ik denk dat er een hoop bij komt kijken..Erik Olijnsma schreef:Alles past zolang je het aanpastmaar het moet voor een leek ook te doen zijn.
Iemand ervaring met 78mm zuigers voor GTT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik weet het niet,als het onderblok vrijwel hetzelfde is als het C1J blok en je de rest van het Cblok kunt gebruiken voor de opbouw van de motor en het aandrijfgedeelte van de diesel blijft behouden (mits de bak goed genoeg is en goed genoeg overeenkomt met de gtt) dan zou het toch niet al te moeilijk moeten zijn.
Maar zoals ik zeg; ik weet het niet. Wel ben ik benieuwd
Maar zoals ik zeg; ik weet het niet. Wel ben ik benieuwd

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
is volgens mij redelijk moeilijk als ik lees SOHC
dat heeft een gttje niet
dat heeft een gttje niet
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
laat maar te veel werk
mocht iemand nog iets weten om redelijk eenvoudig meer cc`s in een gt te krijgen dan wil ik dit wel eens proberen.
dacht zelf aan een R16 TX onderblok of zo die zijn van ALU toch?
maar weet ook niet of dit past op de gt kop.
mocht iemand nog iets weten om redelijk eenvoudig meer cc`s in een gt te krijgen dan wil ik dit wel eens proberen.
dacht zelf aan een R16 TX onderblok of zo die zijn van ALU toch?
maar weet ook niet of dit past op de gt kop.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
en hier heb je wel de ruimte om nog groter te gaan in diameter. Wat ik hier neergezet heb is eigenlijk zo een renault staats-topsecret-geheim, dus als ik morgen in de vaart drijf weet je gelijk waaromArco schreef:Aha.-jo- schreef:verdiep je er maar eens in
En patroon / passing koppakking komt redelijk overeen met die van een C1J.F8M SOHC 8v Diesel
1595cc
78.0mm boring
83.5mm slag

Ik wil wel gelijk ook een ballonetje doorprikken want aan dergelijke bouw is NIKS standaard meer. En als je het voor mekaar hebt kom je aan het bak probleem. Enkel een deftige seq. bak of zwaar verbouwde bak kan dit geweld aan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
En dat terwijl er gewoon een kant en klare 1700 te vinden is 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@mark 5t, een C1/2/3L is standaard 1595 cc, de juiste bussen erin en dan heb je ook een leuke basis...
Dat is wat ik eerst zei, de juiste bussen laten maken.
http://www.westwoodcylinderliners.co.uk/
Hier komen die van mij vandaan.
http://www.westwoodcylinderliners.co.uk/
Hier komen die van mij vandaan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
in welke autos hier in ned zitten die blokken dan?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Volgens Wikipedia in diverse buitenlandse (Turkye, Argentinie en Colombia) auto's gebruikt http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Cl ... nte_engine
Ja het blok bestaat echt http://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA ... c2l-19-_JM Er staan wat plaatjes bij.
Ja het blok bestaat echt http://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA ... c2l-19-_JM Er staan wat plaatjes bij.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Hier is die dan: [img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/manual-motor-renault-c2L_zpse4553d0d.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
@mark een 16 tx blok komt overeen met een 18 of fuego turbo past denk ik niet in een 5 maar je mag bij mij komen kijken naar de 18 turbo
gr Ron
gr Ron
Ter info: wij hebben ca. 10 jaar rally gereden met 80mm zuigers en slag 82.
Je moet inderdaad de grondboringen vergroten, en de bussen zijn getrapt om nog enige koppakking over te houden.
Kwam in Goes 318 pk en 365 Nm uit zonder enige electronica.
Was zeer betrouwbaar, echter deze onderdelen zijn niet te vergelijken met hetgeen nu besproken wordt.
Stalen krukas, stalen bussen, mahle zuigers, special drijfstangen, diverse modificaties aan onderblok, etc.
Je moet inderdaad de grondboringen vergroten, en de bussen zijn getrapt om nog enige koppakking over te houden.
Kwam in Goes 318 pk en 365 Nm uit zonder enige electronica.
Was zeer betrouwbaar, echter deze onderdelen zijn niet te vergelijken met hetgeen nu besproken wordt.
Stalen krukas, stalen bussen, mahle zuigers, special drijfstangen, diverse modificaties aan onderblok, etc.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Zon blokkie wil ik wel hebben Mick 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Als iemand nog met die diesel ombouw aan de gang wil: marktplaats
Beste Abel,
Wij hebben destijds de onderdelen in een partij gekocht in Engeland.
Kwamen uit een fabrieks Volvo rallycrosser.
1 Telefoontje naar een Franse kennis en deze stapte per direct in de auto om een deel van deze delen te kopen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat Fransen dat niet snel doen.
M.a.w. ik denk dat je voor krukas, drijfstangen, bussen en zuigers al snel op ca. € 8.000,- zit.
Dan moet je nog het blok bewerken. (Grondboringen, grotere camfollowers, holle stoters, grotere kopbouten etc.
Dan nog een serieuze kop, nokkenassen en randapparatuur.
M.a.w. best prijzig dus.
Er zijn natuurlijk goedkopere (geen Mahle, Farndon etc.) alternatieven, en zeker tegenwoordig is er best aardig spul te verkrijgen.
Dit blok heeft ca. 50 rally (sprints) goed gefunctioneerd.
Gewoon ieder seizoen reviseren. Slijtage minimaal.
gr.
Mick
Wij hebben destijds de onderdelen in een partij gekocht in Engeland.
Kwamen uit een fabrieks Volvo rallycrosser.
1 Telefoontje naar een Franse kennis en deze stapte per direct in de auto om een deel van deze delen te kopen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat Fransen dat niet snel doen.
M.a.w. ik denk dat je voor krukas, drijfstangen, bussen en zuigers al snel op ca. € 8.000,- zit.
Dan moet je nog het blok bewerken. (Grondboringen, grotere camfollowers, holle stoters, grotere kopbouten etc.
Dan nog een serieuze kop, nokkenassen en randapparatuur.
M.a.w. best prijzig dus.
Er zijn natuurlijk goedkopere (geen Mahle, Farndon etc.) alternatieven, en zeker tegenwoordig is er best aardig spul te verkrijgen.
Dit blok heeft ca. 50 rally (sprints) goed gefunctioneerd.
Gewoon ieder seizoen reviseren. Slijtage minimaal.
gr.
Mick
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tis t'volgende, via een kennis heb ik hier een krukas liggen die wel eens van zo'n ding zou kunnen zijn. Ik heb snel wat vergelijkingen gedaan met een C1J krukas en deze is aanzienlijk anders.
Wie heeft meer afmetingen en gegevens van een 1550-1600 cc krukas ?
Wie heeft meer afmetingen en gegevens van een 1550-1600 cc krukas ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
hoofdlager tappen moeten het zelfde zijn en de slag moet iets groter zijn. Qua uiterlijk zal die wel veel anders zijn aangezien het waarschijnlijk om een gesmeed exemplaar zou zijn. Jij hebt natuurlijk niet zo'n vage 1.6 krukas uit Turkije 

zou best kunnen, lagerkappen zijn groter, slag is anders, lengte van de krukas hetzelfde, vliegwielbouten ook. En op de timingkant heeft deze een dubbele spiebaan. Deze krukas komt van Bleekemolen dus zal zeker niet "iets std" zijn
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
http://s83.photobucket.com/user/joke221 ... t=3&page=1
zal morgen even naar het papiertje zoeken met de maten die ik heb opgemeten.
zal morgen even naar het papiertje zoeken met de maten die ik heb opgemeten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Is dat geen diesel krukas?
Ivm het tandwiel boor de distributie ketting?
Ivm het tandwiel boor de distributie ketting?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
pfff oei effe niet goed opgelet je hebt gelijk idd
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl