clio 1.6 16V phase3 Zelf "airbox" gebouwd

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Een scheur kan wel schadelijk zijn ja. (N)
Als de motor ongefilterde lucht aanzuigd is dat niet zo goed voor zijn gezondheid.
Cleaned Style
Projecttopic
Thierry

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Een scheur kan wel schadelijk zijn ja. (N)
Als de motor ongefilterde lucht aanzuigd is dat niet zo goed voor zijn gezondheid.
Het was per toeval dat ik dat zag. Ik dacht dat ie met het originele filter veel beter zou rijden, dus ik die originele er trug opdoen. En toen zag ik dat die metalen ring waarmee het filter vastzit voor een deel door het rubberen gedeelte heen zat :( En zo veel verschil merkte ik nou ook niet met het originele filter er trug op.
Rémi clio ph3

Tja dat koude lucht verhaal, de vraag is hoeveel warmer de lucht is die de motor ingaat met een 57i kitje tov de lucht die door het originele filter huis zou gaan. Als dit een paar graden is, zou ik zeggen, what the fuck :) of scheeld het echt 10 of 20 graden.... Feit is, het originele systeem heeft zeker de lucht van een betere plek, maar het originele systeem heeft ook een "enorm" filter huis boven het uitlaatspruitstuk hangen, achter de motor waar echt geen koeling komt! :( En in dat filter huis heeft de lucht een lagere stroom snelheid dan in de K&N buis en krijgt er dus meer tijd om op te warmen. Ik denk dat alles bij elkaar opgeteld, het niks uitmaakt. Wat wel een verschil zou kunnen zijn is dat het originele filter huis de lucht stroom zo optimeerd dat daardoor b.v. meer moment opgewekt zou kunnen worden. Daar integen heeft een 57i kitje minder lucht weerstand en zouden er meer pk's kunnen ontstaan.
samenvatting: allemaal hypothetisch gelul! gewoon brullen en lol hebben >-) en wil je echt meer zuurstof in je motor... NOS erop zetten :D
One clio to rule them all
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Nos is altijd goed! :lol: :p
Cleaned Style
Projecttopic
Ferdy
Über-Spammer

wil een vervangingsfilter erop zetten,
lijkt me net zo'n strak plan, dan maar minder roffel,
verder zal er dus nix veranderen
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Misschien kun je wel je resonantiebox vervangen door een gewone slang.
Cleaned Style
Projecttopic
Ferdy
Über-Spammer

en dan ?
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Is beter voor het aanzuiggeluid :p en staat misschien ook mooier onder de kap.
Cleaned Style
Projecttopic
Ferdy
Über-Spammer

quanta costa en waar te kopen ?
Rémi clio ph3

Had dus die K&N filter op mijn clio gebouwd, ben ik samen met mijn broer gaan rijden, Hij: vet, cool, ruig, wil ik ook hebben op mijn auto, en ik, dat kan natuurlijk geregeld worden! Ik bij DundW gaan shoppen, kost die luchtfilter voor op een golf 3 (tja mijn broer verplaatst zich in een golf, ja) maar 100 euro (N) , dus mooi mee genomen voor hem (Y) . Wij hem zaterdag samen erop gebouwd (erg easy) en wat denk je: broem broem :@ , maar geen vette brul dat je nek haren ervan omhoog gaan staan! >-) . direct gestopt, nog eens onder de motorkap kijken, blijkt dat daar een geluids dempende mat onder de motorkap hangt die je als dekbed kunt gebruiken :D
Is ie nou toch wel wat teleur gesteld.... Hij weet nog niet of hij wel die mat er onder uit wil halen ivm andere geluiden zoals gegolf nagellen :lol: .
Maar bij deze dus even een waarschuwing, een K&N heeft dus blijkbaar niet bij elke auto hetzelfde effect (had ik ook niet verwacht, maar zo'n verschil...)
Thierry

Ik heb al van andere mensen gehoord dat ze m er terug uit hebben gehaald vanwege problemen. Dit waren er wel met een niet-Renault auto :)
- Een Astra GSI die niet meer lekker reed met een k&n
- Een honda die bij lage snelheid een hele irritante fluittoon gaf.

