Martijn's Clio RS phase 2, Twingo RS Cup nu een Clio 3 RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
martll

Goedemorgen,

Ik ben Martijn, woon in Heerhugowaard. Ben 20 jaar oud.
Toen ik een Clio V6 phase 1 heb zien staan in een showroom jaren terug, is mijn interesse begonnen voor auto's.

Ik bezit een Renault Clio RS uit 2001, phase 2 model met 190.000km op de teller. Heeft net voor een vermogen aan onderhoud gehad, maar er zijn nog wat kleine dingetjes te doen.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://img37.imageshack.us/img37/1369/foto6tx.jpg[/img]

Groeten Martijn
Laatst gewijzigd door martll op za 14 dec 2013 19:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Welkom hier. (Y)

Ik heb je foto's iets verkleind.
Tom
Moderator
Car: MB

Welkom! Mooie RS in een nette kleur (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Christiaan

Welkom! En inderdaad een mooie standaard RS in een mooie kleur! :)
Heb je er nog plannen mee?
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Had al enkele verhalen over je gehoord van onze HTS-A afstudeerders hier (Y)
Nette Clio en inderdaad al flink wat onderhoud gehad begreep ik.

Niettemin welkom :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Leon Cozijn
Contacteer:

Welkom hier blijft gaaf zon rs (Y)
martll

Bedankt voor de reacties

Christiaan schreef:Welkom! En inderdaad een mooie standaard RS in een mooie kleur! :)
Heb je er nog plannen mee?
Bedankt.
Nieuwe accu moet erin en de ruitensproeiers werkend krijgen. Denk dat de pompjes stuk zijn, maar weet het niet zeker dus dacht dan koop ik 1 pompje om even te testen. Gister even naar de Renault dealer geweest: 56 euro per stuk, dat viel me toch wel tegen.
Dus nu op zoek naar een 2ehands of een imitatie pompje maar dat is nog niet zo makkelijk aangezien er meerdere modellen zijn en ik zie dat de pompjes ook nog verschil vertonen in wel of niet met koplampsproeiers terwijl mijn pompjes in de clio beide hetzelfde zijn.
Iemand die weet welke ik dan moet hebben. Of iemand die er nog 1 of 2 heeft liggen?
tutuur
Clubsponsor

Welkom hier vanuit Hoorn (Y)

komen toch steeds meer forummers bij uit N-H :D
ackten

Welkom kerel. Nog steeds jammer dat je niet bij de mijne bent wezen kijken.
martll

Bedankt.
Ja, zelf vind ik het ook nog steeds jammer, maar kon een goede inruil doen.
Adinsx

Die goede ruil was toch je motor als ik het goed begrepen heb?

Blijft wel behoorlijk k*t in ieder geval dat je er al flink wat kosten aan gehad hebt. Maar... het gaat helemaal goed komen, want dat RS-virus slaat toch een keer toe. ;)
Remon

Nette bak! Erg mooie kleur voor een RS (Y)

Wat betreft die ruitenspoeiers heb ik hetzelfde probleem gehad 3 weken terug voor de APK. Afgekeurd op niet werkende sproeierpomp. Het probleem zit hem in het onderste verdeelstukje van de pomp, daar waar de slangen op aangesloten zitten. Hierin zit een rubber busje wat na verloop van tijd uit gaat zetten, waardoor hij de boel verstopt. Je kunt dit deel van het pompje uit elkaar halen en een randje van het rubber afsnijden.

Ik was er op een zaterdagochtend mee bezig en toen was het opeens heel mooi weer (25 graden, 1e weekend oktober), dus toen heb ik toch maar besloten om snel naar de Renault dealer te vlammen en een pompje te kopen en de rest van de middag op het terras te zitten ;) Had geen zin in dat gekloot, maar het is zeker mogelijk en de goedkoopste oplossing!
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ha Collega ! :D

Welkom hier! Mooie RS is het toch, vroeg me al af van wie die RS was op de parkeerplaats van 't werk. :p
martll

Adinsx, ja klopt. Hehe het RS-virus. :worship:

Remon schreef:Nette bak! Erg mooie kleur voor een RS (Y)

Wat betreft die ruitenspoeiers heb ik hetzelfde probleem gehad 3 weken terug voor de APK. Afgekeurd op niet werkende sproeierpomp. Het probleem zit hem in het onderste verdeelstukje van de pomp, daar waar de slangen op aangesloten zitten. Hierin zit een rubber busje wat na verloop van tijd uit gaat zetten, waardoor hij de boel verstopt. Je kunt dit deel van het pompje uit elkaar halen en een randje van het rubber afsnijden.

Ik was er op een zaterdagochtend mee bezig en toen was het opeens heel mooi weer (25 graden, 1e weekend oktober), dus toen heb ik toch maar besloten om snel naar de Renault dealer te vlammen en een pompje te kopen en de rest van de middag op het terras te zitten ;) Had geen zin in dat gekloot, maar het is zeker mogelijk en de goedkoopste oplossing!
Bedankt voor je antwoord. Dat rubbertje heb ik er al even uit gehad. Maar jij zegt dus dat je dat rubbertje iets kleiner kan maken in lengte. Of bedoel je dat je dat rubbertje een kleinere diameter geeft? Ik neem aan het eerste?
Verder merk ik wel dat de ruitensproeiers een heel klein beetje spuiten na een tijdje.
Achter doet het wel, de koplampkap sproeiers niet.
Adinsx

martll schreef:Adinsx, ja klopt. Hehe het RS-virus. :worship:
Ik krijg Rik er maar niet aan, hij blijft maar in die 106'jes geloven... ;)
Remon

Van de diameter moet je wat afhalen, wel een heel gepriegel om dat netjes te doen, vandaar dat ik een nieuwe gekocht heb (0) Mijn spoeiers deden het bijvoorbeeld op de snelweg weer wel, maar op langzame snelheid niet... Nu spuit 'ie gelukkig weer als een malle :lol:
martll

Bedankt Remon. Komend weekend even mee aan de slag.

Adinsx, hehe ja Rik die is meer van de leeuwtjes he. :D
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Damn wat een nette RS.....ik reed op mijn 20 nog niet in zo'n dekke bak. :) (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
ackten

Adinsx schreef:Die goede ruil was toch je motor als ik het goed begrepen heb?

Blijft wel behoorlijk k*t in ieder geval dat je er al flink wat kosten aan gehad hebt. Maar... het gaat helemaal goed komen, want dat RS-virus slaat toch een keer toe. ;)
Dat is inderdaad kut dat hij al de nodige kosten heeft gehad? Of was dat nou voordat hij hem kocht. En wat voor kosten ging het om dan?
Adinsx

Van wat ik zo hier hoor heeft de vorige eigenaar de distributie gedaan vóór ze naar de Ring gingen. Onderweg daarheen is er wat mis gegaan.

Vervolgens heeft de auto nog meer problemen gehad als ik het goed heb, sinds dat de TS hem heeft.
martll

Distributie riem is nieuw idd (1500km terug), toen is ook de multiriem, spaninrichting, gereviseerde dynamo en nog een hele lijst onderhoud gepleegd.
Naar de Ring toe is toen de dynamo (die dus niet goed was gereviseerd) zwaarder gaan lopen en heeft de multiriem ook op zijn donder gehad. Afgesleept naar Nederland. Toen is de multiriem vervangen en is er een nieuwe dynamo opgekomen.

Dus je zou denken: al het onderhoud gehad en lekker probleemloos rijden.
Helaas was dat anders dan gehoopt, na 2 dagen al problemen. 2 keer op de snelweg stil gestaan door elektrische storing (motor stopte er gewoon mee). Opnieuw starten en alles deed het gewoon weer zoals het hoort. Daarna vaker startproblemen, toerenteller die raar doet, wijzertje van de kvstemperatuurmeter die blijft soms staan in onderste stand, klok wordt gereset etc. Auto weggebracht naar Renault dealer, hebben ze de massakabel vervangen en gezegd dat de auto weer helemaal goed was. 20 min later alweer een toerenteller die blijft staan op een bepaald toerental.
Weer naar garage gebracht en zeiden ze dat er echt niks mis mee is. (ze hebben ook maar 3km gereden met de auto). Dus ik was best boos en heb gezegd dat ik de auto wou ophalen en niet meer bij die garage terecht wou. Auto opgehaald en toen weer ongeveer 400km (1 weekend) probleemloos gereden. Elke keer als ik er in rij ben ik diep onder de indruk van het lekkere/snelle blok, het uiterlijk en het goede onderstel. Maar ondertussen ook bang dat er weer een storing komt.

Afgelopen zondagochtend toen ik wou rijden wou hij niet starten. Andere auto ervoor en startkabels naar de accu en startte in 1 keer zonder problemen.
Komend weekend dus eerst even de accu laten testen.
Maar denk niet dat dat de oorzaak is van al die vreemde elektronische storingen.

Als er iemand een idee zou hebben over deze verschijnselen zou ik het heel graag horen. Mijn dank zou zeer groot zijn.
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Nou de accu zou nog best eens al die rare storingen kunnen geven als deze een zeer hoge interne weerstand heeft of erger intern sluiting maakt.
Anything worth doing is worth doing right!.
Abel
Über-Spammer

rare storingen komen vaak van de accu!
Robke
Car: Lexus IS250

Meet ook even de laadspanning bij net gestarte motor, ik heb daar toevallig laatst ook mee gezeten....
martll

Robke schreef:Meet ook even de laadspanning bij net gestarte motor, ik heb daar toevallig laatst ook mee gezeten....
Met de laadspanning bedoel je dus de spanning die de dynamo levert aan de accu?
Robke
Car: Lexus IS250

Jep.
martll

Vanochtend even langs de Renault garage geweest. Nieuwe accu gehaald, een iets zwaardere 47Ah. Ook nog een nieuw ruitensproeierpompje in de Clio gezet.
Sproeit weer goed. :worship:
Remco_Rs
Contacteer:

Mooie clio rs zeg (Y) Eindelijk weer eens iemand uit Heerhugowaard erbij hahaha .

Sterker nog als ik had geweten dat jij het was in de werkplaats bij ons , dan had ik je wel even aangesproken . Die mooie/vieze Clio Rs in de werkplaats is namenlijk van mij :grin: .
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Mooie kleur. Blauw zie je niet vaak. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
martll

Bedankt Arco!
Remco_Rs schreef:Mooie clio rs zeg (Y) Eindelijk weer eens iemand uit Heerhugowaard erbij hahaha .

Sterker nog als ik had geweten dat jij het was in de werkplaats bij ons , dan had ik je wel even aangesproken . Die mooie/vieze Clio Rs in de werkplaats is namenlijk van mij :grin: .
Wat grappig, heb inderdaad even staan kwijlen bij je rs, pracht auto (toevallig te koop?) :worship:
Mijn vader vond hem ook erg mooi.
(Y)
Remco_Rs
Contacteer:

Bedankt voor je complimentje . Ben er dan ook erg zuinig op al zeg ik het zelf, En tja alles wat vervangen moet worden word ook vervangen. Heb natuurlijk het voorrecht om bij Renault te werken. Dus alles heb ik voor handen etc om hem 100% te houden. Sterker nog heb pas geleden nog m,n complete onderstel vervangen voor nieuw spul , Puur omdat ik vond dat ik wat miste kwa wegligging. Heb dan ook zo,n beetje alles vervangen van het onderstel wat je maar kan vervangen

van schokdempers/topmount/draagarmen/fuseekogels/stab rubbers etc :grin: .

Tja of hij te koop is? laat ik het zo zeggen, Megane RS komt wel al vaker in mijn gedachten langs dus wie weet :D
martll

Had al zo'n vermoeden dat die auto van iemand van Frans Stokman was. Heb de Clio er al vaker zien staan. Echt goed onderhouden Clio's zijn toch wel erg schaars. Ik zie de advertentie zelf wel verschijnen zodra je besluit hem te verkopen.
Adinsx

Hoorde in de wandelgangen dat hij weer te koop staat?
martll

De wandelgangen van AMT zeker. :D

Ja staat te koop, maar gaat niet voor niks weg. Heb er een beetje genoeg van. Zit al bijna voor 1000euro in om de auto helemaal in orde te maken en heb er amper mee gereden. Als ik met de auto naar werk/kamer ga rij ik 800-1000km per week. Maar ben stiekem toch wel verliefd geworden op de RSjes dus wil wel iets met minder km's als weekend auto.
Of als de markt voor Clio rs'en nog meer instort hou ik hem gewoon en rij ik er lekker plezierkm's mee.

Update van de Clio:
Nieuwe achterveer, nieuwe aandrijfashoes, verse olie en weer APK.
Adinsx

Die wandelgangen ja :lol:
mooi k*t dat je zo bezig blijft met de auto...
Plaats reactie