Iemand ervaring met 78mm zuigers voor GTT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik zat in het weekend wat te surfen kwam een vergrote zuigerset tegen voor de GTT blokjes, als ik het goed heb uitgerekend ga je er 800 op vooruit, zijn deze op het forum al eens gemonteerd en zoja met welke verschillen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zover ik weet niet, worden de wanden van de bussen niet te dun?
Je hoort regelmatig dat een bus scheurd....
Je hoort regelmatig dat een bus scheurd....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
zijn volgens mij voor een AT in samenwerking met een andere krukas.
staat op MP toch?
post anders de link ff
staat op MP toch?
post anders de link ff
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
De set die ik heb gezien is met nieuwe bussen, ik meende zelf ook al dat 1400 tegen het maximale van het blokontwerp aanzat, maar ik ben het op 2 sites tegengekomen.
Niet op marktplaats trouwens, welke zijn dat?
Wat ik heb gevonden:
http://www.engine-dynamics.com/EngineCo ... 751791.asp
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=17012
Ik zie nu dat ze ook een 80mm set hebben;
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=48209
Dan zou je op 1548cc komen.
Niet op marktplaats trouwens, welke zijn dat?
Wat ik heb gevonden:
http://www.engine-dynamics.com/EngineCo ... 751791.asp
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=17012
Ik zie nu dat ze ook een 80mm set hebben;
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=48209
Dan zou je op 1548cc komen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup. Je hebt die stalen bussen nodig ipv de standaard gegoten bussen.
Worden toch ook gebruikt voor de dikke Turbo's ?
Worden toch ook gebruikt voor de dikke Turbo's ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
de mythische 1.6 conversie!
het bestaat, en is in het verleden voor de 5 turbo gemaakt vanwege de eisen, en daar deed de 1.4 5 turbo niet aan. met deze bussen zuigers en krukas wel.
Als je het in de GT bouwt ben je echt uniek hier in Nederland. In de afgelopen 12 Jaar nog nooit een Nederlandse GT voorbij mee zien komen op deze site. Wel eens een Roemeen ofzo die ombouw setjes aanbood
het bestaat, en is in het verleden voor de 5 turbo gemaakt vanwege de eisen, en daar deed de 1.4 5 turbo niet aan. met deze bussen zuigers en krukas wel.
Als je het in de GT bouwt ben je echt uniek hier in Nederland. In de afgelopen 12 Jaar nog nooit een Nederlandse GT voorbij mee zien komen op deze site. Wel eens een Roemeen ofzo die ombouw setjes aanbood

zelf zeggen ze dat ze dan op 1689 cc komt, maar dan heb je een speciale krukas nodig. En lees eens bij die bussen van 78mm de laatste zin! erg belangrijk als je een motor wilt bouwen voor de komende jaren!!! (niet kopen dus!)Erik Olijnsma schreef:Ik zie nu dat ze ook een 80mm set hebben;
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=48209
Dan zou je op 1548cc komen.
stroker kit
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Zoals ik het lees heb je bij 78 mm extra smering nodig omdat deze bussen meer smering nodig hebben dan de standard bussen.
Bij 80 mm bussen moet je zelfs je blok op laten boren?
Bij 80 mm bussen moet je zelfs je blok op laten boren?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
De uitsparing bovenin & onderin van het onderblok omdat de bussen iets groter zijn ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb destijds met Speedline Gerrit en Jeroen Lubking nog lang zitten praten over zo'n kit, met injectie en een GT2525R turbo etc. maar het werd met sterk afgeraden, je doet het om uiteindelijk nog meer vermogen te behalen, maar levert ondertussen zoveel sterkte en stijfheid in, dat het betrouwbare er wel af is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
LLL dus
Lekker Laten Liggen.
Ik was ook niet direct van plan om het te gaan kopen, maar zag het voorbij komen en vroeg me af of ermee werd gereden.
Je zou toch zeggen dat er vraag naar moet zijn, gezien ze het nog steeds verkopen? Of zou dit voor 'sprint' motoren worden gebruikt, waarbij het blok na een race toch weer uit elkaar moet.

Ik was ook niet direct van plan om het te gaan kopen, maar zag het voorbij komen en vroeg me af of ermee werd gereden.
Je zou toch zeggen dat er vraag naar moet zijn, gezien ze het nog steeds verkopen? Of zou dit voor 'sprint' motoren worden gebruikt, waarbij het blok na een race toch weer uit elkaar moet.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik denk dat in dit geval een F7P toch een beter alternatief is. Zijn er genoeg van, standaard al 1764cc en 16V kop. Oja en geen natte bussen! Voor 150 euro heb je een basis blok.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Niet iedereen wil dat, ik zou nooit geen 1800 in een nette gtt leggen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
@Jacques, dat is wel zo, maar die motor heeft een compleet ander karakter dan het gtt blok. Nu weet ik niet wat de gevolgen zijn voor het karakter met het vergroten van de cilinderinhoud, maar lijkt me dat dat nog enigzins hetzelfde blijft.
Begrijp me niet verkeerd, een mooi hoogtoerig blok is super. Maar geef mij in de GTT maar een mooi turbogeblazen 8-kleppertje, en dus zonder vergrote inhoud
Begrijp me niet verkeerd, een mooi hoogtoerig blok is super. Maar geef mij in de GTT maar een mooi turbogeblazen 8-kleppertje, en dus zonder vergrote inhoud

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
1.6D is toch een F8M of er is ook een C motor als diesel geweest? Of mis ik iets 

je kan ductile of nickasil bussen laten maken voor een heel aantrekkelijke prijs. Heb ik meermaals voor de 21's laten doen. Die spullen overleven zelfs de racerij.Joost van der Hammen schreef:Je hoort regelmatig dat een bus scheurd....
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
klinkt wel interessant van dat diesel onderblok past daar zo een gtt kop op?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Aha.-jo- schreef:verdiep je er maar eens in
En patroon / passing koppakking komt redelijk overeen met die van een C1J.F8M SOHC 8v Diesel
1595cc
78.0mm boring
83.5mm slag
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Bij mij blijft het nog heel....dus nog niet nodig-jo- schreef:je kan ductile of nickasil bussen laten maken voor een heel aantrekkelijke prijs. Heb ik meermaals voor de 21's laten doen. Die spullen overleven zelfs de racerij.Joost van der Hammen schreef:Je hoort regelmatig dat een bus scheurd....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Grappig dat komt inderdaad aardig overeen-jo- schreef:verdiep je er maar eens in

Eeuwige roem 

had ik die nog niet ???
Een 15tal jaar geleden heeft Benny R. me uitgelegd hoe de opbouw van die motoren gebeurde. Het opboren van het onderblok van de C1J was zowieso not done omdat de geringe betrouwbaarheid die er destijds al inzat helemaal teniet werd gedaan. We hebben het dan niet over 120 pk blokken. Toen zijn ze aan de slag gegaan met de 1.6D met resultaten die boven de 300 pk uitkwamen. Er hing in sommige gevallen zelfs een T4 aan ipv een T3.
Een 15tal jaar geleden heeft Benny R. me uitgelegd hoe de opbouw van die motoren gebeurde. Het opboren van het onderblok van de C1J was zowieso not done omdat de geringe betrouwbaarheid die er destijds al inzat helemaal teniet werd gedaan. We hebben het dan niet over 120 pk blokken. Toen zijn ze aan de slag gegaan met de 1.6D met resultaten die boven de 300 pk uitkwamen. Er hing in sommige gevallen zelfs een T4 aan ipv een T3.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
wow das gaaf zeg!
toch eens op de sloop zoeken om zon blokkie
toch eens op de sloop zoeken om zon blokkie

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat is dan wel weer leuk, een gtt met meer dan 300 pk 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Nice.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
bedenk me net dat ik een paar jaar geleden zo'n blok weg gegeven heb...mark 5t schreef:wow das gaaf zeg!
toch eens op de sloop zoeken om zon blokkie

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Past de F8M zonder al te veel moeite in een GTT? of is het handiger om het complete subframe van een R5 of Express dan over te nemen?
Niet dat ik het direct ga doen, maar het klinkt wel interessant.
Niet dat ik het direct ga doen, maar het klinkt wel interessant.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
het is en blijft een 5 dus is altijd passend te krijgenErik Olijnsma schreef:Past de F8M zonder al te veel moeite in een GTT? of is het handiger om het complete subframe van een R5 of Express dan over te nemen?
Niet dat ik het direct ga doen, maar het klinkt wel interessant.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Alles past zolang je het aanpast
maar het moet voor een leek ook te doen zijn.

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD