
[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd
heb er wel nieuwe liggen maar heb vandaag geen plannen om naar de ring te gaan.
We zijn heelhuids thuis gekomen... Helaas geen rondjes meer kunnen doen vandaag, maar dat kwam vooral door het slechte weer. Gisteren wel 8 rondes gedraaid en het ging lekker! Wel effe wat gewenning nodig, nu de nieuwe voortrein en banden erop liggen. Toch heel anders dan voorheen!
Dus, nu op zoek naar een nieuwe spanningsregelaar, maar vooral een grotere poelie en multiriem, om die dynamo niet zo hard te laten draaien. Ook gaan we proberen om er wat meer rijwind langs te geleiden. Eens kijken hoe lang ie het dan uithoudt!
Marcel, bedankt voor de rijles vandaag... Toch weer een hoop bijgeleerd! Was ook gezellig trouwens. Op naar de volgende!
Dus, nu op zoek naar een nieuwe spanningsregelaar, maar vooral een grotere poelie en multiriem, om die dynamo niet zo hard te laten draaien. Ook gaan we proberen om er wat meer rijwind langs te geleiden. Eens kijken hoe lang ie het dan uithoudt!
Marcel, bedankt voor de rijles vandaag... Toch weer een hoop bijgeleerd! Was ook gezellig trouwens. Op naar de volgende!

ik heb eventueel nog een nieuwe magnetti marelli spanningsregelaar liggen.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Gaaf dat het zo goed ging
Bekend probleem lijkt me met die dynamo?

Ja... We hadden misschien ook niet zo eigenwijs moeten zijn.
Dit is de 3e spanningsregelaar al, dus we moeten het nu even oplossen, in plaats van oplappen. 
@Geert: Ik kom even bij je terug, mochten we 'm van je over willen nemen. Is zo'n Magnetti iets aparts?


@Geert: Ik kom even bij je terug, mochten we 'm van je over willen nemen. Is zo'n Magnetti iets aparts?
[img]http://ross219uk.zenfolio.com/img/s7/v1 ... 2685-4.jpg[/img]
[img]http://ross219uk.zenfolio.com/img/s2/v6 ... 3022-4.jpg[/img]
[img]http://ross219uk.zenfolio.com/img/s12/v ... 8508-4.jpg[/img]
[img]http://ross219uk.zenfolio.com/img/s12/v ... 8931-4.jpg[/img]
[img]http://ross219uk.zenfolio.com/img/s2/v6 ... 3022-4.jpg[/img]
[img]http://ross219uk.zenfolio.com/img/s12/v ... 8508-4.jpg[/img]
[img]http://ross219uk.zenfolio.com/img/s12/v ... 8931-4.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Haas op ma 11 aug 2014 10:35, 3 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5361.jpg[/img]
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5362.jpg[/img]
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5364.jpg[/img]
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5907.jpg[/img]
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5908.jpg[/img]
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5362.jpg[/img]
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5364.jpg[/img]
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5907.jpg[/img]
[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5908.jpg[/img]
Klopt... al vind ik 2 ringrondjes wel erg weinig, dus zo'n kwaliteitsmateriaal zal het ook weer niet geweest zijnMerijn schreef:Dit is de 3e spanningsregelaar al, dus we moeten het nu even oplossen, in plaats van oplappen.![]()

[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_6971.jpg[/img]
[img]http://highspeedfotos.de/PhoSto/assets/ ... ea7736.jpg[/img]
[img]http://picturepool.racetracker.de//page ... b122e1.jpg[/img]
Beetje verschil in body-roll met Marcel:
[img]http://www.racetracker.de/piccontroller ... 20bda1dd81[/img]
[img]http://highspeedfotos.de/PhoSto/assets/ ... ea7736.jpg[/img]
[img]http://picturepool.racetracker.de//page ... b122e1.jpg[/img]
Beetje verschil in body-roll met Marcel:
[img]http://www.racetracker.de/piccontroller ... 20bda1dd81[/img]
Laatst gewijzigd door Haas op ma 11 aug 2014 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Hij loopt gewoon te warm door de hoge toeren, contunu... Schijnen meer mensen last van te hebben. Vandaar dat we nu op zoek gaan naar een grote poulie, om de snelheid er een beetje uit te halen en ook te zorgen dat er wat meer rijwind langs geleid wordt. Hopelijk houdt ie het dan langer uit.
Voortaan nemen we er ook gewoon 1 meer als reserve...
Voortaan nemen we er ook gewoon 1 meer als reserve...

de airduct van de radiator blokkeert de airflow naar de dynamo, je kan daar eens een gat in maken of helemaal weg halen.
@steven, als je een groupbuy start voor de poulie dan doe ik graag mee.
@steven, als je een groupbuy start voor de poulie dan doe ik graag mee.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Mogelijke optie heren ?
[img]https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 6803_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 7877_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3a031dac77[/img]
Een fabrikaat gemaakt voor Matthi met zijn Groene CUP clio 1 met Throttle bodies.
had zelfde probleem als jullie, versleet spanningsregelaars alsof het snoepjes waren.
[img]https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 6803_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 7877_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3a031dac77[/img]
Een fabrikaat gemaakt voor Matthi met zijn Groene CUP clio 1 met Throttle bodies.
had zelfde probleem als jullie, versleet spanningsregelaars alsof het snoepjes waren.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Zal informeren wat de stukprijs is en een optie tot group-buy.
ALU of STAAL die poulie ?
Ik laat nog iets weten Merijn
(indien er nog geinteresseerden zijn laat iets weten, zal ff horen voor de optie tot group-buy
ALU of STAAL die poulie ?
Ik laat nog iets weten Merijn

