Sper voor JC5 bak
Prijs ziet er goed uit, ik zeg doen! Eindelijk een betaalbaar alternatief voor de JB3/JC5
Ja dat dacht ik ook!
Vergeleken met een Quaife scheelt het zo'n €500,-
Van de eerste batch van 10 hebben ze nog 3 over voor een prijs van €500,- (echter is deze LSD te dik dus is een aanpassing aan de bak noodzakelijk)
2e verbeterde en lichtere batch komt in april.
Vergeleken met een Quaife scheelt het zo'n €500,-
Van de eerste batch van 10 hebben ze nog 3 over voor een prijs van €500,- (echter is deze LSD te dik dus is een aanpassing aan de bak noodzakelijk)
2e verbeterde en lichtere batch komt in april.
Dan zou ik persoonlijk voor de nieuwe versie gaan. Mocht je bak onverhoopt toch een keer kapot lopen hoef je de modificatie niet nog een keer te doen.
Good find overigens, hoe ben je er terecht gekomen?
Good find overigens, hoe ben je er terecht gekomen?
Volgens mij rijd Peter al een tijdje op circuit of heb ik het mis?
Ik zeg doen, ik weet wat een voorwielaandrijver doet als je op het gas gaat wanneer je een bocht uit komt, met een sper doet ie precies het tegenovergestelde, je kunt met veel meer gang de bocht door dus!
Ik zeg doen, ik weet wat een voorwielaandrijver doet als je op het gas gaat wanneer je een bocht uit komt, met een sper doet ie precies het tegenovergestelde, je kunt met veel meer gang de bocht door dus!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Denk dat wiel spin zonder turbo / throttle bodie idd echt wel een issue kan zijn, zeker in korte bochten (Strubben b.v.) i.c.m. een lichte auto.
De wat langere bochten zal wel mee vallen en op de openbare weg is het ook aardig overbodig. Tuurlijk, goed onderstel i.c.m. goede banden doet wonderen
maar los je niet alles mee op.
De wat langere bochten zal wel mee vallen en op de openbare weg is het ook aardig overbodig. Tuurlijk, goed onderstel i.c.m. goede banden doet wonderen
maar los je niet alles mee op.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Met een 1.8 16V F7P kun je gerust volgas de bocht uit, voordat ie op toeren is en vermogen krijgt heb je de wielen al wel weer recht. Met een 2.0 16V F7R is het andere koek, die hebben een stuk meer koppel bij een lager toerental. Met beleid lukt het prima zonder sper, maar met is net wat mooier. Ben je mischien ook van die diffring af die er uit springt als je binnenwiel begint te spinnen i.c.m iets te ruime planetaire tandwieltjes. Als gaat dat met een fris diff samen met een modificatie meer dan goed. Heb 'm op het circuit er nog nooit uit gekregen. Op straat daarintegen wel meerdere keren.
een 5 welke al Williams breedte heeft
Ik denk dat een sper voor het betere circuitwerk bij bocht uit accelereren/ het aan remmen en bij nat wegdek zeker een voordeel is.
En nee echt nodig is het niet maar ja hobby heh
Ieder geval lijkt het een goed alternatief voor een Quaife
En nee echt nodig is het niet maar ja hobby heh

Ieder geval lijkt het een goed alternatief voor een Quaife

peter doen joh!
is echt een mega upgrade en erg goedkoop in mijn ogen in vergelijking met mijn qauife sper.
bel of app me anders ff je hebt me nr.
is echt een mega upgrade en erg goedkoop in mijn ogen in vergelijking met mijn qauife sper.
bel of app me anders ff je hebt me nr.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Is dit "plug + play" ? Dus zonder aanpassingen bak , en zijn bijv. dezelfde aandrijfassen te gebruiken ?
Ik heb een stuk gelezen van een Zweed op Cliosport.net , een "How-to" van het monteren van een Quaife en dit ging mijn petje echt te boven, ontzettend veel werk leek mij.
Ik heb een stuk gelezen van een Zweed op Cliosport.net , een "How-to" van het monteren van een Quaife en dit ging mijn petje echt te boven, ontzettend veel werk leek mij.
Heb je dit diff gekocht of ben je het van plan?
Ben wel benieuwd hoe die bevalt!
Ben wel benieuwd hoe die bevalt!
Wanneer ik verder ga met een andere bak dan ga ik dit vrijwel zeker doen ja
Ik moet aan een andere bak denk ik , steeds vaker jankende geluiden uit het vooronder/bak. Wil dan bij de evt nieuwe/revisiebak meteen misschien wat extra's doen en dit lijkt me een erg gave / redelijk geprijsde modificatie.
Ooit interesse gehad voor een Quaife maar die is echt belachelijk duur dus nooit meer naar gekeken. Dit is echter een erg leuk nieuwtje waarover ik net pas van het bestaan te weten ben gekomen.
.
Ik moet aan een andere bak denk ik , steeds vaker jankende geluiden uit het vooronder/bak. Wil dan bij de evt nieuwe/revisiebak meteen misschien wat extra's doen en dit lijkt me een erg gave / redelijk geprijsde modificatie.
Ooit interesse gehad voor een Quaife maar die is echt belachelijk duur dus nooit meer naar gekeken. Dit is echter een erg leuk nieuwtje waarover ik net pas van het bestaan te weten ben gekomen.
.
Het is gewoon jammer dat er in het Renault tuning wereldje zo weinig concurrentie is! Maar fijn dat de spanjaarden wel de moeite hebben genomen!
Kheb nog wel een clio 3048 bak van mijn ex cup clio liggen met phantomgrip lsd diff.
Werkt super
Te koop overigens
Werkt super
Te koop overigens
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
phantomgrip is toch (simplistisch) die twee plaatjes met die veren ertussen?
Born Grippy
400 geen idee maar 220 gaat perfect met zware verenpakket
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Het is waarschijnlijk een kopie van, dus mocht het materiaal nou echt veel slechter zijn dan nog moet 400nm echt wel kunnen. Wanneer normaal gebruikt kan het schijtontwerp van renault het zelfs aan.
Weet vrijwel 100% zeker dat je eerst de bak aan diggelen rijdt voordat het diff het begeeft!
Weet vrijwel 100% zeker dat je eerst de bak aan diggelen rijdt voordat het diff het begeeft!
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
weet iemand of je voor dit diff ook het eea moet frezen net als bij een quaife?
Born Grippy
Voor de phantomgrip hoef je enkel de diff tandwielen iets af te draaien.
Makke .
De quaife past zonder problemen hoef je niets voor te frezen.
Beide gemonteerd en beide zijn super.
De phantomgrip is natuurlijk veel meer bang for bucks om in steefie termen te spreken
Makke .
De quaife past zonder problemen hoef je niets voor te frezen.
Beide gemonteerd en beide zijn super.
De phantomgrip is natuurlijk veel meer bang for bucks om in steefie termen te spreken
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Ik dacht dat er íets'(weet niet wat) gefreest moest worden bij een quaife om het kroonwiel te monteren?mark 5t schreef:Voor de phantomgrip hoef je enkel de diff tandwielen iets af te draaien.
Makke .
De quaife past zonder problemen hoef je niets voor te frezen.
Beide gemonteerd en beide zijn super.
De phantomgrip is natuurlijk veel meer bang for bucks om in steefie termen te spreken
Born Grippy
Nopens goeie werkplaatspers
Btw bak ligt er nog en is te koop
Versterkt huis en phantomgrip dus
Code jc 3048 clio 16v dus met 4.2 einddiff
Btw bak ligt er nog en is te koop
Versterkt huis en phantomgrip dus
Code jc 3048 clio 16v dus met 4.2 einddiff
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
bovenkant op kroonwiel de "borging" weg slijpen, het metaal is daar na het in elkaar persen van de kroonwiel en het diff. een randje inelkaar gestanst oid. Dat randje had Mark ook welgeslepen voordat je de diff. er uit kan persen. 

O dat ja dat spreekt toch voor zich lijkt mij 5min werk
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl