Klopt Dennis jij hebt ook gelijk. Het zijn ook meerdere factoren. Maarja elke beetjes helpen dus dit ook en vroeg mij af of meer mensen dit verhaal kennen of er iets aan hebben gedaan.Verder met Michel (Triggerhappy) bezig geweest met meten van de druk die de wastegate doet openen (Michel verbeter me waar nodig)
Hij had van Henk te horen gekregen dat zijn Megane 3 GT een slappe veer in de wastegate had zitten waardoor de preload druk te laag is. En dat je deze strakker kon zetten. Uiteindelijk kon Michel, bij zijn GT, de preload druk verdubbelen. Precieze cijfers houden jullie tegoed. Nu had Michel een meting via zijn OBD gedaan en bleek idd dat hij het vermogen langer kon vasthouden.
Nu bleek bij mijn wastegate dezelfde standaard druk te hebben, eigenlijk dus veel te laag waardoor je ook je vermogen/koppel niet lang genoeg vasthoud. Omwille van de tijd bij mij nog niet kunnen aanpassen.
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of meerdere leden dit probleem herkennen of erkennen en of ze er iets aan gedaan hebben door een andere wastegate te monteren of door de preload uit te voeren. Ik ben benieuwd naar ieders mening.
Nu nog de cijfertjes. Michels preload bleek op 0,3 bar te staan om de wastegate te openen. Dit bleek later bij mij dus hetzelfde geval te zijn. Volgens Henk mag die dus zeker wel 0,5 bar zijn. Michel heeft zijn preload kunnen verhogen naar 0,44 bar. Dit willen wij bij mijn RS ook nog proberen.