(indien er nog geinteresseerden zijn laat iets weten, zal ff horen voor de optie tot group-buy
Waarom zou je die dingen laten draaien als je ze gewoon uit de schappen kan halen bij de dynamo boer?
Maargoed ik zal eens kijken of ik zin heb om de ouwe poelie te zoeken en nog es langs te rijden, anders gaan jullie maar voor de luxe oplossing
Maargoed ik zal eens kijken of ik zin heb om de ouwe poelie te zoeken en nog es langs te rijden, anders gaan jullie maar voor de luxe oplossing

misschien dat hij stationair niet meer zo hard op laad maar dat lijkt mij niet zo'n groot probleem.
Kort antwoord: Nee, ik heb met een 22aH accu gereden en dat ging echt prima, laadde bij 2000 toeren gewoon netjes 14,4v bij, alleen stationair was het iets minder, maar meer dan 12v.
Je moet het zo zien, als je veel toeren draait, maak je die dynamo onnodig warm, die is blijkbaar niet bestand tegen circuitgebruik en veelvuldig 5000+ te draaien, bovendien werkt de koelvin die erop zit dan allang niet meer ideaal (net als een turbo die uit z'n flowgebied loopt), dus is dit de ideale oplossing.
Word overigens heel veel toegepast, dus het is geen nieuw truukje.
De poelie die ik had, was ongeveer 30% langer qua omtrek, dus dat was precies goed om de boel daarna nog 2 jaar tot op het heden heel te houden.
Je moet het zo zien, als je veel toeren draait, maak je die dynamo onnodig warm, die is blijkbaar niet bestand tegen circuitgebruik en veelvuldig 5000+ te draaien, bovendien werkt de koelvin die erop zit dan allang niet meer ideaal (net als een turbo die uit z'n flowgebied loopt), dus is dit de ideale oplossing.
Word overigens heel veel toegepast, dus het is geen nieuw truukje.
De poelie die ik had, was ongeveer 30% langer qua omtrek, dus dat was precies goed om de boel daarna nog 2 jaar tot op het heden heel te houden.
Op zich is die pulley en die riem niet zo'n probleem, ben er de vorige keer al mee bezig geweest, maar heb het toen wegens wat tijdgebrek aan de kanten gegooid (wilde de Clio mee naar de opening en moest dus zaterdagavond nog gemaakt worden).
Ben aan het opsporen wat de diverse riemlengten zijn en wat voor maat pulley erbij past. Hoeveel procent toerenreductie zou wenselijk zijn, ergens tussen de 30 en 50%?

Ik zit er meer aan te denken om er eventueel een simpel alu plaatje neer te prakken om wat lucht vanuit de grille naar de dynamo te sturen, maar eerst maar eens kijken of ik dat simpel genoeg in de praktijk krijg
Ben aan het opsporen wat de diverse riemlengten zijn en wat voor maat pulley erbij past. Hoeveel procent toerenreductie zou wenselijk zijn, ergens tussen de 30 en 50%?
Die zit er al niet meer..Geert schreef:de airduct van de radiator blokkeert de airflow naar de dynamo, je kan daar eens een gat in maken of helemaal weg halen.

Ik zit er meer aan te denken om er eventueel een simpel alu plaatje neer te prakken om wat lucht vanuit de grille naar de dynamo te sturen, maar eerst maar eens kijken of ik dat simpel genoeg in de praktijk krijg

Nee niks speciaals maar in ieder geval geen imitatie rommel.Merijn schreef:Ja... We hadden misschien ook niet zo eigenwijs moeten zijn.Dit is de 3e spanningsregelaar al, dus we moeten het nu even oplossen, in plaats van oplappen.
@Geert: Ik kom even bij je terug, mochten we 'm van je over willen nemen. Is zo'n Magnetti iets aparts?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Steven schreef:Idd, Geert een meganekop met throttlebodies op die F7P
(En nee, ik ben eerst Geert)
Maareh goeie shit mannen, nu gewoon rondes draaien tot je tureluurs wordt en dan wordt 't tijd voor meer power en dat jullie Marcel L. es aan de kant zetten, die heerst al veel te lang met de ronderecords op de ring![]()
Heeft iemand nog een mening over de kleur van die velgen?
Blijven oefenen

Was leuk jullie gesproken te hebben en gelukkig zonder pech thuis zijn gekomen.
Had nog een mooi filmpje van rond de 8:40 maar me camera ligt nog in de auto en die staat nog in Duitsland

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Is iemand van jullie in de mogelijkheid om de afstand tussen grond en spatboard rand te meten?
http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... e69fcd.jpg
http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... e69fcd.jpg
Bij onze auto Antoine? Hij staat bij me voor de deur, zal er straks even een rolmaat langs houden 
