Lambo Orange - Black GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

En al een oorzaak gevonden?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

net bericht gekregen: pakking van middelste 2 cilinders lijkt wat ovaal geworden te zijn. Hij denkt dat de kop niet goed vast gezeten heeft waardoor de pakking deels vervormd is en er dus water bij gekomen is. Gelukkig lijkt er verder geen vervolgschade te zijn. kop wordt nu gevlakt en geperst. Wel een vraagje: zouden jullie een versterkte koppakking adviseren? Zo ja welk merk en waar te halen? Of een originele pakking? Zo ja, dan perse via renault (140,-) of imitatie (45) net zo goed?

Thanx voor de snelle reacties!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

1.9 mm bij de automaterial en dan iets vaster zetten als Renault aangeeft.

Renault geeft aan 6.5 kg ik zou naar 8.5 kg gaan.


Hopelijk niet meer schade als het weer in elkaar staat
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

versterkte spesso pakking nemen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

waar kan ik die het beste betsellen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

laat de kop wel afpersen want ze scheuren nog wel eens.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik zou geen versterkte nemen.
Als er iets kapot moet gaan dan het liefst de koppakking. Dat is een relatieve goedkope schade.
Heb je een versterkte dan gaat de koppakking niet maar gaat er misschien iets anders stuk in het blok.

Met een goede afstelling is de originele goed genoeg.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wilmink groningen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

payen/meillor is ook al een betere dan de originele Renault. Dat de versie die je bij brezan besteld en andere onderdelen leveranciers
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

De kop is eraf en blijkbaar zijn de middelste twee ringen van de koppakking wat ovaal geworden. Heeft vermoedelijk als oorzaak dat de kop door het revisiebedrijf niet met het juiste moment vast gezet is en dus te los zat. Verder geen schade aan lagers etc. Kop is gevlakt en afgeperst en wordt weer teruggezet met originele koppakking. Lijkt vooralsnog allemaal dus nog relatief mee te vallen. Rammel wordt nog uitgezocht, vermoedelijk te maken met flexibele koppeling van de custom uitlaat van pm.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

originele koppakking?

wel een nieuwe gekocht toch? de huidige nooit hergebruiken!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Originele pakking bij Renault vandaan?

U bent zojuist opgelicht :(
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die set koste vroeger 45 euro :p en was bij de dealer het goedkoopst. Die koppakking was ook meteen de slechtste kwaliteit de metalen ringen waren echt niet zo mooi en stevig als de after market setten(die trouwens bij alle tunings sites als uprated werden verkocht). De meillor bij brezan/delftechniek/Esa koppakking set kwam op 75 euro uit (ahum prijzen uit mijn hoofd van zo'n 8 jaar geleden)
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Haha zoveel mensen zoveel meningen. Uiteindelijk op advies van revisie bedrijf en Renault specialist voor after market 'standaard' koppakking gegaan. Uiteraard een nieuwe! Hopelijk snel weer rijden!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Als er geen 12.9 kopbouten gebruikt zijn moet je deze ook vervangen !
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

12,9 is een upgrade en geen must als je origineel houd. De originele bouten kun je probleemloos hergebruiken (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

joostmeijers schreef:Haha zoveel mensen zoveel meningen. Uiteindelijk op advies van revisie bedrijf en Renault specialist voor after market 'standaard' koppakking gegaan. Uiteraard een nieuwe! Hopelijk snel weer rijden!
Vraag het merk maar eens vast een van de 2 merken die ik noemde. Die is echt een stuk beter als de *stock* Renault :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zit ik eens op ebay te kijken zie ik dit. Iemand hier al mee bekend? (F)

http://www.ebay.nl/itm/Athena-Fire-Ring ... 3f1472e351
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Hi mannen, graag even jullie mening. De koppakking is vervangen, motor loopt weer goed, maar er zijn een paar issues:

Koppakking is eraf gehaald, de middelste 2 ringen waren ovaal geworden. Kop is gevlakt en afgeperst. Alles ok. Vermoeden is dat de kop niet op het juiste moment aangedraaid was.

Daarnaast gooide hij voor de reparatie ook al paar keer olie eruit. Dat doet hij nu echter met de nieuwe koppakking nog steeds, via de peilstok.. Garage heeft gezien dat er 2 gecallibreerde doorlaten in het carter ventilatie systeem missen (zie tekening). Daardoor wordt de druk in het Carter niet goed. Dit, in combinatie met de andere turbo en hoge turbodruk zou oorzaak koppakking kunnen zijn.

Nu is mijn vraag hoe jullie hier tegenaan kijken. En of iemand die twee doorlaten heeft voor me? Is nummer 11 en 13 op bijgaande tekening. Zijn niet meer nieuw te bestellen.

Thanx.
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Ik krijg de foto van het onderdeel niet ge upload, kan ik hem naar iemand pm om te plaatsen wellicht? Thanx alvast!!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Tof dat doet het weer doet, en dat de schade meevalt.

Kop nog vaster gezet dan voorgeschreven ?
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op di 20 mei 2014 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Gewoon open carterventilatie maken problem solved.
Echter denk ik dat er meer aan de hand is.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

veren erdoor aan de pistons ?

Dat je druk op het carter aan het blazen bent ?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Een compressietest doen....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

hi allen, mijn linker raam mechanisme is kapot, hij gaat niet meer omhoog :smile: bekend probleem? Iemand nog eentje liggen? Niet electrisch. thx
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Hoe is het afgelopen met de motor...?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Plaats reactie