Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

He mannen ik heb jullie site nu eindelijk gevonden , zijn er hier nog luitjes bij die net zoals mij behoorlijk extreem zijn gaan doen met hun 1.4 cc??
Ik heb namelijk de laatste maanden niet stil gezeten en heb mijn autotje op 60% water/alcohol mengsel rijden tevens zit er een andere turbo op en zit er een groep-A carburateur op met een sproeier van 160 mm.
Ik zou graag een aantal reacties willen horen over mensen die hun autootje ook zo EXTREEM hebben opgevoerd.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Is jouw auto wel boven de zestien?
Want je weet het: Onder de zestien verkopen de meeste horecagelegenheden "nee".
:wink::wink:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Als dat Jasper niet is. Hoe is het ermee?

Met mij goed. Ik ben alweer aan mijn derde gtturbo begonnen. Ik heb een RAIDER uit 1990 gekocht. Ben nu koppeling aan het vervangen.(die is 180000km meegegaan) Aanstaande zondag is er een meeting in Nijmegen van deze site. Dan komen er zo'n 20 man bij elkaar. Heb je zin om ook te komen? Ligt toch op de weg naar Arnhem, kan ik je gelijk je torx-schroevendraaiers teruggeven :lol:

Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op wo 2 mei 2001 0:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

En je merkt het verschil wel behoorlijk door over te stappen op water/alcohol mengsel?? En hoe kom je daar aan?? ik neem aan dat je dat niet bij de DA om de hoek kan krijgen. Als je meer info erover hebt, heel graag

mzzl
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

He pieter!! Met mij gaat alles goed! ik hoop ook met jou! Ik heb pas geleden heel mijn motorblok eruit gehaald en heb compleet getuned (Ik ben nu bezig met de benzine aanvoer naar mijn carburateur) Mijn blokje krijg niet genoeg brandstof als ik hem (plak). O,ja alcohol kun je niet bij da halen maar die KRIJG ik van een industrieel bedrijf!en het gedestileerd water kun je bij de benzinepomp kopen! Ik zie jullie wel op speed 2001!!! anders wel een andere keer op de maasvlakte.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Klinkt leuk, die methanol/water injectie? Hoe krijg je 't naar binnen?

FF over die carburateur, dat is toch 't eerste wat je een rotschop geeft, als je beetje serieus vermogen wilt? Toen ik dat bij m'n viertje gedaan had liep ie echt veel beter: soepeler onderin, meer vermogen bovenin, wat wil je nog meer?
rev it like a rental
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ok, je kan het dus krijgen bji een industrieel bedrijf, maar wat zijn de kosten? Een hobby mag uiteraard geld kosten, maar als je dan 5 piek per liter kwijt bent, dan hou ik het wel bij benzine, is oko niet goedkoop, maar je komt toch net iets verder met een tank vol. Maar hoe zit het met tanken? Hoe krijg je het in je tank(zonder dat jezelf de lucht invliegt), en kan je motorblok het wel aan zonder problemen??
En kan je eigenlijk wel ooit nog op benzine rijden, of ben je puur afhankelijk van alcohol???

Mzzl
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Water-methanol-injectie is een toevo3eging op je normatle brandstofvoorziening. Pure water injectie zonder methanol is ook mogelijk met hetzelfde systeem. Je hebt er een apart tankje bij waar je in ieder geval water en een gewenste hoeveelheid methanol bijdoet.

Het wordt voor je carburateur verneveld ingespoten en koelt daarmee de lucht die naar binnen gaat (hoe kouder het mengsel, hoe meer massa in hetzelfde volme, hoe meer vermogen). Door methanol erbij te gooien, wordt je mengsel steeds explosiever en dat vertaald zich weer in vermogen.

Je moet alleen wel heel erg oppassen dat je niet gaat overdrijven met je mengsel, want je blok is er niet echt op gebouwd.

In jou geval Mc Lain, zou het een mogelijkheid zijn omdat jou hele blok is omgebouwd.

Het systeem is in Engeland te krijgen, het heet aquamist en het kost denk ik 2000,-.

Meer weet ik er ook niet over, alleen dat ik er niet aan ga beginnen.
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

hebben andere mensen hier nog iets bijzonders aan hun auto gedaan?
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Jasper toch?!?!

Tuurlijk zijn hier mensen die wat aan hun auto gedaan heb. Ikke in ieder geval wel.

