Ja, een vraag die ik me zelf vaker heb gesteld en ook recentelijk nog in de rekensom of Rabobank International me een mooi aanbod kon doen meegenomen.Merijn schreef:Weet je het zeker, Tim?Ik spreek even voor mezelf en weet dat ik wel degelijk makkelijker de auto pak dan wanneer ik een prive auto reed en elke liter brandstof zelf moest afrekenen... Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat voor jou anders zou zijn.
Je weet waar ik woon, ver van alles en ik heb geen zin in fietsen in weer en wind. Alle korte ritjes en boodschappen doen, doe ik met de auto, net als 9 jaar geleden toen ik nog student was. Weekendje weg of een dagje uit doe ik niet heel vaak dus zal ik ook gewoon blijven doen. Voor mij gaat er niet veel veranderen als ik enkel een prive auto heb. Enkel als ik aan het einde van m'n salaris een stukje maand over zou houden maar gelukkig heb ik daar nooit last van

Van mijn bijtelling mag ik wel de tankbonnetjes van het buitenland aftrekken, vergelijkbaar aan het "gewone" priverijden wat ik dus van mijn baas, en belastingdienst na betaling van de bijtelling, mag doen. Er zijn overigens maar weinig werkgevers die dit belasting feitje weten of toe passen, het kost namelijk wel tijd/administratie terwijl het een werkgever niet direct iets op levert.