Bij mij geeft ie ook gewoon een hele dikke brul waar mn hele auto bijna van daverd :D
speedline

dyna clio ph2 schreef:Tja dat koude lucht verhaal, de vraag is hoeveel warmer de lucht is die de motor ingaat met een 57i kitje tov de lucht die door het originele filter huis zou gaan. Als dit een paar graden is, zou ik zeggen, what the fuck :) of scheeld het echt 10 of 20 graden.... Feit is, het originele systeem heeft zeker de lucht van een betere plek, maar het originele systeem heeft ook een "enorm" filter huis boven het uitlaatspruitstuk hangen, achter de motor waar echt geen koeling komt! :( En in dat filter huis heeft de lucht een lagere stroom snelheid dan in de K&N buis en krijgt er dus meer tijd om op te warmen. Ik denk dat alles bij elkaar opgeteld, het niks uitmaakt. Wat wel een verschil zou kunnen zijn is dat het originele filter huis de lucht stroom zo optimeerd dat daardoor b.v. meer moment opgewekt zou kunnen worden. Daar integen heeft een 57i kitje minder lucht weerstand en zouden er meer pk's kunnen ontstaan.
samenvatting: allemaal hypothetisch gelul! gewoon brullen en lol hebben >-) en wil je echt meer zuurstof in je motor... NOS erop zetten :D
Lagere stroomsnelheid? Motor zuigt aan wat ie nodig heeft. De stroomsnelheid wordt dan primair bepaald door het oppervlak van het inlaatkanaal.

En dat aanzuigen gaat om grote hoeveelheden. Deze motor verpompt toch al gauw 64 liter per seconde bij 6000min-1!!! (Uitgaande van 80% vullingsgraad!)

En wat de temperatuur van de lucht betreft. Hoe hoger de temperatuur hoe minder zuurstofmoleculen in de lucht. En zuurstof is de benodigde component voor de verbranding. Het kan overigens niet vaak genoeg gezegd worden.

Die grote originele filterdoos werkt als een reservoir van lucht dat aangesproken wordt zodra er volgas gegeven wordt.

Maar we vervallen weer in discussie 1001...
Rémi clio ph3

speedline schreef:Lagere stroomsnelheid? Motor zuigt aan wat ie nodig heeft. De stroomsnelheid wordt dan primair bepaald door het oppervlak van het inlaatkanaal.
Wat ik daarmee bedoelde was tijd die de lucht krijgt om op te warmen achter de motor (in het aanzuig traject) en dat is volgens mij korter in een 57i buis dan in een luchtfilter huis die zich namelijk achter de motor bevindt.
speedline schreef:En wat de temperatuur van de lucht betreft. Hoe hoger de temperatuur hoe minder zuurstofmoleculen in de lucht. En zuurstof is de benodigde component voor de verbranding. Het kan overigens niet vaak genoeg gezegd worden.
Als de temperatuur van de lucht hoger is, dan zuig je gewoon minder lucht massa omdat de dichtheid kleiner is, er zit dan verhoudings gewijs toch even veel zuurstof in!

speedline schreef:En dat aanzuigen gaat om grote hoeveelheden. Deze motor verpompt toch al gauw 64 liter per seconde bij 6000min-1!!! (Uitgaande van 80% vullingsgraad!)

Die grote originele filterdoos werkt als een reservoir van lucht dat aangesproken wordt zodra er volgas gegeven wordt.
Tja bij een stroom snelheid van 64 liter per seconde kun je je natuurlijk afvragen hoeveel invloed een luchtfilter huis van maximaal een litertje of 2 nog heeft.... en is het alleen nog de stromings weerstand die dan telt, of niet!?
Rémi clio ph3

Ik heb nog een paar foto's van de aflevering van mijn clio :D , extra leuk omdat mijn oude en mijn nieuwe clio erop staan. :D

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_RTC_aflevering_01.JPG[/img]
De zwarte is mijn oude clio, en de blauwe mijn huidige! Ook is een van de kl*te verkopers te zien (N) , en als je goed kijkt zie je dat mijn oude clio nog rondom spoorverbreders heeft, zijn gingen er niet meer af :(

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_RTC_aflevering_03.JPG[/img]
nog eentje, m'n nieuwe heeft ook witte pinkers

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_RTC_aflevering_02.JPG[/img]
De foto is helaas onduidelijk, maar als je goed kijkt is de km stand te zien: 9 8)

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_RTC_landschap_01.JPG[/img]
nog een leuke landschaps foto, en renault doet ook aan tuning (Y) ten eerste de witte pinkers, maar ook geen slotje meer op de bijrijders deur en zilver kleurige gordels :D

Heb al 17"ers besteld! als ze er zijn, volgen daar natuurlijk ook foto's van!!
Laatst gewijzigd door Rémi clio ph3 op do 8 apr 2004 8:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Very nice Rémi (Y) :worship:

Welke velgen heb je besteld, of is dat nog geheim? :D
Rémi clio ph3

Ollie schreef:Welke velgen heb je besteld, of is dat nog geheim? :D
Ik heb er wel een foto van die velgen op een megane, maar het lijkt net of hij is verhoogd op die foto, dus dat ziet niet uit! Dus nog even afwachten tot ik ze erop heb en dan post ik zekers een foto. Ik krijg ze waarschijnlijk nog deze week :D
Juno

Ik wil ook een meegespoten Dynamique spoiler op mijn Initiale! :(

Ziet er een stuk mooier uit! (Y)

Dat heb ik weer, koop ik nog net een Clio eind 2003, gaan ze in 2004 allemaal veranderingen aanbrengen, mooiere boardcomputer, mooiere spoilers, alleen vindt ik de bruine kleur stips in de Initiale van 2004 zwaar bud.
Juno

Trouwens nog ff vragie, waarom heb je in je nieuwe geen Xenon lampen genomen, vink toch echt een stuk mooier. :p
Rémi clio ph3

Juno schreef:Trouwens nog ff vragie, waarom heb je in je nieuwe geen Xenon lampen genomen, vink toch echt een stuk mooier. :p
Tja ik ook, het is gewoon een vraag van prijs en hoe graag je het wilt, bij de zwarte heb ik het goedkoop kunnen regelen, bij deze helaas niet.

Trouwens jij hebt toch ook een 1.6 16v, heb jij ook schijf remmen achter? maar jij hebt wel inkleur gespoten deur grepen, niet?
Dat spoilertje is idd wel strak :D
Juno

dyna clio ph2 schreef:
Juno schreef:Trouwens nog ff vragie, waarom heb je in je nieuwe geen Xenon lampen genomen, vink toch echt een stuk mooier. :p
Tja ik ook, het is gewoon een vraag van prijs en hoe graag je het wilt, bij de zwarte heb ik het goedkoop kunnen regelen, bij deze helaas niet.

Trouwens jij hebt toch ook een 1.6 16v, heb jij ook schijf remmen achter? maar jij hebt wel inkleur gespoten deur grepen, niet?
Dat spoilertje is idd wel strak :D
Helaas heb ik geen schijfies achter, scheelt echter wel weer in schoonmaken en ja ik heb in kleur gespoten deur grepen. Schijfremmen is dus ook een verandering ala 2004! :@

Ik heb trouwens ook in kleur gespoten zijstrip! :smoke: Jij lekker niet! (D)
Rémi clio ph3

Juno schreef: Helaas heb ik geen schijfies achter, scheelt echter wel weer in schoonmaken en ja ik heb in kleur gespoten deur grepen. Schijfremmen is dus ook een verandering ala 2004! :@

Ik heb trouwens ook in kleur gespoten zijstrip! :smoke: Jij lekker niet! (D)
Die schijven is idd een modificatie van 2004 alleen voor de 1.6jes! En dat poetsen heb ik er wel voor over :p Die strips zou ik ook wel in kleur willen :( , misschien eens op een sloop kijken over een tijdje, voor een toevallige initiale :D
Juno

Moet ie wel net jouw kleur zijn, kan je ze net zo goed zelf laten spuiten.

Maar wat heb jij nou met je slotje op de passagiersdeur gedaan?
Halen ze die gewoon weg?

Kan je nog een foto maken van de achterkant met de spoiler goed in het zicht, wil ff zien of ik gewoon een meegespoten Dynamique spoiler ga nemen.

Wat kosten die zilveren gordels?

En ik wil jouw zilveren sierstrips binnen in je auto hebben, NU! :lol: :D
Rémi clio ph3

Juno schreef:Moet ie wel net jouw kleur zijn, kan je ze net zo goed zelf laten spuiten.

Maar wat heb jij nou met je slotje op de passagiersdeur gedaan?
Halen ze die gewoon weg?

Kan je nog een foto maken van de achterkant met de spoiler goed in het zicht, wil ff zien of ik gewoon een meegespoten Dynamique spoiler ga nemen.

Wat kosten die zilveren gordels?

En ik wil jouw zilveren sierstrips binnen in je auto hebben, NU! :lol: :D
Die auto moet idd mijn kleur hebben, maar een ongespoten spoiler laten spuiten lijkt me moeilijk, want daar is het oppervlak toch niet goed voor?

slotje, spoiler, gordels, sierstrip, schijven, alles dynamique uitvoering 2004 heb ik niks extra voor hoeven bloeden :D

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_RTC_spoiler_01.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Rémi clio ph3 op do 8 apr 2004 8:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Juno

Relaxed dat je daarn niks voor hoefde te betalen, de gordels en slotje dan! Zat dat er standaard op of hebben ze dat voor jou gedaan?

