He mannen ik heb jullie site nu eindelijk gevonden , zijn er hier nog luitjes bij die net zoals mij behoorlijk extreem zijn gaan doen met hun 1.4 cc??
Ik heb namelijk de laatste maanden niet stil gezeten en heb mijn autotje op 60% water/alcohol mengsel rijden tevens zit er een andere turbo op en zit er een groep-A carburateur op met een sproeier van 160 mm.
Ik zou graag een aantal reacties willen horen over mensen die hun autootje ook zo EXTREEM hebben opgevoerd.
Ik heb namelijk de laatste maanden niet stil gezeten en heb mijn autotje op 60% water/alcohol mengsel rijden tevens zit er een andere turbo op en zit er een groep-A carburateur op met een sproeier van 160 mm.
Ik zou graag een aantal reacties willen horen over mensen die hun autootje ook zo EXTREEM hebben opgevoerd.
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Is jouw auto wel boven de zestien?
Want je weet het: Onder de zestien verkopen de meeste horecagelegenheden "nee".

Want je weet het: Onder de zestien verkopen de meeste horecagelegenheden "nee".
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Als dat Jasper niet is. Hoe is het ermee?
Met mij goed. Ik ben alweer aan mijn derde gtturbo begonnen. Ik heb een RAIDER uit 1990 gekocht. Ben nu koppeling aan het vervangen.(die is 180000km meegegaan) Aanstaande zondag is er een meeting in Nijmegen van deze site. Dan komen er zo'n 20 man bij elkaar. Heb je zin om ook te komen? Ligt toch op de weg naar Arnhem, kan ik je gelijk je torx-schroevendraaiers teruggeven
Pieter
Met mij goed. Ik ben alweer aan mijn derde gtturbo begonnen. Ik heb een RAIDER uit 1990 gekocht. Ben nu koppeling aan het vervangen.(die is 180000km meegegaan) Aanstaande zondag is er een meeting in Nijmegen van deze site. Dan komen er zo'n 20 man bij elkaar. Heb je zin om ook te komen? Ligt toch op de weg naar Arnhem, kan ik je gelijk je torx-schroevendraaiers teruggeven

Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op wo 2 mei 2001 0:31, 1 keer totaal gewijzigd.
En je merkt het verschil wel behoorlijk door over te stappen op water/alcohol mengsel?? En hoe kom je daar aan?? ik neem aan dat je dat niet bij de DA om de hoek kan krijgen. Als je meer info erover hebt, heel graag
mzzl
mzzl
He pieter!! Met mij gaat alles goed! ik hoop ook met jou! Ik heb pas geleden heel mijn motorblok eruit gehaald en heb compleet getuned (Ik ben nu bezig met de benzine aanvoer naar mijn carburateur) Mijn blokje krijg niet genoeg brandstof als ik hem (plak). O,ja alcohol kun je niet bij da halen maar die KRIJG ik van een industrieel bedrijf!en het gedestileerd water kun je bij de benzinepomp kopen! Ik zie jullie wel op speed 2001!!! anders wel een andere keer op de maasvlakte.
Klinkt leuk, die methanol/water injectie? Hoe krijg je 't naar binnen?
FF over die carburateur, dat is toch 't eerste wat je een rotschop geeft, als je beetje serieus vermogen wilt? Toen ik dat bij m'n viertje gedaan had liep ie echt veel beter: soepeler onderin, meer vermogen bovenin, wat wil je nog meer?
FF over die carburateur, dat is toch 't eerste wat je een rotschop geeft, als je beetje serieus vermogen wilt? Toen ik dat bij m'n viertje gedaan had liep ie echt veel beter: soepeler onderin, meer vermogen bovenin, wat wil je nog meer?
rev it like a rental
Ok, je kan het dus krijgen bji een industrieel bedrijf, maar wat zijn de kosten? Een hobby mag uiteraard geld kosten, maar als je dan 5 piek per liter kwijt bent, dan hou ik het wel bij benzine, is oko niet goedkoop, maar je komt toch net iets verder met een tank vol. Maar hoe zit het met tanken? Hoe krijg je het in je tank(zonder dat jezelf de lucht invliegt), en kan je motorblok het wel aan zonder problemen??
En kan je eigenlijk wel ooit nog op benzine rijden, of ben je puur afhankelijk van alcohol???
Mzzl
En kan je eigenlijk wel ooit nog op benzine rijden, of ben je puur afhankelijk van alcohol???
Mzzl
Water-methanol-injectie is een toevo3eging op je normatle brandstofvoorziening. Pure water injectie zonder methanol is ook mogelijk met hetzelfde systeem. Je hebt er een apart tankje bij waar je in ieder geval water en een gewenste hoeveelheid methanol bijdoet.
Het wordt voor je carburateur verneveld ingespoten en koelt daarmee de lucht die naar binnen gaat (hoe kouder het mengsel, hoe meer massa in hetzelfde volme, hoe meer vermogen). Door methanol erbij te gooien, wordt je mengsel steeds explosiever en dat vertaald zich weer in vermogen.
Je moet alleen wel heel erg oppassen dat je niet gaat overdrijven met je mengsel, want je blok is er niet echt op gebouwd.
In jou geval Mc Lain, zou het een mogelijkheid zijn omdat jou hele blok is omgebouwd.
Het systeem is in Engeland te krijgen, het heet aquamist en het kost denk ik 2000,-.
Meer weet ik er ook niet over, alleen dat ik er niet aan ga beginnen.
Het wordt voor je carburateur verneveld ingespoten en koelt daarmee de lucht die naar binnen gaat (hoe kouder het mengsel, hoe meer massa in hetzelfde volme, hoe meer vermogen). Door methanol erbij te gooien, wordt je mengsel steeds explosiever en dat vertaald zich weer in vermogen.
Je moet alleen wel heel erg oppassen dat je niet gaat overdrijven met je mengsel, want je blok is er niet echt op gebouwd.
In jou geval Mc Lain, zou het een mogelijkheid zijn omdat jou hele blok is omgebouwd.
Het systeem is in Engeland te krijgen, het heet aquamist en het kost denk ik 2000,-.
Meer weet ik er ook niet over, alleen dat ik er niet aan ga beginnen.
Vertel eens verder over die methanol. Ik neem aan dat je je carburateur flink armer afgesteld heb, om nog wat lucht voor die methanol over te houden. Hoe hebt je dit gedaan? Hoeveel vermindert verder de pingelgevoeligheid door dit grapje?
rev it like a rental
Pieter(grossie) jij denkt wel dat het heel makkelijk is omdat allemaal in te bouwen maar als je dit systeem besteld kun je alleen op water rijden en niet op alcohol ! als je op water alleen gaat rijden moet je behoorlijk wat aanpassingen doen aan je auto, laat staan als je ook alcohol erbij doet! dus met 2000 gulden redt je het nooit!!!
Ik heb het geloof ik niet over inbouwen gehad en jou verhaal was dat het jou 1600,- heeft gekost, dus dat lijkt me niet echt onzin.
lijkt me een beetje arrogant om zo te reageren. Alsof 10o niks speciaals heeft gedaan aan zijn auto. Nou, ik heb net even op zijn site gekeken, maar ik vind toch dat hij zijn auto best extreeem heeft opgevoerd.
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 5 mei 2001 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
wat vooreen info wil je dan over de water-injectie en welke over methanol-injectie?? Ik wil graag je vragen beantwoorden mail je vragen naar : <a href="mailto:jasper_den_dopper@hotmail.com" target="_new">jasper_den_dopper@hotmail.com</a>
Hoeveel PK's heeft jou 5je dan nu met dat alcohol gebeuren. Ik meen voor een extra 15 PK is het natuurlijk niet rendabel. Wat brengt dat nou.
groejtes
groejtes
Werkt die water-methanolinjectie ook op atmosferische motoren? Ik denk van wel, door de extra koeling en de methanol. Maar we twijfelen wat. Op de site van http://www.snowperformance.com bieden ze zoeen systeem aan.
-
- Über-Spammer
hoeveel winst is er eigenlijk gehaald uit het turboblokkie ??/
-
- Contacteer:
met mehtanol wordt je mengsel zeker niet explosiever van
....mehtanol omtrekt veel warmte uit de omgeving,zeker als je het vernevelt ,,,en is
behoorlijk detonatie remmend.

behoorlijk detonatie remmend.
Dus niet echt super op een atmosferisch, tenzij je hoge cr en vroege onsteking fixt?
-
- Contacteer:
de cr ongeveer 16 op 1 en dan heel veel mehtanol er in (echt heel veel) wil je turbo loos echt winst hebben op mehtanol moet je er puur op gaan rijden maar dan moet je ,je cabarateur daar behoorlijk op aan passen ,en je leidingen, er moet een x zoveel brandstof in als benzine
,oja en je kunt je radiateur er ook af slopen
(nou ja zo goed als)maar dan looptie ook als vergif
(dan hebben we het nog niet eens over de ontsteking. en de corrosie(op alu)

ok ok ok ok ok i get it

-
- Contacteer:

over de waterinjectie
ik heb met nog een paar andere hier uit de buurt een oude fordson majoor, deze is omgebauwd voor de tractor-pulling. is standaart een ongeblazen motor, nu word er 5 bar in gepompt door 2 turbo's, ook zit er waterinjectie op. wij gebruiken het hoofdzakelijk om de boel koel te houden, motor en inlaatlucht worden op deze manier gekoelt. is een mengsel van water en snij/boorolie en dit word door 2 injectoren de inlaat ingeblazen als de turbo's op druk zijn.
bij deze motor is het eigenlijk gewoon noodzakelijk omdat anders de temperaturen veel te hoog oplopen
en dit gebeurt er als je te vroeg en dus bij te weinig turbodruk water gaat inspuiten.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwAgA!ca ... 9590722723[/img]
ik heb met nog een paar andere hier uit de buurt een oude fordson majoor, deze is omgebauwd voor de tractor-pulling. is standaart een ongeblazen motor, nu word er 5 bar in gepompt door 2 turbo's, ook zit er waterinjectie op. wij gebruiken het hoofdzakelijk om de boel koel te houden, motor en inlaatlucht worden op deze manier gekoelt. is een mengsel van water en snij/boorolie en dit word door 2 injectoren de inlaat ingeblazen als de turbo's op druk zijn.
bij deze motor is het eigenlijk gewoon noodzakelijk omdat anders de temperaturen veel te hoog oplopen
en dit gebeurt er als je te vroeg en dus bij te weinig turbodruk water gaat inspuiten.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwAgA!ca ... 9590722723[/img]
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
da,s een beste joint,,,, 

jah rookt niet slecht he
,
wannneer je op het juiste moment het water erbij pleurt dan zie je de pluim mooi verkleuren van zwart naar donker grijs, en dan is het vol es gas erop, remlos koppeling los en proberen om em 100 meter recht te houden

wannneer je op het juiste moment het water erbij pleurt dan zie je de pluim mooi verkleuren van zwart naar donker grijs, en dan is het vol es gas erop, remlos koppeling los en proberen om em 100 meter recht te houden

R5GTT. Drive it like you stole it