Sper voor JC5 bak

Post hier al je vragen over de Clio
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Iemand ervaring met een sper van RSX racing solutions uit Spanje?
Ziet er best goed uit maar kan nog geen recensies vinden...

http://rsxracingsolutions.com/downloads ... c5-ing.pdf
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Prijs ziet er goed uit, ik zeg doen! Eindelijk een betaalbaar alternatief voor de JB3/JC5
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Ja dat dacht ik ook!
Vergeleken met een Quaife scheelt het zo'n €500,-
Van de eerste batch van 10 hebben ze nog 3 over voor een prijs van €500,- (echter is deze LSD te dik dus is een aanpassing aan de bak noodzakelijk)
2e verbeterde en lichtere batch komt in april.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan zou ik persoonlijk voor de nieuwe versie gaan. Mocht je bak onverhoopt toch een keer kapot lopen hoef je de modificatie niet nog een keer te doen.

Good find overigens, hoe ben je er terecht gekomen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Neem je er ook gelijk een turbo bij dan? Tenzij je echt circuitwerk gaat doen, is het op een vrij standaard atmo 2.0 niet direct nodig.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Volgens mij rijd Peter al een tijdje op circuit of heb ik het mis?

Ik zeg doen, ik weet wat een voorwielaandrijver doet als je op het gas gaat wanneer je een bocht uit komt, met een sper doet ie precies het tegenovergestelde, je kunt met veel meer gang de bocht door dus!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zonder throttlebodies heeft 't geen zin.... :p
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

vraag Mark5t dan maar.. Wielspin op zijn 2.0 16V is echt wel een issue ;-)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Denk dat wiel spin zonder turbo / throttle bodie idd echt wel een issue kan zijn, zeker in korte bochten (Strubben b.v.) i.c.m. een lichte auto.
De wat langere bochten zal wel mee vallen en op de openbare weg is het ook aardig overbodig. Tuurlijk, goed onderstel i.c.m. goede banden doet wonderen
maar los je niet alles mee op.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Met een 1.8 16V F7P kun je gerust volgas de bocht uit, voordat ie op toeren is en vermogen krijgt heb je de wielen al wel weer recht. Met een 2.0 16V F7R is het andere koek, die hebben een stuk meer koppel bij een lager toerental. Met beleid lukt het prima zonder sper, maar met is net wat mooier. Ben je mischien ook van die diffring af die er uit springt als je binnenwiel begint te spinnen i.c.m iets te ruime planetaire tandwieltjes. Als gaat dat met een fris diff samen met een modificatie meer dan goed. Heb 'm op het circuit er nog nooit uit gekregen. Op straat daarintegen wel meerdere keren.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Is het voor een clio? Als er geen williams spoorbreedte op zit zou ik dat eerst eens proberen (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

een 5 welke al Williams breedte heeft
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Ik denk dat een sper voor het betere circuitwerk bij bocht uit accelereren/ het aan remmen en bij nat wegdek zeker een voordeel is.
En nee echt nodig is het niet maar ja hobby heh :smile:

Ieder geval lijkt het een goed alternatief voor een Quaife ;-)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dit lijkt inderdaad wel een mooi alternatief voor een Quaife, hopelijk kan hier iemand binnenkort een ervaring over delen :smile: :p
Anything worth doing is worth doing right!.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

peter doen joh!

is echt een mega upgrade en erg goedkoop in mijn ogen in vergelijking met mijn qauife sper.

bel of app me anders ff je hebt me nr.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Is dit "plug + play" ? Dus zonder aanpassingen bak , en zijn bijv. dezelfde aandrijfassen te gebruiken ?

Ik heb een stuk gelezen van een Zweed op Cliosport.net , een "How-to" van het monteren van een Quaife en dit ging mijn petje echt te boven, ontzettend veel werk leek mij.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als ik zo'n ding kocht, zou ik ook lekker naar Cannonballman (Reinier) gaan, zelf is dit echt geen doen, als je het kan dan weet je dit ook wel van jezelf ;)
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

(I) haha toeval zeg, ik heb hem hierover gemaild zojuist en daarna las ik jouw opmerking :beer: (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb je dit diff gekocht of ben je het van plan?

Ben wel benieuwd hoe die bevalt!
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Wanneer ik verder ga met een andere bak dan ga ik dit vrijwel zeker doen ja

Ik moet aan een andere bak denk ik , steeds vaker jankende geluiden uit het vooronder/bak. Wil dan bij de evt nieuwe/revisiebak meteen misschien wat extra's doen en dit lijkt me een erg gave / redelijk geprijsde modificatie.

Ooit interesse gehad voor een Quaife maar die is echt belachelijk duur dus nooit meer naar gekeken. Dit is echter een erg leuk nieuwtje waarover ik net pas van het bestaan te weten ben gekomen.

.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het is gewoon jammer dat er in het Renault tuning wereldje zo weinig concurrentie is! Maar fijn dat de spanjaarden wel de moeite hebben genomen!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Kheb nog wel een clio 3048 bak van mijn ex cup clio liggen met phantomgrip lsd diff.

Werkt super

Te koop overigens
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

phantomgrip is toch (simplistisch) die twee plaatjes met die veren ertussen?
Born Grippy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Correct!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Kan zo'n rsx lsd diff ook een beetje koppel aan? 400+nm?
Misschien wel iets voor de vijf in de toekomst.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

400 geen idee maar 220 gaat perfect met zware verenpakket
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

^^ heb jij contact gehad met de Spaanse makers , vanwege deze kennis ? Ze reageren nl. niet erg "prompt" op aanvraag info van mijn kant
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het is waarschijnlijk een kopie van, dus mocht het materiaal nou echt veel slechter zijn dan nog moet 400nm echt wel kunnen. Wanneer normaal gebruikt kan het schijtontwerp van renault het zelfs aan.

Weet vrijwel 100% zeker dat je eerst de bak aan diggelen rijdt voordat het diff het begeeft!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik denk dat Mark zijn phantomgrip bedoelt, Franx.

Maar zo'n lsd werkt toch met frictie platen, of heb ik het nou mis?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

weet iemand of je voor dit diff ook het eea moet frezen net als bij een quaife?
Born Grippy
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Voor de phantomgrip hoef je enkel de diff tandwielen iets af te draaien.
Makke .

De quaife past zonder problemen hoef je niets voor te frezen.

Beide gemonteerd en beide zijn super.

De phantomgrip is natuurlijk veel meer bang for bucks om in steefie termen te spreken
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

mark 5t schreef:Voor de phantomgrip hoef je enkel de diff tandwielen iets af te draaien.
Makke .

De quaife past zonder problemen hoef je niets voor te frezen.

Beide gemonteerd en beide zijn super.

De phantomgrip is natuurlijk veel meer bang for bucks om in steefie termen te spreken
Ik dacht dat er íets'(weet niet wat) gefreest moest worden bij een quaife om het kroonwiel te monteren?
Born Grippy
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Nopens goeie werkplaatspers

Btw bak ligt er nog en is te koop
Versterkt huis en phantomgrip dus
Code jc 3048 clio 16v dus met 4.2 einddiff
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bovenkant op kroonwiel de "borging" weg slijpen, het metaal is daar na het in elkaar persen van de kroonwiel en het diff. een randje inelkaar gestanst oid. Dat randje had Mark ook welgeslepen voordat je de diff. er uit kan persen. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

O dat ja dat spreekt toch voor zich lijkt mij 5min werk
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Plaats reactie