Ik heb al 3 Autos naar België laten vertrekken in de afgelopen 10 jaar, stelt weinig voor.
De volgende opties waren er:
-Buitelander haalt de auto op met een trailer, hij betaald jou, jij houd de papieren en voert 'm uit bij de RDW en regelt export papieren en stuurt deze via de post.
Je kan ook de export van tevoren regelen, maar ik wachtte altijd liever even af of ze 'm echt willen hebben. Dit heb ik reeds 3x zo gedaan.
Enige tip: houd er rekening mee dat je aardig lang kan zitten bij de RDW, ik heb daar wel eens een hele ochtend aan verneukt qua tijd. (Halve dag vrij + hoop ergernis = extra geld vragen

)
Je kunt ook naar de RDW en dan bij het aanvragen van de export het vinkje zetten voor een export kenteken, dat kost dan wat extra geld uiteraard, maar dan kan de koper er zo mee wegrijden.
Dit kun je evt. zonder de koper regelen, dus dat je dit van tevoren regelt (tricky, je moet immers zeker weten dat hij 'm haalt, ik zou dan geld van tevoren willen).
Of je regelt dit tijdens RDW uren samen met de koper, dan kan hij meteen wegrijden
Of als je buiten kantooruren van de RDW zit achteraf regelen, maar dan moet de koper nog eens later terugkomen.
Alternatief is bij de GWK, hier kan je ook exportpapieren met kenteken regelen, alleen moet dan wel de kopende partij aanwezig zijn. (Zelf nooit gedaan, maar kortere wachttijden, betere openingstijden en volgens mij nog goedkoper ook).