Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Keep up the good work! (Y)
Ik ben ook een tijdje eigenaar geweest van deze Clio.
VLK Groep
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Nou het begint inmiddels weer ergens op te lijken, heb de afgelopen tijd een hoop onderdelen verzameld.
Zoals ander motor 1.8 met scherperen nokassen en Achterberg chip en nog wat specs, hij loopt gewoon als een raket :smile:
En wat ik een pagina terug al schreef een andere versnellingsbak jb3-048
Williams draagarmen en stabilisator stang
Hopelijk over 2 weken het hele spul inbouwen en dan kunnen we eindelijk weer genieten van die puurheid.
Alleen de Williams breedte moet nog even wachten ivm wat kleine dingen die ik nog niet heb

Van de afdeling "beun" oplossing. Een massieve opvul ring voor de aandrijf assen (laten we die nu wel monteren)
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... DFE380.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 0D9E3F.jpg[/img]

En een foto van het blok had even de distributie deksel eraf gehaald om te kijken naar de staat van de riem.
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 9A6CEA.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 404C61.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Lekker bezig man, het wordt nog eens wat met je :D
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Hoe oud is die riem? Zou er voor die 2/3 tientjes nog ff een nieuwe riem opgooien.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Wees gerust er komt een nieuwe riem en multiriem op voor dat geld ga ik geen risico lopen

@ tuur ja toch word nog eens wat met rusty
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Even een vraagje is er een bedrijf dat brake duct's levert voor een Clio 16V Williams of is er iemand die tekeningen heeft van deze dingen zodat ik ze misschien zelf kan maken ?

En uuh is het al weekend blok moet erin :pompomcrazy:
Laatst gewijzigd door LuukRS op wo 22 jan 2014 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Die van mij komen van QSP, ik dacht deze : http://www.autosportcompany.nl/inlaat-5 ... uAQc9Lb9dg

[img]https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hph ... 7496_n.jpg[/img]

PS remmen koelen vanuit de zijkant
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Kijk dat is top maar remmen koelen vanuit de zijkant ? rijdend of loopt de slang naar de zijkant - achterkant
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Het beste is om het te maken zoals op deze foto.

[img]http://image.musclemustangfastfords.com ... _ducts.jpg[/img]

Ik gebruik die van mij voor iets anders, niet voor remkoeling.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Ja zo wil ik die van mij ook maken morgen maar eens wat tekenen en de 3D printer aanslingeren op het werk custom airduct's :grin:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ducts heb je helemaal niet nodig op een clio. Met een paar goede remblokken en baankennis blijft alles prima op temperatuur.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Het is ook meer voor de fun Geert ik vind niks erin ook zo leeg staan, en nu kun je nog zeggen in de kroeg ja maar ik heb breakduct's :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Geert schreef:ducts heb je helemaal niet nodig op een clio. Met een paar goede remblokken en baankennis blijft alles prima op temperatuur.

Dan rem en rij je niet hard genoeg :smile:

Maar zoals op bovenstaande auto is echt niet ideaal, scheelt wel iets, probleem is dat tussen de schijf en uitblaas bijna alle koele gerichte lucht weg wordt geblazen door de normale rijwind als je rijdt, dus scheelt het heel weinig. maar de enige goede manier is de koele lucht echt in de schijf te blazen, die koele lucht wordt dan aan de binnenkant van de schijf weer naar buiten geslingerd en dat is de ideale manier om te koelen.

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 9/vvax.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mij lijkt het ook niet heel nodig. Het idee van de clio 2 cups is dan wel handig als je het toch wilt maken (Y) Je remmen zijn immers al aardig upgrade voor op een clio 1 :)
Racing is the best way to convert money into noise
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik heb me brake ducts gewoon bij Biesheuvel vandaan voor 2 tientjes.
Maar maak er geen slang aan naar je remmen!
Ik heb zo 1 dag rondgereden met diverse remblokken (Pagid/Ferodo/CL) maar werd
gek van het gepiep omdat de remmen niet op temperatuur komen op de ring!
Misschien dat het op andere circuits beter gaat zoals Zolder maar voor op de
ring wordt dat gegarandeerd drama
Beter zoals Geert aangaf gewoon goede blokjes en het goed
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

ik heb ze van een suzuki swift zie laatste foto, past er mooi in en lekker goeiekoop van de sloop..

