Ik sloot af met 'top autootje' nou dat heb ik geweten.
Na de laatste keer rijden op Zandvoort had ik bij thuiskomst al gemerkt dat de binnen- en dashboard verlichting wat knipperde.
Ik dacht eerst aan de dynamo want hij deed het vooral als de motor liep, beetje raar maar geen lampjes of meldingen en ook geen lege accu dus maar even gelaten voor wat het is.
Na de Zandvoort rit even de wagen weg gebracht om te laten poetsen en bij terugkomst viel mij niet alleen de prachtige diepe gele kleur op maar ook de ruiten die wel erg beslagen waren.
Ook hier verder geen acht op geslagen, want het was vochtig en ik ging er vanuit dat hij goed nat was geweest bij de poetser dus dat zou wel opdrogen.
Daarna de auto in de showroom gezet en een aantal weken niet naar omgekeken (nou ja wel in het voorbijgaan maar je snapt wat ik bedoel

).
Tot de dag dat we de boel anders in gingen delen en de Clio verplaatst moest worden.
Stap in de auto en ineens de geur van natte hond, nu heb ik geen hond maar ik kan me er iets bij voorstellen, niet echt prettig dus.
Een snelle blik om mij heen en ik zag ineens witte vlekken die ik niet eerder had gezien in het verder zeer strakke interieur.
Schimmel dus en nog steeds een natte auto, en dat na een aantal weken in een heerlijk warm onderkomen.
Nu had ik weleens gehoord van verstopte afvoerleidingen bij andere auto's dus gelijk maar even nagekeken en ja hoor, lucht slang er in en ik was binnen de kortste keren zwart van de drek die er uit kwam en doorlopen ho maar, dus verlengstuk erop en prikken maar, 2 minuten later waren de afvoerslangetjes onder de vooruit weer als nieuw en water stroomde prima door en kwam op verschillende plekken uit de bodem plaat (fijn....).
Probleem opgelost zou je denken, vochtvreters in het interieur, bekleding reinigen en klaar is kees.....
Nou ja en nee, alles was weer prima in het interieur en hij leek kurkdroog, hij was ook niet meer buiten geweest dus dat leek ook logisch.
Maar dat gekke probleem met de knipperende verlichting was nog steeds niet weg, sterker nog het was erger en tot overmaat van ramp dacht hij dat de kofferbak openstond terwijl deze dicht zat en ook echt niet meer te openen was.
Ik dacht aan gecorrodeerde zekeringen, dus alle zekeringen in het dashboard vervangen voor verse exemplaren, even was alles weer goed... en toen.....
Deed heel de binnenverlichting het niet meer, het display in het midden begon te knipperen en ik had ineens een 5 deurs en bleek de linker deur achter open te staan.
Een korte inspectie leerde mij dat ik nog steeds een driedeurs had en dat mijn deuren gesloten waren.
Dus heel de computer er maar uit, deze zit achter het dashboard dus aardig slopen, paar uurtjes verder was hij los en na veel vloeken over de onmogelijke plaats van een moertje was deze uit de auto.
Nu heb ik best wat verstand van PCB's maar dit printplaatje was gewoon zo goed als nieuw, geen corrosie, doorbrand plekken of lekke condensatoren dus ook dit was het probleem niet.
Dus maar even een echte pro geraadpleegd (van Auto Citrus) en deze wist te melden dat bij veel Renaults een dikke kabelboom met 2 grote connectoren onder de vloerbedekking en isolatie loopt en dat deze nog weleens onder water willen staan met alle gevolgen van dien, ze hadden het nog niet bij een RS gezien maar dit moest het bijna wel zijn.
Na aardig wat manuren dus maar eens de stoelen er uit getrokken en de droge!! vloerbedekking omhoog gehaald, toen ik mijn vinger door het isolatie materiaal stak werden de vermoeden bevestigd, een perfect afgesloten onderwater 'grot' met een centimetertje of 3-4 water er in over de volledige breedte van de bestuurders kant.....
Gelijk de stekker boven water getrokken maar de groene oxidatie deed de moed al in de schoenen zakken, hier was niets meer mee te beginnen.
Bij het openmaken van de stekker nog een grotere schok, dit ding had gewoon staan smeulen, waarschijnlijk doordat de boel onder water stond was het brandje al snel geblust maar voor hetzelfde geld was de Clio + omringende panden in rook op gegaan, te bizar!
Al met al een lang verhaal maar ik hoop dat iemand er wat aan heeft als hij niet weet waar dat rare geknipper en vreemde storingen vandaan komen.
Wat beelden ter uwer vermaak;
http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/short1.jpg[/img]
http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/short2.jpg[/img]
http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/short3.jpg[/img]
Renault Sport Clio R27 F1 Team - Jaune Sirius // Renault Sport Spider - Jaune Sirius