2,25 inch downpipe Gt Turbo
tegen de winter aan weer wat werken geplant,
ben op zoek naar een 2,25inch downpipe voor mijn Gt turbo, heb al een KTec uitlaatsysteem (centre exhaust) , maar rij nog steeds op de standaard downpipe.
Liefst ook eentje met voorziening voor AFR-meter aan te sluiten
mvg, silvio
ben op zoek naar een 2,25inch downpipe voor mijn Gt turbo, heb al een KTec uitlaatsysteem (centre exhaust) , maar rij nog steeds op de standaard downpipe.
Liefst ook eentje met voorziening voor AFR-meter aan te sluiten
mvg, silvio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
2,5":
http://www.axauto-parts.com/mecanique/e ... -1034.html
Is tegenwoordig de enige optie volgens mij.
http://www.axauto-parts.com/mecanique/e ... -1034.html
Is tegenwoordig de enige optie volgens mij.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goed lezen ook he...de pijp is in 51 (origineel) en 63 (2,5") leverbaar 
En als het goed is past de flens die daarna komt op beide, maar dat kan ik persoonlijk niet bevestigen. 2,5" is wel de beste optie om voor te gaan. De rest van de uitlaat mag best wat minder zijn (2,25" wat je nu hebt).

En als het goed is past de flens die daarna komt op beide, maar dat kan ik persoonlijk niet bevestigen. 2,5" is wel de beste optie om voor te gaan. De rest van de uitlaat mag best wat minder zijn (2,25" wat je nu hebt).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
bedankt voor de link, denk inderdaad dat ik voor deze ga gaan, en inderdaad, de flens zou moeten passen op mijn diameter.
dadelijk eens kijken hoe het zit met leveringskosten
iemand ervaring met deze leverancier?
groeten, en bedankt voor de snelle hulp
mvg, silvio
dadelijk eens kijken hoe het zit met leveringskosten
iemand ervaring met deze leverancier?
groeten, en bedankt voor de snelle hulp
mvg, silvio
Hmm... Misschien dat ik die 2,5 inch variant ook wel ga bestellen. Als de pasvorm mar beter is dan de 51mm variant. Dat was echt om te huilen... Maar dat bleek een incidentje te zijn. Andere mensen met dezelfde pijp hadden er geen last van.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, ervaring is discutabel.
Ze zijn Frans, dus stug. Moeilijk contact mee te leggen en weinig info wat betreft orderbevestiging en verzending. Ze werken niet echt door daarzo.
Account aanmaken is lastig want hun form ondersteunt geen 6-digits postcode dus je moet er echt ff een mail achteraan sturen zodat ze het naar de juiste postcode sturen.
Aantal weken geleden nog een complete uitlaat besteld, bestelling in orde gemaakt, geld overgemaakt en dan ff geduld hebben. Voor de zekerheid een mail achteraan sturen naar hun service account en dan komt het wel goed. Maar het kost wel ff wat effort
Ze zijn Frans, dus stug. Moeilijk contact mee te leggen en weinig info wat betreft orderbevestiging en verzending. Ze werken niet echt door daarzo.
Account aanmaken is lastig want hun form ondersteunt geen 6-digits postcode dus je moet er echt ff een mail achteraan sturen zodat ze het naar de juiste postcode sturen.
Aantal weken geleden nog een complete uitlaat besteld, bestelling in orde gemaakt, geld overgemaakt en dan ff geduld hebben. Voor de zekerheid een mail achteraan sturen naar hun service account en dan komt het wel goed. Maar het kost wel ff wat effort

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
bestelling net afgerond
account maken ging bij mij vlot, postcodes zijn maar 4 cijfers hier, en rest ging vanzelf, betaling met visa gedaan en dadelijk bevestiging gekregen.
Nu inderdaad afwachten, hou jullie op de hoogte
alvast bedankt.
mvg, silvio

account maken ging bij mij vlot, postcodes zijn maar 4 cijfers hier, en rest ging vanzelf, betaling met visa gedaan en dadelijk bevestiging gekregen.
Nu inderdaad afwachten, hou jullie op de hoogte
alvast bedankt.
mvg, silvio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
4 cijfers? België?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Yep
3560 lummen
3560 lummen
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Had ik al gevonden. Vind em qua uitzicht niet zo mooi, en prijs is bijna dubbel.
Mvg silvio
Mvg silvio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Op het "forum" van FB "Renault 5 GT Turbo Owners" zijn ze er erg tevreden over.
Tja, uiterlijk... Met een heatwrap zie je er niets van, maar de lasnaden zijn echt mooi
Tja, uiterlijk... Met een heatwrap zie je er niets van, maar de lasnaden zijn echt mooi

