
Roald's 19 16v F7R Turbo
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nou, het viel me reuze mee eigenlijk Jo
80mm slang ging eigenlijk best prima. 


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
We zullen zien wat ie doet.
eerst alles nog even afbouwen, gisteren het steuntje van de MAP sensor terug geplaatst en de vacuumslangen wat netter aangesloten. Turboslangen kunnen nog wat beter en netter aangesloten worden, intercooler nog iets naar rechts verplaatsen zodat die slang wat meer ruimte krijgt (verder inkorten kan niet meer..) en definitieve steuntjes er aan maken enz enz.

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Progressie wordt er gemaakt aan de 19 16v.
Vorig weekend samen met Ronald de verlaagde achteras er onder gezet (najah tegen de tijd dat ik aan kwam zat ie er al onder
)
Eindelijk staat mijn 19 16v na bijna 4 jaar weer even hoog op alle vier de wielen.
Tevens ook 10mm spacers rondom gemonteerd, voor was dit nodig ivm de Brembo klauwen.
Ook de nieuwe remklauwen+remblokken achter zijn gemonteerd+nieuwe handremkabels.
Nieuwe 24mm HRC zit er inmiddels ook op.
Stuk beter gezicht zo
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... if1rem.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... bvz6i9.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 8jrm6g.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qwdoxy.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 1aeeko.jpg[/img]
Vorige week bij Menno langs geweest om de Lambda regeling in de ECU aan te laten zetten dus die 'to do' is ook weer van de lijst.
ECU zit ondertussen ook weer op zijn plek.
Ook zijn er weer wat to do's bij gekomen helaas.
-Remleidingen achter opnieuw maken vanaf de remslangen (gesneuveld met omwisselen van de achterbrug zat iets wat vast na 22 jaar
)
-Turbo was helaas slechter dan verwacht, er is besloten een gloednieuwe er op te zetten.
Nadeel is kost weer aardig wat, voordeel is dat de nieuwe een ball bearing turbo is ipv journal, dat zou weer sneller moeten op spoelen
Tevens ook eindelijk een garagebox op loopafstand van mijn woning gevonden, kan de 19 16v voortaan binnen slapen
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... x0il5r.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ni3ghb.jpg[/img]
En nog interessant promotie materiaal gevonden in de garagebox
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... npbxbt.jpg[/img]
Shiiiiiit die stickert is ouder dan ik
Vorig weekend samen met Ronald de verlaagde achteras er onder gezet (najah tegen de tijd dat ik aan kwam zat ie er al onder

Eindelijk staat mijn 19 16v na bijna 4 jaar weer even hoog op alle vier de wielen.

Tevens ook 10mm spacers rondom gemonteerd, voor was dit nodig ivm de Brembo klauwen.
Ook de nieuwe remklauwen+remblokken achter zijn gemonteerd+nieuwe handremkabels.
Nieuwe 24mm HRC zit er inmiddels ook op.
Stuk beter gezicht zo

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... if1rem.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... bvz6i9.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 8jrm6g.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qwdoxy.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 1aeeko.jpg[/img]
Vorige week bij Menno langs geweest om de Lambda regeling in de ECU aan te laten zetten dus die 'to do' is ook weer van de lijst.
ECU zit ondertussen ook weer op zijn plek.
Ook zijn er weer wat to do's bij gekomen helaas.
-Remleidingen achter opnieuw maken vanaf de remslangen (gesneuveld met omwisselen van de achterbrug zat iets wat vast na 22 jaar

-Turbo was helaas slechter dan verwacht, er is besloten een gloednieuwe er op te zetten.
Nadeel is kost weer aardig wat, voordeel is dat de nieuwe een ball bearing turbo is ipv journal, dat zou weer sneller moeten op spoelen

Tevens ook eindelijk een garagebox op loopafstand van mijn woning gevonden, kan de 19 16v voortaan binnen slapen

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... x0il5r.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ni3ghb.jpg[/img]
En nog interessant promotie materiaal gevonden in de garagebox

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... npbxbt.jpg[/img]
Shiiiiiit die stickert is ouder dan ik

