[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd

Vertel hier alles over je project.
Steven
Car: M536

De heren hebben een spanningsregelaar nodig, heeft iemand nog iets liggen die nog richting ring gaat vandaag? ;-)
Geert
Contacteer:

heb er wel nieuwe liggen maar heb vandaag geen plannen om naar de ring te gaan.
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Heb nog een dynamo waar hij opzit. Als iemand op doorreis is kan hij het ophalen
Racing is the best way to convert money into noise
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

We zijn heelhuids thuis gekomen... Helaas geen rondjes meer kunnen doen vandaag, maar dat kwam vooral door het slechte weer. Gisteren wel 8 rondes gedraaid en het ging lekker! Wel effe wat gewenning nodig, nu de nieuwe voortrein en banden erop liggen. Toch heel anders dan voorheen!

Dus, nu op zoek naar een nieuwe spanningsregelaar, maar vooral een grotere poelie en multiriem, om die dynamo niet zo hard te laten draaien. Ook gaan we proberen om er wat meer rijwind langs te geleiden. Eens kijken hoe lang ie het dan uithoudt!

Marcel, bedankt voor de rijles vandaag... Toch weer een hoop bijgeleerd! Was ook gezellig trouwens. Op naar de volgende! (Y)
Merijn
Über-Spammer

Geert
Contacteer:

ik heb eventueel nog een nieuwe magnetti marelli spanningsregelaar liggen.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Gaaf dat het zo goed ging (Y) Bekend probleem lijkt me met die dynamo?
Merijn
Über-Spammer

Ja... We hadden misschien ook niet zo eigenwijs moeten zijn. ;) Dit is de 3e spanningsregelaar al, dus we moeten het nu even oplossen, in plaats van oplappen. ;)

@Geert: Ik kom even bij je terug, mochten we 'm van je over willen nemen. Is zo'n Magnetti iets aparts?
Haas
Car: Megane RS

Laatst gewijzigd door Haas op ma 11 aug 2014 10:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Haas

Merijn schreef:Dit is de 3e spanningsregelaar al, dus we moeten het nu even oplossen, in plaats van oplappen. ;)
Klopt... al vind ik 2 ringrondjes wel erg weinig, dus zo'n kwaliteitsmateriaal zal het ook weer niet geweest zijn ;)
Haas

Laatst gewijzigd door Haas op ma 11 aug 2014 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

Die foto is vet vd zijkant!! Mooi voor aan de muur
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Moet ik binnenkort nog es kijken of ik aan die grotere poelies kan komen?

Denk dat elk fatsoenlijk dynamo bedrijfje dat wel kan, maar ik kan anders nog wel es kijken voor 'n groupbuy ofzo..
Merijn
Über-Spammer

Vet, Haasie! DIe site had ik nog niet doorgeakkerd... ;)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Mooie foto's en jammer van de problemen. Is er een oorzaak dat die spanningsregelaar telkens kapot gaan?
Merijn
Über-Spammer

Hij loopt gewoon te warm door de hoge toeren, contunu... Schijnen meer mensen last van te hebben. Vandaar dat we nu op zoek gaan naar een grote poulie, om de snelheid er een beetje uit te halen en ook te zorgen dat er wat meer rijwind langs geleid wordt. Hopelijk houdt ie het dan langer uit.

Voortaan nemen we er ook gewoon 1 meer als reserve... :beer:
Tim
Car: E36 M3

Toch wel gek. Heb het nog nooit gehad met zowel m'n 16V als Williams. Die zitten net zo in elkaar als die van jullie en worden voor hetzelfde doeleinde gebruikt.
Geert
Contacteer:

de airduct van de radiator blokkeert de airflow naar de dynamo, je kan daar eens een gat in maken of helemaal weg halen.

@steven, als je een groupbuy start voor de poulie dan doe ik graag mee.
antoine

Jammer dat je er nog over straat mee moet kunnen rijden. Ik had van de week een leuke oplossing gezien.
Entity_Razer
Contacteer:

Mogelijke optie heren ?

[img]https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 6803_n.jpg[/img]

[img]https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 7877_n.jpg[/img]

[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3a031dac77[/img]

Een fabrikaat gemaakt voor Matthi met zijn Groene CUP clio 1 met Throttle bodies.

had zelfde probleem als jullie, versleet spanningsregelaars alsof het snoepjes waren.
Merijn
Über-Spammer

Ziet er goed uit, Koen! Waar kunnen we de bestelling plaatsen? :P
Entity_Razer
Contacteer:

Zal informeren wat de stukprijs is en een optie tot group-buy.

ALU of STAAL die poulie ?

Ik laat nog iets weten Merijn :)

(indien er nog geinteresseerden zijn laat iets weten, zal ff horen voor de optie tot group-buy
Steven

Waarom zou je die dingen laten draaien als je ze gewoon uit de schappen kan halen bij de dynamo boer?

Maargoed ik zal eens kijken of ik zin heb om de ouwe poelie te zoeken en nog es langs te rijden, anders gaan jullie maar voor de luxe oplossing :p
antoine

Stomme vraag misschien, maar heeft zoiets geen effect op de werking van de dynamo?
Geert
Contacteer:

misschien dat hij stationair niet meer zo hard op laad maar dat lijkt mij niet zo'n groot probleem.
Steven

Kort antwoord: Nee, ik heb met een 22aH accu gereden en dat ging echt prima, laadde bij 2000 toeren gewoon netjes 14,4v bij, alleen stationair was het iets minder, maar meer dan 12v.

Je moet het zo zien, als je veel toeren draait, maak je die dynamo onnodig warm, die is blijkbaar niet bestand tegen circuitgebruik en veelvuldig 5000+ te draaien, bovendien werkt de koelvin die erop zit dan allang niet meer ideaal (net als een turbo die uit z'n flowgebied loopt), dus is dit de ideale oplossing.
Word overigens heel veel toegepast, dus het is geen nieuw truukje.

De poelie die ik had, was ongeveer 30% langer qua omtrek, dus dat was precies goed om de boel daarna nog 2 jaar tot op het heden heel te houden.
antoine

Oke bedankt Steven en Geert.
Haas

Op zich is die pulley en die riem niet zo'n probleem, ben er de vorige keer al mee bezig geweest, maar heb het toen wegens wat tijdgebrek aan de kanten gegooid (wilde de Clio mee naar de opening en moest dus zaterdagavond nog gemaakt worden).
Ben aan het opsporen wat de diverse riemlengten zijn en wat voor maat pulley erbij past. Hoeveel procent toerenreductie zou wenselijk zijn, ergens tussen de 30 en 50%?
Geert schreef:de airduct van de radiator blokkeert de airflow naar de dynamo, je kan daar eens een gat in maken of helemaal weg halen.
Die zit er al niet meer.. (Y)
Ik zit er meer aan te denken om er eventueel een simpel alu plaatje neer te prakken om wat lucht vanuit de grille naar de dynamo te sturen, maar eerst maar eens kijken of ik dat simpel genoeg in de praktijk krijg ;)
Geert
Contacteer:

Merijn schreef:Ja... We hadden misschien ook niet zo eigenwijs moeten zijn. ;) Dit is de 3e spanningsregelaar al, dus we moeten het nu even oplossen, in plaats van oplappen. ;)

@Geert: Ik kom even bij je terug, mochten we 'm van je over willen nemen. Is zo'n Magnetti iets aparts?
Nee niks speciaals maar in ieder geval geen imitatie rommel.
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Steven schreef:Idd, Geert een meganekop met throttlebodies op die F7P ;-)
(En nee, ik ben eerst Geert :p)

Maareh goeie shit mannen, nu gewoon rondes draaien tot je tureluurs wordt en dan wordt 't tijd voor meer power en dat jullie Marcel L. es aan de kant zetten, die heerst al veel te lang met de ronderecords op de ring :smile:

Heeft iemand nog een mening over de kleur van die velgen? :D

Blijven oefenen :smoke:

Was leuk jullie gesproken te hebben en gelukkig zonder pech thuis zijn gekomen.
Had nog een mooi filmpje van rond de 8:40 maar me camera ligt nog in de auto en die staat nog in Duitsland (0)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
antoine

Is iemand van jullie in de mogelijkheid om de afstand tussen grond en spatboard rand te meten?

http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... e69fcd.jpg
Haas

Bij onze auto Antoine? Hij staat bij me voor de deur, zal er straks even een rolmaat langs houden (Y)
antoine

Yep bij die van jullie. Ik heb net ook gemeten.. ongeveer 51 cm. In mijn ogen veel te weinig.
Plaats reactie