Later,
Tino
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Vertel eens verder over die methanol. Ik neem aan dat je je carburateur flink armer afgesteld heb, om nog wat lucht voor die methanol over te houden. Hoe hebt je dit gedaan? Hoeveel vermindert verder de pingelgevoeligheid door dit grapje?
rev it like a rental
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Pieter(grossie) jij denkt wel dat het heel makkelijk is omdat allemaal in te bouwen maar als je dit systeem besteld kun je alleen op water rijden en niet op alcohol ! als je op water alleen gaat rijden moet je behoorlijk wat aanpassingen doen aan je auto, laat staan als je ook alcohol erbij doet! dus met 2000 gulden redt je het nooit!!!
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

he tino ,ja maar ik bedoel iets !! speciaals !!!
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ik heb het geloof ik niet over inbouwen gehad en jou verhaal was dat het jou 1600,- heeft gekost, dus dat lijkt me niet echt onzin.
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

wie komen er allemaal naar speed 2001??
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

dan nog dan kom je er nooit van z'n leven aan voor 2000 gulden!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

On 2001-05-05 17:58, turbo5 wrote:
wie komen er allemaal naar speed 2001??
Ik kom naar Speed 2001 in Rosmalen.
Lees FF de andere topic genaamd Speed, daar zie je wie er nog meer komen.
Anonymous

lijkt me een beetje arrogant om zo te reageren. Alsof 10o niks speciaals heeft gedaan aan zijn auto. Nou, ik heb net even op zijn site gekeken, maar ik vind toch dat hij zijn auto best extreeem heeft opgevoerd.
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 5 mei 2001 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hele water/methanol verhaal behoorlijk vaag vind.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

zit nog steeds op wat TECHNISCHE info te wachten van onze befaamde methanol jongen
rev it like a rental
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hoi Menno heb jij een 21 turbo?
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

wat vooreen info wil je dan over de water-injectie en welke over methanol-injectie?? Ik wil graag je vragen beantwoorden mail je vragen naar : <a href="mailto:jasper_den_dopper@hotmail.com" target="_new">jasper_den_dopper@hotmail.com</a>
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

jullie zien het nog wel een keer !!!
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Hoeveel PK's heeft jou 5je dan nu met dat alcohol gebeuren. Ik meen voor een extra 15 PK is het natuurlijk niet rendabel. Wat brengt dat nou.

groejtes
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

ik mag toch hopen op een 65 pk wints door de water-methanol-injectie!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Werkt die water-methanolinjectie ook op atmosferische motoren? Ik denk van wel, door de extra koeling en de methanol. Maar we twijfelen wat. Op de site van http://www.snowperformance.com bieden ze zoeen systeem aan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

hoeveel winst is er eigenlijk gehaald uit het turboblokkie ??/
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

met mehtanol wordt je mengsel zeker niet explosiever van :lol: ....mehtanol omtrekt veel warmte uit de omgeving,zeker als je het vernevelt ,,,en is
behoorlijk detonatie remmend.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dus niet echt super op een atmosferisch, tenzij je hoge cr en vroege onsteking fixt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

de cr ongeveer 16 op 1 en dan heel veel mehtanol er in (echt heel veel) wil je turbo loos echt winst hebben op mehtanol moet je er puur op gaan rijden maar dan moet je ,je cabarateur daar behoorlijk op aan passen ,en je leidingen, er moet een x zoveel brandstof in als benzine :( ,oja en je kunt je radiateur er ook af slopen :D (nou ja zo goed als)maar dan looptie ook als vergif :lol: :lol: (dan hebben we het nog niet eens over de ontsteking. en de corrosie(op alu)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ok ok ok ok ok i get it :lol: :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

:lol: :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

over de waterinjectie

ik heb met nog een paar andere hier uit de buurt een oude fordson majoor, deze is omgebauwd voor de tractor-pulling. is standaart een ongeblazen motor, nu word er 5 bar in gepompt door 2 turbo's, ook zit er waterinjectie op. wij gebruiken het hoofdzakelijk om de boel koel te houden, motor en inlaatlucht worden op deze manier gekoelt. is een mengsel van water en snij/boorolie en dit word door 2 injectoren de inlaat ingeblazen als de turbo's op druk zijn.
bij deze motor is het eigenlijk gewoon noodzakelijk omdat anders de temperaturen veel te hoog oplopen


en dit gebeurt er als je te vroeg en dus bij te weinig turbodruk water gaat inspuiten.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwAgA!ca ... 9590722723[/img]
R5GTT. Drive it like you stole it
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

da,s een beste joint,,,, :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

jah rookt niet slecht he :D :D ,
wannneer je op het juiste moment het water erbij pleurt dan zie je de pluim mooi verkleuren van zwart naar donker grijs, en dan is het vol es gas erop, remlos koppeling los en proberen om em 100 meter recht te houden 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie