Martijn schreef:Het is een gemeten 4 cm, met dezelfde wielen. Gewoon voor en na de hoogte tot de wielkast gemeten. Na een paar keer ingeveerd te hebben, natuurlijk.
Hij voelt ook niet stugger (zoals mijn Clio II dat wel was), maar veert voor m'n gevoel te ver in, om dan teruggeduwd te worden. Stugger lijkt me ook vreemd, de torsiestaven zelf zijn niet gewijzigd, alleen hun uitgangspositie.
@Wilma: graag!
Hoek van de demper veranderd, dus de kracht tov indrukking ook
De ledjes zijn in het voetje geplaatst en met warme lijm vastgezet. Nu alleen nog een kwastje zwarte verf eroverheen. De aansluitdraden lopen langs de voorruit naar de geschakelde plus in het dashboard.
Mooie bak! Mijn pa heeft er nu ook één gekocht. 1.6 16v op LPG uit 2003 Beste auto, alleen de achterkant kraakt als een gek...(ja we weten wat dat betekent )
De 1.6 is wel leuren hoor, dan rijd zo'n 1.8 toch stukken relaxter.
Ik stuur zo nu en dan ook eens in pa's II-1.8 en het rijd subliem en de rempower is ook super
Steven schreef:De 1.6 is wel leuren hoor, dan rijd zo'n 1.8 toch stukken relaxter.
Ik stuur zo nu en dan ook eens in pa's II-1.8 en het rijd subliem en de rempower is ook super
En toch heeft de 1.8 maar 280 mm remschijven voor. Net als de Coupé. Evt. zou 15 inch dus passen (wie vroeg dat toch hier?).
Ik heb de Laguna inmiddels een paar weken. Hij bevalt prima, lekker groot en comfortabel. Ook met het gas gaat het best goed, het rijdt in ieder geval goedkoop ( 4,00 per 100 km), goedkoper dan m'n Coupé deed.
Er is 1 probleempje. Als de motor nog niet helemaal warm is, valt hij af en toe helemaal uit bij ontkoppelen. De toerenteller gaat dan in een vloeiende beweging naar 0.
Als de motor eenmaal uitgevallen is, is deze wel gewoon weer te starten en loopt dan ook normaal stationair. Maar na een stukje rijden en weer ontkoppelen kan deze best weer uitvallen. Vaak loopt de motor dan ook slecht, slechte gasaanname en stoterig. Eenmaal goed warm is het probleem opgelost.
Wat bij warme en koude motor optreedt: het toerental zakt bij ontkoppelen eerst te ver terug (700 toeren), merkbaar aan een wat trillende loop van de motor. Dat is maar een kort moment, hij stabiliseert daarna gelijk op 800 toeren.
Er is geen verschil merkbaar bij rijden op gas of op benzine.
Wie heeft een goede tip? Ik dacht zelf aan een temperatuursensor van de koelvloeistof.....?
Wat voor gassysteem zit erop? centrale menging of multipoint inspuiting?
Als het op gas en benzine gebeurd, en er geen verschil tussen de klacht zit moet je het probleem zoeken in componenten waar beide systemen gebruik van maken.
Ik zou dan bijvoorbeeld denken aan een slechte lamdasonde, of ergens een slechte massakabel. Ik zou die 2 punten zeker even nalopen. Beide kunnen de door jouw genoemde klachten veroorzaken.
De sonde kan je meten met een voltmeter. Stekker los en met de multimeter meten hoeveel volt hij afgeeft als de motor loopt. De sonde moet om en nabij de 0.5 volt afgeven.
Als je dat niet ziet zitten kan je hem ook even op een OBD tester zetten, of op de kast bij de dealer, die kunnen dan ook het signaal van de lambdasonde zien.
Massa kan je overigens wel easy zelf doen. Gewoon even de multimeter tussen het motorblok en de - pool van de accu houden, en de weerstand meten.
Er is 1 probleempje. Als de motor nog niet helemaal warm is, valt hij af en toe helemaal uit bij ontkoppelen. De toerenteller gaat dan in een vloeiende beweging naar 0.
Als de motor eenmaal uitgevallen is, is deze wel gewoon weer te starten en loopt dan ook normaal stationair. Maar na een stukje rijden en weer ontkoppelen kan deze best weer uitvallen. Vaak loopt de motor dan ook slecht, slechte gasaanname en stoterig. Eenmaal goed warm is het probleem opgelost.
Dit had ik ook met mijn vorige Megane op gas (uit 2000). Bij mij was het de startmotor die niet meer lekker was. Daarnaa totaal geen last meer.
Gisteren en vandaag nog weer eens goed opgelet op het gedrag van de motor.
Het maakt niet uit of ik de cruise control of het gaspedaal gebruik. De gasaanname vanaf gas los gaat bij koude motor met een schok. Ook als ik de ingestelde snelheid van de cc verlaag. Op het moment dat de cc weer gas moet gaan geven, gebeurt dat te laat en dan met een flinke schok. Alsof het gasklep blijft hangen. Tip van Fleetwood neem ik ook mee. Misschien dat de gas-kleppositiesensor niet helemaal fijn is?
Over de bobines: hij loopt wel mooi rond. Het gedrag van een (bijna) kapotte bobine herken ik nog van mn Clio. Dat is het niet.