2) Verwijder het kapje welke de moet van de achteras afschermt(indien aanwezig)
3) Aan de onderkant van de remklauw zit een blokje waar de remblokken op rusten, dit blokje wordt op zn plaats gehouden door borgpinnetje. Verwijder dit veertje en schuif het blokje onder de remblokken vandaan(naar je toe). Zorg dat je het borgpinnetje en het blokje niet kwijtraakt!
4) Verwijder de remblokken, maar zorg dat je de anti-rammel veertjes die op de remblokken zitten niet kwijtraakt.
De volgende stappen alleen uitvoeren indien je schijven ook gaat vervangen. Zo niet ga dan verder met stap 10 .
5) Maak de remklauw los door de twee bouten aan de achterkant van de remklauw los te draaien. Schuif vervolgens de klauw van de schijf. Zorg daarbij dat de ring die achter de schijf zit, blijft zitten.
6) Draai de borgmoer van de as los en schuif de schijf van de as.
Aangezien de wiellagers in de schijf zijn geperst, raad ik aan met nieuwe schijven ook gelijk nieuwe wiellagers er in te laten persen. LET daarbij OP dat de wiellagers na het persen ook geborgd moeten zijn dmv borgring; deze borgring zie je zitten als je van de buitenkant in de schijf kijkt(waar de borgmoer van van de as tegenaan komt te zitten). Ik raad ook aan niet zelf te persen, indien je er geen verstand van hebt. Goede automateriaalzaken doen dit meestal gratis als je de spullen ook koopt bij hun.
7) Smeer de as in met een beetje kopervet en schuif de nieuwe schijf over de as naar achteren.

9) Maak de remklauw weer vast.
Vanaf hier weer verder met de blokken. Bij nieuwe schijven monteer ook altijd nieuwe blokken.
10) Draai (dus niet duwen!) met een grote schroevendraaien (of iets anders plat materiaal) de zuiger van de remklauw zover mogelijk terug de remklauw in zonder de rubbers te beschadigen; controleer daarbij ook of het rubbertje om de zuiger heen niet gescheurd of poreus is(indien dit het geval, moet ie vervangen worden). Zorg dat een van de openingen van het kruis op de zuiger richting het ontluchtingsventiel wijst. (ik heb geen idee waarom, maar dit staat in de Haynes).
11) De nieuwe remblokken monteren is een beetje een pielwerk. Er zijn twee type remblokken. Het remblok voor de binnenkant(tegen de zuiger aan) en het remblok voor de buitenkant(deze is te herkennen omdat ie op het vlakke gedeelte een nokje heeft en de binnenste niet). Monteer de anti-rammel veertjes op de remblokken, zoals ze van de oude remblokken afgekomen zijn.
12) Smeer op de remklauw de randjes, waar de remblokken overheen schuiven, in met kopervet. Let hierbij op dat er geen kopervet op de schijven of rubbers terecht komt. Smeer ook het blokje(uit stap 3) in, waar de remblokken op komen te rusten.
13) Schuif de remblokken er in met het slijtgedeelte tegen schijven aan. Het remblok met het nokje aan de buitenkant!
14) Zorg dat de anti-rammel veertjes aan de bovenkant op het randje van de klauw ligt(zodat ze gespannen staan) en dat je ze niet onder het rand duwt.
15) Schuif nu aan de onderkant het blokje (uit stap 3) tussen de remblokken en de remklauw. Dit vereist enige handigheid. Wat ik altijd doe: ik zorg dat het blokje eerst onder het buitenste remblok geschoven wordt, tegen het binnenste remblok aan; dan vallen de blokken er niet meer uit. Daarna gebruik ik een hand om het binnenste remblok omhoog te trekken en met de andere hand met een klein hamertje het blokje onder het binnenste remblok tik.
16) Borg dit blokje weer met het borgpinnetje in het achterste gaatje van het blokje.
17) Vetkapje over de moer van de as, wiel monteren.
18) Voor het wegrijden, na het starten, even pompend de rem indrukken; hierdoor komen de zuigers tegen de remblokken aan.
De remmen zijn nog niet ingesleten, dus rijdt voorzichtig in het begin.
Succes.