Als ze dat voor jou gewoon gedaan hebben, is wel heel relaxed. Wil ik ook!
Rémi clio ph3

Juno schreef:Relaxed dat je daarn niks voor hoefde te betalen, de gordels en slotje dan! Zat dat er standaard op of hebben ze dat voor jou gedaan?

Als ze dat voor jou gewoon gedaan hebben, is wel heel relaxed. Wil ik ook!
Alles standaard :D
Denk maar niet dat ze me bij renault kerres wat regelen, en al helemaal niet tuning :( , trust me I know ! ! ! !
Juno

Ik heb toch maar besloten om voor de volgende spoiler te gaan:
[img]http://canton.instantsites.nl/isite/ima ... poiler.jpg[/img]

Ziet er net ff geiler uit! :worship:
Rémi clio ph3

Die is wel effe vet zeg :p .
Heb jij trouwens al wat gedaan aan het standaard geluid van de motor? uitlaat of luchtfilter.
K&N erop bouwen is echt super :p , in verhouding toch op andere auto's krijg je op de 1.6 16v echt een brute brul :D
evo
Contacteer:

Zeer mooi die spoiler! Zou ik zeker voor gaan! :worship:
Juno

dyna clio ph2 schreef:Die is wel effe vet zeg :p .
Heb jij trouwens al wat gedaan aan het standaard geluid van de motor? uitlaat of luchtfilter.
K&N erop bouwen is echt super :p , in verhouding toch op andere auto's krijg je op de 1.6 16v echt een brute brul :D
Neej heb nog niks gedaan op motorisch gebied, die luchtfilter scheelt in geluid dus wel? VET! Koste dat ook weer?

Sjees wil nog zoveel op mijn Kliko, het volgende wil ik namelijk ook!

[img]http://home.tiscali.nl/rasit/renault/057.JPG[/img]

Dit gaat me rond de €1000,- kosten, moet dit hebbuh!
Rémi clio ph3

Juno schreef:Neej heb nog niks gedaan op motorisch gebied, die luchtfilter scheelt in geluid dus wel? VET! Koste dat ook weer?
Yep, bij reichhard kost tie 150 euro! maar dan is het wel een hele aanpassing, en niet alleen een simpel konusje, zie foto's in dit topic
Juno schreef:Sjees wil nog zoveel op mijn Kliko, het volgende wil ik namelijk ook!

[img]http://home.tiscali.nl/rasit/renault/057.JPG[/img]

Dit gaat me rond de €1000,- kosten, moet dit hebbuh!

Tis ook zeker vet, maar aangezien ik veel op de autoweg zit, is het vervelend als je een monotone brom hebt, en met de luchtfilter heb je daar dus geen last van, ook niet met 170 :D
Juno

Ja maar vindt jij niet dat je je motor amper hoort? Helemaal in lage toeren, dan hoor ik niet dat de motor draait, helemaal nu ik net mijn nieuwe audio erin heb.

Dat overstemt het motorgeluid helemaal, dus wil wel zo een mooie brom in mijn auto! :D
Rémi clio ph3

Juno schreef:Ja maar vindt jij niet dat je je motor amper hoort? Helemaal in lage toeren, dan hoor ik niet dat de motor draait, helemaal nu ik net mijn nieuwe audio erin heb.

Dat overstemt het motorgeluid helemaal, dus wil wel zo een mooie brom in mijn auto! :D
Klopt helemaal! maar geloof me, die brul van de open lucht filter hoor je duidelijk! >-) Maar dat verschilt dus echt van type auto tot type auto!!
Juno

Maar ik doe die uitlaat niet alleen voor het geluid, ook voor de looks.
Dus als ik die openluchtfilter laat zitten, heb ik misschien wel het zelfde resultaat, qua geluid.
Dan heb je ook nog dat niemand de openluchtfilter ziet als je rijdt en de uitlaat wel, dus dubbel voordeel, geluid en looks! :wink:

Die zilveren gordels zijn wel TJILL, wel cool dat dat er allemaal standaard op zit! (Y)

Wat voor uitvoering heb jij dan?
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Ziet er allemaal netjes uit! :p
Cleaned Style
Projecttopic
Rémi clio ph3

Ik heb de clio II phase 3 1.6 16v dynamique luxe met metalic lak en geregelde airco (en cruise controlle = standaard) :p
Plaats reactie