
Martijn's Clio RS phase 2, Twingo RS Cup nu een Clio 3 RS
Martijn je rs staat in de galerij
http://www.steverinkbanden.nl/Renault%20Sport%20Galerij
Eindelijk een Twingo RS!!!! Man, man dat was wel nodig he? Volgende keer maar bij ons verlagen of een echte schroefset? Bij ons ga je dus niet de deur uit zonder uitlijnen na verlaging
Maar goed, nu kun eindelijk echt genieten van je RS 

Eindelijk een Twingo RS!!!! Man, man dat was wel nodig he? Volgende keer maar bij ons verlagen of een echte schroefset? Bij ons ga je dus niet de deur uit zonder uitlijnen na verlaging


clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Inmiddels wat kleine details verandert, lampjes etc.
Verder nog de RS spoiler + diffuser, K&N open luchtfilter en veerpootbrug gemonteerd.
Maar foto's doen het altijd goed dacht ik zo.
[img]http://imageshack.us/a/img6/2753/img03433.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img534/3568/img03542.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img855/3961/img03722t.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img687/4903/5d39180.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img21/8924/5d39152.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img825/4834/5d39108.jpg[/img]
Verder nog de RS spoiler + diffuser, K&N open luchtfilter en veerpootbrug gemonteerd.
Maar foto's doen het altijd goed dacht ik zo.
[img]http://imageshack.us/a/img6/2753/img03433.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img534/3568/img03542.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img855/3961/img03722t.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img687/4903/5d39180.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img21/8924/5d39152.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img825/4834/5d39108.jpg[/img]
Inmiddels weer het een en ander te melden op autogebied.
Twingo RS heeft een aantal Nordschleife dagjes gedaan en presteerde uitstekend, maar vooral als dagelijkse auto gediend. Tussendoor nog wat kleine dingen aan gedaan maar niet veel bijzonders.
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8386_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9987_n.jpg[/img]
Maar toch blijf je op zoek naar auto's. En helaas is met 1000km in de week een Clio V6 nog steeds geen goed idee. Uiteindelijk kwam er weer een Clio RS op mijn pad, voor de grap even gaan kijken omdat ik benieuwd was naar hoe het zou rijden en aangezien ik een goede inruilprijs kreeg voor de Twingo maar overstag gegaan en de Clio begin van de week opgehaald.
Het is dus een Clio 3 RS ph1 197 geworden. Met zo'n beetje alle opties, behalve helaas de Recaro stoelen.
Vandaag de auto maar even nagelopen, nieuwe kentekenplaat verlichting, Philips Silver Vision richtingaanwijzer lampjes erin gezet, ledjes in de deurverlichting en een nieuwe kentekenplaathouder zonder reclame.
Inmiddels heb ik al weer een hele lijst met onderdelen waar ik naar op zoek ben.
- Schroefset/coilovers
- Spoorverbreders
- Recaro stoelen
- Sabelt 4 puntsgordels
- Uitlaat (met Madeno Racing uitlaatsierstukken)
- Renault Sport embleem in stuurwiel
- Spoiler
Aangezien ik nog geen foto's heb, zo ziet de Clio er uit:
[img]http://imageshack.us/a/img96/1643/m634.jpg[/img]
Ik ben tevens nog op zoek naar een oplossing voor een aux aansluiting op de radio maar wil geen dure audioconnectionbox.
Twingo RS heeft een aantal Nordschleife dagjes gedaan en presteerde uitstekend, maar vooral als dagelijkse auto gediend. Tussendoor nog wat kleine dingen aan gedaan maar niet veel bijzonders.
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8386_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9987_n.jpg[/img]
Maar toch blijf je op zoek naar auto's. En helaas is met 1000km in de week een Clio V6 nog steeds geen goed idee. Uiteindelijk kwam er weer een Clio RS op mijn pad, voor de grap even gaan kijken omdat ik benieuwd was naar hoe het zou rijden en aangezien ik een goede inruilprijs kreeg voor de Twingo maar overstag gegaan en de Clio begin van de week opgehaald.
Het is dus een Clio 3 RS ph1 197 geworden. Met zo'n beetje alle opties, behalve helaas de Recaro stoelen.
Vandaag de auto maar even nagelopen, nieuwe kentekenplaat verlichting, Philips Silver Vision richtingaanwijzer lampjes erin gezet, ledjes in de deurverlichting en een nieuwe kentekenplaathouder zonder reclame.
Inmiddels heb ik al weer een hele lijst met onderdelen waar ik naar op zoek ben.
- Schroefset/coilovers
- Spoorverbreders
- Recaro stoelen
- Sabelt 4 puntsgordels
- Uitlaat (met Madeno Racing uitlaatsierstukken)
- Renault Sport embleem in stuurwiel
- Spoiler
Aangezien ik nog geen foto's heb, zo ziet de Clio er uit:
[img]http://imageshack.us/a/img96/1643/m634.jpg[/img]
Ik ben tevens nog op zoek naar een oplossing voor een aux aansluiting op de radio maar wil geen dure audioconnectionbox.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Mooie auto!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Heb deze in de clio3 van mn vriendin, werkt goed
http://www.ebay.nl/itm/RENAULT-CLIO-MEG ... d04&_uhb=1
http://www.ebay.nl/itm/RENAULT-CLIO-MEG ... d04&_uhb=1
Bedankt voor de tip, heeft zij toevallig ook een Clio 3 met Carminat Renault radio/navigatie?Geert schreef:Heb deze in de clio3 van mn vriendin, werkt goed
http://www.ebay.nl/itm/RENAULT-CLIO-MEG ... d04&_uhb=1
Nee deze, maar volgens mij zijn alle renault radio's het zeflde kwa stekker aansluiting.martll schreef:Bedankt voor de tip, heeft zij toevallig ook een Clio 3 met Carminat Renault radio/navigatie?Geert schreef:Heb deze in de clio3 van mn vriendin, werkt goed
http://www.ebay.nl/itm/RENAULT-CLIO-MEG ... d04&_uhb=1
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... %20MP3.jpg[/img]
Bedankt. Ik heb alleen geen CD wisselaar waar deze voor in de plek komt achterin de radio.
Ik wou al onderzoeken of deze aansluiting er zit maar kan de radio er niet uitnemen, heb geen beugeltjes om de radio eruit te krijgen. Tevens ook nog geen radiocode.
Volgende week zaterdag maar eens kijken of de dealer zin heeft om te helpen met de beugeltjes en radiocode.
Ik wou al onderzoeken of deze aansluiting er zit maar kan de radio er niet uitnemen, heb geen beugeltjes om de radio eruit te krijgen. Tevens ook nog geen radiocode.
Volgende week zaterdag maar eens kijken of de dealer zin heeft om te helpen met de beugeltjes en radiocode.
ik heb nog ergens een crack om mn pc waarmee je zelf die code kan berekenen. Als ik hem moet berekenen moet je maar even pm'en
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Van Twingo RS naar Clio RS, ben benieuwd naar je ervaringen qua verschil tussen deze twee? Veel veilige KM's gewenst in deze gave Clio!!
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Mooie rs! Het gaat hard hier met de Clio 3 rssen
Je radio kun je er ook makkelijk uitkrijgen met 4 grotere popnagels. Als je de voorcode weet van de radio kan ik hem ook wel opzoeken voor je. Veel plezier ermee!

