Liefst met een beetje beeld materiaal. Ik heb net even gekeken, maar voordat ik al het verkeerde los haal wil ik even wat advies van jullie

Alvast bedankt,
Sander
Draaien zeg je?Mickael schreef:Grote kans dat je nu de zuiger van de klauw al heb gesloopt.
Die moet je er terug indraaien. Daar zitten dus die 2 sleuven voor in de zuiger.
Gewoon een schroevendraaier aan beide kant en draaien.
Althans zo is het bij de clio.
Ja je moet ze draaien. Met een flinke schroevendraaier of stuk ijzer lukt je dat wel! Ze lopen namelijk op een stukje schroefdraad aan het eind.Rob schreef:Ik heb een vraagje betreft het vervangen van de blokjes achter (van een GTT).
Ik krijg namelijk de cilinder met geen mogelijkheid terug geduwd! Aan de voorkant heb ik het al vaker gedaan en dat is gewoon met de waterpomptank de cilinders terug duwen, maar dat gaat achter niet. Ik heb ook al met een sleutel tussen de schijf en de cilinder geprobeerd, maar ze zitten we te vast...
Iemand een idee hoe dat wel gaat?
Quanta costa?canonballman schreef:En voor de liefhebber heb ik nog een set nieuwe achterremschijven van Brembo in de aanbieding!!
In mijn lijstje kosten de voorschijven van Brembo 60 euro per stuk, aangezien achter goedkoper is als voor...Steven schreef:120,-
Exclusief lagers.
Ho waar bemoei ik me mee
Omdat de achterschijven dunner zijn wil nog niet zeggen dat ze ook goedkoper zijn.........Olijnsma schreef:In mijn lijstje kosten de voorschijven van Brembo 60 euro per stuk, aangezien achter goedkoper is als voor...Steven schreef:120,-
Exclusief lagers.
Ho waar bemoei ik me mee
ik keek naar de prijzen van lucas, daar is achter goedkoper dan voor, waarschijnlijk ook zonder lagercanonballman schreef:Omdat de achterschijven dunner zijn wil nog niet zeggen dat ze ook goedkoper zijn.........Olijnsma schreef:In mijn lijstje kosten de voorschijven van Brembo 60 euro per stuk, aangezien achter goedkoper is als voor...Steven schreef:120,-
Exclusief lagers.
Ho waar bemoei ik me mee
Achterschijven is een geheel met naaf.
En inderdaad Steven: 120 euros
De torx schroeven zagen er nog netjes uit en de rechterkant is al gedaan. Bij de linker kant krijg ik echter de torx met geen mogelijkheid los. Ook deze koppen zagen er goed uit. Ik heb zelf met een stuk pijp een hefboom gemaakt, maar daardoor is niet de torx los gekomen, maar is de kop doorgedraaidMatijs schreef:voor:
- twee torx schroeven uit de schijf draaien (als je mazzel hebt, anders een metaalbeitel en ze rond proberen te tikken)
Daar was ik al bang voor. Ik heb er alleen geen vertrouwen in dat ik het schroefdraad heel hou en dat is toch wel vrij belangrijk denk ikSteven schreef:Uitboren die hap, enige optie.
je moet voor je de torx los gaat draaien ever paar keer met een hamer erop slaan... wil nog al eens helpen..SimonBalk schreef:Ze zitten er voor op hoor. Remt ook erg netjes. Doe natuurlijk eerst rustig aan om ze een beetje in te remmen.
De hele klus viel me mee, behalve alles wat zo muur en muur vast zit
jou is nooit vertelt nooit te schroeven aan een auto die op een krik staat?waterwacht schreef:ja ja...
meppen, terwijl je renault al schuddend op de krik staat soms?
beter klein beiteltje, desnoods een goeie sleufschroevendraaier aan de linkerkant op de torxkop een sleufje maken waar je je beitel in zet
en zo de linkerkant naar beneden slaat, of de rechterkant naar boven.
Posted: Tue Apr 20, 2004 7:59 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
voor:
- wielbouten lossen
- auto opkrikken en op steunen
- wiel eraf
- de twee kleine boutjes aan de achterkant van de remklauw eruit draaien
- remklauw van de drager pakken en ff met een tie-rip aan de veer ofzo ophangen, zodat de remleiding onbelast blijft