Wat een ongelovelijk dikke Clio RS. Petje af hoor!

Ik heb gelijk een paar vragen.
Hoe heb je dat met de ECU gedaan? Tegenwoordig koppelen ze alles aan 1 computer maar omdat je een megane RS motor hebt is de computer en kabel boom natuurlijk ook anders. Ben erg benieuwd want dat is het geen wat de meeste mensen er van weerhoud zoiets te ondernemen.
Is de auto trouwens al omgekeurd? Ik heb in hetzelfde bootje gezeten. Weet niet of er mensen zijn die wegmisbruikers volgen? Gele Corsa A?
Ik heb toen een wok melding van patrick gekregen die nooit is doorgegeven aan het RDW. Wat mij dus restte was het om laten keuren. Omdat de auto van 1983 is was dit geen enkel probleem. Kostte me een vrije ochtend en 55 euro. Maar omkeuren is altijd verplicht als er een ander motorblok in komt. Dit i.v.m. de registratie van motornummer. Dit nummer hangt namelijk samen met je VIN nummer.
Bij het omkeuren moet je dan ook een vrijwaring hebben van het voertuig waar het motorblok uit komt. Of een factuur van de sloop. Bij het RDW controleren ze namelijk de herkomst van de motor aan de hand van het motornummer. Deze wordt bij het niet vinden van diefstalregistratie aan het VIN van jouw auto gehangen als de verdere keuring goed verloopt.
Ik adviseer je sterk om je auto te laten keuren op de huidige setup. Gezien je modificaties m.b.t. wegliging zal dit geen enkel probleem vormen. Je rijd op dit moment namelijk onverzekerd rond. Want als jij bij een groot ongeluk betrokken raakt zullen ze er snel achter komen dat het niet de originele motor is. Verzekeringen doen tegenwoordig alles om onder geld uit keren uit te komen. Al had je snoep in je mond dan trekken ze de melk al op.
Dit komt misschien als moraalriddertje spelen over maar als er wat gebeurd en ze gaan controleren dan ben je echt het haasje. Probleem is dat je het niet eens zelf hoeft te veroorzaken. Ik heb er ook te lang mee rondgereden totdat ik tegen de lamp liep. Dit heeft wel mijn ogen geopend.
Een dagje voor 800 tot 1300 euro of in het ergste geval een letselschade levenslang blijven betalen. Ik had het wel geweten. Bovendien staat het wel heel mooi op je kenteken. Vergeet je uitdraai niet trouwens. Als ze een turbo zien zitten dan willen ze een uitdraai zien.
Nogmaals. Petje af voor dit staaltje werk!