Lambo Orange - Black GTT
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
En al een oorzaak gevonden?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
net bericht gekregen: pakking van middelste 2 cilinders lijkt wat ovaal geworden te zijn. Hij denkt dat de kop niet goed vast gezeten heeft waardoor de pakking deels vervormd is en er dus water bij gekomen is. Gelukkig lijkt er verder geen vervolgschade te zijn. kop wordt nu gevlakt en geperst. Wel een vraagje: zouden jullie een versterkte koppakking adviseren? Zo ja welk merk en waar te halen? Of een originele pakking? Zo ja, dan perse via renault (140,-) of imitatie (45) net zo goed?
Thanx voor de snelle reacties!
Thanx voor de snelle reacties!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
1.9 mm bij de automaterial en dan iets vaster zetten als Renault aangeeft.
Renault geeft aan 6.5 kg ik zou naar 8.5 kg gaan.
Hopelijk niet meer schade als het weer in elkaar staat
Renault geeft aan 6.5 kg ik zou naar 8.5 kg gaan.
Hopelijk niet meer schade als het weer in elkaar staat
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
versterkte spesso pakking nemen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
waar kan ik die het beste betsellen?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
laat de kop wel afpersen want ze scheuren nog wel eens.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik zou geen versterkte nemen.
Als er iets kapot moet gaan dan het liefst de koppakking. Dat is een relatieve goedkope schade.
Heb je een versterkte dan gaat de koppakking niet maar gaat er misschien iets anders stuk in het blok.
Met een goede afstelling is de originele goed genoeg.
Als er iets kapot moet gaan dan het liefst de koppakking. Dat is een relatieve goedkope schade.
Heb je een versterkte dan gaat de koppakking niet maar gaat er misschien iets anders stuk in het blok.
Met een goede afstelling is de originele goed genoeg.
wilmink groningen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
De kop is eraf en blijkbaar zijn de middelste twee ringen van de koppakking wat ovaal geworden. Heeft vermoedelijk als oorzaak dat de kop door het revisiebedrijf niet met het juiste moment vast gezet is en dus te los zat. Verder geen schade aan lagers etc. Kop is gevlakt en afgeperst en wordt weer teruggezet met originele koppakking. Lijkt vooralsnog allemaal dus nog relatief mee te vallen. Rammel wordt nog uitgezocht, vermoedelijk te maken met flexibele koppeling van de custom uitlaat van pm.
originele koppakking?
wel een nieuwe gekocht toch? de huidige nooit hergebruiken!!
wel een nieuwe gekocht toch? de huidige nooit hergebruiken!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Originele pakking bij Renault vandaan?
U bent zojuist opgelicht
U bent zojuist opgelicht

die set koste vroeger 45 euro
en was bij de dealer het goedkoopst. Die koppakking was ook meteen de slechtste kwaliteit de metalen ringen waren echt niet zo mooi en stevig als de after market setten(die trouwens bij alle tunings sites als uprated werden verkocht). De meillor bij brezan/delftechniek/Esa koppakking set kwam op 75 euro uit (ahum prijzen uit mijn hoofd van zo'n 8 jaar geleden)

-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Haha zoveel mensen zoveel meningen. Uiteindelijk op advies van revisie bedrijf en Renault specialist voor after market 'standaard' koppakking gegaan. Uiteraard een nieuwe! Hopelijk snel weer rijden!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Als er geen 12.9 kopbouten gebruikt zijn moet je deze ook vervangen !
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Vraag het merk maar eens vast een van de 2 merken die ik noemde. Die is echt een stuk beter als de *stock* Renaultjoostmeijers schreef:Haha zoveel mensen zoveel meningen. Uiteindelijk op advies van revisie bedrijf en Renault specialist voor after market 'standaard' koppakking gegaan. Uiteraard een nieuwe! Hopelijk snel weer rijden!

zit ik eens op ebay te kijken zie ik dit. Iemand hier al mee bekend?
http://www.ebay.nl/itm/Athena-Fire-Ring ... 3f1472e351

http://www.ebay.nl/itm/Athena-Fire-Ring ... 3f1472e351
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Hi mannen, graag even jullie mening. De koppakking is vervangen, motor loopt weer goed, maar er zijn een paar issues:
Koppakking is eraf gehaald, de middelste 2 ringen waren ovaal geworden. Kop is gevlakt en afgeperst. Alles ok. Vermoeden is dat de kop niet op het juiste moment aangedraaid was.
Daarnaast gooide hij voor de reparatie ook al paar keer olie eruit. Dat doet hij nu echter met de nieuwe koppakking nog steeds, via de peilstok.. Garage heeft gezien dat er 2 gecallibreerde doorlaten in het carter ventilatie systeem missen (zie tekening). Daardoor wordt de druk in het Carter niet goed. Dit, in combinatie met de andere turbo en hoge turbodruk zou oorzaak koppakking kunnen zijn.
Nu is mijn vraag hoe jullie hier tegenaan kijken. En of iemand die twee doorlaten heeft voor me? Is nummer 11 en 13 op bijgaande tekening. Zijn niet meer nieuw te bestellen.
Thanx.
Koppakking is eraf gehaald, de middelste 2 ringen waren ovaal geworden. Kop is gevlakt en afgeperst. Alles ok. Vermoeden is dat de kop niet op het juiste moment aangedraaid was.
Daarnaast gooide hij voor de reparatie ook al paar keer olie eruit. Dat doet hij nu echter met de nieuwe koppakking nog steeds, via de peilstok.. Garage heeft gezien dat er 2 gecallibreerde doorlaten in het carter ventilatie systeem missen (zie tekening). Daardoor wordt de druk in het Carter niet goed. Dit, in combinatie met de andere turbo en hoge turbodruk zou oorzaak koppakking kunnen zijn.
Nu is mijn vraag hoe jullie hier tegenaan kijken. En of iemand die twee doorlaten heeft voor me? Is nummer 11 en 13 op bijgaande tekening. Zijn niet meer nieuw te bestellen.
Thanx.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Ik krijg de foto van het onderdeel niet ge upload, kan ik hem naar iemand pm om te plaatsen wellicht? Thanx alvast!!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Tof dat doet het weer doet, en dat de schade meevalt.
Kop nog vaster gezet dan voorgeschreven ?
Kop nog vaster gezet dan voorgeschreven ?
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op di 20 mei 2014 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gewoon open carterventilatie maken problem solved.
Echter denk ik dat er meer aan de hand is.
Echter denk ik dat er meer aan de hand is.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
veren erdoor aan de pistons ?
Dat je druk op het carter aan het blazen bent ?
Dat je druk op het carter aan het blazen bent ?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Een compressietest doen....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
hi allen, mijn linker raam mechanisme is kapot, hij gaat niet meer omhoog
bekend probleem? Iemand nog eentje liggen? Niet electrisch. thx

-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Hoe is het afgelopen met de motor...?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008