Mark 5T cup Megane
tsja kheb het liefste die uit engeland in originele renault verpakking
maar wat weer een gedoe om zon stomme keerring.
iemand die bij een dealer werkt en het ff kan nakijken of het nu wel of niet te leveren is?
nr: 7703087163
bak JB 3048 clio16v of willie
maar wat weer een gedoe om zon stomme keerring.
iemand die bij een dealer werkt en het ff kan nakijken of het nu wel of niet te leveren is?
nr: 7703087163
bak JB 3048 clio16v of willie
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
nee maar bij een dealer bestellen is makkelijker en ik denk ook sneller??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
dit is het vervangende nummer en vermoedelijk ook leverbaar: 8201048885
of een reparatie set zonder dat je de schakelstang in de bak hoeft te demonteren als de bak niet uit elkaar ligt: 7711000998
groeten rick
of een reparatie set zonder dat je de schakelstang in de bak hoeft te demonteren als de bak niet uit elkaar ligt: 7711000998
groeten rick
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
ja klopt maar dacht zet het allebij maar ff neer.Abel schreef:mooi werk! die zijn het zelfde, die 2e is in 2 delen, maar die heeft mark niet nodig gelukkig.
Super ik ga gelijk bestellen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
op voorraad bij een andere dealer! 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Heb hem bijna klaar de auto 

Mooi man ik heb gisteren de bak gewisseld en de grotere hrc gemonteerd.
Nu rustig afbouwen in de schuur.
Nu rustig afbouwen in de schuur.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Nee schuur staat vol
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Klopt, zelf gezien
heeeeeeeeel vol

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
O dan moet ik dus ook aan de slag deze week. 

ik rijdt met clio 2 achterastappen op mijn racer.
nu heb ik echter al zeer snel de achterlagers ruim.
zit enorm veel speling op.
ik heb nu het idee dat de losse ring die achter het lager zit te dun is.
iemand die dit kan opmeten voor mij?
nu heb ik echter al zeer snel de achterlagers ruim.
zit enorm veel speling op.
ik heb nu het idee dat de losse ring die achter het lager zit te dun is.
iemand die dit kan opmeten voor mij?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kan je t beste zelf doen Mark , jij hebt die ring op je astap zitten...
En ik kan t vanaf hier niet zien
Sorry ,flauw
En ik kan t vanaf hier niet zien
Sorry ,flauw

probleem is opgelost denk ik.
ik had al nieuwe lagers en bij het monteren in de oude schijf vielen ze er zo in zonder te persen.
kheb nu dus nieuwe schijven gepakt en daar was ik toch echt een pers voor nodig om ze er in te krijgen.
gelukkig had ik nog een setje op voorraad
mijn ringen zijn btw 6 mm
ik had al nieuwe lagers en bij het monteren in de oude schijf vielen ze er zo in zonder te persen.
kheb nu dus nieuwe schijven gepakt en daar was ik toch echt een pers voor nodig om ze er in te krijgen.
gelukkig had ik nog een setje op voorraad

mijn ringen zijn btw 6 mm
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
die 6mm kan aardig kloppen. Ze zijn vrij dun vergeleken met de clio1 16v spacers. Ze worden ook wel eens vergeten en dan splijt je lager in twee bij het aandraaien van de asmoer.
het zit al weer gemonteerd met nieuw lager aan 1 kant en alles voelt goed en spelingsvrij.
morgenavond p[roberen de andere kant te doen en wat wielen te passen
morgenavond p[roberen de andere kant te doen en wat wielen te passen

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
dus bijna klaar 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Wanneer ga je weer op Assen rijden?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
staat op de DNRT website
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
De kalender ken ik wel, maar betekent niet direct dat jij dan ook rijdt 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Mark rijdt ALLE wedstrijden mee dit seizoen toch?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Dan zou het eenvoudig moeten zijn
Ik sta wel met de ACNN en de DNRT, maar niet iedereen rijdt iedere race.

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
mark 5t schreef:probleem is opgelost denk ik.
ik had al nieuwe lagers en bij het monteren in de oude schijf vielen ze er zo in zonder te persen.
kheb nu dus nieuwe schijven gepakt en daar was ik toch echt een pers voor nodig om ze er in te krijgen.
gelukkig had ik nog een setje op voorraad![]()
mijn ringen zijn btw 6 mm
Weet je hoe dat komt? Die achterwiellagers zijn te klein bij een clio, zeker met circuitgebruik krijgen die dingen enorm op hun flikker en gaan snel kapot, wat er dan gebuerd is dat de schijf om het lager gaat draaien, vaak wordt 't lager warm en loopt er daarbij wat vet uit en voila je hebt een gewoon glijlager gecreerd waar je serieus nog lang mee kan rijden.
Echter de schijf begint langzaam af te draaien bij de opstaande rand aan de achterzijde die het lager binnenhoud, dus na een tijdje voel je axiaal enorme speling op je schijf en als je pech hebt loopt je wiel er geheel af als dit randje pleite is, is ooit al eens gebeurt bij ene Rick, heel lang geleden op het forum.
Dus zorg voor merk lagers (INA-FAG of SKF) en controleer die speling regelmatig, volgens mij vervangt Marcel Lobs daarom ook preventief die lagers elk jaar als ik me niet vergis

Edit: ik heb trouwens nog een goeie achterschijf nieuw liggen voor de liefhebber

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
of overstappen op losse naven met losse schijven zoals ze in de cup gebruikten 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Klopt Steven, bij mij is toen een "nieuw" origineel SNR lager in de soep gelopen na 200 ringrondes.
Wiel was toen tegen het achterscherm gelopen anders was ik hem verloren.
Rijd nu met de Clio 2 cup naven (grotere lagers en losse schijven) dit gaat tot nu toe goed, al het vet zit nog in het lager
Wiel was toen tegen het achterscherm gelopen anders was ik hem verloren.
Rijd nu met de Clio 2 cup naven (grotere lagers en losse schijven) dit gaat tot nu toe goed, al het vet zit nog in het lager
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
zo effe weg geweest wegens nogal volhardende griep maar ben gelukkig nu redelijk aan de beterende hand dankzij mijn doc en zijn pillen!
Alle wedstrijden DNRT kan ik niet beloven maar ga het wel proberen in elk geval.
hangt van een aantal factoren af zoals : 1 blijft de auto heel? 2 verbouwingswerkzaamheden tbv van mijn bedrijfsruimte 3 en dat zal wel het grootste probleem worden tijd!
(chronisch tekort)
Wat betreft de achterlagers
ik had nog een complete nieuwe SKF lagerset liggen en een nieuwe set achterschijven dus besloten om deze eerst maar eens te gaan oprijden.
bevalt het alsnog niet dan kan ik altijd nog een conversie naar ander type overwegen.
Nog te doen:
1 achterschijf monteren.
1 ALU bracket voor de Wilwoods nog boren
2 nieuwe staalomvlochten goodridge remleidingen voorzijde monteren
2 nieuwe Wilwood klauwen monteren
1kant van de auto de beschermplaten onderzijde opnieuw monteren
1 nieuwe gespoten Linker voorscherm monteren
1 nieuwe gespoten achterbumper monteren (Dolf nieuwe stickers meenemen best 2 witte)
en nog een aantal kleine dingen die ik vast nog vergeten ben te noemen.
O ja en natuurlijk een proefrit door de straat maken om te kijken of de bak goed is.
verder ligt er nog een proefsessie op Assen in de planning.

Alle wedstrijden DNRT kan ik niet beloven maar ga het wel proberen in elk geval.
hangt van een aantal factoren af zoals : 1 blijft de auto heel? 2 verbouwingswerkzaamheden tbv van mijn bedrijfsruimte 3 en dat zal wel het grootste probleem worden tijd!

Wat betreft de achterlagers
ik had nog een complete nieuwe SKF lagerset liggen en een nieuwe set achterschijven dus besloten om deze eerst maar eens te gaan oprijden.
bevalt het alsnog niet dan kan ik altijd nog een conversie naar ander type overwegen.
Nog te doen:
1 achterschijf monteren.
1 ALU bracket voor de Wilwoods nog boren
2 nieuwe staalomvlochten goodridge remleidingen voorzijde monteren
2 nieuwe Wilwood klauwen monteren
1kant van de auto de beschermplaten onderzijde opnieuw monteren
1 nieuwe gespoten Linker voorscherm monteren
1 nieuwe gespoten achterbumper monteren (Dolf nieuwe stickers meenemen best 2 witte)
en nog een aantal kleine dingen die ik vast nog vergeten ben te noemen.
O ja en natuurlijk een proefrit door de straat maken om te kijken of de bak goed is.
verder ligt er nog een proefsessie op Assen in de planning.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
remmerij klaar thanks buurman voor het meehelpen ontluchten 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik wil ook nog naar assen in maart. laat even weten wanneer je gaat mark.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ben met de achterbumper bezig waar vorig jaar op zandvoort een BMW in gevlogen is. (hij had complete front stuk inclusief rad.)
Ik kon gewoon doorrijden echter nu blijkt toch iets schade ter hoogte van de tankvulbuis.
kan gelukkig simpel teruggetikt worden.
subtiel hameren
Ik kon gewoon doorrijden echter nu blijkt toch iets schade ter hoogte van de tankvulbuis.
kan gelukkig simpel teruggetikt worden.
subtiel hameren

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
netties mark , waar haal je tijd vandaan 

B18FT... what else ?
tijd is idd een groot probleem.
ben nu savonds iedere keer ff aan het klussen.
2x per week 2 a 3 uurtjes savonds.
nu nog een paar dingen afwerken.
en op verzoek van een paar mensen ga ik hem eens met commadant behandelen en daarna waxen
ben nu savonds iedere keer ff aan het klussen.
2x per week 2 a 3 uurtjes savonds.
nu nog een paar dingen afwerken.
en op verzoek van een paar mensen ga ik hem eens met commadant behandelen en daarna waxen

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Heb je t nou nog over de clio Mark?


