Wil je het hoe en wat en de kosten eens verduidelijken. .
Wel heel gaaf ...t zal prima afgaan
megane cabrio 3.0 v6
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het belangerijkste is het papierwerk.
. Historie van de motor.
. Motornummer en Chassis nummer controleren.
. Controle onder de motorkap met name de motor steunen.
. Aanpassingen remmerij word naar gekeken.
. Controle onder de auto.
. 4 gas meting.
. Daarna wegen
Remmentest en koplamphoogte is deze keer niet naar gekeken.
Eerste algehele indruk telt voor een groot deel mee voor het eindoordeel volgends de keurmeester.
Dit alles geld voor auto's voor 98.
Jonger moet je naar Lelystad
Totale kosten keuren 55 euro
. Historie van de motor.
. Motornummer en Chassis nummer controleren.
. Controle onder de motorkap met name de motor steunen.
. Aanpassingen remmerij word naar gekeken.
. Controle onder de auto.
. 4 gas meting.
. Daarna wegen
Remmentest en koplamphoogte is deze keer niet naar gekeken.
Eerste algehele indruk telt voor een groot deel mee voor het eindoordeel volgends de keurmeester.
Dit alles geld voor auto's voor 98.
Jonger moet je naar Lelystad
Totale kosten keuren 55 euro

Megane cabrio 97' + Laguna 07'+ Renault 4 GTL 79'
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dank je wel..
Hoe komenn ze aan het gewicht? Een 2.0 16V megane cabrio weegt volgens de papieren 1180kg. Ik weet dat er nu een 3L V6 in zit. hoe wordt er gemeten? Moet de tank half vol zijn?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Origineel was dit een 1.6 8v.
Nu een 3.0 v6
Je moet daar op een weegplaat rijden en dat met een half volle tank.
Aan de hand daarvan word je nieuwe gewicht berekend.
Nu een 3.0 v6
Je moet daar op een weegplaat rijden en dat met een half volle tank.
Aan de hand daarvan word je nieuwe gewicht berekend.
-
- Car: R19.R
Neem aan dat het hier niet om ledig gewicht gaat wat die 1180 wel is, dus reken er maar minimaal 100 kg bij voor massa rijklaar (koelvloeistof, smeermiddelen, brandstof (90% gevuld), reservewiel voor zover gemonteerd door de fabrikant, eventueel gereedschap en de bestuurder). Dan valt het verschil in gewicht nog wel mee met een V6.
Dat is inderdaad wel een beetje een misser in het systeem, in het geval van mijn 9 klopte er ook niet veel van. Gelukkig is die mrb vrij, of inmiddels kwart tarief maar idd, af-fabriek wordt een auto droog gemeten.
Mocht iemand twijfelen over wat het gewicht zal worden zou ik lekker de achterbank er uit trekken, reserve wiel er uit en zo min mogelijk brandstof in de tank
Welk rdw station zijn jullie geweest? In Heerenveen waren ze ook dik tevreden met mijn 9 en zeiden hetzelfde, liever dit soort dingen dan altijd maar die handelaren etc....
Mocht iemand twijfelen over wat het gewicht zal worden zou ik lekker de achterbank er uit trekken, reserve wiel er uit en zo min mogelijk brandstof in de tank
Welk rdw station zijn jullie geweest? In Heerenveen waren ze ook dik tevreden met mijn 9 en zeiden hetzelfde, liever dit soort dingen dan altijd maar die handelaren etc....
Op woensdag kun je ook zonder afspraak meen ik, ik was vanaf ik geholpen werd ongeveer in 20min klaar
Het is inderdaad wel zo, hoe makkelijker jij het maakt voor ze, hoe makkelijker zij het jou maken.

Het is inderdaad wel zo, hoe makkelijker jij het maakt voor ze, hoe makkelijker zij het jou maken.
Ja hier zelfde geen 15 minuten verder konden we weer gaan.
Het is idd gewoon een groot pluspunt als je goed voorbereid heen gaat en alles klaar hebt voor ze. Dan gaat alles heel soepeltjes.
Het is idd gewoon een groot pluspunt als je goed voorbereid heen gaat en alles klaar hebt voor ze. Dan gaat alles heel soepeltjes.
Lekker hoor!