deze link:

http://link.marktplaats.nl/769890069
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Dat is nog beter Rick.
Maar of het nu nog brake duct's worden weet ik niet, denk dat het maar iets voor de koude lucht word.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

krickie_11turbo schreef:ik heb ze van een suzuki swift zie laatste foto, past er mooi in en lekker goeiekoop van de sloop..

deze link:

http://link.marktplaats.nl/769890069
BMW E30 heeft ook mooie ;-)
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

derbimarcel schreef:Ik heb me brake ducts gewoon bij Biesheuvel vandaan voor 2 tientjes.
Maar maak er geen slang aan naar je remmen!
Ik heb zo 1 dag rondgereden met diverse remblokken (Pagid/Ferodo/CL) maar werd
gek van het gepiep omdat de remmen niet op temperatuur komen op de ring!
Misschien dat het op andere circuits beter gaat zoals Zolder maar voor op de
ring wordt dat gegarandeerd drama
Beter zoals Geert aangaf gewoon goede blokjes en het goed
compleet eens, zelfs op zolder hebben mijn RS remmerij met RC5+'s van CL geen last van brake fade. Ook geen special gegroefde of geboorde schijven bij mij, gewoon de "normale" schijven er op.
Zolder is niet lang genoeg om hoge snelheden te halen, en je moet bijna nooit echt veel snelheid afbloeden.

Ergste is einde rechte stuk en 2e chicane... maar vanaf dan kan je ook gewoon rustig glooiend rijden zonder je remmerij er echt door te sleuren ...

M.a.w.: ook naar mijn ervaring niet echt nodig zolang je goede blokjes en schijven rijd...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Compleet oneens, Zolder is een heel zwaar circuit voor de remmen, met een lichte auto als een 5 valt het nog mee, maar zelfs dan als je langere races rijdt is koeling echt nodig.
Kijk maar eens goed naar de diverse klasses die daar rijden en hoeveel mensen er dan remproblemen hebben.

Zware punten voor de remmen, eerste chicane, tweede chicane (na de bult), ziekenhuisbocht, chicane voor start finish.
Zelf daar met wedstrijden regelmatig te hete remmen gehad.

Natuurlijk maakt het ook een groot verschil of je met straatbanden of slicks rijdt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Koen,

hier gaat het balleke wel helemaal mis. Zolder is een slijtageslag qua remmerij. Ik heb bij Matthi de schijven moeten vervangen na 2 halve trackdays. Ondanks dat het schijven waren voor "racing use only" zaten ze vol heatcracks. Tijdens de 12h van Zolder kreeg Kumpen de audi remmen niet gekoeld op een halve ronde, vandaar de schakelstrategie op het einde van het rechte stuk.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoppa de appels en peren en de hele fruitmand komt voorbij hier... gewoon even kijken naar remschijven zelf en niet de blokken:

De volgende factoren zijn van invloed op schijfproblemen:
-Het gewicht van de auto
-De rijstijl (Full race met slicks of de hobbyracer die vaak 100m eerder remt...)
-De schijfgrootte/dikte
-Remblokken (troep achterlaten op de schijf)
-Het type van de auto

Beetje georganiseerd naar priority...

Uiteindelijk is het voor een Clio1 met 260 [mm] schijfjes is het best mogelijk om met een serieuze set remblokken de boel aan gort te rijden, maar nieuwe frisse schijven kunnen het nog best even volhouden. Volgens mij rijd Mark5T ook nog met de originele setup in de DNRT?
Met Clio RS remmerij is het al stukken moeilijker omdat de schijf iets groter, maar vooral veel dikker is, waardoor deze de warmte veel beter kan handelen, hier moet je toch wel stevig je best doen om dit op een Clio1/2 echt over de zeik te krijgen. Ik denk met full slicks op Zolder met een fatsoenlijk iemand achter het stuur dat het kan, maar dan ben je ook serieus goed bezig :)

Racing only schijven ben ik altijd erg cynisch over, zolang ergens gaten of groeven inzitten heb je gewoon garantie op problemen, dat komt gewoon dat die schijf verzwakt wordt en er met boren altijd wel een kerf achterblijft waar de schijf uiteindelijk z'n scheurtje gaat starten. Zelfs de dure ceramische schijven van Porsche hebben er last van met normaal straatgebruik (check t maar eens).
Het beste is gewoon een volledig gladde schijf en als je bang bent voor kromtrekken, dan kun je nog een hittebestendige variant nemen, maar net wat ik zeg, dan ben je wel echt goed bezig die gaatjes en groefjes ga je echt niet harder van remmen, die frictiecoefficient komt voor 99% uit de blokken.

