gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Steven schreef:Hou 'r rond middernacht eens een aansteker bij? Lost alles in 1x op :D
Idd ja, nu kan ik kiezen waar ik die lap in hang; of in de tank of in het kleppendeksel (0)
Het ging even door mijn hoofd .
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Loopt ie ook heel erg verneukt of alleen te rijk?

Als ie echt continu dik verzuipt zou de gezamelijke massa van de injectoren ook kortsluiting kunnen maken waardoor ze vol open staan. Heb ik ook gehad een half uur voor ik naar Les Sanglier vertrok.

Deze zit ergens in de buurt van je distributiedeksel in de draadboom.
Dit was ook mijn eerste gedachte.
Ik heb toen de injector rail met injectoren eruit gehad tijdens het starten en dan zag je ze pulsen.
Maar kun je dit meten?
Ik zal het nog een keer nakijken want dit is wel wat alles zou verklaren (Y)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Luco/Alpine-racer schreef:Sorry hoor Mark, maar als je motorolie echt naar benzine stinkt is die damp niet alleen condens.
Dit denk ik dus ook, benzine en condens.
Hopelijk is er niet teveel naar de klote.
Ik ga van de week ff een paar liter nieuwe olie halen en kijken of er iets te spoelen valt.
Of maar een paar keer vervangen om zoveel mogelijk benzine eruit te halen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Spoelen hoeft niet echt, gewoon olie en filter vervangen.
Benzine is redelijk dun, blijft bijna niks van achter.

na verversen je olie goed peilen en dan kijken nadat die gelopen heeft of benzinepomp gedraaid heeft kijken of oliepeil gestegen is, zo ja is er iets goed fout.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En de juiste injectoren erin .....
Deze zijn redelijk groot.....dus dan is t niet zo raar dat er benzine in je olie zit.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Is alles uberhaupt gemapt?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kant en klaar chippie van fastchip, voorheen deed ie het toch gewoon goed?

Allebei de pennetjes die op de injectoren gaan meten, weet alleen niet of ze met de ecu uit niet standaard aan massa gelegd worden....
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

injectoren zijn negatief geschakeld. Onderste lijn is - (31), Rood zijn de injectoren.

[img]http://img41.imageshack.us/img41/2307/v2rv.jpg[/img]
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Chip is van Menno.
Injectoren krijgen + van benzinepomprelais en de - is een geschakelde van de ecu, pin 20 en 21.
Deze 20 en 21 komen ter hoogte van de distributie samen met de 4 minnen van de injectoren.
Dus alle vier de injectoren pulsen tegelijk, ten alle tijden
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik heb net gekeken en ik zie niets afwijkends aan pin 20-21.
Schiet mij maar lek.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Is de chip nog wel goed?
Ik zou ook even kijken wat er gebeurt als je de benzinepomp laat lopen, voor hetzelfde geld blijft er een injector open staan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gezien of gemeten? Als je de ecu stekker los haalt zou je op 20-21 iig geen massa moeten kunnen meten.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Luco/Alpine-racer schreef:Is de chip nog wel goed?
Ik zou ook even kijken wat er gebeurt als je de benzinepomp laat lopen, voor hetzelfde geld blijft er een injector open staan?
Volgens mij moet ik de motor starten om te kunnen kijken of er een injector open blijft staan.
De ecu heeft een signaal nodig van de krukas opnemer.
En aangezien ik geen olie meer heb word dat morgen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Je kan nu toch wel kijken wat er gebeurt als je contact aanzet, dan moet de benzinepomp toch druk op gaan bouwen?
Als dat zo is kan je wel kijken of er ergens benzine doorlekt bij de injectoren.

Ik heb olie zat hier hoor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Gezien of gemeten? Als je de ecu stekker los haalt zou je op 20-21 iig geen massa moeten kunnen meten.

En dat doe ik dus wel.
Ik heb ook benzinepomprelais los gehaald omdat ik anders misschien aarde meet door de andere sensoren die geschakeld worden door dat relais.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

GerryTT schreef:
tutuur schreef:Gezien of gemeten? Als je de ecu stekker los haalt zou je op 20-21 iig geen massa moeten kunnen meten.

En ik meet wel massa.
Ik heb ook benzinepomprelais los gehaald omdat ik anders misschien aarde meet door de andere sensoren die geschakeld worden door dat relais.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als je gewoon alle stekkers van de injectoren los haalt weet je het 100% zeker, met je dan met de ecu stekker los massa op 20/21 dan maakt ie ergens sluiting, vermoedelijk bij dat blokje aangezien die verder niet geisoleerd is.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Als je gewoon alle stekkers van de injectoren los haalt weet je het 100% zeker, met je dan met de ecu stekker los massa op 20/21 dan maakt ie ergens sluiting, vermoedelijk bij dat blokje aangezien die verder niet geisoleerd is.
Injector stekkers los gehaald en ik meet geen massa meer.
Pff, eerst maar eens het familie rondje gaan doen en dan misschien vanavond weer verder.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Is de BDP-sensor van de clio hetzelfde als die van een vijf?
Maw, als ik die van een vijf er op heb zitten kan dat het te rijk lopen verklaren?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nee daardoor kan ie niet rijk gaan lopen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik zou je brandstofrail eens los halen met de injectoren er nog in. Dan op contact zetten en kijken of ze lekken of open blijven staan. Ik heb het bij een kammeraad gehad die sluiting had in de kabelboom. Daar stond het blok tot de nok toe vol met benzine.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat zou ik eens proberen idd. Miss is het wel 1 van de injectoren die blijft hangen aangezien die met de std injectoren wel mooi liep.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zet er 802's in en je probleem is opgelost. 100 cc minder
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Met die standaard injectoren liep tie ook niet lekker.
Toerental schommelde erg en de afr ging daarmee op en neer. Hoog toerental had afr 14,5 laag toerental was afr 13.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nogmaals is de ecu/chip dan nog wel goed?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Luco/Alpine-racer schreef:Nogmaals is de ecu/chip dan nog wel goed?
Ik weet niet wat daar kapot aan kan gaan. Waarschijnlijk genoeg, maar hoe kom ik daar achter?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

andere ecu erop waarvan men zeker weet of die goed is.
Maar stukje voor stukje dingen controleren.

eerst kijken of de injectors al benzine doorlaten voor ze uberhaupt aangestuurd worden, dus benzinepomp laten draaien en kijken wat er gebeurd, lekken ze dan al zijn het je injectors.
Maar omdat je zei dat die met andere injectors ook al beroerd liep, kan het zomaar zijn dat je ecu kapot is, tenslotte kan er aan elektronika van alles kapot.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

luister naar Jo!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik had ook nog wat meetwaardes gefilmd dinsdag.
Dit is met standaard injectoren.
Ik meet achtereenvolgens pin 14(die zit er in), 15, 33 en 35
Klik op de foto:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/th_002-12.jpg[/img]
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ff voor de duidelijkheid
Pin 14 inlaat temp: 2v is goed
pin 15 kvs temp: 0,4v is ook goed
pin 33 map sensor: 0,8v is ook goed
pin 35 lambda ecu: zeg het maar
Motor loopt zo beroerd dat daar niets van te zeggen is, denk ik.

Ik hoop morgen olie te kunnen halen en 's avonds tijd te hebben om weer verder te trouble-shoten.
Ik zal morgen eerst de injectoren testen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

effe starten met de injector gallerij los bovenop het kleppendeksel en dan kijken of alle
4 mooi injecteren.

doe dit wel ff met 2 man 1 starten in de auto en de ander ff kijken.
gewoon ff 5 a 10 sec.

dan kan je het goed zien.

kan het ook zo zijn dat als de motor niet op bedrijfstemp komt dat ie dan
de injectoren langer openstuurt?

dit weet ik niet zeker.

verder gewoon eens ff de straat op en neer langzaam rijden en dan nogmaals kijken?

hij tikt ook wel erg klinkt het in het filmpje zijn alle stoters wel goed met olie gevuld?
dit wordt pas goed na een stuk rijden op bedr. temp en dan een paar maal
lekker hoog in de toeren rijden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Aan het lopen hoor je zowieso dat hij veel te rijk loopt.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Stoters waren goed gevuld: met olie en benzine
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Injectors zijn getest en goed bevonden.
Ik heb contact van aangezet, plus van de pomp doorverbonden en even laten lopen. Geen lekkages.
Daarna de pomp weer normaal aangesloten en injectors omhoog gericht en starten maar.



Ook die test is geslaagd volgens mij.
Tenminste, totdat de accu leeg was.
Wat nu?
Wat veroorzaakt het zo rijk lopen?
Te grote injectoren? Met originele loopt tie ook te rijk.
Te weinig lucht?
Ecu stuk?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik zou als eerste kijken of iemand een originele ecu heeft en met originele injectoren en dan kijken hoe die loopt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie