Paulvanrooij's Twingo RS = weg, hallo clio
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Goed bezig!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
inmiddels dik 2 maandjes aan het rijden in de twingo. Bevalt prima!
Het lijstje in inmiddels afgewerkt.Airco gevuld, beurtje laten doen en vandaag alle stickers verwijderd. Dus de stickers op de deuren en voorschermen, de letters TWINGO achterop en die lelijke Elf en Eco2 stickers op de achterruit. daarna de delen waar de stickers zaten even netjes gepoetst en de auto gewassen zodat ie er weer netjes bij staat.
Ohja ook nog de kentekenplaat aan de voorkant in het midden gehangen, daar stoorde ik me enorm aan.
wat nu? behalve lekker blijven rijden wil ik nog nieuwe/andere matten. De kokosmatten die er nu in zitten zien er niet uit. het liefst een mattenset van de eerste twingo RS maar weet niet of die nog te bestellen is.
Chippen denk ik ook nog over, maar dat heeft geen haast.
Het lijstje in inmiddels afgewerkt.Airco gevuld, beurtje laten doen en vandaag alle stickers verwijderd. Dus de stickers op de deuren en voorschermen, de letters TWINGO achterop en die lelijke Elf en Eco2 stickers op de achterruit. daarna de delen waar de stickers zaten even netjes gepoetst en de auto gewassen zodat ie er weer netjes bij staat.
Ohja ook nog de kentekenplaat aan de voorkant in het midden gehangen, daar stoorde ik me enorm aan.
wat nu? behalve lekker blijven rijden wil ik nog nieuwe/andere matten. De kokosmatten die er nu in zitten zien er niet uit. het liefst een mattenset van de eerste twingo RS maar weet niet of die nog te bestellen is.
Chippen denk ik ook nog over, maar dat heeft geen haast.
En nu??? Omlaag! Setje Twingo RS wielen d'r onder, en chippen natuurlijk!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Airco gevuld? Nu al?
Tja, beetje zakken en mooi lichtmetaal eronder maakt 'm wel af idd.
Tja, beetje zakken en mooi lichtmetaal eronder maakt 'm wel af idd.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ja was helemaal leeg toen ik m kocht. Niet zo snel een lek kunnen vinden dus gewoon gevuld (met fluor) en in de gaten houden. Tot nu toe werkt ie nog prima
Zo raar is dat niet hoor, officieel zou je airco systeem elke 2 jaar opnieuw moeten worden afgevuld.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
tijd voor een nieuwe update. Gisteren in Goes geweest om de Twingo onder handen te laten nemen door Henk van Fastchip, en met prima resultaat. Origineel al hele nette waardes aan de wielen en nu nog veel beter. Auto is (zeker gevoelsmatig) veel en veel sneller geworden, rijdt heerlijk zo! Wel veel wielspin met dit natte weer.
Als ik het goed begreep van Henk zit de auto qua pk's aan zn max ivm de injectoren, maar 47Nm koppel winst is niet slecht!
hieronder een snel fotootje van de grafiek. Een duidelijkere zal tzt wel in t dynodag-topic verschijnen.
Als ik het goed begreep van Henk zit de auto qua pk's aan zn max ivm de injectoren, maar 47Nm koppel winst is niet slecht!
hieronder een snel fotootje van de grafiek. Een duidelijkere zal tzt wel in t dynodag-topic verschijnen.
Leuk geen topvermogen verschil, maar wauw wat moet deze nu doortrekken in 1 rechte lijn vanaf lage toeren.
Moet straks ook veel fijner rijden voor stadsgebruik etc. maar ook minder terugschakelen op de snelweg is wel fijn.
Wat kun je nou nog 'eenvouding' doen aan zo'n motortje, setje andere injectoren, andere downpipe, grotere intercooler ofzo?
Moet straks ook veel fijner rijden voor stadsgebruik etc. maar ook minder terugschakelen op de snelweg is wel fijn.
Wat kun je nou nog 'eenvouding' doen aan zo'n motortje, setje andere injectoren, andere downpipe, grotere intercooler ofzo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Denk dat je daar wel aan moet denken Steven. En volgens mij ook nog "redelijk" makkelijk te doen / verwezenlijken.
Maar dat ze standaard al zoveel pk's hebben, verbaasd mij wel en tevens een leuke bijkomstigheid
Maar dat ze standaard al zoveel pk's hebben, verbaasd mij wel en tevens een leuke bijkomstigheid
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zet een andere koppeling ook maar op het lijstje erbij dan
Voor nu vind ik het zo wel even prima. Inderdaad het doortrekken vanaf 2000tpm is lekker. terugschakelen op de snelweg hoeft/kan bijna niet omdat je een 6e versnelling mist, maar de auto is zo heerlijk lui te rijden en heel vlot bij stevig doorpoken.
Klinkt misschien gek maar qua rijgedrag en gevoel bij gas geven voelt het nu bijna zoals mijn GT Turbo reed.
Voor nu vind ik het zo wel even prima. Inderdaad het doortrekken vanaf 2000tpm is lekker. terugschakelen op de snelweg hoeft/kan bijna niet omdat je een 6e versnelling mist, maar de auto is zo heerlijk lui te rijden en heel vlot bij stevig doorpoken.
Klinkt misschien gek maar qua rijgedrag en gevoel bij gas geven voelt het nu bijna zoals mijn GT Turbo reed.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Alleen dan zonder ranzige benzinedampen die je cockpit in waaien
Mooie waardes hoor Zou zoiets nog best eens in een 5je willen zien (liefst een 1.4Tce).
Mooie waardes hoor Zou zoiets nog best eens in een 5je willen zien (liefst een 1.4Tce).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Zo! Mooie cijfertjes Paul!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
+1 wat betreft die 1.4 TceMartijnG schreef:Alleen dan zonder ranzige benzinedampen die je cockpit in waaien
Mooie waardes hoor Zou zoiets nog best eens in een 5je willen zien (liefst een 1.4Tce).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Die 98 pk is wat de mijne standaard heeft, maar is wel wat zwaarder natuurlijk.
En die 47nm zal je zeker wel voelen, voelt ie nu niet als een opgevoerde bromfiets?..
En die 47nm zal je zeker wel voelen, voelt ie nu niet als een opgevoerde bromfiets?..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
lijkt nu qua rijden en 'duw in de rug' vooral op zoals mijn GTT reed
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
vandaag eindelijk tijd (en zin) om het airco-probleem aan te pakken. Airco liep langzaam leeg, dus even kijken waar het lek zat. UV-lamp was niet eens nodig, met de lamp er op waren er nog een aantal plekjes te zien in het onderste stuk.
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image7.jpg[/img]
Dus vanavond bumpertje eraf, onderste balk en wat luchtgeleiders eraf en het hele koelpakket er uit. Renault heeft in al zn wijsheid besloten dat de condensor vast zit aan de radiateur (lekker duur onderdeeltje ook)
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image1.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image2.jpg[/img]
Koelvinnetje overbouwen en alles weer terugzetten. Beetje frotten en een paar scheldwoordjes verder zit alles weer op zn plek.
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image3.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image5.jpg[/img]
Airco gevuld, koelvloeistof weer gevuld, bumper terug en ik kan er weer even tegen hopelijk!
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image8.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image7.jpg[/img]
Dus vanavond bumpertje eraf, onderste balk en wat luchtgeleiders eraf en het hele koelpakket er uit. Renault heeft in al zn wijsheid besloten dat de condensor vast zit aan de radiateur (lekker duur onderdeeltje ook)
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image1.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image2.jpg[/img]
Koelvinnetje overbouwen en alles weer terugzetten. Beetje frotten en een paar scheldwoordjes verder zit alles weer op zn plek.
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image3.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image5.jpg[/img]
Airco gevuld, koelvloeistof weer gevuld, bumper terug en ik kan er weer even tegen hopelijk!
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... image8.jpg[/img]
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Goed bezig! Opzich wel allemaal te doen.. alleen klote altijd dat het 2 in 1 is..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Vorig jaar ook binnen een halve dag gedaan zonder brug. Ik heb mijn koelerpack toen bij een specialist in zutphen gehaald. Maakt ook intercoolers e.d op maat. Naam zal ik nog eens opzoeken prijs was zeer aantrekkelijk.Niels V Dijk schreef:Goed bezig! Opzich wel allemaal te doen.. alleen klote altijd dat het 2 in 1 is..
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mooi werk Paulus
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ondanks dat ik heel tevreden was met de twingo GT begon het toch te kriebelen. Ik miste het sportieve onderstel, de wegligging en het 'RS-gevoel' dus een tijd terug besloten de twingo GT te koop te zetten. Vorige week een koper gevonden en gelijk een nieuwe auto gekocht.
Onderstaande Twingo RS is het geworden. Origineel nederlands, 34d NAP kilometers gelopen, in januari distributie al vervangen en op een Parrot na helemaal origineel.
Helaas kwam na de koop een probleem naar boven maar dankzij Niels is dat gevonden en verholpen en kan ik nu eindelijk gaan genieten van de RS. Echte plannen heb ik niet, behalve een keer goed schoonmaken, wat lichte krasjes poetsen en in de winter de velgen herstellen.
Onderstaande Twingo RS is het geworden. Origineel nederlands, 34d NAP kilometers gelopen, in januari distributie al vervangen en op een Parrot na helemaal origineel.
Helaas kwam na de koop een probleem naar boven maar dankzij Niels is dat gevonden en verholpen en kan ik nu eindelijk gaan genieten van de RS. Echte plannen heb ik niet, behalve een keer goed schoonmaken, wat lichte krasjes poetsen en in de winter de velgen herstellen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Goede update Paul....
Wat was t probleem ? Niels ?
Wat was t probleem ? Niels ?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
stotteren en inhouden. tijdens proefrit en naar huis heeft ie dat helemaal niet gedaan. We zijn er even mee bezig geweest maar de boosdoener was uiteindelijk een slechte MAP sensor en kabelbreukje in de stekker op die sensor.
Blij dat Niels (en Paul) geholpen hebben. via de garage had dit een heel duur geintje kunnen worden
Blij dat Niels (en Paul) geholpen hebben. via de garage had dit een heel duur geintje kunnen worden
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mooi....blijft een kek karretje.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gave upgrade Paul
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Mooie auto Paul! Zal wel lekker rijden!
Ben blij dat we het gevonden hebben... Nu eindelijk genieten!
Ben blij dat we het gevonden hebben... Nu eindelijk genieten!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Netjes Paul. Ik hoorde het verhaal vanavond van Niels al.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
cupchassis Jonh
qua opties verder privacyglas, regensensor, lichtsensor, cruisecontrol. enige wat ie niet heeft ten opzichte van de GT is climate-control, wel handmatige airco natuurlijk.
qua opties verder privacyglas, regensensor, lichtsensor, cruisecontrol. enige wat ie niet heeft ten opzichte van de GT is climate-control, wel handmatige airco natuurlijk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Denk cup....zie velgen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O te laat hihihi
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ligt geweldig op de weg zo'n Twingo RS, zeker met het Cup-onderstel. Ik miste echter het RS-gevoel wat betreft vermogen. Er had wel 150 pk in mogen zitten wat mij betreft.
Je kunt er wel schandalig hard mee om rotondes hoeken.
Je kunt er wel schandalig hard mee om rotondes hoeken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90