ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Dan had ik gezegd zoals haas zegt dat de prijs daalt, ik zei 't andersom :p

En hoezo hypocriet? We hoeven toch niet allemaal hetzelfde te vinden?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Moet jij eens opletten wat er gebeurt als iedereen ineens de auto laat staan... Dan zakt de complete economie in en daar is NIEMAND bij gebaat. Ook niet degenen die met de fiets naar hun werk gaan! Dus da's een beetje dom om te stellen dat de vervuilers alle kosten op zich moeten nemen. Iedereen profiteert, dus iedereen moet meedokken. Vind ik dan... ;)
TMC16v

Volgens mij moeten we allemaal aan de HORSEPOWER conversie :D :D

Conversie :D :D

[img]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 41251g.jpg[/img]

Ik ga zo mijn fiets maar weer eens maken :(
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:Moet jij eens opletten wat er gebeurt als iedereen ineens de auto laat staan... Dan zakt de complete economie in en daar is NIEMAND bij gebaat. Ook niet degenen die met de fiets naar hun werk gaan! Dus da's een beetje dom om te stellen dat de vervuilers alle kosten op zich moeten nemen. Iedereen profiteert, dus iedereen moet meedokken. Vind ik dan... ;)
Vind ik niet. Mijn pa heeft geen auto en fiets al 30 jaar naar zijn werk. Waar moet ie voor dokken dan? Kromme bewering. Ik vind zeker dat de vervuilers meer kosten op zich moeten nemen. Zeker in deze tijd. Alles gaat toch naar de klote zo? Jezus, ik word ook steeds groener :p maar naar mijn mening is dit wel de realiteit. Eerlijk is eerlijk.

Hoe eerlijk zou je dit vinden, als de prijs van benzine en diesel omwisselen, en de belastingen vervallen (dus zitten in de benzine/dieselprijs). Lijkt mij een goede oplossing.

Als minder mensen gaan rijden betalen die gewoon meer, zo zit 't in elkaar. Inkomsten moeten toch op peil blijven.

Ik had dan wel graag gezien, dat dat geld, dan goed gespendeert word door de overheid.
Riël
Über-Spammer

En trouwens, als iedereen de auto laat staan hebben ze geld elders te spenderen. Tenzij ze het niet op de spaarrekening pleuren, zal de economie er niet veel van merken. Sterker nog, er zal meer geld de binnenlandse economie ingaan, ipv naar de oliemaatschappijen.

En over het boycotten van de shell en esso, je ziet aan het grafiekje dat de marge wat deze hebben al niet boycotbaar is. Ga maar schelden bij de oliesjeiks in Dubai, die doen leuke dingen met 't geld :

http://www.thepalm.ae/

http://www.theworld.ae/video/video.html
pierre

slecht geslapen ??
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

pierre schreef:slecht geslapen ??
waar slaat dit op als ik het vragen mag?

ik begrijp Riëls punt wel, maar ook Merijns standpunt..t is gewoon een irritante situatie, omdat je er zelf (bijna) niets aan kan doen. Als de regering t geld wat ze binnenkrijgen van de benzine nu eens zouden steken in bestrijding files/verbetering wegen e.d., maar nee hoor, dat gaat naar andere dingen...
pierre

ach, ik maak me er niet druk meer over, heb er geen invloed op.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Blijkbaar wel een beetje als je zo'n opmerking maakt?
TMC16v

Riël schreef:
Merijn schreef:Moet jij eens opletten wat er gebeurt als iedereen ineens de auto laat staan... Dan zakt de complete economie in en daar is NIEMAND bij gebaat. Ook niet degenen die met de fiets naar hun werk gaan! Dus da's een beetje dom om te stellen dat de vervuilers alle kosten op zich moeten nemen. Iedereen profiteert, dus iedereen moet meedokken. Vind ik dan... ;)
Vind ik niet. Mijn pa heeft geen auto en fiets al 30 jaar naar zijn werk. Waar moet ie voor dokken dan? Kromme bewering. Ik vind zeker dat de vervuilers meer kosten op zich moeten nemen. Zeker in deze tijd. Alles gaat toch naar de klote zo? Jezus, ik word ook steeds groener :p maar naar mijn mening is dit wel de realiteit. Eerlijk is eerlijk.

Hoe eerlijk zou je dit vinden, als de prijs van benzine en diesel omwisselen, en de belastingen vervallen (dus zitten in de benzine/dieselprijs). Lijkt mij een goede oplossing.

Als minder mensen gaan rijden betalen die gewoon meer, zo zit 't in elkaar. Inkomsten moeten toch op peil blijven.

Ik had dan wel graag gezien, dat dat geld, dan goed gespendeert word door de overheid.
En het milleu dan? Die overstromingen en tornado's,Hurricanes komen niet opeens uit het niets denk ik dan! Toch zit er iets niet goed in den haag (N)
mike16v

en toch wordt de ozon weer dikker...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

De opwarming van de aarde is een feit en dat heeft echt wel te maken met de uitstoot van uitlaatgassen en industrie. Maar goed, als ze al het geld wat ze aan accijnzen binnen halen ook daadwerkelijk aan wegen en het milieu besteden, vind ik het goed. Helaas betaalt de automobilist voor een heel groot deel andere zaken waar iedereen voordeel uit haalt. Ik ben het daar absoluut niet mee eens! Belasting betaal je met z'n allen en daar heb je allemaal voordeel van. Nu is de verhouding heel erg scheef...
pierre

we moeten niet vergeten dat de atmosfeer miljarden jaren geleden voornamelijk uit kooldioxide bestond.
dit kooldioxidegas was afkomstig uit vulkanen die nu al lang zijn uitgedoofd.

het kooldioxide is door algen en planten omgezet in kalk, zuurstof en olie en gas.

De olieindustrie pompt dat weer op en de olie en gas worden weer omgezet in kooldioxide, wat weer omgezet wordt in kalk.

een fantastische kringloop.

zie het breed
frank_williams

jammer dat het nogal een onevenwichtige kringloop is, gezien het tempo waarmee fossiele brandstoffen worden opgebruikt niet in relatie is tot de productie er van die ettelijke miljoenen jaren duurt. hoe breed wil je het zien?
pierre

eigenlijk is het jammer dat we nog niet kunnen vergelijken met andere planeten, waar ongetwijfeld dezelfde processen en evoluties optreden.

om daar te komen is andere natuurkunde nodig, fossiele brandstoffen zijn eigenlijk alleen maar handig om je warm te houden in een koude winter.
Riël
Über-Spammer

Duurzaamheid is hier het woord :)

Op zich heeft paul wel een punt, als alle geld wat uit accijnzen van BRANDSTOFFEN binnenkomt bij de overheid, besteed wordt aan ontwikkeling van milieuvriendelijk rijden én infrastructuur, dan betalen we in principe voor ons zelf. DAt kun je niet oneerlijk noemen.
ARNO16V
Contacteer:

En toch vindt ik het grof geld wat je voor een litertje benzine/diesel betaald...
frank_williams

Riël schreef:Duurzaamheid is hier het woord :)

Op zich heeft paul wel een punt, als alle geld wat uit accijnzen van BRANDSTOFFEN binnenkomt bij de overheid, besteed wordt aan ontwikkeling van milieuvriendelijk rijden én infrastructuur, dan betalen we in principe voor ons zelf. DAt kun je niet oneerlijk noemen.
niet alleen de overheid moet geld en energie steken in deze ontwikkeling, ook de energieproducenten. de energieproducenten zullen echter wel de laatste zijn die met duurzame oplossingen zullen komen. er staan wel interessante samenzweringstheorieen op internet over oa. koude kernfusie-, supergeleiding- en waterstof-gebruik dat efficient de kop is ingedrukt door de heren van oa. shell.
Haas
Car: Megane RS

riel, ik snap niet meer wat ik zelf schreef, of je t er nou mee eens was of niet...

ik bedoel dat benzineprijzen nooit zullen dalen.

jij ook volgens mij, maar dat haas zei dat, enz, hmz...op de vrijdagmiddag niet aan mij besteed :P
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Nog ff over het milieu:

hoe is ooit de ijstijd ontstaan? door toedoen van de mens? ik dacht het niet!

klimaatveranderingen zijn normaal, wij mensen lopen hier nog maar een fractie van de tijd dat de aarde bestaat rond.....

ik maak me liever druk om het massaal kappen van de regenwouden (en nog heeeeel veeeel andere dingen) dan om het zogenaamde broeikaseffect wat netzogoed een natuurlijk proces kan zijn (hoe nadelig voor ons het ook is) als een proces veroorzaakt door menselijke fabrieken en voertuigen.

en het feit dat in de USA de brandstoffen een derde bedragen van wat wij hier betalen is voor mij genoeg reden om te klagen en te hopen dat er iets verandert in de Nederlandse brandstofprijzen... Toch belachelijk dat wij hier zo verschrikkelijk veel meer betalen voor hetzelfde litertje benzine. (Als het nu ook in Amerika gemaakt moest worden, maar volgens mij gebeurt dat hier gewoon in de Nederlandse raffinaderijen.... Correct me if I'm wrong.

En als er protesten komen doe ik mee, ook al ben ik normaal van mening dat dit niks uithaalt, ben ik ook wel bereid om voor een keer een mening/principe aan de kant te schuiven.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Liquid
Contacteer:

ForeverYoung schreef: (Als het nu ook in Amerika gemaakt moest worden, maar volgens mij gebeurt dat hier gewoon in de Nederlandse raffinaderijen.... Correct me if I'm wrong.
Klopt.
En voor de rest ben ik het ook helemaal met je eens :)
Vroem enzo
ARNO16V
Contacteer:

Ben ik ook met je eens en ik zou ook zeker meedoen ook al haalt het niks of weinig uit, anders zou je ook niet het recht van klagen mogen hebben vindt ik.
Wat ik vanmiddag op het journaal hoorde: Nederland is nu het land waar de benzine het duurst is ter wereld... (waarom in ons land dan zo duur en schijnbaar in andere landen goedkoper?)
Riël
Über-Spammer

Goed, maar waar halen we dan het geld vandaan?
ARNO16V
Contacteer:

Dat lukt in andere landen toch ook? en we betalen met z'n allen al een behoorlijke partij geld aan belasting, accijnzen ed.

Ik zeg ook niet dat het hele accijnz gebeuren eraf moet maar het zou best een paar procent omlaag kunnen, en dit is niet alleen omdat ik zelf zo graag tank, maar de transportwereld wordt ook zo stukken duurder wat ook weer invloed heeft op eindprodukten/diensten waardoor verscheidende produkten weer duurder door worden wat dan bepaalde consumenten weer (te) duur vinden (en nu praat ik uit ervaring)

Niet dat ik een kniepert ben, maar in de winkel waar ik ruim 4 jaar heb gewerkt daar is de olie bijna verdubbeld (winstmarge van bijna 60%) de spuitbussen lak e.d. van 19.95 (guldens) naar een prijs van ruim 14 euro met ook een winst marge van ruim 50%, en zou kan ik nog wel ffe doorgaan.
Laatst gewijzigd door ARNO16V op vr 2 sep 2005 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

heb er net toch maar weer super plus ingegooid
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Liquid
Contacteer:

Tom schreef:heb er net toch maar weer super plus ingegooid
Ik ben overgestapt

[img]http://www.carwashnieuwvennep.nl/20482_ZONNEBL.OLIE.jpg[/img]
grote pakken zijn voordeliger
Laatst gewijzigd door Liquid op vr 2 sep 2005 14:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Vroem enzo
ARNO16V
Contacteer:

:lol: :beer:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

net ff diesel getankt. 70 liter a 1,19 de liter (S) als het zo doorgaat zal de lease maatschappij ook niet blij zijn denk. Rij nu wel zo'n 1100 km per week
TMC16v

Mike (spitsoor) schreef:net ff diesel getankt. 70 liter a 1,19 de liter (S) als het zo doorgaat zal de lease maatschappij ook niet blij zijn denk. Rij nu wel zo'n 1100 km per week
Hmm hier is het nog 1.06 voor een literje diesel :lol:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

TMC16v schreef:
Mike (spitsoor) schreef:net ff diesel getankt. 70 liter a 1,19 de liter (S) als het zo doorgaat zal de lease maatschappij ook niet blij zijn denk. Rij nu wel zo'n 1100 km per week
Hmm hier is het nog 1.06 voor een literje diesel :lol:
tja was hier bij de lokale shell :) moet wel shell tanken vanwege de tankpas die ik heb dies alleen geldig bij shell stations in europa
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

TMC16v schreef: Die overstromingen en tornado's,Hurricanes komen niet opeens uit het niets denk ik dan!
nou die waren er 10.000 jaar geleden ook al hoor. :) Alleen nu zijn er alleen iest meer mensen op de wereld. En iedereen heeft tv dus we weten allemaal wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd.

En of we nu over 1000 jaar kapot gaan of over 1500 jaar maakt nu ook weer niet uit.
Kim [meganerat]

tja met de huidige verhoging van 3,6 eurocent had ik toch beter een kleinere auto gekocht dan een 2.0 megane grand tour. blijf in de buurt van de 10L/100km rijden :evil:
maar het rijd zooooooo lekker :worship:
pierre

statement 15411.........

vijftienduizendvierhonderdelf dus.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Johan schreef:
TMC16v schreef: Die overstromingen en tornado's,Hurricanes komen niet opeens uit het niets denk ik dan!
nou die waren er 10.000 jaar geleden ook al hoor. :) Alleen nu zijn er alleen iest meer mensen op de wereld. En iedereen heeft tv dus we weten allemaal wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd.

En of we nu over 1000 jaar kapot gaan of over 1500 jaar maakt nu ook weer niet uit.
het weer wordt wel steeds extremer hoor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het is belachelijk voor woorden dat we zodadelijk ook nog tol op bepaalde wegen moeten betalen! :@ :@ :@
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie