RTC Circuitrijders chattopic
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Thanks Ronald. Ik dacht duidelijk even iets te moeilijk en vergat dat De Ring altijd slechts één ronde is.
Inmiddels een vierrondenkaart besteld.
En inderdaad, ik moet gewoon eens die kant op knallen. Wellicht maar eens doen als onze collega (vanaf vrijdag ex-collega) die kant op gaat met de Clio. Kost met de tankpas geen drol. Spiegelreflex mee genieten maar.
Inmiddels een vierrondenkaart besteld.
En inderdaad, ik moet gewoon eens die kant op knallen. Wellicht maar eens doen als onze collega (vanaf vrijdag ex-collega) die kant op gaat met de Clio. Kost met de tankpas geen drol. Spiegelreflex mee genieten maar.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik wil mijn hobby weer gaan oppakken m.b.t. circuit rijden hiervoor zoek ik een auto en twijfel tussen de megane rs of de clio 3 rs.
Aangezien mijn dagelijks woon werkverkeer kms ook best prijzig is met mijn huidige auto word de auto ook gebruikt voor woon werkverkeer.
Welke zouden jullie aanraden?
Aangezien mijn dagelijks woon werkverkeer kms ook best prijzig is met mijn huidige auto word de auto ook gebruikt voor woon werkverkeer.
Welke zouden jullie aanraden?
Ik heb precies dezelfde gedachten gehad als jij nu hebt. Uiteindelijk is het heel iets anders geworden maar dat terzijde.
Met beide auto's een stuk rijden is denk ik om te beginnen verstandig. Wat vind je zelf prettig rijden op de openbare weg als je rustig rijdt (aka woon- en werkverkeer) en als je wat steviger door rijdt. Buiten dit heb je natuurlijk je circuit punt. Persoonlijk denk ik dat je jezelf af moet vragen wat je het fijnst vindt, op toeren rijden (Clio RS) of veel kracht over een breed gebied, makkelijk meer vermogen/koppel uit te krijgen is. De turbomotor dus (Megane RS). De Clio is lichter en echt een stuurmansauto. De Megane is wat zwaarder maar gaat desondanks ook best lekker.
Persoonlijk zou ik bij de Megane RS wel een versie willen hebben met een mechanisch sper, dat is op het circuit wel prettig in verband met het hoge koppel. De goedkopere Megane RS'en vallen dus al af of je moet daar dus een sper in zetten.
Wat beter of leuker is kunnen wij natuurlijk niet adviseren, dat is iets wat je zelf het best kan ervaren. Beide auto's zijn in elk geval prima bewezen geschikt voor op het circuit. Al zijn er wel mensen die zeggen dat op een circuit qua warmte huishouding een atmosferische motor beter is maar volgens mij heb je daar bij de modernere turbo auto's niet meer zo'n last van.
Succes met kiezen!
Met beide auto's een stuk rijden is denk ik om te beginnen verstandig. Wat vind je zelf prettig rijden op de openbare weg als je rustig rijdt (aka woon- en werkverkeer) en als je wat steviger door rijdt. Buiten dit heb je natuurlijk je circuit punt. Persoonlijk denk ik dat je jezelf af moet vragen wat je het fijnst vindt, op toeren rijden (Clio RS) of veel kracht over een breed gebied, makkelijk meer vermogen/koppel uit te krijgen is. De turbomotor dus (Megane RS). De Clio is lichter en echt een stuurmansauto. De Megane is wat zwaarder maar gaat desondanks ook best lekker.
Persoonlijk zou ik bij de Megane RS wel een versie willen hebben met een mechanisch sper, dat is op het circuit wel prettig in verband met het hoge koppel. De goedkopere Megane RS'en vallen dus al af of je moet daar dus een sper in zetten.
Wat beter of leuker is kunnen wij natuurlijk niet adviseren, dat is iets wat je zelf het best kan ervaren. Beide auto's zijn in elk geval prima bewezen geschikt voor op het circuit. Al zijn er wel mensen die zeggen dat op een circuit qua warmte huishouding een atmosferische motor beter is maar volgens mij heb je daar bij de modernere turbo auto's niet meer zo'n last van.
Succes met kiezen!
Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de remmen op een clio rs zitten brembo's waar je opzich wel mee uit de voeten kan, zitten er ook brembo's op een megane RS?
Hiervoor heb ik een erg leuk opgebouwde e36 gehad echter zoek ik nu iets recenters en iets wat al beter is out of the box zodoende kwam ik uit bij renault.
En welke auto heeft u uit eindelijk gekozen?
Hiervoor heb ik een erg leuk opgebouwde e36 gehad echter zoek ik nu iets recenters en iets wat al beter is out of the box zodoende kwam ik uit bij renault.
En welke auto heeft u uit eindelijk gekozen?
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Kwa wegligging out of the box zit je bij de clio 3 rs op de eerste rij.
Op circuit kom je denk ik ook het beste weg met een toeren motor ipv een drukgevulde.
Tim heeft eigenlijk alles al gezegt, niet veel aan toe te voegen enkel mijn persoonlijke voorkeur voor de clio
Op circuit kom je denk ik ook het beste weg met een toeren motor ipv een drukgevulde.
Tim heeft eigenlijk alles al gezegt, niet veel aan toe te voegen enkel mijn persoonlijke voorkeur voor de clio

Racing is the best way to convert money into noise
Hier ben ik wel een beetje verbaasd over, ik hoor juist vooral heel erg positieve verhalen over Movit! Wat vond je er niet prettig aan?Drost schreef:Heb hiervoor met Movit gereden daar word je ook niet echt blij van.
Ik heb uiteindelijk voor een E36 M3 gekozen. De behoefte om zo nu en dan driftig te doen heeft me hiervoor laten kiezenDrost schreef:Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de remmen op een clio rs zitten brembo's waar je opzich wel mee uit de voeten kan, zitten er ook brembo's op een megane RS?
Hiervoor heb ik een erg leuk opgebouwde e36 gehad echter zoek ik nu iets recenters en iets wat al beter is out of the box zodoende kwam ik uit bij renault.
En welke auto heeft u uit eindelijk gekozen?

Desondanks denk ik dat je van zowel een Clio 3 RS als een Megane 2 RS erg blij zal worden ongeacht je keuze!
PS, zeg maar je hoor, ik ben nog jong

Als ik een tip mag geven koop porsche monoblock klauwen met movit remschijven en je hebt een movit set voor een leuke prijs.
[img]http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... G_0445.jpg[/img]
[img]http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... G_0445.jpg[/img]
Zo weer terug van een prachtige middag TT circuit.
Hier waren de echte rtc circuitrijders martijn rob en heine
rob echt top gereden mooie rondetijden voor een eerste keer
Zelf heb ik niet gereden tijdgebrek helaas
Verschillende rtcers gespot oa willeon ron en sieger.
Was super mooi weer en gezellig.
Heren tot de volgende keer heel misschien trap ik dan zelf de kliko ook aan.
Tvreet aan je als je enkel staat te kijken.
Hier waren de echte rtc circuitrijders martijn rob en heine

rob echt top gereden mooie rondetijden voor een eerste keer

Zelf heb ik niet gereden tijdgebrek helaas

Verschillende rtcers gespot oa willeon ron en sieger.
Was super mooi weer en gezellig.
Heren tot de volgende keer heel misschien trap ik dan zelf de kliko ook aan.
Tvreet aan je als je enkel staat te kijken.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik was er ff met mijn pa en onze jongens. Was best fris, maar er was genoeg te zien.
Ron en Sieger helaas niet gezien!
Wat gaat dat ding van Rob mooi rond zeg! En een heerlijk geluidje!
Ook heel netjes opgebouwd. Respect!
Ron en Sieger helaas niet gezien!
Wat gaat dat ding van Rob mooi rond zeg! En een heerlijk geluidje!
Ook heel netjes opgebouwd. Respect!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Die rode ph 1 gtt ...het project van kool zijn pa
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Demonstratie van Golf GTI rijder van het welbekende Scheivlak-foutje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6645865 ... voort.html
Eindresultaat zag er zo uit:
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... deb4aec173[/img]
[img]https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55BE4615[/img]
Zit genoeg werk aan.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6645865 ... voort.html
Eindresultaat zag er zo uit:
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... deb4aec173[/img]
[img]https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55BE4615[/img]
Zit genoeg werk aan.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Blijft zonde ook al is het een golf, diegene zal er ongetwijfeld stevig van balen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
schadefoto's doen het goed bij je of niet adinges?
was een flinke klapper
was een flinke klapper
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Damn! Wat een klapper!
't zal je maar gebeuren! Brrr...

't zal je maar gebeuren! Brrr...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Jullie lezen maar wat jullie willen lezen tussen de regels door. Tenminste, volgens mij is het richting mijn post bedoeld?
De Golf is van oorsprong niet een circuitauto, maar een allrounder. Gaat het in een discussie om een RS vs GTI dan roept iedereen hetzelfde. 'rijdt rondjes om de golf' 'hard tot er een bocht komt', etc. etc.
Kijk je naar deze Golf dan zie ik ook wel dat er goed werk van is gemaakt met rolkooi en meer. Dus ik insinueer nergens een 'het is maar een Golf' gedachte.
De video toont wel het risico van de hobby, wat het niet minder erg maakt. En dit is nou eenmaal een berucht punt. Kameraad ging er daar ook af in 2012:
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... f2f2044095[/img]
Lezen jullie het anders? Prima, dat mag

De Golf is van oorsprong niet een circuitauto, maar een allrounder. Gaat het in een discussie om een RS vs GTI dan roept iedereen hetzelfde. 'rijdt rondjes om de golf' 'hard tot er een bocht komt', etc. etc.
Kijk je naar deze Golf dan zie ik ook wel dat er goed werk van is gemaakt met rolkooi en meer. Dus ik insinueer nergens een 'het is maar een Golf' gedachte.
De video toont wel het risico van de hobby, wat het niet minder erg maakt. En dit is nou eenmaal een berucht punt. Kameraad ging er daar ook af in 2012:
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... f2f2044095[/img]
Lezen jullie het anders? Prima, dat mag

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wie maakt die opmerking dan? Vond de manier waar op Adinsx het plaatste niet optimaal maar ik denk niet dat dat zijn bedoeling was.
Ik gebruik nergens het woordje maar, ook al is het een golf is wat anders het is maar een golf.
Ook al is het een golf wil ik alleen maar mee zeggen dat het geen bijzondere auto is, half nederland rijdt er tenslotte in.
Desalniettemin zal degene er ontzettend van balen en zal ongetwijfeld een liefhebber zijn net als wij.
Zo te zien was het ook wel gewoon een nette auto en zelfs voorzien van rolkooi wat denk ik niet verkeerd is geweest gezien de klap.
En wat Drost zegt, gelukkig is die er zelf goed vanaf gekomen, dat is het belangrijkste.
Denk dat we het er met zijn allen nu wel over eens zijn dat het in elk geval niet de strekking was om golf rijders belachelijk te maken.
Ik gebruik nergens het woordje maar, ook al is het een golf is wat anders het is maar een golf.
Ook al is het een golf wil ik alleen maar mee zeggen dat het geen bijzondere auto is, half nederland rijdt er tenslotte in.
Desalniettemin zal degene er ontzettend van balen en zal ongetwijfeld een liefhebber zijn net als wij.
Zo te zien was het ook wel gewoon een nette auto en zelfs voorzien van rolkooi wat denk ik niet verkeerd is geweest gezien de klap.
En wat Drost zegt, gelukkig is die er zelf goed vanaf gekomen, dat is het belangrijkste.
Denk dat we het er met zijn allen nu wel over eens zijn dat het in elk geval niet de strekking was om golf rijders belachelijk te maken.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
als absolute noob...wat gebeurde er nou?
hij gaat voor de top van de heuvel ineens naar rechts, daar stuur je toch niet? (op dumpert noemen ze het lift off oversteer)
is er ergens een geschreven guide, of goede youtube filmpjes over hoe het moet op zandvoort?
hij gaat voor de top van de heuvel ineens naar rechts, daar stuur je toch niet? (op dumpert noemen ze het lift off oversteer)
is er ergens een geschreven guide, of goede youtube filmpjes over hoe het moet op zandvoort?
Born Grippy
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
lift off overster... oftewel hij laat het gas los waardooor het gewicht van de auto zich verplaatst waardoor de achterwielen grip verliezen.
(op een punt waar de auto al licht wordt)
Hierdoor breekt de achterkant uit en stuurt de auto dus door de gewichts verplaatsing een kant op die je niet wil. Als je snel genoeg bent
kun je hem opvangen met tegenstuur en vol gas geven. Beste is gewoon gas niet los laten, ook al doet de auto iets onverwachts en schrik je.
Of blijf uit de buurt v/d grens in deze bocht, je ziet de gevolgen.
https://www.youtube.com/results?search_ ... instructie
echt een listig stuk...
(op een punt waar de auto al licht wordt)
Hierdoor breekt de achterkant uit en stuurt de auto dus door de gewichts verplaatsing een kant op die je niet wil. Als je snel genoeg bent
kun je hem opvangen met tegenstuur en vol gas geven. Beste is gewoon gas niet los laten, ook al doet de auto iets onverwachts en schrik je.
Of blijf uit de buurt v/d grens in deze bocht, je ziet de gevolgen.
https://www.youtube.com/results?search_ ... instructie
echt een listig stuk...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Remmen doe je voor een bocht. vervolgens ga je gasondersteund de bocht door en zodra je echt op het gas gaat laat je het ook niet meer los. Remmen of gas los laten in een bocht (zeker op een heuvel) zijn grote no-go's! Net zoals eindigen met 1 kant van de auto in het gras. Das ook niet fijn 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ziet er uit als een nare klap inderdaad. Lijkt eerst nog niet zo hard te gaan, maar de bandenstapel helpt wel mee in het slinger effect. Heb zelf 1 keer op Zandvoort gereden, gelukkig geen gekke dingen gehad, behalve helaas een Clio RS Phase 2 op de kop in de laatste bocht, vlak voor het einde van de sessie. Hier een filmpje waar je op het einde de Clio ziet:
Voor mij (de Polo G40) ging ook nog een 306 GTI eraf na schijvlak.
Voor mij (de Polo G40) ging ook nog een 306 GTI eraf na schijvlak.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
mijn mantra is :
"ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis"
"ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis"

Born Grippy
Ahja, cool! Was ik ff kwijt.Jochem de Haas schreef:Die rode ph 1 gtt ...het project van kool zijn pa

[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=5579EA83[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport