gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Abel schreef:zelfbouw, de bult uit een clio 16V kap in een r5 kap lassen.

anders een polyester kap kopen.
Lassen gaat niet, iig, volgens de lassers die ik gesproken heb.
Die van Reichard is van polyester maar misschien dat tie dichterbij ook leverbaar is.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nee. Reichard is best goed hoor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Luco/Alpine-racer schreef:Nee. Reichard is best goed hoor.
Dat geloof ik graag, maar het moet ook nog heel in Roosendaal aankomen.
En als het dan dichterbij ook te krijgen is doe ik dat liever.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb er de achterklep besteld, keurig verpakt.

Of je moet hem zelf op gaan halen :D
Als je geen haast hebt ermee, ik ken wel iemand die er af en toe heen gaat.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

GerryTT schreef:
Abel schreef:zelfbouw, de bult uit een clio 16V kap in een r5 kap lassen.

anders een polyester kap kopen.
Lassen gaat niet, iig, volgens de lassers die ik gesproken heb.
Die van Reichard is van polyester maar misschien dat tie dichterbij ook leverbaar is.
Ik heb er 1 staan...van staal wel te verstaan.
Dus bij interesse...
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Jochem de Haas schreef:
GerryTT schreef:
Abel schreef:zelfbouw, de bult uit een clio 16V kap in een r5 kap lassen.

anders een polyester kap kopen.
Lassen gaat niet, iig, volgens de lassers die ik gesproken heb.
Die van Reichard is van polyester maar misschien dat tie dichterbij ook leverbaar is.
Ik heb er 1 staan...van staal wel te verstaan.
Dus bij interesse...
Met de bult uit het midden?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Geen idee..zo uit mijn hoofd.
Ikke maak foto, als ik niet vergeet, voor jou
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Bult zit uit de midden ;)

Heb 'm er zelf opgelast :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dakanniehe een happer op een motorkap lassen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Gepuntlast?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als je een lasser hebt die het gewend is om aan carrosserie te lassen die maakt dat zo voor je. Je zit met wat versteviging aan de achterzijde, maar daar kun je heus wel een klein stukje uithalen en op een andere manier weer verstevigen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bij mij is er ook een stuk versteviging uit, merk je niks van.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Mijn voorkeur zou wel uitgaan naar een metalen.
Dit komt vooral door de opmerking die Reichard erbij gezet heeft dat het verstandig is om er een extra sluiting op te maken tegen het klapperen op hoge snelheid.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Heb je tegenwoordig hele mooie sluitingen voor (Y)
Maar dat ze klapperen zonder extra sluiting staat vast :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Heb ook een polyester motorkap van Reichard. Zit op de originele manier vast zonder extra klemmen.
Heb niet gemerkt dat ie klappert op topsnelheid. :)
5 GT Turbo '88 GT5
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Op advies van Henk en Jo ga ik toch maar de chargecooler monteren.
De diameter van de aansluitingen is veel groter bij de chargecooler dan van de intercooler(70 tegen 51mm) en veel minder bochten.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/001-13.jpg[/img]


Enkel een nieuwe adapter laten maken maar de rest is redelijk plug and play.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Eindelijk goed spul..... Staat er nu een ster op? :worship:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Joost van der Hammen schreef:Eindelijk goed spul..... Staat er nu een ster op? :worship:
Yep, is zo'n AMG chargecooler die weleens op MP te koop staan.
Heb deze al een tijd geleden gekocht samen met pomp en radiateur.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik lees nergens iets over het vermogen Gerry, vooruit met die geit!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

207 pk
345 koppel...ff uit me hoofd.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Jochem de Haas schreef:207 pk
345 koppel...ff uit me hoofd.
Zoiets ja, ik weet het niet exact meer.Hij had wel een bak met koppel maar veel te weinig pk's. Druk zakte ook een halve bar terug.
Heb er eerlijk gezegd niet meer aan gedacht om de uitdraai mee te nemen.

De 26ste zal ik die niet vergeten beloof ik je :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Daarnet contact gehad met Gerry Knubben van ETT Eindhoven en die gaat de turbo nakijken.
Nu maar hopen dat tie nog te reviseren is.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Axiale speling toch ? Dat moet wel lukken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Arco schreef:Axiale speling toch ? Dat moet wel lukken.
Schijnbaar is dat bij die ballbearing turbo's niet zo makkelijk en vrij kostbaar waardoor het al snel goedkoper is om een nieuwe te kopen.
Aan de andere kant mag een ballbearing turbo iets meer axiale speling hebben.
Gerry had het over honderdste mm tegenover duizendste bij andere turbo's.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

niks aan te merken op deze afr readings, knallen met dat ding !

Volgens mij doet die turbo toch nog zijn werkt gezien het koppel en vermogen. We zijn ook niet zeker van de druk, dus factor onbekend. ff die kleine prullaria oplossen en dan zien we wel. Zoals eerder gezegd kwam ik met die 357's aan 260 adw bij 1 bar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

GerryTT schreef:
Arco schreef:Axiale speling toch ? Dat moet wel lukken.
Schijnbaar is dat bij die ballbearing turbo's niet zo makkelijk en vrij kostbaar waardoor het al snel goedkoper is om een nieuwe te kopen.
Aan de andere kant mag een ballbearing turbo iets meer axiale speling hebben.
Gerry had het over honderdste mm tegenover duizendste bij andere turbo's.
Da's waar, jij hebt een ball bearing |:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

revisie ???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oeh... die heeft wat geraakt ja... :-(

En nu ? Nieuwe / andere core ? (mits mogelijk)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Arco schreef:Oeh... die heeft wat geraakt ja... :-(

En nu ? Nieuwe / andere core ? (mits mogelijk)
Verbrand.
Revisie was niet meer mogelijk dus...
Ik krijg morgen te horen wat een nieuwe core kost.
Laatst gewijzigd door GerryTT op di 1 apr 2014 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Verbrand zelfs ?? Kanonne... Ik zie het nu pas goed. Ik dacht dat er wat was gegeslagen, maar 't is gewoon gesmolten... Dat was die fohn (turbinewiel miste gewoon bijna een cm van de schoepen) van 10mille ook die hij mij liet zien van Wevers (geloof ik). Precies hetzelfde.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

verbrand door te rijk lopen??

dit snap ik ff niet de turbo temperatuur wordt toch juist hoger door een arm mengsel?

rijk mengsel zou toch juist koelende werking hebben op je turbo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ziet er meer uit als overspeed
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik heb mijn vorige post even aangepast omdat ik conclusies aan het trekken was over iets waar ik geen verstand van heb.
Dit is wat Gerry Knubben, degene die de turbo onderzocht heeft, mij stuurde.
Gerry
Ik heb jou turbo gedemonteerd. De volgende schade heb ik geconstateerd, het turbine wiel is verbrand zie de foto’s, de schoepen zijn ervan af gesmolten. Hierdoor is er onbalans gekomen wat de fluittoon tot gevolg heeft. Tevens zal er weinig druk worden gemaakt omdat het schoep oppervlak verdwenen is. Rest alleen nog een nieuwe turbo. Ik zal morgen prijs opvragen voor een identieke nieuwe.
Groet
Gerry
Plaats reactie