoon de spie loze nokkenas tandwielen,. of bij de v6 blokken in bijv laguna/avantime met ook verstelbare poelies.of de 2.2dci. je kunt de riem er gemakkelijker omkrijgen doordat de poelies wat mee kunnen bewegen terwijl je nokkenassen netjes geblokkeerd blijven?
normaal gesproken merk je bij een kop vlakken volgens mij niet echt verschil dat de riem niet meer goed past ofzo?
dus eigenlijk komt het erop neer dat het meer om de looks gaat? ben benieuwd of de motortuners nog een serieuze verklaring hebben voor die poelies..
ik zat al te denken aan het verstellen van nokkenas (dus andere timing) zodat je riem er toch nog op past bijv een tandje vroeger of later. en hoe je dat dan bepaald.
normaal gesproken merk je bij een kop vlakken volgens mij niet echt verschil dat de riem niet meer goed past ofzo?
dus eigenlijk komt het erop neer dat het meer om de looks gaat? ben benieuwd of de motortuners nog een serieuze verklaring hebben voor die poelies..
ik zat al te denken aan het verstellen van nokkenas (dus andere timing) zodat je riem er toch nog op past bijv een tandje vroeger of later. en hoe je dat dan bepaald.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
Daan2D schreef:Mooie tuin Kris![]()
Veel plezier ermee
is mijne tuin niet hoor


heb de kooi daar gedropt word eerst aangepast gestraald en dan gelakt kleur??????????????
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
even de stand van zaken,wegens enorm tijdgebrek heb ik weinig tijd om verder te doen aan de clio,maar dan gisteren toch nog even wat tijd gehad
komplete abs verwijderd
grotere hoofdremcylinder gezet (bedankt Martijn Kool)
nieuwe remleidingen bedankt (Jo Cop)
elektrische servopomp een mooi plaatsje gegeven
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-o25v ... 520001.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-YzHp ... 520002.jpg[/img]
word vervolgd
komplete abs verwijderd
grotere hoofdremcylinder gezet (bedankt Martijn Kool)
nieuwe remleidingen bedankt (Jo Cop)
elektrische servopomp een mooi plaatsje gegeven
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-o25v ... 520001.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-YzHp ... 520002.jpg[/img]
word vervolgd

omg, menen jullie dit nu ? Wat gebeurd er als je de riem een tand verkeerd legt ?the reaper schreef:oke ,dus principe is het zelfde als gewoon de spie loze nokkenas tandwielen,. of bij de v6 blokken in bijv laguna/avantime met ook verstelbare poelies.of de 2.2dci. je kunt de riem er gemakkelijker omkrijgen doordat de poelies wat mee kunnen bewegen terwijl je nokkenassen netjes geblokkeerd blijven?
normaal gesproken merk je bij een kop vlakken volgens mij niet echt verschil dat de riem niet meer goed past ofzo?
dus eigenlijk komt het erop neer dat het meer om de looks gaat? ben benieuwd of de motortuners nog een serieuze verklaring hebben voor die poelies..
ik zat al te denken aan het verstellen van nokkenas (dus andere timing) zodat je riem er toch nog op past bijv een tandje vroeger of later. en hoe je dat dan bepaald.
Je vertrekt steeds van de std timing, krukas in bdp (eerste zuiger) nokkenasmerktekens bovenin. Easy peasy, maar indien je verstelbare poulies hebt verdraai je de nokkenassen naar de gewenste stand. Je timing blijft identiek, enkel de in-of uitlaatnokkenas (of beiden) veranderd van positie. Hierdoor kan je de klep vroeger of later openen afhankelijk welke opstelling je kiest. Simpel gezegd: meer bovenin of meer onderin, dit valt af te stellen door de verstelbare poulies.
Let op, met dergelijke afstellingen ben je een dagje zoet op een testbank en vergeet ook niet dat je bij elke aanpassing van de nokkenassen de ontsteking en brandstofmap mee moet aanpassen om een optimaal resultaat te verkrijgen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
vorige week dacht ik de clio te starten motor zat muur vast probleem zat bij de nokkenaspolly's ze waren iets dikker dan de orginele resultaat ze kwamen tegen het distributiedeksel,waardoor de motor niet rond ging,de distributie was hierdoor ook een tand of 5 versprongen maar gelukkig geen schade dan gisteren maar even een millimeter van het deksel afgefreesd
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-uCn5 ... 012448.jpg[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-dM3M ... 012450.jpg[/img]
daarna alles terug gemonteerd en even met de sleutel rondgedraaid en ja hoor
daarna even gestart en yes hij draaid
alleeen wat rammeld dat ding (3x k tec steunen en dan nog een extra steun van de r19 op de boite)
volgend weekeinde oliecooler zijn plaats geven
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-uCn5 ... 012448.jpg[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-dM3M ... 012450.jpg[/img]
daarna alles terug gemonteerd en even met de sleutel rondgedraaid en ja hoor
daarna even gestart en yes hij draaid
alleeen wat rammeld dat ding (3x k tec steunen en dan nog een extra steun van de r19 op de boite)
volgend weekeinde oliecooler zijn plaats geven
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
bedankt,plexiglas had ik ook al bij mijn vorig blokje hoor,maar nu valt het meer opTom schreef:Ziet er netjes uit! Leuk idee, dat plexiglas plaatje



-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Mazzel dat er geen verdere schade is ontstaan! Poeh....
Ligt er verder netjes verzorgd in dat blok!
Ligt er verder netjes verzorgd in dat blok!

-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
inderdaad gelukkig stond hij in versnelling en is het blok niet aangeslagen,anders tja mag er niet aan denken ppffWilleon de Zoete schreef:Mazzel dat er geen verdere schade is ontstaan! Poeh....
Ligt er verder netjes verzorgd in dat blok!
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
gisteren de clio even binnen gedaan,eerst nog is op de testbank
daarna gaat de komplete uitlaat eronderuit,komt een andere onder volledig met de hand gemaakt,ben eens benieuwd,volgens de kerels zou ik weer tussen de 5 en 8 pk moeten winnen,woensdag zullen we het weten
resultaat 161pk en 191nm weer een verschil van testbank enkele weken terug in Goes 165.5pk en 183nm
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-zO1J ... 520001.jpg[/img]
daarna gaat de komplete uitlaat eronderuit,komt een andere onder volledig met de hand gemaakt,ben eens benieuwd,volgens de kerels zou ik weer tussen de 5 en 8 pk moeten winnen,woensdag zullen we het weten
resultaat 161pk en 191nm weer een verschil van testbank enkele weken terug in Goes 165.5pk en 183nm
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-zO1J ... 520001.jpg[/img]
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
wat een mooi geheel zo zeg!! geel met zwart !! 

-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
zoals reeds vermeld,ik hoop woensdag het resultaat te kennenjacques schreef:Kris, Ik ben benieuwd naar je nieuwe uitlaatsysteem. Je maakt er een hele studie van.

-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
uitlaat was nog niet klaar,al wel een foto genomen
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-FizO ... 012507.jpg[/img]
normaal mag ik morgen gaan zien da hij kllaar is en dan meteen de testbank op
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-FizO ... 012507.jpg[/img]
normaal mag ik morgen gaan zien da hij kllaar is en dan meteen de testbank op
strak
meteen omhoog voor de ground clearance?

-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
tutuur schreef:strakmeteen omhoog voor de ground clearance?


-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
63,5jacques schreef:Kris, wat is je buisdiameter.

-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
juist de clio gaan halen,resultaat is niet te geloven
wil de clio meteen in Goes op de bank zetten en dan zal ik het pas geloven
176 WIEL PK en 213nm
tja nogmaals niet te geloven
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Aluq ... 012510.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-fLTZ ... 012509.jpg[/img]
wil de clio meteen in Goes op de bank zetten en dan zal ik het pas geloven
176 WIEL PK en 213nm
tja nogmaals niet te geloven
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Aluq ... 012510.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-fLTZ ... 012509.jpg[/img]
Dat lijkt inderdaad wel heel enthousiast! Nu nog itb's er op en dan istie helemaal niet meer te houden!
Vind dit overigens de dikste Clio 1 die ik ooit gezien heb!
Vind dit overigens de dikste Clio 1 die ik ooit gezien heb!

-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
bedankt hoortutuur schreef:Dat lijkt inderdaad wel heel enthousiast! Nu nog itb's er op en dan istie helemaal niet meer te houden!
Vind dit overigens de dikste Clio 1 die ik ooit gezien heb!

Kris,
Geweldig dat je ook voor en na de modificatie een vermogensuitdraai hebt. Het is verbazing wekkend wat er nog extra in zat. Heb je de mapping ook nog aangepast?
Wat voor spruitstuk gebruik je? (Op de foto lijkt het op R19 16V).
Je hebt een demper. Blijft het geluid nog acceptabel?
Ik was het ook van plan om in mijn geval over te gaan van een standaard 19 16V spruitstuk van 2x42mm inwendig naar ca 60mm inwendig. Dat is niet gebeurd. Afgelopen week wel een grotere katvervanger van EPS (51 inwendig) gemonteerd. Ook dat geeft een bruikbare verbetering. Ik heb nog een demperloze pijp van Supersprint liggen (ook 51 inwendig). Dus dat wordt mijn volgende modificatie.
Een tijd geleden heb ik met de 19 van Mark uit Hilversum gereden en daar zat ook alleen een 60mm pijp onder en op het einde een dikke demper. Dat trok voor een 1.8 geweldig en was nog redelijk stil.
Geweldig dat je ook voor en na de modificatie een vermogensuitdraai hebt. Het is verbazing wekkend wat er nog extra in zat. Heb je de mapping ook nog aangepast?
Wat voor spruitstuk gebruik je? (Op de foto lijkt het op R19 16V).
Je hebt een demper. Blijft het geluid nog acceptabel?
Ik was het ook van plan om in mijn geval over te gaan van een standaard 19 16V spruitstuk van 2x42mm inwendig naar ca 60mm inwendig. Dat is niet gebeurd. Afgelopen week wel een grotere katvervanger van EPS (51 inwendig) gemonteerd. Ook dat geeft een bruikbare verbetering. Ik heb nog een demperloze pijp van Supersprint liggen (ook 51 inwendig). Dus dat wordt mijn volgende modificatie.
Een tijd geleden heb ik met de 19 van Mark uit Hilversum gereden en daar zat ook alleen een 60mm pijp onder en op het einde een dikke demper. Dat trok voor een 1.8 geweldig en was nog redelijk stil.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uh ... hij hoopt er 176 uit te krijgen Jacques ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Arco schreef:Uh ... hij hoopt er 176 uit te krijgen Jacques ...
NEE arco hij is al op een bank geweest maar wil het dubbel tjecken vergelijken met goes..kris clio 16v schreef:gisteren de clio even binnen gedaan,eerst nog is op de testbank
daarna gaat de komplete uitlaat eronderuit,komt een andere onder volledig met de hand gemaakt,ben eens benieuwd,volgens de kerels zou ik weer tussen de 5 en 8 pk moeten winnen,woensdag zullen we het weten
resultaat 161pk en 191nm weer een verschil van testbank enkele weken terug in Goes 165.5pk en 183nm
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-zO1J ... 520001.jpg[/img]

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nee, hij moet nog met de nieuwe pijp de bank op ..
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik vind het goed dat Kris dezelfde bank voor en na het plaatsen van zijn nieuwe uitlaat gebruikt. Dan weet je tenmiste zeker wat er is vervanderd. Want er zit blijkbaar nog al wat verschil tussen de diverse vermovensbanken. Overigens was ik er ook al van overtuigd dat op de plek waar de twee voorpijpen bij elkaar komen nog wat te halen moest zijn.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak