Daar is het tijd voor.
Na een vrij heftige periode die eindigde met het overlijden van mijn vader en het leeghalen/verkopen van het huis waar ik ben opgegroeid is het nu hoog tijd voor een verse start.
En daar hoort een nieuw project bij.
Dit keer dus met een licht emotionele lading...
Mijn vader was namelijk ook auto-gek. Heeft ooit zelf een 5 GTS gereden, een groot deel van zijn carrière bij Autovisie gewerkt en zijn laatste auto was een klassieke Mini Cooper.
Hij vond het dan ook altijd prachtig dat ik maar met die 5jes bleef klooien. "Niet verstandig...maar gewoon leuk!". Een motto dat ik van hem heb overgenomen.
Daarom heb ik ook vrij snel al besloten dat ik een deel van zijn erfenis ga gebruiken om de Renault 5 GT Turbo te bouwen die ik altijd al gewild heb.
Ik weet zeker dat hij dat fantastisch had gevonden.
Niet verstandig...maar gewoon heel erg leuk.

Nu heb ik natuurlijk nog steeds dat andere project...
Mijn zelf omgebouwde 5 TR-T. ( http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 42&t=28323 )
Hoop bloed, zweet en tranen (en geld...) ingestoken.
Maar ik heb besloten om dat project toch te gaan beëindigen.
Voordat ik er straks nog veel meer tijd/geld in ga steken om hem helemaal mooi te krijgen, heb ik toch besloten om een echte GTT als basis te gaan gebruiken.
Scheelt me een hoop tijd en werk in kleine dingetjes en voelt ook gewoon beter om een èchte te hebben....
Daarnaast heb ik de afgelopen 15 jaar de prijzen van die dingen ook wel in de gaten gehouden....

De bedragen waar ze tegenwoordig voor weg gaan zal ik never nooit niet krijgen voor een omgebouwde 5 TR.
Maar goed, daar gaat het me natuurlijk niet echt om. Deze auto bouw ik voor mezelf. Om in te rijden. Als het even kan iedere dag! (zoals ik nu ook doe)
Maar het is toch de ouder/wijzer wordende kerel in mij die het een beter plan vind om te investeren in een auto die in waarde stijgt dan in een bodemloze put waar je nooit meer iets van terug ziet.
Goed lange intro (as usual...)
Aan de slag!
Zoals sommigen van jullie al op Facebook hebben kunnen zien (wat een leuk klein wereldje is het toch...) ben ik gister weggereden in de auto die ik als basis ga gebruiken.
De TG-41-LK. Een witte GT Turbo uit '88. Zelfde jaar als mijn allereerste GTT/auto (En het kenteken geeft 1.4 GT achterstevoren...

Hij heeft ooit schade aan de voorzijde gehad maar dat is grondig gerepareerd. Tevens is er een jaar of 8, 9 geleden zeer veel nieuw plaatwerk opgezet en is er nu, vele jaren later, nog steeds vrijwel geen roest op de auto te bekennen. Daar is voor zover ik kan beoordelen dus goed werk geleverd.
Essentieel voor iemand zoals ik met een roest-trauma....
Daarnaast is het gewoon een zeer complete GT met alles erop en eraan en een duidelijke en eerlijke historie (in de vorm van foto's en bonnen).
Zelfs de centrale deurvergrendeling met afstandbediening doet het nog. (had ik nog niet eerder gezien)
HIER alle foto's!

Goed, wat is het plan...
- Zo goed als volledige restauratie
Ga het dit keer iets serieuzer/grondiger aanpakken. Wil echt dat het een mooie 5 wordt.
Gaat me niet om originaliteit/authenticiteit. Wil hem gewoon bouwen zoals IK hem wil.
Ga dit keer ook zeker iets meer uitbesteden aan anderen dan normaal... Heb daar nu eindelijk de financiële middelen voor en het scheelt me gewoon enorm veel tijd (en geeft minder kans dat zo'n project halverwege strand...).
-carrosserie volledig aanpakken zodat hij echt 100% roestvrij is (en voorlopig blijft!) incl. spuitwerk
-blokje opnieuw opbouwen (beetje extra vermogen is ook wel de bedoeling)
-technisch verder helemaal netjes maken
-elektra vernieuwen/probleemloos krijgen
-interieur opknappen
Ik snap dat het een beetje een droog begin is zo met alleen maar een lap tekst en geen foto's....

Krijg binnenkort een zooi foto's van de vorige eigenaar. Daar zal ik er een aantal van posten. Ook mooi de historie van de auto in beeld gebracht.
En daarna zullen er nog veeeele foto's volgen van het werk dat er aan gedaan wordt.
voor nu: to be continued.....

FOTO EDIT!!!

In plaats van ze allemaal te posten kun je de hele serie hier vinden: https://goo.gl/photos/3CYAzJqPD1Qw5idXA
Laat mooi het hele verhaal zien van hoe hij er ooit bij stond... met schade.... en roest op alle(!

En wat er allemaal aan gedaan is om hem een nieuw leven te geven.