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
heb ik ze vindt ik persoonlijk nogal wat mooier gemaakt en beter met veel minder lasnaden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Vandaag al mail gehad dat de downpipe verzonden is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik ben er ook erg benieuwd naar inderdaad 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
zonet ontvangen via DPD, is snel gegaan en via trach & trace alles mooi kunnen opvolgen
en zoals gevraagd de fotos
[img]http://i59.tinypic.com/5f57bd.jpg[/img]
[img]http://i61.tinypic.com/dcpx7t.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/2qleghu.jpg[/img]
mvg, silvio
en zoals gevraagd de fotos
[img]http://i59.tinypic.com/5f57bd.jpg[/img]
[img]http://i61.tinypic.com/dcpx7t.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/2qleghu.jpg[/img]
mvg, silvio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nu ben ik alleen nog benieuwd naar de pasvorm 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik ook 
Misschien dit weekend.

Misschien dit weekend.
Ik ook! Ik heb de mijne aardig onder spanning moeten zetten en gloeiend heet moeten stoken om 'm enigszins passend te krijgen... Ik ben zeer benieuwd, want als deze beter past, dan wil ik het wel overwegen! 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Welke had jij dan Merijn?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tijdens het weekend de downpipe gemonteerd, mijn bevindingen:
1 van de 4 gaten van de elbow hebben we groter moeten boren omdat de bout niet uitkwam, na het boren ging hij er vlot over
de aansluiting naar de uitlaat lijkt mij een kleine centimeter te kort te zijn, ik krijg de verbinding niet helemaal dicht, zit met de uitlaatbuis al helemaal tot tegen de stuurstang gedrukt, dus kan echt niet hoger,
Jullie hier een oplossing voor? Ikzelf was aan het denken om tussen de verbindingen een stalen ring te zetten op die cm zo op te vangen, de bouten zelf zijn toch lang genoeg om deze mee te spannen.
Merk ik verschil met een standaard downpipe? Eigenlijk weinig, enige dat ik merk is dat hij tijdens het terugschakelen minder knalt uit de uitlaat.
mvg, silvio
1 van de 4 gaten van de elbow hebben we groter moeten boren omdat de bout niet uitkwam, na het boren ging hij er vlot over
de aansluiting naar de uitlaat lijkt mij een kleine centimeter te kort te zijn, ik krijg de verbinding niet helemaal dicht, zit met de uitlaatbuis al helemaal tot tegen de stuurstang gedrukt, dus kan echt niet hoger,
Jullie hier een oplossing voor? Ikzelf was aan het denken om tussen de verbindingen een stalen ring te zetten op die cm zo op te vangen, de bouten zelf zijn toch lang genoeg om deze mee te spannen.
Merk ik verschil met een standaard downpipe? Eigenlijk weinig, enige dat ik merk is dat hij tijdens het terugschakelen minder knalt uit de uitlaat.
mvg, silvio
Jammer dat de pasvorm ook in jouw geval niet helemaal top is...
Ik heb even geen directe oplossing voor je, maar daarmee zullen anderen je vast kunnen helpen.


MOD
Aangezien de downpipe gevonden is heb ik het topic verplaatst naar Renault 5. 
Al bij al ben ik er tevreden over hoor, dat gat groter boren was kinderspel, en voor de aansluiting heb ik ook al een oplossing in mijn hoofd, en als dat lukt is het ook maar even tussenzetten.
Het was me de meerprijs van die andere niet waard.
Mvg silvio
Het was me de meerprijs van die andere niet waard.
Mvg silvio
Je zou ff moeten kijken of je de downpipe over de turbo nog iets naar beneden kan draaien, dus zou misschien inhouden dat je nog wat gaten moet opruimen, maar zo kun je ook die centimeter terug zien te winnen.
Overigens, dan zou je met die vork die naar je onderblok afsteunt en het schoortje van de vork naar het uitlaatspruistuk ook niet lekker moeten uitkomen?
Tenzij je die 2 delen niet hebt, dan heb je grote kans dat je uitlaatspruitstuk nog eens zal scheuren.
Overigens, dan zou je met die vork die naar je onderblok afsteunt en het schoortje van de vork naar het uitlaatspruistuk ook niet lekker moeten uitkomen?
Tenzij je die 2 delen niet hebt, dan heb je grote kans dat je uitlaatspruitstuk nog eens zal scheuren.