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ja eindelijk, aangezien mijn 19 16v qua carrosserie kei en kei hard is wil ik dat graag zo houden.
Als het nu mee zit is met een week of 3 klaar voor de apk (alles onder voorbehoud natuurlijk
)
Afgelopen week laatste onderdelen besteld (nog wat silicone slangen, klemmen en goodridge staal omvlochten remleidingen,nieuw brandstof filter,koperen remleding etc)
Als het nu mee zit is met een week of 3 klaar voor de apk (alles onder voorbehoud natuurlijk

Afgelopen week laatste onderdelen besteld (nog wat silicone slangen, klemmen en goodridge staal omvlochten remleidingen,nieuw brandstof filter,koperen remleding etc)
Anything worth doing is worth doing right!.
Lekker bezig man! We zijn inmiddels weer een jaar verder denk? 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Mooi dat het einde van het project in zicht is! Straks eindelijk weer rijden 

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
De laatste puntjes worden nu aangepakt, Ronald heeft op prachtige wijze de intercooler steuntjes gemaakt en het sleepoog gemodificeerd.
Mooi staaltje custom engineering.
Ook is de gloednieuwe T28 ballbearing turbo gearriveerd en er op gezet.
Remsysteem is inmiddels ook af, de Goodridge staalomvlochten remslangen zitten er ook op.
Tevens is ook de olie retour vanaf de turbo in orde gemaakt zoals het hoort (zat niet echt fris)
Foto's:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... jwl3eu.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wixpdk.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... bcg0ua.jpg[/img]
De nieuwe turbo:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 6odhdt.jpg[/img]
Inmiddels ook alle slangen aangesloten, vanaf de stappenmotor zat nog een noodslangetje, nu ook done.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... vdnk5v.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... xeucee.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... dm9noq.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... l8ew97.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... vxwklg.jpg[/img]
Nou we dachten er te zijn, done klaar finished, APK en proefvliegen maar... toen besloot de motor ineens maar op 3 cilinders te gaan lopen...
Bleek cilinder 4 geen druk meer op bouwen... paniek moment tot de max...
In eerste instantie leek er een inlaat klep verbrand te zijn of iig niet goed (vreemd meestal gebeurd dat met uitlaat kleppen), via het bougie gat was er iig geen ravage te zien, dat was iig een goed teken.
Je bent meteen bang dat er een stukje klep de motor is uitgevlogen via de nieuwe turbo etc etc met alle schade van dien
Gisteren heeft Ronald de kop er af gehaald en tot mijn grote opluchting blijkt 1 inlaat klep niet helemaal lekker meer te sluiten, verder niks afgebroken of wat dan ook.
in cilinder 4 komen iig 2 nieuwe inlaat kleppen en de rest slijpt Ronald voor de zekerheid opnieuw in.
Voor alle zekerheid laten we ook de injectoren even testen, gezien we al zoveel tegenslagen gehad hebben met dit project nemen we geen enkel risico meer.
Foto's van de cilinders, wel wat vegen maar gelukkig niks schokkends
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... chmhhg.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... nw75gc.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qrjsjy.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... jbkab8.jpg[/img]
Dus als alles nou eens een keer doet wat het moet doen kan de 19 16v volgende week of die week er op eindelijk voor de APK!
Mooi staaltje custom engineering.
Ook is de gloednieuwe T28 ballbearing turbo gearriveerd en er op gezet.
Remsysteem is inmiddels ook af, de Goodridge staalomvlochten remslangen zitten er ook op.
Tevens is ook de olie retour vanaf de turbo in orde gemaakt zoals het hoort (zat niet echt fris)
Foto's:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... jwl3eu.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wixpdk.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... bcg0ua.jpg[/img]
De nieuwe turbo:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 6odhdt.jpg[/img]
Inmiddels ook alle slangen aangesloten, vanaf de stappenmotor zat nog een noodslangetje, nu ook done.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... vdnk5v.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... xeucee.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... dm9noq.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... l8ew97.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... vxwklg.jpg[/img]
Nou we dachten er te zijn, done klaar finished, APK en proefvliegen maar... toen besloot de motor ineens maar op 3 cilinders te gaan lopen...
Bleek cilinder 4 geen druk meer op bouwen... paniek moment tot de max...
In eerste instantie leek er een inlaat klep verbrand te zijn of iig niet goed (vreemd meestal gebeurd dat met uitlaat kleppen), via het bougie gat was er iig geen ravage te zien, dat was iig een goed teken.
Je bent meteen bang dat er een stukje klep de motor is uitgevlogen via de nieuwe turbo etc etc met alle schade van dien


Gisteren heeft Ronald de kop er af gehaald en tot mijn grote opluchting blijkt 1 inlaat klep niet helemaal lekker meer te sluiten, verder niks afgebroken of wat dan ook.
in cilinder 4 komen iig 2 nieuwe inlaat kleppen en de rest slijpt Ronald voor de zekerheid opnieuw in.
Voor alle zekerheid laten we ook de injectoren even testen, gezien we al zoveel tegenslagen gehad hebben met dit project nemen we geen enkel risico meer.
Foto's van de cilinders, wel wat vegen maar gelukkig niks schokkends

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... chmhhg.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... nw75gc.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qrjsjy.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... jbkab8.jpg[/img]
Dus als alles nou eens een keer doet wat het moet doen kan de 19 16v volgende week of die week er op eindelijk voor de APK!

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Mooi werk



Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@ steven
Uuuh ja zo onderhand is bijna wel alles nieuw aan die auto
De bedoeling is nog een klein stukje seizoen mee te kunnen pakken voor ie met winterslaap gaat.
@Joost
Thx
Uuuh ja zo onderhand is bijna wel alles nieuw aan die auto

De bedoeling is nog een klein stukje seizoen mee te kunnen pakken voor ie met winterslaap gaat.
@Joost
Thx

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als deze ooit afkomt wel jaSteven schreef:Nou onderhand is ook wel alles nieuw aan dat ding denk? Tijd dat je ermee gaat rijden, straks ist weer winter
Gaat Ronald straks dan eindelijk weer iets aan z'n 19 doen....

Kop heb ik inmiddels weer klaar, scheurtje in een klep. Nieuwe er in en allemaal ff ingeslepen. Dicht weer mooi af nu, morgen even een koppakkingsetje scoren en weer in elkaar rossen en kijken of het dan beter gaat.

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wel ff dat fontbalkje nog afwerken he Ronald
voor alles onder de roest zit
'
ziet er netjes uit verder! vlammen met dat ding!


ziet er netjes uit verder! vlammen met dat ding!
Het zit niet echt mee lijkt wel, maar toch gaat het goed komen zo te zien!
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Niet veel heeft mee gezeten inderdaad, nu maar hopen dat de meneer Murphy stopt met stalken bij dit project.
Vandaag komt de nieuwe koppakking set binnen en kunnen we vanaf nu gewoon eens wat plezier gaan hebben van deze setup.
Vandaag komt de nieuwe koppakking set binnen en kunnen we vanaf nu gewoon eens wat plezier gaan hebben van deze setup.

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
We zijn eindelijk wat op het spoor, na ook de benzinepomp te hebben vervangen was het probleem nog steeds niet weg (wel dat irritantie gejank vanuit de tank
)
Nog steeds viel de zooi uit onder belasting en ging ie raar stationair lopen na een tijdje.
Tot Ronald het benzinepomp relais handmatig doorverbond.
Nu loopt ie als een speer, pakt en spoelt razendsnel op en loopt super soepel.
Nu we het probleem in ieder geval redelijk kunnen isoleren kunnen we verder werken naar een oplossing.
De vraag is nu heb ik twee gare ECU's of gaat er iets mis in de software aansturing ?
We hebben een vermoeden van het laastste, BDP signaal valt niet weg en de ECU ook niet.
En Als de motor koud is wordt het benzinepomp relais wel correct aangestuurd.
Leuke is wel dat nu de XRD display van Jacques nog aangesloten zit op de auto we via de log functie hebben kunnen zien dat de maximale turbo druk 0,75 Bar is bij 6700 RPM
Hier nog even een filmpje van de eerste succesvolle test run op 0,75 Bar Boost:


Nog steeds viel de zooi uit onder belasting en ging ie raar stationair lopen na een tijdje.
Tot Ronald het benzinepomp relais handmatig doorverbond.
Nu loopt ie als een speer, pakt en spoelt razendsnel op en loopt super soepel.
Nu we het probleem in ieder geval redelijk kunnen isoleren kunnen we verder werken naar een oplossing.
De vraag is nu heb ik twee gare ECU's of gaat er iets mis in de software aansturing ?
We hebben een vermoeden van het laastste, BDP signaal valt niet weg en de ECU ook niet.
En Als de motor koud is wordt het benzinepomp relais wel correct aangestuurd.
Leuke is wel dat nu de XRD display van Jacques nog aangesloten zit op de auto we via de log functie hebben kunnen zien dat de maximale turbo druk 0,75 Bar is bij 6700 RPM

Hier nog even een filmpje van de eerste succesvolle test run op 0,75 Bar Boost:
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Hehe eindelijk!!!



Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Goed om weer wat updates te zien! je blijft iig lekker bezig zo en pakt het goed aan!
Snap nogsteeds de issues niet mbt het raar lopen, bij mij functioneerde alles prima
Je hebt de actuator dus wel al op het hoge druk standje staan
Ben benieuwd hoe het ding gaat lopen na een final mapping, liep nu nog wel erg rijk bovenin, waarscheinlijk ook door het feit dat het een diesel krukas bleek te zijn(???) dus dat de timing bij mij verkeerd stond.
Ik denk dat ook met deze compressie verhouding je toch zeker wel een aardig vermogen er uit moet kunnen halen, zou er iig even een mbc bij kopen mocht Menno vinden dat iets meer druk wel mogelijk is
Snap nogsteeds de issues niet mbt het raar lopen, bij mij functioneerde alles prima

Je hebt de actuator dus wel al op het hoge druk standje staan

Ben benieuwd hoe het ding gaat lopen na een final mapping, liep nu nog wel erg rijk bovenin, waarscheinlijk ook door het feit dat het een diesel krukas bleek te zijn(???) dus dat de timing bij mij verkeerd stond.
Ik denk dat ook met deze compressie verhouding je toch zeker wel een aardig vermogen er uit moet kunnen halen, zou er iig even een mbc bij kopen mocht Menno vinden dat iets meer druk wel mogelijk is

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Idd het is bijna eindelijk bijna zo ver Lars 
@tuur:
Actuator staat op zijn hoogste stand nu, dat raar lopen begrijpen we nu in iedergeval zo ver dat de ECU hwt brandstof relais uit zet.
Misschien zat die bij jouw 9 doorverbonden ?
Het gebeurd wanneer de motor op bedrijfstempratuur is dan schakelt ie het relais uit en beginnen de problemen.
OF het is software of ik heb twee rotte ecu's met hetzelfde euvel, lijkt me sterk maar sluit het niet uit.
Voor nu kunnen we iig behelpen door het relais door te verbinden, moet nog wel netjes worden opgelost uiteraard.

@tuur:
Actuator staat op zijn hoogste stand nu, dat raar lopen begrijpen we nu in iedergeval zo ver dat de ECU hwt brandstof relais uit zet.
Misschien zat die bij jouw 9 doorverbonden ?
Het gebeurd wanneer de motor op bedrijfstempratuur is dan schakelt ie het relais uit en beginnen de problemen.
OF het is software of ik heb twee rotte ecu's met hetzelfde euvel, lijkt me sterk maar sluit het niet uit.
Voor nu kunnen we iig behelpen door het relais door te verbinden, moet nog wel netjes worden opgelost uiteraard.
Anything worth doing is worth doing right!.
Dat is wel heel vreemd ja, enige wat ik gehad heb is dat de laatste chip die er bij mij in zat niet goed genoeg klem zat, maar toen viel gewoon alles uit en niet alleen het brandstof relais 
Misschien eens een nieuw relais proberen of de bedrading van de stuurdraad controleren? Draadboom is ook niet nieuw natuurlijk....
Maar heeft dat ding nou al APK (heb ik er overheen gelezen?) want it is natuurlijk niet echt een testrit

Misschien eens een nieuw relais proberen of de bedrading van de stuurdraad controleren? Draadboom is ook niet nieuw natuurlijk....
Maar heeft dat ding nou al APK (heb ik er overheen gelezen?) want it is natuurlijk niet echt een testrit

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Motor kabelboom heeft Ronald nieuw gemaakt en de zooi ook al meerdere malen door gemeten.
Ook de stekkers in de relais kast zijn vervangen.
Ander Relais is ook al geprobeerd, 3 stuks maar liefst.
We weten nu iig waar het ongeveer vandaan komt, je wil niet weten wat we allemaal al gedaan hebben om dit probleem op te lossen.
Jacques zijn XRD bracht iig meer uitkomst, daar konden we zien dat alle sensoren de goede waardes lieten zien en keurig hun werk doen.
APK zit er (nog) niet op, daarom ook alleen dit filmpje en geen echte test rit, dat komt nog
Planning is volgende week of die week er na APK er op te doen, kan ik nog een paar weken blazen voor ie weer naar binnen mag voor de winter stalling

Ook de stekkers in de relais kast zijn vervangen.
Ander Relais is ook al geprobeerd, 3 stuks maar liefst.
We weten nu iig waar het ongeveer vandaan komt, je wil niet weten wat we allemaal al gedaan hebben om dit probleem op te lossen.
Jacques zijn XRD bracht iig meer uitkomst, daar konden we zien dat alle sensoren de goede waardes lieten zien en keurig hun werk doen.
APK zit er (nog) niet op, daarom ook alleen dit filmpje en geen echte test rit, dat komt nog

Planning is volgende week of die week er na APK er op te doen, kan ik nog een paar weken blazen voor ie weer naar binnen mag voor de winter stalling


Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Nog wat meer beeld materiaal
Gript aardig lekker, ondanks dat het beste er af is van de vredestein sportrac 3 banden
Starten doet hij nu ook aardig soepel na afstellen TPS
AFR zonder lambda aan. (foutje YT titel gemaakt, haast hé
)
Met Lambda aan en XRD aangesloten.

Gript aardig lekker, ondanks dat het beste er af is van de vredestein sportrac 3 banden
Starten doet hij nu ook aardig soepel na afstellen TPS
AFR zonder lambda aan. (foutje YT titel gemaakt, haast hé

Met Lambda aan en XRD aangesloten.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Heel gaaf dit !
Succes met de verdere afwerking

Succes met de verdere afwerking
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Kleine update dit keer, vrijdag afspraak voor de APK staan, duimen dat ie er doorheen komt!
Ben best behoorlijk zenuwachtig
Inmiddels alle problemen opgelost, ook de veel te strakke gele veer in de blow off valve vervangen voor de groene (had daardoor wat surge op turbo)
De fimpjes zoals hij nu klinkt met de groene veer in de blow off valve (gele was te strak en gaf surge op turbo)
Blow off valve sound external
Blow off valve sound internal
En nog even een plaatje, twee oldskoolers bij elkaar 8-)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... mzkcyf.jpg[/img]
Ben best behoorlijk zenuwachtig

Inmiddels alle problemen opgelost, ook de veel te strakke gele veer in de blow off valve vervangen voor de groene (had daardoor wat surge op turbo)
De fimpjes zoals hij nu klinkt met de groene veer in de blow off valve (gele was te strak en gaf surge op turbo)
Blow off valve sound external
Blow off valve sound internal
En nog even een plaatje, twee oldskoolers bij elkaar 8-)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... mzkcyf.jpg[/img]
Anything worth doing is worth doing right!.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Supergaaf Roald
Nu nog even duimen voor de APK.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Yeah, bijna klaar.. kan ik eindelijk weer eens met m'n eigen zooi verder.



Zenuwachtig voor een APK? Tha fuck, we hebben het simpelste keuringssysteem van de wereld...
Of ben je bang dat je 'm in een schrotpakketje van ene halve kubieke meter terugkrijgt?
@Ronald jaja, voor je het weet staat er weer iets anders bij
Of ben je bang dat je 'm in een schrotpakketje van ene halve kubieke meter terugkrijgt?

@Ronald jaja, voor je het weet staat er weer iets anders bij

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@Steven,
Enige puntje van zorg die we hebben is de co waarde, we weten simpelweg niet wat die is nu, wel zit er keurig een katalysator onder en een gloednieuwe lambda sensor.
Op de XRD en AFR meter konden we zien dat dat die wel mee deed (AFR loopt dan tussen 14,5 en 15,7 stationair)
Voor de rest zie ik geen problemen.
Enige puntje van zorg die we hebben is de co waarde, we weten simpelweg niet wat die is nu, wel zit er keurig een katalysator onder en een gloednieuwe lambda sensor.
Op de XRD en AFR meter konden we zien dat dat die wel mee deed (AFR loopt dan tussen 14,5 en 15,7 stationair)
Voor de rest zie ik geen problemen.
Anything worth doing is worth doing right!.