Je radio kun je er ook makkelijk uitkrijgen met 4 grotere popnagels. Als je de voorcode weet van de radio kan ik hem ook wel opzoeken voor je. Veel plezier ermee!
Clio is minder gooi en smijt werk en helt meer over. Dat extra gewicht merk je ook wel goed.Rik Hamberg schreef:Van Twingo RS naar Clio RS, ben benieuwd naar je ervaringen qua verschil tussen deze twee? Veel veilige KM's gewenst in deze gave Clio!!
Maar een Clio heeft weer meer vermogen dus dat gaat lekker snel door naar de 200 en trekt een stuk sneller op.
En de luxe van een Clio is ook wel fijn als je 60.000km per jaar moet rijden.
Carminat heeft sleuven ipv gaatjes. Ik zal zo eens even naar de Halfords gaan in de hoop dat ze die sleuteltjes daar hebben.Niels V Dijk schreef:Mooie rs! Het gaat hard hier met de Clio 3 rssen![]()
Je radio kun je er ook makkelijk uitkrijgen met 4 grotere popnagels. Als je de voorcode weet van de radio kan ik hem ook wel opzoeken voor je. Veel plezier ermee!
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Gaaf ding !!
Dat overhellen tov de twingo zal aan het cup onderstel liggen.
Een Clio 3 met cup onderstel is ook totaal niet te vergelijken met een "normaal" RS onderstel.
Al is dat in jouw geval beter ook met de 60k per jaar.
Succes met zoeken naar de recaro's en ik zelf zou geen andere stoelframes nemen.
Na een week ben je aan de zithoogte gewend.
Wat voor schroefset neem je?
Ik twijfel tussen H&R ivm lekker laag maar zou ook wel een KW Clubsport setje erop willen.
Dat overhellen tov de twingo zal aan het cup onderstel liggen.
Een Clio 3 met cup onderstel is ook totaal niet te vergelijken met een "normaal" RS onderstel.
Al is dat in jouw geval beter ook met de 60k per jaar.
Succes met zoeken naar de recaro's en ik zelf zou geen andere stoelframes nemen.
Na een week ben je aan de zithoogte gewend.
Wat voor schroefset neem je?
Ik twijfel tussen H&R ivm lekker laag maar zou ook wel een KW Clubsport setje erop willen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Dan gaat een set recaro's helemaal tegenvallen die zijn nog 5cm hoger in de laagste stand.
Ik wil een KW clubsport set dat is "Race" variant van de V3 set.
Ik wil een KW clubsport set dat is "Race" variant van de V3 set.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Gaaf een collega zwarte Clio 197 rs (Al is die van mij niet zwart meer).
Ik heb er nu H&R veren onder liggen 30mm verlaging voor en 40mm achter.
Een aanrader voor het uiterlijk en weg gedrag, met deze set rijdt hij een stuk beter.
Uiteraard zal hij nog beter rijden met een schroefset, vraag me alleen af of dit de beste keuze zou zijn bij 60k km per jaar
Ik zie dat je ook wat plannen met de uitlaat hebt?
Ik heb mijn middendemper door gelast, perfect geluid voor een daily auto.
Enige nadeel is een dipje bij 2300/2500 toeren. Deze is wel weg te krijgen door een remap.
Uitlaat ploft lekker.
Ik heb er ook andere eindstukken op geplaatst. Beetje het formaat van de ringen in een RS200 diffusor.
Ik heb er nu H&R veren onder liggen 30mm verlaging voor en 40mm achter.
Een aanrader voor het uiterlijk en weg gedrag, met deze set rijdt hij een stuk beter.
Uiteraard zal hij nog beter rijden met een schroefset, vraag me alleen af of dit de beste keuze zou zijn bij 60k km per jaar

Ik zie dat je ook wat plannen met de uitlaat hebt?
Ik heb mijn middendemper door gelast, perfect geluid voor een daily auto.
Enige nadeel is een dipje bij 2300/2500 toeren. Deze is wel weg te krijgen door een remap.
Uitlaat ploft lekker.
Ik heb er ook andere eindstukken op geplaatst. Beetje het formaat van de ringen in een RS200 diffusor.
Uitlaat zit er al weer een week onder. Ik heb gekozen voor een Cup Clio uitlaat. Zitten nu ook grotere uitlaatsierstukken op.
Veren of schroefset ben ik helaas nog niet uit. Ben bang dat de verlaging van 30/40 H&R toch niet de gewenste hoogte/weggedrag gaat geven.
Comfort qua onderstel geef ik niks om, ook niet met 60k per jaar.
Wat me wel opvalt is dat de lijst met plannen elke dag langer aan het worden is.
Hoe staat het met de Renault Sport Club? Ik vernam dat er een webshop online komt met Renault Sport onderdelen.
Veren of schroefset ben ik helaas nog niet uit. Ben bang dat de verlaging van 30/40 H&R toch niet de gewenste hoogte/weggedrag gaat geven.
Comfort qua onderstel geef ik niks om, ook niet met 60k per jaar.
Wat me wel opvalt is dat de lijst met plannen elke dag langer aan het worden is.

Hoe staat het met de Renault Sport Club? Ik vernam dat er een webshop online komt met Renault Sport onderdelen.
Ja we zijn druk bezig om de webshop klaar te maken voor jdc daar komt een onderdeel in voor de renault sport club welke in eerste instantie vooral gericht zal zijn op de clio 3 RS en Megane RS.
Later zal deze aangevuld worden.
Ik zal ook nog steeds even de stickers opsturen. Ik zag op het forum pas dat je vandaag aanwezig bent geweest bij de DF trackday.
Ik had de stickers welke ik op moet sturen in een mapje bij me
De Clio van JWD welke je vandaag hebt gezien is overigens ook verlaagd met de H&R veren.
Daarnaast zitten er voor 16mm spacers per wiel op en achter 25mm per wiel.
Later zal deze aangevuld worden.
Ik zal ook nog steeds even de stickers opsturen. Ik zag op het forum pas dat je vandaag aanwezig bent geweest bij de DF trackday.
Ik had de stickers welke ik op moet sturen in een mapje bij me

De Clio van JWD welke je vandaag hebt gezien is overigens ook verlaagd met de H&R veren.
Daarnaast zitten er voor 16mm spacers per wiel op en achter 25mm per wiel.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hoe bevalt de uitlaat martijn? niet te luid?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Eerst maar eens gaan rijden, alweer 15.000km erbij op gezet.
Afgelopen 3 weken maar eens begonnen met onderdelen verzamelen.
Upgrades tot nut toe zijn:
- Ferodo DS2500 remblokken
- H&R schroefset
- Spoorverbreders 4x (Eibach en H&R)
- Cup Clio uitlaatdemper
- Sabelt 4 puntsgordels
- Renault Sport spoiler zijplaten
Spoiler is gekocht en verwacht ik binnen nu en een week.
Afgelopen 3 weken maar eens begonnen met onderdelen verzamelen.
Upgrades tot nut toe zijn:
- Ferodo DS2500 remblokken
- H&R schroefset
- Spoorverbreders 4x (Eibach en H&R)
- Cup Clio uitlaatdemper
- Sabelt 4 puntsgordels
- Renault Sport spoiler zijplaten
Spoiler is gekocht en verwacht ik binnen nu en een week.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
60000 per jaar en dan geen diesel?....je hebt wel ballen.
Ik zit op de 35 a 40.000 per jaar maar ik kon het niet volhouden met de Twingo RS, stond om de dag aan de pomp.
Comfort maakt me ook niet zoveel uit.
Maar mooie auto kerel, staat me iets bij dat deze Clio's van Renault Nederland zijn geweest te zien aan het TB-XZ kenteken
Ik zit op de 35 a 40.000 per jaar maar ik kon het niet volhouden met de Twingo RS, stond om de dag aan de pomp.
Comfort maakt me ook niet zoveel uit.
Maar mooie auto kerel, staat me iets bij dat deze Clio's van Renault Nederland zijn geweest te zien aan het TB-XZ kenteken
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Heb ik vaker gehoord ja dat dit een auto van Renault Nederland kon zijn geweest. Enige dat ik weet is dat de auto bij een liefhebber is terechtgekomen die er bijna niet mee heeft gereden en de auto in originele staat heeft gehouden.
Om de 3 dagen sta ik inderdaad weer aan de pomp. Tankinhoud is gelukkig wel iets groter in vergelijking met de Twingo RS.
Zuinige auto heb ik over nagedacht, maar een plezier auto heeft mijn voorkeur (2 auto's is geen optie). De uren die ik in de auto zit, zit ik er liever met het grootste plezier.
Om de 3 dagen sta ik inderdaad weer aan de pomp. Tankinhoud is gelukkig wel iets groter in vergelijking met de Twingo RS.
Zuinige auto heb ik over nagedacht, maar een plezier auto heeft mijn voorkeur (2 auto's is geen optie). De uren die ik in de auto zit, zit ik er liever met het grootste plezier.

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Tank nu 1 x per week, zuinig hoeft niet van mij.
De Megane dci doet gemiddeld 1 op 17.....waar sommigen de 1 op 20 of meer halen en de GT line is best wel lekker afgeveerd.
De Megane dci doet gemiddeld 1 op 17.....waar sommigen de 1 op 20 of meer halen en de GT line is best wel lekker afgeveerd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87