Iemand ervaring met 78mm zuigers voor GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Erik Olijnsma schreef:Alles past zolang je het aanpast ;-) maar het moet voor een leek ook te doen zijn.
ik denk dat er een hoop bij komt kijken..
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik weet het niet,als het onderblok vrijwel hetzelfde is als het C1J blok en je de rest van het Cblok kunt gebruiken voor de opbouw van de motor en het aandrijfgedeelte van de diesel blijft behouden (mits de bak goed genoeg is en goed genoeg overeenkomt met de gtt) dan zou het toch niet al te moeilijk moeten zijn.

Maar zoals ik zeg; ik weet het niet. Wel ben ik benieuwd :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is volgens mij redelijk moeilijk als ik lees SOHC

dat heeft een gttje niet
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik denk idd dat je het blok moet ombouwen van diesel naar lagecompressie. ik heb wel eens foto's gezien van een 5t maxi kop met een bovenliggende nokkenas. Dus misschien in combi met dit onderblok?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

laat maar te veel werk

mocht iemand nog iets weten om redelijk eenvoudig meer cc`s in een gt te krijgen dan wil ik dit wel eens proberen.

dacht zelf aan een R16 TX onderblok of zo die zijn van ALU toch?

maar weet ook niet of dit past op de gt kop.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Arco schreef:
-jo- schreef:verdiep je er maar eens in ;)
Aha.
F8M SOHC 8v Diesel
1595cc

78.0mm boring
83.5mm slag
En patroon / passing koppakking komt redelijk overeen met die van een C1J.
en hier heb je wel de ruimte om nog groter te gaan in diameter. Wat ik hier neergezet heb is eigenlijk zo een renault staats-topsecret-geheim, dus als ik morgen in de vaart drijf weet je gelijk waarom :lol:

Ik wil wel gelijk ook een ballonetje doorprikken want aan dergelijke bouw is NIKS standaard meer. En als je het voor mekaar hebt kom je aan het bak probleem. Enkel een deftige seq. bak of zwaar verbouwde bak kan dit geweld aan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En dat terwijl er gewoon een kant en klare 1700 te vinden is :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@mark 5t, een C1/2/3L is standaard 1595 cc, de juiste bussen erin en dan heb je ook een leuke basis...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Dat is wat ik eerst zei, de juiste bussen laten maken.

http://www.westwoodcylinderliners.co.uk/

Hier komen die van mij vandaan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:@mark 5t, een C1/2/3L is standaard 1595 cc, de juiste bussen erin en dan heb je ook een leuke basis...
C2L en C3L is Romenie en Zuid-Amerika geleverd in de clio I.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

in welke autos hier in ned zitten die blokken dan?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Volgens Wikipedia in diverse buitenlandse (Turkye, Argentinie en Colombia) auto's gebruikt http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Cl ... nte_engine


Ja het blok bestaat echt http://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA ... c2l-19-_JM Er staan wat plaatjes bij.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

@mark een 16 tx blok komt overeen met een 18 of fuego turbo past denk ik niet in een 5 maar je mag bij mij komen kijken naar de 18 turbo

gr Ron
Mick
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep 2007 13:23
Locatie: Purmerend

Ter info: wij hebben ca. 10 jaar rally gereden met 80mm zuigers en slag 82.
Je moet inderdaad de grondboringen vergroten, en de bussen zijn getrapt om nog enige koppakking over te houden.
Kwam in Goes 318 pk en 365 Nm uit zonder enige electronica.
Was zeer betrouwbaar, echter deze onderdelen zijn niet te vergelijken met hetgeen nu besproken wordt.
Stalen krukas, stalen bussen, mahle zuigers, special drijfstangen, diverse modificaties aan onderblok, etc.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Zon blokkie wil ik wel hebben Mick :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Mick
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep 2007 13:23
Locatie: Purmerend

Correct Antoine.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Mick,

Al een RTC leek zo'n blok wil bouwen waar praat je dan over qua geld en hoeveel races gaat zo'n blok mee?
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Als iemand nog met die diesel ombouw aan de gang wil: marktplaats
Mick
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep 2007 13:23
Locatie: Purmerend

Beste Abel,

Wij hebben destijds de onderdelen in een partij gekocht in Engeland.
Kwamen uit een fabrieks Volvo rallycrosser.
1 Telefoontje naar een Franse kennis en deze stapte per direct in de auto om een deel van deze delen te kopen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat Fransen dat niet snel doen.

M.a.w. ik denk dat je voor krukas, drijfstangen, bussen en zuigers al snel op ca. € 8.000,- zit.
Dan moet je nog het blok bewerken. (Grondboringen, grotere camfollowers, holle stoters, grotere kopbouten etc.
Dan nog een serieuze kop, nokkenassen en randapparatuur.
M.a.w. best prijzig dus.

Er zijn natuurlijk goedkopere (geen Mahle, Farndon etc.) alternatieven, en zeker tegenwoordig is er best aardig spul te verkrijgen.
Dit blok heeft ca. 50 rally (sprints) goed gefunctioneerd.
Gewoon ieder seizoen reviseren. Slijtage minimaal.

gr.

Mick
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

heeft er iemand die duitse website voor me ? Kan hem langs geen kanten vinden. De heer verkoopt allemaal T1-T2 onderdelen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

yups, thx !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tis t'volgende, via een kennis heb ik hier een krukas liggen die wel eens van zo'n ding zou kunnen zijn. Ik heb snel wat vergelijkingen gedaan met een C1J krukas en deze is aanzienlijk anders.

Wie heeft meer afmetingen en gegevens van een 1550-1600 cc krukas ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hoofdlager tappen moeten het zelfde zijn en de slag moet iets groter zijn. Qua uiterlijk zal die wel veel anders zijn aangezien het waarschijnlijk om een gesmeed exemplaar zou zijn. Jij hebt natuurlijk niet zo'n vage 1.6 krukas uit Turkije ;-)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zou best kunnen, lagerkappen zijn groter, slag is anders, lengte van de krukas hetzelfde, vliegwielbouten ook. En op de timingkant heeft deze een dubbele spiebaan. Deze krukas komt van Bleekemolen dus zal zeker niet "iets std" zijn
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kun je eens een foto plaatsen? en wat zijn de diameters van de hoofdlagers?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

http://s83.photobucket.com/user/joke221 ... t=3&page=1

zal morgen even naar het papiertje zoeken met de maten die ik heb opgemeten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Is dat geen diesel krukas?
Ivm het tandwiel boor de distributie ketting?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hoezo ? Dat heeft de C1J toch ook ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

pfff oei effe niet goed opgelet je hebt gelijk idd
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Er zit wel veel verschil tussen die assen, ook lijkt de linker langer. vliegwiel aansluitingen zijn volgens mij van alle c en f blokken gelijk ieder geval.
Plaats reactie