R19 16v circuitbak paz. Einde project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

was nog wel wat van te zien, nadat ik er eens flink met de staalborstel over was geweest
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gewoon die hele voorkant wegslijpen met de slijptol, tot je gewoon weer blanke tandjes ziet.

Die assen zijn zo dik, als je daar een halve cm vanaf slijpt maakt het nix uit.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

slijpen in de assen is de laatste optie denk ik, eerst maar eens kijken of er zo nog wat van te maken is. zo niet kan ik alijd nog zien wat het word
R5GTT. Drive it like you stole it
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Ik heb ook een stuk weggeslepen, blijft allemaal prima zitten. Geen enkel probleem.
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Als je veel moet kutten is deze 50 euro + benzine mogelijk een leuke oplossen..:

Snappen wel wel link.. met 100Inc waars ... g.. Haha..

Zal wel een kwestie van stugge schokdempers moeten worden, anders heb je weer dat je banden zo in de kassen slepen op het (soms hobbelige) circuit..
Laatst gewijzigd door rs50Jochem op zo 24 sep 2006 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

had die advertentie al gezien das idd ook nog wel een goede optie, schokbrekers achter mogen ook weer niet te hard, anders gaat ie een wiel optillen in de bocht en dat wil je ook weer niet
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als die een achterwieltje optilt is in principe je voorkant te zacht :D :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

neemt niet weg dat ie in verhouding achter altijd was zachter moet staan dan voor :)
R5GTT. Drive it like you stole it
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Zitten er i.c.m. met de schroefset aan de voorzijde ook niet al verstelbare schokdempers aan de achterzijde..? (Bij meerdere schroefset's is dit zo) Dan ben je meteen makkelijk met de demping afstellen..

Mogelijke camberverstelling zien te regelen voor de achteras kan ook wonderen doen.. :smoke: Ikzelf heb ze niet, en zou ze toch ook goed kunnen gebruiken..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

paz-maniac schreef:neemt niet weg dat ie in verhouding achter altijd was zachter moet staan dan voor :)
mmmm volgens mij doet die van mij qua ingaande vering max een mm of 5 en ik heb toch nergens last van :p :beer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

rs50Jochem schreef:Zitten er i.c.m. met de schroefset aan de voorzijde ook niet al verstelbare schokdempers aan de achterzijde..? (Bij meerdere schroefset's is dit zo) Dan ben je meteen makkelijk met de demping afstellen..

Mogelijke camberverstelling zien te regelen voor de achteras kan ook wonderen doen.. :smoke: Ikzelf heb ze niet, en zou ze toch ook goed kunnen gebruiken..

schokbrekers achter zijn nog origeneel, dus moet nog eens wat anders onder gezet worden
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Luco/Alpine-racer schreef:
paz-maniac schreef:neemt niet weg dat ie in verhouding achter altijd was zachter moet staan dan voor :)
mmmm volgens mij doet die van mij qua ingaande vering max een mm of 5 en ik heb toch nergens last van :p :beer:
is weer beetje het zelfde verhaal als het die camberverstelling voor he luco, jouw auto (realtief prof gebouwde race auto) kan je niet echt vergelijken met een auto die puur voor de fun word ingezet op een aantal circuit dagen
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nee hoor, geef alleen maar aan dat die achter niet slapper hoeft te zijn.
waarom zou je hem achter slapper maken als voor??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

hij moet wel gewoon hard geveert zijn rondom, maar voor een goede rij eigenschappen moet een voor wiel aandrijver voor iets harder staan dan achter.
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ok
leg eens uit wat er dan aan de rijeigenschappen verandert, ten goede of ten slechte als je dat niet zou doen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Motor voorin, minder gewicht op de achteras.. Zelfde stugheid als vooraan zou "stuiteren" kunnen betekenen.. Wiel in de lucht.. Of complete glij actie's aan achterzijde.. Dus verhoudings gewijs zal die inderdaad achter een slappere vering c.q. demping moeten hebben.. Maar natuurlijk nog altijd "stug"..
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

door de demping zo af te stellen, voor iets harder dan achter kan je een relatief neutraal struurgedrag creeren. het hoe en wat er achter moet ik je effe schuldig blijven. heb dit zelf ook alleen maar gelezen ( auto tuning door gert hack) echt goed boek met zeer veel nuttige info :worship:
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ok stuiteren snap ik
glijden wat minder, neem je zachtere banden achter :wink:
alhoewel dan het nadeel is dat je voor niet meer met achter kan wisselen
ik durf achter ook nog geen zachtere compound te gaan gebruiken
het schijnt wel te schelen, maar ja kost ook weer veel meer aan banden, en het blijft hobby he :D

maar je torsie is toch nooit stijver dan je voorvering?
ook al gebruik je andere schokbrekers?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

er zijn wel meer optie's die in theorie overstuur zouden moeten verminderen. hoger bandenspaning achter, bredere banden of meer spoorbreedte achter. extra stabi-stang voor
R5GTT. Drive it like you stole it
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Euhm.. Torsie vering, kan stugger d.m.v. dikkere stangen in sommige gevallen, of beter gehard verenstaal op dezelfde diameter qua torsiestangen.. Maar doorgaans worden de originele stangen gebruikt, en deze zijn slapper dan de vering vooraan..
Ikzelf heb mijn torsiestangen er nog in, en daarbij een originele Cupset gemonteerd.. (Op de foto wastie nog niet degelijk afgesteld..) Dus dat is ook altijd nog een optie om de vering aan de achterzijde "harder" te maken..

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SKQ7G4KO
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja dat zit er bij mij ook op
standaard torsie op de bumpstops gezet en cupschokbrekers
erwin heeft nu achter nog harder door cliocup staven :wink:
maar dat moest omdat die voor teveel wielspin had zonder sper

ja je moet proberen tot je een goede setup hebt
valt niet mee hoor :)
ben blij dat ik een kant en klare heb gekocht als ik dat zo allemaal lees en hoor :wink:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

het er mee bezig zijn si de helft van het plezier dat je er aan beleeft vind ik :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

paz-maniac schreef:het er mee bezig zijn si de helft van het plezier dat je er aan beleeft vind ik :)
ja als je de ruimte ervoor hebt, en je kan het zelf is dat zeker zo
ik krijg er ook steeds meer plezier in (Y)
alleen het gewoon doen durf ik nog niet voor 100%
maar ga er steeds meer zelf aan doen en door veel te lezen en te kijken en luisteren hoe anderen het doen/uitvinden leer je wel veel van
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Kan iemand die marktplaatslink ff veranderen/weggooien? moet de hele tijd scrollen op mn 100inch breedbeeldschermpje.. :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zal bij 100 inch scherm toch wel meevallen :) gaat hier prima op mijn 17 inch schermpje
moet een mod maar effe doen.
R5GTT. Drive it like you stole it
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Paul1916v schreef:Kan iemand die marktplaatslink ff veranderen/weggooien? moet de hele tijd scrollen op mn 100inch breedbeeldschermpje.. :p
Hij is weg.. de link had z'n werk al gedaan.. En op m'n 15inc wide-screen van m'n vriendin was er niks mee aan de hand.. :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ok (Y)
als je in plaats van blabla, KLIK zet heb je daar geen last van :) :)

Om 'ontopic' te gaan: Het zelf sleutelen aan een auto is 'half the fun'..maar alleen maar verstandig om het niet te doen als je niet zeker weet of je het goed doet..wel zo veilig!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

gisteravond het voor raam uit de 19 gehaalt, was effe werk maar gelukkig is ie nog heel. nu is alles klaar om een begin te maken met de rolkooi :) net nog effe wachten tot mijn buizen afgelevert worden.

mijn velgen zijn ondertussen ook gespoten, want dat chrome vond ik dus echt helemaal nix. zijn nu weer netjes wit.
R5GTT. Drive it like you stole it
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Wat voor buizen ga jij gebruiken?
Ik heb voor belangrijke stukken 42 X2,5 (volgens mij) gebruikt, en voor minder kritieke stukken 38 X 2,5. Naadloos getrokken natuurlijk.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ideaal is 40-2, maar omdat dit niet echt lekker is om te buigen gaan we 40-3 gebruiken
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ben net begonnen met het verlagen van de 19, maar in de torsie assen is gewoon aan beide kanten de draad helemaal weg geroest, kan er dus geen bout indraaien :gun: :@ . dus voor ik kan verlagen zal ik eerst een andere as moeten vinden (N) (N) . iemand enig idee of een als van een clio 16v het zelfde is als van een 19 16v??
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Clio as past niet, anders boutpatroon en andere spoorbreedte.

Toch zou ik het hele ravensburgertopic nog eens goed doorlezen, je moet gewoon het geroeste deel wegslijpen tot je weer tandjes ziet. Het gat opboren en M12 intappen en dan een 10.9 of 12.9 M12 bout erin draaien met dop, dan lukt het wel hoor.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

grote voorhamer en massief stuk staal doen ook nog steeds wonderen. :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Heb ook al ooit M12 getapt in de torsiestaven: gaat gewoon goed.

En wat Steven zegt: goede bout gebruiken, en vantevoren het eerste 'plakje' roest eraf slijpen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zal er eens een stuk afslijpen strax, maar lijkt wel of er maar 1 tot 1.5 cm draad in een as zit dus al te veel wegslijpen is ook geen optie
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie