R19 16v circuitbak paz. Einde project
-
- Contacteer:
Ik heb ook een stuk weggeslepen, blijft allemaal prima zitten. Geen enkel probleem.
-
Als je veel moet kutten is deze 50 euro + benzine mogelijk een leuke oplossen..:
Snappen wel wel link.. met 100Inc waars ... g.. Haha..
Zal wel een kwestie van stugge schokdempers moeten worden, anders heb je weer dat je banden zo in de kassen slepen op het (soms hobbelige) circuit..
Snappen wel wel link.. met 100Inc waars ... g.. Haha..
Zal wel een kwestie van stugge schokdempers moeten worden, anders heb je weer dat je banden zo in de kassen slepen op het (soms hobbelige) circuit..
Laatst gewijzigd door rs50Jochem op zo 24 sep 2006 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
had die advertentie al gezien das idd ook nog wel een goede optie, schokbrekers achter mogen ook weer niet te hard, anders gaat ie een wiel optillen in de bocht en dat wil je ook weer niet
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
als die een achterwieltje optilt is in principe je voorkant te zacht

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Zitten er i.c.m. met de schroefset aan de voorzijde ook niet al verstelbare schokdempers aan de achterzijde..? (Bij meerdere schroefset's is dit zo) Dan ben je meteen makkelijk met de demping afstellen..
Mogelijke camberverstelling zien te regelen voor de achteras kan ook wonderen doen..
Ikzelf heb ze niet, en zou ze toch ook goed kunnen gebruiken..
Mogelijke camberverstelling zien te regelen voor de achteras kan ook wonderen doen..

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mmmm volgens mij doet die van mij qua ingaande vering max een mm of 5 en ik heb toch nergens last vanpaz-maniac schreef:neemt niet weg dat ie in verhouding achter altijd was zachter moet staan dan voor

rs50Jochem schreef:Zitten er i.c.m. met de schroefset aan de voorzijde ook niet al verstelbare schokdempers aan de achterzijde..? (Bij meerdere schroefset's is dit zo) Dan ben je meteen makkelijk met de demping afstellen..
Mogelijke camberverstelling zien te regelen voor de achteras kan ook wonderen doen..Ikzelf heb ze niet, en zou ze toch ook goed kunnen gebruiken..
schokbrekers achter zijn nog origeneel, dus moet nog eens wat anders onder gezet worden
is weer beetje het zelfde verhaal als het die camberverstelling voor he luco, jouw auto (realtief prof gebouwde race auto) kan je niet echt vergelijken met een auto die puur voor de fun word ingezet op een aantal circuit dagenLuco/Alpine-racer schreef:mmmm volgens mij doet die van mij qua ingaande vering max een mm of 5 en ik heb toch nergens last vanpaz-maniac schreef:neemt niet weg dat ie in verhouding achter altijd was zachter moet staan dan voor![]()
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee hoor, geef alleen maar aan dat die achter niet slapper hoeft te zijn.
waarom zou je hem achter slapper maken als voor??
waarom zou je hem achter slapper maken als voor??
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok
leg eens uit wat er dan aan de rijeigenschappen verandert, ten goede of ten slechte als je dat niet zou doen?
leg eens uit wat er dan aan de rijeigenschappen verandert, ten goede of ten slechte als je dat niet zou doen?
-
Motor voorin, minder gewicht op de achteras.. Zelfde stugheid als vooraan zou "stuiteren" kunnen betekenen.. Wiel in de lucht.. Of complete glij actie's aan achterzijde.. Dus verhoudings gewijs zal die inderdaad achter een slappere vering c.q. demping moeten hebben.. Maar natuurlijk nog altijd "stug"..
door de demping zo af te stellen, voor iets harder dan achter kan je een relatief neutraal struurgedrag creeren. het hoe en wat er achter moet ik je effe schuldig blijven. heb dit zelf ook alleen maar gelezen ( auto tuning door gert hack) echt goed boek met zeer veel nuttige info 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok stuiteren snap ik
glijden wat minder, neem je zachtere banden achter
alhoewel dan het nadeel is dat je voor niet meer met achter kan wisselen
ik durf achter ook nog geen zachtere compound te gaan gebruiken
het schijnt wel te schelen, maar ja kost ook weer veel meer aan banden, en het blijft hobby he
maar je torsie is toch nooit stijver dan je voorvering?
ook al gebruik je andere schokbrekers?
glijden wat minder, neem je zachtere banden achter
alhoewel dan het nadeel is dat je voor niet meer met achter kan wisselen
ik durf achter ook nog geen zachtere compound te gaan gebruiken
het schijnt wel te schelen, maar ja kost ook weer veel meer aan banden, en het blijft hobby he

