De foto zeg eigenlijk al genoeg. Maar vooruit, mn GTT heeft vandaag voor het eerst sinds december 2010 weer op eigen wielen buiten gestaan.
Met wat hulp van Martijn vandaag de laatste dingen na gelopen en op de wielen gezet en ff naar buiten gerold voor wat zon, een goed gevoel en ruimte in de garage.
Sinds de laatste update van iet meer als 3 jaar terug is er genoeg gebeurd. Zowel privé als met het wagenpark en deze GTT
De Witte 5 (rusty) is hemelen, de 4cv is door naar een ander omdat ik o.a. de ruimte in de garage nodig had. En mn Volvo is met de nieuwe belastingregels omgeruild voor een Twingo 2, alweer anderhalf jaar geleden. Als laatste mogen we ons tegenwoordig ook op 2 wielen voortbewegen en staan er hier 2 suzuki's voor de deur.
Wat de restauratie van mn GTT betreft waren we gebleven met een aantal roestplekken na het stralen. Deze zijn uiteraard allemaal eruit geslepen en met vers metaal gevuld. Wat dat betreft durf ik eigenlijk wel te zeggen dat mijn koets 100% roest vrij is!
zowel de motorruimte, het interieur en de bodem zijn netjes in Bleusport Blauw gespoten.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3518_zpspvlhxdkt.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3515_zpsrffdgycv.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3576_zpsmenluexg.jpg[/img]
Waarom ook de bodem, gewoon omdat het kan...
Daarna is de auto weer ergens thuis gekomen en ben ik er langzaamaan aan begonnen om de boel weer op te bouwen.
Alle remleidingen zijn nieuw.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150201_150220_zpsgi3ahdsf.jpg[/img]
achteras is aangepast met Clio 2 RS astappen, dus ik kan straks mn camber verstellen.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150201_150146_zpsm8h2l3l0.jpg[/img]
subframe is gestraald, doorgelast en gespoten. voorzien van nieuwe draagarmen met powerflex (oid) rubbers.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150209_200358_zpsmgdourr8.jpg[/img]
fusee's met nieuwe lagers, en gereviseerde remmen. remmen zowel voor als achter gereviseerd.
achteras tank en reservetank zitten er weer onder.
hele boel staat op een GAZ schroefset, dus ik kan straks nog wat zakken.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150221_182322_zpsxce2tgch.jpg[/img]
Alle kabelbomen zijn gechecked nagemeten en waar nodig hersteld en aangepast/aangevuld. Dus daar hoef ik ook niet meer over in te zitten. (al moet ik ze nog wel weer in de auto monteren)
En dus vandaag op de wielen.
Vanaf hier verder met het blok en bak.
deze zijn in 1 geheel uit de auto gekomen, en onlangs tijdelijk van elkaar gescheiden.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_0904522_zpswintljmf.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_123846_zpsymtjlkt9.jpg[/img][img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_095752_zpsxcqfpi5n.jpg[/img]
Bak krijgt alleen een nette laag zilververf zodat het er weer goed uit ziet.
Blok zou in eerste instantie in elkaar blijven, maar ja ben nu zo ver.
Dus: blok gaat alsnog uit elkaar. Onder blok wordt nagekeken (al zou hij +- 10K geleden gereviseerd zijn), en waar nodig spullen vervangen.
nokkenas wordt een pipercam 270 met dank aan tutuur
kop wordt een geflowde kop met sterkere kopveren e.d. met dank aan GerryGT.
Turbo is en JL special, die al een paar jaar op me ligt te wachten. Gereviseerd en nooit gelopen overgenomen van Tijn.
Nieuwe versterkte sachskoppeling met een gebalanceerd vliegwiel, bediend door een verlengde koppelingsvork uit een clio 2 met bijbehorend druklager.
verder wat kleine aanpassingen in het uiterlijk van het blok zelf. Meeste wordt gewoon netjes zilver, met hier een daar wat kleur.
Nou ja, dat is ongeveer het plan voor de komende tijd. Eerst kijken dat ik wat nodige onderdelen weer binnenkrijg en dan kan ik weer verder met het blok.
volgende update zal geen 3 jaar meer duren.
