Inmiddels loopt dit project weer, Ronald is weer erg goed bezig geweest de laatste tijd.
Langzamerhand gaat het ergens heen en bijna alles zit er op en er aan.
In januari zijn alle steunen en de veerpootbrug weer terug geplaatst, nu allemaal voorzien van verse hoogglans zwarte poedercoat.
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cbigb0.jpg[/img]
Close up:
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wdohmo.jpg[/img]
Ook Fan en bracket op hun plek (toen nog niet vast gezet)
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qc1vqe.jpg[/img]
Het originele luchtfilter ging niet meer passen helaas door de slangen die van en naar de intercooler gaan (aansluitingen zitten aan 1 kant)
Daar is nu een BMC CDA carbon luchtfilter voor gekomen, op deze foto ligt hij nog los voor passing.
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... oliurx.jpg[/img]
Het past echt allemaal maar net, je ziet hoe dicht de slang van de turbo langs de bobine gaat.
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... mq2fg4.jpg[/img]
Betere foto gemaakt van de AEM meters:
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... q45s1a.jpg[/img]
Tevens was ik dat afgekloven matje aan de bestuurderskant zat, paar weken geleden maar een nieuwe ingelegd.
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... tepe42.jpg[/img]
Ook een goede 2de hands TPS sensor gevonden waar de isolatie van de draadjes nog helemaal heel is.
Met dank aan Michiel Stark van de CRS, kostte me dat alleen de verzendkosten.
Helaas geen foto gemaakt toen ik de sensor voorzichtig met een doekje en wat APC had schoon gemaakt.
Busje wat erbij ligt is voor bij het olie filter.
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... trtwjb.jpg[/img]
Ook bleek het onderste hitteschild niet meer te gaan passen, daar moest ook wat voor komen.
Hier op het forum zag ik dat iemand technofibra had gebruikt, laat dat nou net zijn wat ik zoek dus ook maar besteld en de alu tape die er bij hoort.
Remblokken achter (links boven op de foto,) ook binnen, had de el cheapo textar's weer besteld maar brembo gekregen van autoparts-online, vriendelijk van die lui
Ook twee QSP T-stukjes binnen (1 voor Ronald en 1 voor mij) om de olie temp. meter dalijk aan te kunnen sluiten.
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ndgcld.jpg[/img]
Vannacht heeft Ronald even flink door gehaald terwijl ik op 1 oor lag en met dit als resultaat
[img]
http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5dlvgj.jpg[/img]
En ook een filmpje erbij
It's alive!
Maar helaas nog zonder turbo druk, moet nog de resterende stukjes slang gaan bestellen om het slangen traject af te maken.
Dus voor nu is het niet meer dan een overpowered föhn

Er moet nog een hoop gebeuren zoals:
-Plaatsen van Forge blow off valve,
-Oil catch tank
-Turbo druk meter aansluiten
-T stuk plaatsen en olie temp sensor aansluiten
-BMC CDA luchtfilter plaatsen
-Slangen traject afmaken
-Paar issue's uitzoeken
-24 mm HRC plaatsen
-280mm schijven monteren
-Brembo's plaatsen
-Remklauw links achter monteren
-Handremkabels vervangen
-Spacers voor en achter plaatsen (10 mm) anders passen de brembo's niet in de velg
-remslangen voorkant opmeten en evt. vervangen voor goodridge staal omvlochten.
-Rem systeem vullen en ontluchten
Etc
Etc

Anything worth doing is worth doing right!.