maar je torsie is toch nooit stijver dan je voorvering?
ook al gebruik je andere schokbrekers?
er zijn wel meer optie's die in theorie overstuur zouden moeten verminderen. hoger bandenspaning achter, bredere banden of meer spoorbreedte achter. extra stabi-stang voor
-
Euhm.. Torsie vering, kan stugger d.m.v. dikkere stangen in sommige gevallen, of beter gehard verenstaal op dezelfde diameter qua torsiestangen.. Maar doorgaans worden de originele stangen gebruikt, en deze zijn slapper dan de vering vooraan..
Ikzelf heb mijn torsiestangen er nog in, en daarbij een originele Cupset gemonteerd.. (Op de foto wastie nog niet degelijk afgesteld..) Dus dat is ook altijd nog een optie om de vering aan de achterzijde "harder" te maken..
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SKQ7G4KO
Ikzelf heb mijn torsiestangen er nog in, en daarbij een originele Cupset gemonteerd.. (Op de foto wastie nog niet degelijk afgesteld..) Dus dat is ook altijd nog een optie om de vering aan de achterzijde "harder" te maken..
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SKQ7G4KO
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja dat zit er bij mij ook op
standaard torsie op de bumpstops gezet en cupschokbrekers
erwin heeft nu achter nog harder door cliocup staven
maar dat moest omdat die voor teveel wielspin had zonder sper
ja je moet proberen tot je een goede setup hebt
valt niet mee hoor
ben blij dat ik een kant en klare heb gekocht als ik dat zo allemaal lees en hoor
standaard torsie op de bumpstops gezet en cupschokbrekers
erwin heeft nu achter nog harder door cliocup staven
maar dat moest omdat die voor teveel wielspin had zonder sper
ja je moet proberen tot je een goede setup hebt
valt niet mee hoor

ben blij dat ik een kant en klare heb gekocht als ik dat zo allemaal lees en hoor
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja als je de ruimte ervoor hebt, en je kan het zelf is dat zeker zopaz-maniac schreef:het er mee bezig zijn si de helft van het plezier dat je er aan beleeft vind ik
ik krijg er ook steeds meer plezier in

alleen het gewoon doen durf ik nog niet voor 100%
maar ga er steeds meer zelf aan doen en door veel te lezen en te kijken en luisteren hoe anderen het doen/uitvinden leer je wel veel van
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Kan iemand die marktplaatslink ff veranderen/weggooien? moet de hele tijd scrollen op mn 100inch breedbeeldschermpje.. 

-
Hij is weg.. de link had z'n werk al gedaan.. En op m'n 15inc wide-screen van m'n vriendin was er niks mee aan de hand..Paul1916v schreef:Kan iemand die marktplaatslink ff veranderen/weggooien? moet de hele tijd scrollen op mn 100inch breedbeeldschermpje..
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
gisteravond het voor raam uit de 19 gehaalt, was effe werk maar gelukkig is ie nog heel. nu is alles klaar om een begin te maken met de rolkooi
net nog effe wachten tot mijn buizen afgelevert worden.
mijn velgen zijn ondertussen ook gespoten, want dat chrome vond ik dus echt helemaal nix. zijn nu weer netjes wit.

mijn velgen zijn ondertussen ook gespoten, want dat chrome vond ik dus echt helemaal nix. zijn nu weer netjes wit.
-
- Contacteer:
Wat voor buizen ga jij gebruiken?
Ik heb voor belangrijke stukken 42 X2,5 (volgens mij) gebruikt, en voor minder kritieke stukken 38 X 2,5. Naadloos getrokken natuurlijk.
Ik heb voor belangrijke stukken 42 X2,5 (volgens mij) gebruikt, en voor minder kritieke stukken 38 X 2,5. Naadloos getrokken natuurlijk.
ben net begonnen met het verlagen van de 19, maar in de torsie assen is gewoon aan beide kanten de draad helemaal weg geroest, kan er dus geen bout indraaien
. dus voor ik kan verlagen zal ik eerst een andere as moeten vinden
. iemand enig idee of een als van een clio 16v het zelfde is als van een 19 16v??

Clio as past niet, anders boutpatroon en andere spoorbreedte.
Toch zou ik het hele ravensburgertopic nog eens goed doorlezen, je moet gewoon het geroeste deel wegslijpen tot je weer tandjes ziet. Het gat opboren en M12 intappen en dan een 10.9 of 12.9 M12 bout erin draaien met dop, dan lukt het wel hoor.
Toch zou ik het hele ravensburgertopic nog eens goed doorlezen, je moet gewoon het geroeste deel wegslijpen tot je weer tandjes ziet. Het gat opboren en M12 intappen en dan een 10.9 of 12.9 M12 bout erin draaien met dop, dan lukt het wel hoor.
grote voorhamer en massief stuk staal doen ook nog steeds wonderen. 

-
Heb ook al ooit M12 getapt in de torsiestaven: gaat gewoon goed.
En wat Steven zegt: goede bout gebruiken, en vantevoren het eerste 'plakje' roest eraf slijpen.
En wat Steven zegt: goede bout gebruiken, en vantevoren het eerste 'plakje' roest eraf slijpen.