MartijnG schreef:Ging hier inderdaad even uit van een EML327-achtig dongle. Daar kun je niet echt iets mee diagnosticeren, maar wel goed ter indicatie.

met de ELM is het inderdaad wat lastiger
Wideband in de uitlaat pijp voor mappen maakt in feite weinig uit, dus hij zal niet te arm / te heet lopen.
Een lambda heeft een bescherm laag, vanaf +/- 350 graden kunnen de uitlaatgassen hier door heen dringen.
Bij een lambda met verwarmingselement kan dit al eerder (rond de helft van die 350 graden uitlaatgas temperatuur).
Dat betekent dat je met verarmingselement na +/- 10 seconden closed loop kan draaien in plaats van minuten.
Een kapot verwarmingselement komt overeen met je klachten (koud slecht stationair, hoger verbruik). Dat wil niet zeggen dat de sonde zelf stuk is trouwens,
maar zo als Martijn al aangeeft zul je dat moeten meten met iets wat snel genoeg kan meten (dus ja het kan met Torque maar zorg voor een goede dongle met voldoende sample rate).
Met een redelijke multimeter (20-30 euro) kun je het pendelen direct op de stekker v/d sensor al meten, dus daar zou ik mee beginnen als je denkt dat die weer stuk is.
Welke kleur heeft je sensor die je vervangen hebt? Dat geeft ook wel een indicatie (zwart kan te rijk zijn of je bent olie aan het verbranden, grijs/wit is in principe goed, extreem wit/blauw wit is arm (en te heet)).
Als je de oude sensor nog hebt zou het mooiste zijn, die heeft er het langste in gezeten.
Kan ook gewoon zijn dat je pech hebt, de ene lambda sensor gaat langer mee als de andere maar in jouw geval zijn het er wel erg veel in korte tijd.
Heb je nog verschillende merken geprobeerd? Of ik noem maar wat, sensoren via ebay? Weet een ebay sensor die al 10 jaar mee gaat, maar ook een valeo (ik weet het... die maakt ze niet zelf) die binnen een half jaar alweer stuk was.