BMW is bijv een echte probleemzoeker met schijven, die worden vaak standaard al geleverd met ventilatie vanuit de bumper en nog krijg je het met gemak krom ;)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Mooi verhaal Steven haha thanks

Vandaag dus begonnen liep allemaal perfect half 12 lag het blok ernaast (half 10 begonnen)
maar man man wat een drama dat oude blok pakkingen dicht gekit zodat de olie er niet uit zou lopen :@
om nog maar te zwijgen over de versnellingsbak morgen maar ik daar foto's van hij ligt helemaal in drieën
Op het nieuwe blok heb ik zelf een nieuwe distributieriem gemonteerd en een nieuwe multiriem.
We hebben vandaag lekker door geknald morgen kan het blok er meteen in en kunnen we alles weer aansluiten.

Een overleden aandrijfas
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3154.jpg[/img]

Blokje in tha air

[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 73524B.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3157.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3155.jpg[/img]

Nieuwe distributie erop en nieuwe koppeling
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 0454AF.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... DECD86.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door LuukRS op di 11 feb 2014 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Gisteren om drie uur was het zover, sleutel om nadat de olie was rond gepompt en ja hoor starten en lopen.
Door de snelle nokassen loopt hij leuk stationair hoppen en ploffen heel gaaf om te horen.
Woensdag moet hij voor de APK en daar hoop ik nu zo doorheen te komen (fingers crossed)


en nog een foto van de versnellingsbak en rusty op de turini's voor de apk
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3178.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3181.jpg[/img]
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Die Turini's staan hem goed. :grin:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

goed bezig kerel (Y) Heb je wel een aangepaste computer bij die motor? Anders kan je de apk wel vergeten. En binnenkort ook je blok :P
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Ja Geert de Nintendo zit er bij
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Zonde van die aandrijfas die heb ik er nog nieuw in gezet....
VLK Groep
Tiemen
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 10:58
Contacteer:

Mooi werk luuk!
- Megane RS R26 -
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Robert-Jan schreef:Zonde van die aandrijfas die heb ik er nog nieuw in gezet....
Een van die 2 was sowieso niet origineel hij was een stuk dunner dan de nieuwe 2e hands originele die ik had geregeld.

Tot op heden gaat het nog allemaal lekker met rusty als het weer een beetje knap is ga ik zondag 23 februari testen op Zandvoort kijken of alles echt heel blijft (F)
En 16 Maart word dan de ring doop :worship:

Ook eindelijk een set Decarbone cupdempers gevonden zowel voor als achter :beer: Daarvoor moet ik alleen nog Apex -50 veren bestellen in tijd vinden om het spul te monteren.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Even een vraagje over powerflex rubbers, ik wil binnenkort powerflex bestellen bij J-P maar ik twijfel of de stabilisator stang rubbers hiervan ook gedaan moeten worden.
En dan voornamelijk de in de geweldige tekening aangeduide nummer 1.
Graag even jullie mening hier over.
De draag arm rubbers worden sowieso gedaan :smile:

[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 184410.png[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Luuk, naar mijn bescheiden mening moet je ze allemaal doen als je ze doet.
Ik vind alleen dat de werking zwaar overschat wordt, ja ze werken beter dan origineel, maar ze slijten ook veel sneller, dus na een bepaalde tijd (vrij snel) is de werking al snel minder dan origineel.

Zeker als je er ook nog op de openbare weg mee rijdt en de ring wilt doen dan zou ik voor gewoon origineel gaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik heb de paarse een paar jaar op mijn clio gehad (stabi stang en draagarmen) en ik was er goed tevreden over. Geen overdreven slijtage bij mij iig.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Gewoon mee vervangen, die wat er nu onderzitten zullen toch wel ver gaar zijn ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Thanks voor tips mannen meer info en "recensies" blijven welkom.
Even voor de duidelijkheid dit is voor de upgrade naar Williams breedte. En in de Williams draagarmen zitten toch al redelijk gare rubbers
Plaats reactie