Als de motor ongefilterde lucht aanzuigd is dat niet zo goed voor zijn gezondheid.
Het was per toeval dat ik dat zag. Ik dacht dat ie met het originele filter veel beter zou rijden, dus ik die originele er trug opdoen. En toen zag ik dat die metalen ring waarmee het filter vastzit voor een deel door het rubberen gedeelte heen zatRenaultclioII16v (Peter) schreef:Een scheur kan wel schadelijk zijn ja.![]()
Als de motor ongefilterde lucht aanzuigd is dat niet zo goed voor zijn gezondheid.
Lagere stroomsnelheid? Motor zuigt aan wat ie nodig heeft. De stroomsnelheid wordt dan primair bepaald door het oppervlak van het inlaatkanaal.dyna clio ph2 schreef:Tja dat koude lucht verhaal, de vraag is hoeveel warmer de lucht is die de motor ingaat met een 57i kitje tov de lucht die door het originele filter huis zou gaan. Als dit een paar graden is, zou ik zeggen, what the fuckof scheeld het echt 10 of 20 graden.... Feit is, het originele systeem heeft zeker de lucht van een betere plek, maar het originele systeem heeft ook een "enorm" filter huis boven het uitlaatspruitstuk hangen, achter de motor waar echt geen koeling komt!
En in dat filter huis heeft de lucht een lagere stroom snelheid dan in de K&N buis en krijgt er dus meer tijd om op te warmen. Ik denk dat alles bij elkaar opgeteld, het niks uitmaakt. Wat wel een verschil zou kunnen zijn is dat het originele filter huis de lucht stroom zo optimeerd dat daardoor b.v. meer moment opgewekt zou kunnen worden. Daar integen heeft een 57i kitje minder lucht weerstand en zouden er meer pk's kunnen ontstaan.
samenvatting: allemaal hypothetisch gelul! gewoon brullen en lol hebbenen wil je echt meer zuurstof in je motor... NOS erop zetten
Wat ik daarmee bedoelde was tijd die de lucht krijgt om op te warmen achter de motor (in het aanzuig traject) en dat is volgens mij korter in een 57i buis dan in een luchtfilter huis die zich namelijk achter de motor bevindt.speedline schreef:Lagere stroomsnelheid? Motor zuigt aan wat ie nodig heeft. De stroomsnelheid wordt dan primair bepaald door het oppervlak van het inlaatkanaal.
Als de temperatuur van de lucht hoger is, dan zuig je gewoon minder lucht massa omdat de dichtheid kleiner is, er zit dan verhoudings gewijs toch even veel zuurstof in!speedline schreef:En wat de temperatuur van de lucht betreft. Hoe hoger de temperatuur hoe minder zuurstofmoleculen in de lucht. En zuurstof is de benodigde component voor de verbranding. Het kan overigens niet vaak genoeg gezegd worden.
Tja bij een stroom snelheid van 64 liter per seconde kun je je natuurlijk afvragen hoeveel invloed een luchtfilter huis van maximaal een litertje of 2 nog heeft.... en is het alleen nog de stromings weerstand die dan telt, of niet!?speedline schreef:En dat aanzuigen gaat om grote hoeveelheden. Deze motor verpompt toch al gauw 64 liter per seconde bij 6000min-1!!! (Uitgaande van 80% vullingsgraad!)
Die grote originele filterdoos werkt als een reservoir van lucht dat aangesproken wordt zodra er volgas gegeven wordt.
Ik heb er wel een foto van die velgen op een megane, maar het lijkt net of hij is verhoogd op die foto, dus dat ziet niet uit! Dus nog even afwachten tot ik ze erop heb en dan post ik zekers een foto. Ik krijg ze waarschijnlijk nog deze weekOllie schreef:Welke velgen heb je besteld, of is dat nog geheim?
Tja ik ook, het is gewoon een vraag van prijs en hoe graag je het wilt, bij de zwarte heb ik het goedkoop kunnen regelen, bij deze helaas niet.Juno schreef:Trouwens nog ff vragie, waarom heb je in je nieuwe geen Xenon lampen genomen, vink toch echt een stuk mooier.
Helaas heb ik geen schijfies achter, scheelt echter wel weer in schoonmaken en ja ik heb in kleur gespoten deur grepen. Schijfremmen is dus ook een verandering ala 2004!dyna clio ph2 schreef:Tja ik ook, het is gewoon een vraag van prijs en hoe graag je het wilt, bij de zwarte heb ik het goedkoop kunnen regelen, bij deze helaas niet.Juno schreef:Trouwens nog ff vragie, waarom heb je in je nieuwe geen Xenon lampen genomen, vink toch echt een stuk mooier.
Trouwens jij hebt toch ook een 1.6 16v, heb jij ook schijf remmen achter? maar jij hebt wel inkleur gespoten deur grepen, niet?
Dat spoilertje is idd wel strak
Die schijven is idd een modificatie van 2004 alleen voor de 1.6jes! En dat poetsen heb ik er wel voor overJuno schreef: Helaas heb ik geen schijfies achter, scheelt echter wel weer in schoonmaken en ja ik heb in kleur gespoten deur grepen. Schijfremmen is dus ook een verandering ala 2004!![]()
Ik heb trouwens ook in kleur gespoten zijstrip!Jij lekker niet!
Die auto moet idd mijn kleur hebben, maar een ongespoten spoiler laten spuiten lijkt me moeilijk, want daar is het oppervlak toch niet goed voor?Juno schreef:Moet ie wel net jouw kleur zijn, kan je ze net zo goed zelf laten spuiten.
Maar wat heb jij nou met je slotje op de passagiersdeur gedaan?
Halen ze die gewoon weg?
Kan je nog een foto maken van de achterkant met de spoiler goed in het zicht, wil ff zien of ik gewoon een meegespoten Dynamique spoiler ga nemen.
Wat kosten die zilveren gordels?
En ik wil jouw zilveren sierstrips binnen in je auto hebben, NU!![]()
Alles standaardJuno schreef:Relaxed dat je daarn niks voor hoefde te betalen, de gordels en slotje dan! Zat dat er standaard op of hebben ze dat voor jou gedaan?
Als ze dat voor jou gewoon gedaan hebben, is wel heel relaxed. Wil ik ook!
Neej heb nog niks gedaan op motorisch gebied, die luchtfilter scheelt in geluid dus wel? VET! Koste dat ook weer?dyna clio ph2 schreef:Die is wel effe vet zeg.
Heb jij trouwens al wat gedaan aan het standaard geluid van de motor? uitlaat of luchtfilter.
K&N erop bouwen is echt super, in verhouding toch op andere auto's krijg je op de 1.6 16v echt een brute brul
Yep, bij reichhard kost tie 150 euro! maar dan is het wel een hele aanpassing, en niet alleen een simpel konusje, zie foto's in dit topicJuno schreef:Neej heb nog niks gedaan op motorisch gebied, die luchtfilter scheelt in geluid dus wel? VET! Koste dat ook weer?
Juno schreef:Sjees wil nog zoveel op mijn Kliko, het volgende wil ik namelijk ook!
[img]http://home.tiscali.nl/rasit/renault/057.JPG[/img]
Dit gaat me rond de €1000,- kosten, moet dit hebbuh!
Klopt helemaal! maar geloof me, die brul van de open lucht filter hoor je duidelijk!Juno schreef:Ja maar vindt jij niet dat je je motor amper hoort? Helemaal in lage toeren, dan hoor ik niet dat de motor draait, helemaal nu ik net mijn nieuwe audio erin heb.
Dat overstemt het motorgeluid helemaal, dus wil wel zo een mooie brom in mijn auto!