als je een lasser hebt die het gewend is om aan carrosserie te lassen die maakt dat zo voor je. Je zit met wat versteviging aan de achterzijde, maar daar kun je heus wel een klein stukje uithalen en op een andere manier weer verstevigen.
Mijn voorkeur zou wel uitgaan naar een metalen.
Dit komt vooral door de opmerking die Reichard erbij gezet heeft dat het verstandig is om er een extra sluiting op te maken tegen het klapperen op hoge snelheid.
Op advies van Henk en Jo ga ik toch maar de chargecooler monteren.
De diameter van de aansluitingen is veel groter bij de chargecooler dan van de intercooler(70 tegen 51mm) en veel minder bochten.
Jochem de Haas schreef:207 pk
345 koppel...ff uit me hoofd.
Zoiets ja, ik weet het niet exact meer.Hij had wel een bak met koppel maar veel te weinig pk's. Druk zakte ook een halve bar terug.
Heb er eerlijk gezegd niet meer aan gedacht om de uitdraai mee te nemen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco schreef:Axiale speling toch ? Dat moet wel lukken.
Schijnbaar is dat bij die ballbearing turbo's niet zo makkelijk en vrij kostbaar waardoor het al snel goedkoper is om een nieuwe te kopen.
Aan de andere kant mag een ballbearing turbo iets meer axiale speling hebben.
Gerry had het over honderdste mm tegenover duizendste bij andere turbo's.
niks aan te merken op deze afr readings, knallen met dat ding !
Volgens mij doet die turbo toch nog zijn werkt gezien het koppel en vermogen. We zijn ook niet zeker van de druk, dus factor onbekend. ff die kleine prullaria oplossen en dan zien we wel. Zoals eerder gezegd kwam ik met die 357's aan 260 adw bij 1 bar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco schreef:Axiale speling toch ? Dat moet wel lukken.
Schijnbaar is dat bij die ballbearing turbo's niet zo makkelijk en vrij kostbaar waardoor het al snel goedkoper is om een nieuwe te kopen.
Aan de andere kant mag een ballbearing turbo iets meer axiale speling hebben.
Gerry had het over honderdste mm tegenover duizendste bij andere turbo's.
Da's waar, jij hebt een ball bearing
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Verbrand zelfs ?? Kanonne... Ik zie het nu pas goed. Ik dacht dat er wat was gegeslagen, maar 't is gewoon gesmolten... Dat was die fohn (turbinewiel miste gewoon bijna een cm van de schoepen) van 10mille ook die hij mij liet zien van Wevers (geloof ik). Precies hetzelfde.
Ik heb mijn vorige post even aangepast omdat ik conclusies aan het trekken was over iets waar ik geen verstand van heb.
Dit is wat Gerry Knubben, degene die de turbo onderzocht heeft, mij stuurde.
Gerry
Ik heb jou turbo gedemonteerd. De volgende schade heb ik geconstateerd, het turbine wiel is verbrand zie de foto’s, de schoepen zijn ervan af gesmolten. Hierdoor is er onbalans gekomen wat de fluittoon tot gevolg heeft. Tevens zal er weinig druk worden gemaakt omdat het schoep oppervlak verdwenen is. Rest alleen nog een nieuwe turbo. Ik zal morgen prijs opvragen voor een identieke nieuwe.
Groet
Gerry