Ik heb hier een probleempje.
Hopelijk heeft iemand hier een goede oplossing.
Bij het vervangen van de koppelingsplaat en drukgroep is het mij gelukt om een bout van de drukgroep kapot te draaien.
Deze heb ik uit het vliegwiel uitgeboord maar nu heb ik niet genoeg draad/grip om ze aan te draaien op 25 Nm.
Hoe kan ik dit oplossen?
Uitboren naar M10 lijkt me niet te lukken aangezien het vliegwiel van erg hard staal is...
Dichtlassen/bakken en opnieuw uitboren...
Nieuw vliegwiel...
Heluuup! en tnkx voor jullie input!
Vliegwiel trouble
-
- Contacteer:
dan heb je waarschijnlijk de krukas nog in je blok zitten?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik heb op mijn F7R ook een ander vliegwiel gemonteerd (van een F7P) en dat geeft totaal geen problemen wat betreft trillingen.
Ik zou gewoon een ander vliegwiel monteren.
Je kunt uiteraard het vliegwiel balanceren. Dit kan statisch, want het vliegwiel is relatief dun. Zelf heb ik niets na-gebalanceerd. Succes
Ik zou gewoon een ander vliegwiel monteren.
Je kunt uiteraard het vliegwiel balanceren. Dit kan statisch, want het vliegwiel is relatief dun. Zelf heb ik niets na-gebalanceerd. Succes
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
Een helicoil is wel mooi maar eigenlijk een beetje een lapmiddel...
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Een goed gemonteerde helicoil is minimaal net zo sterk als origineel hoor.Adrian schreef:Een helicoil is wel mooi maar eigenlijk een beetje een lapmiddel...
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
Ik weet het niet Luco. Heb er al heel veel gemonteerd in mijn werkgebied maar het is niet beter als origineel naar mijn mening. Het werkt goed en houd ook lang maar blijft een lapmiddel toch?

Als je voor een origineel vliegwieltje met goede draad kunt gaan zou ik dat aanraden i.p.v meer moeite te doen door te repareren.

Als je voor een origineel vliegwieltje met goede draad kunt gaan zou ik dat aanraden i.p.v meer moeite te doen door te repareren.
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Contacteer:
25 nm met groene loctite moet goed zijn.....
Origineel is aanhaal moment toch ook iets van 25 nm?
Origineel is aanhaal moment toch ook iets van 25 nm?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Bedankt voor jullie suggesties!!!
Mooi om te zien dat er zo veel reactie komen.
Heb het opgelost door de gaten door te boren en hierin dan nieuwe draad te tappen. Heb ze nu prima kunnen aandraaien op 25 Nm.
Nu kan de versnellingsbak er weer terug op (moelijkste van alles). en de rest weer opbouwen.
gr, Sam
Mooi om te zien dat er zo veel reactie komen.
Heb het opgelost door de gaten door te boren en hierin dan nieuwe draad te tappen. Heb ze nu prima kunnen aandraaien op 25 Nm.
Nu kan de versnellingsbak er weer terug op (moelijkste van alles). en de rest weer opbouwen.
gr, Sam
-
- Car: Renault 5 GT(E)Turb
wat voor auto gaat het om heb nog wel een vliegwiel liggen voor een R5 GTT
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
2 jaar na dato.R5GTT-PJDG30 schreef:wat voor auto gaat het om heb nog wel een vliegwiel liggen voor een R5 GTT
Project: GTT Blue Sport