Jullie mening mbt aanschaf GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Darkangelnl
Contacteer:

Beste Renautl Tuninng Leden,

Hierbij heb ik even jullie Expertise's nodig of het allemaal wel kan.
Mijn vraag luid:

Kan ik een Renault 5 GTT als dagelijks vervoer gebruiken ?.
Ik heb heb geen garage, en een 2e auto zie ik niet helemaal zitten.
Persoonlijk vind ik ook, als ik een auto heb moet ik er mee kunnnen rijden.

Nu jullie mening:
Wat zijn de voor en nadelen als ik dit zou WILLEN doen ?.
Ik respecteer ieder zijn mening, maar hou het wel netjes.

M.v.g Darki. :grin:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Vraag 1 : kan je zelf sleutelen?
Vraag 2 : ben je afhankelijk van de auto ...ivm je werk ?
Vraag 3 : wat is je budget ?
Enz

Je kan met een gtt gewoon goed dagelijks rijden.
Zeker als je uit een twingo komt....kom je uit een nieuwe auto dan zal t tegen vallen.
Het is gewoon gedateerde auto.

Het probleem met de meeste gtt's is achterstallig onderhoud en roest.
Dus of je koopt een goede en weet dat er toch nog dingen gedaan moeten worden of je koopt er 1 waar je zeker van weet dat ernog zat moet gebeuren....

Maar een gtt rijd voor dagelijks niets anders dan een andere auto van die leeftijd en categorie.
Geert
Contacteer:

De kunst is denk ik om een goed exemplaar te kopen, je zal hier voor flink in de buidel moeten tasten. Achterstallig onderhoud kan deze auto's aardig onbetrouwbaar maken.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Je kan een Turbootje zeker als dagelijkse auto rijden! Ik zou het zelf niet meer willen, maar daar moet iedereen zelf over oordelen. (Y)

Wat hierboven ook al gezegd is, wat is je budget?! Koop je een fris exemplaar met niet al teveel roest en jij geeft hem de liefde die hij vraagt, dan moet het vast en zeker goed komen.

Belangrijke puntjes:
- hoeveel km rij je per jaar
- budget (een dure staat niet garant voor zorgeloos rijden)
- kan iemand je helpen bij onderhoud (garage kan prijzig zijn)
- lees nogmaals het aankoopadvies & Register

Het zal vast eens tegenzitten, maar de lol én de aandacht die het 5je je gaan geven maken vééél goed. (L)

Ik zeg doen. :D :D :D :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou het niet doen... ;)

Als je er zeker van bent dat je de technische kennis en de financien hebt om 'm rijdend en goed te houden, dan kun je het overwegen. Maar als je 'm buiten moet zetten, dan is het bijna een vereiste dat je 'm echt dagelijks gaat rijden. En dan niet een stukje van niks, maar echt effe warm. Hiermee blijft de auto redelijk droog en daarmee roestvrijarm. Als je 'm een winter buiten laat staan, zonder er veel mee te rijden, dan zie je zo'n auto gewoon met de dag slechter worden. Mijns inziens zou dat zonde zijn.

Zoals er al meerdere gezegd hebben hier: Koop óf een goede en betaal de hoofdprijs, of ben bereid de auto (goed!) op te knappen. Dat laatste is nog duurder... :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Tja het is een auto die totaal niet verzinkt is, dus met pekel rijden is funest, wij hebben het 1 winter gedaan om hem af en toe te pakken, je wilt niet weten hoe hard de roestduivel dan toeslaat n hoeveel werk je er weer aan hebt om hem netjes te houden..
Als je hem niet binnen kan stallen en niet de aandacht kan geven die een onverzinkte auto nodig heeft zou ik het niet doen.

Wil je toch perse een 5je voor dagelijks gebruik kan je beter een gte of gtx nemen, zijn qua motoren en overige techniek om het blok heen betrouwbaarder naar mijn mening.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer

veel hier hebben het al gedaan volgens mij en waar onder ik. Je kunt best in een gt dagelijks rijden en als je handig bent, hoeft het niets duurder te zijn dan een standaard auto.

je moet natuurlijk de auto standaard houden en niet willen gaan tunen, dan is zo'n auto dan opeens minder geschikt voor dagelijks gebruik. Onvoorziene kosten krijg je dan vaak. Niet dat de auto onbetrouwbaar is, maar de meeste pech komt door leer momentjes ;-)

koop een, kijk goed voor de koop naar de bodem, en de wielkasten achter. bumperophangingen ect
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Darkangelnl schreef:Ik heb heb geen garage, en een 2e auto zie ik niet helemaal zitten.
Persoonlijk vind ik ook, als ik een auto heb moet ik er mee kunnnen rijden.
Je ziet een tweede auto niet helemaal zitten, maar in het geval van een Turbootje zou ik dit zeker overwegen.

Hoe is je gezins-situatie?!

Ben erg benieuwd naar je reactie op bovenstaande posts! (Y)
Darkangelnl
Contacteer:

WOW bedankt mensen voor de reacties.
Ik krijg nu een heel ander beeld van de Renault 5GTT hihi. (Positief :p )

Ook heb ik inderdaad even verder gekeken naar:
- Projecten
- Leden die al langer een 5GTT hebben
- aankoopadvies & Register gelezen

Hierbij wat antwoorden op jullie vragen:
Vraag 1 : kan je zelf sleutelen? * Nee
Vraag 2 : ben je afhankelijk van de auto ...ivm je werk ? * Ja
Vraag 3 : wat is je budget ? * Tis een indicatie / toekomst plan. Dus ja daar kan ik nu nog niet heel veel over kwijt.

- hoeveel km rij je per jaar * Ongeveer 20.000 a 25.000
- kan iemand je helpen bij onderhoud (garage kan prijzig zijn) * Nee

Hoe is je gezins-situatie?! * Alleen vrijgezel (Dat zal ik ook wel blijven :P )

Oke, wat ik eigenlijk voor ogen had, is om het een keer te ervaren om in een kleine wat snellere auto te hebben.
Een Turbotje is leuk, maar weet dat er veel al onderhoud aanwezig is. Echter een goede Turbo zal langer mee gaan.
Ik hou van kleine wagens en wil er nog zo lang genoeg in blijven rijden. Mijn Twingo vind ik echt heel gaaf en leuk
en ik knutsel er graag in/bij. Pers hou ik meer van Optiche dan van Motor tuning, puur omdat ik dat gewoon niet kan, en heb
er geen ervaring in. Ik zou het ook zonde vinden, als ik een andere wage zou kopen, deze onder een zijl zal liggen en er
niet tot weinig zal gaan rijden.
Ik woon op zich in een goede buurt maar ja je weet maar nooit.

Ooit wil ik mijn droomwage kopen, maar voordat ik die auto gekocht heb wil ik toch een kleine snellere auto ervaren.
Ik rij over het algemeen wel rustig, maar tuurlijk wil ook ik wel eens het gas in trappen.....

Dus ja ..... misschien heeeeel misschien je weet maar nooit. De "5" heeft toch wel mijn aandacht getrokken ;)
Abel
Über-Spammer

kijken, en dan niet denken kopen en klaar.

als je een koopt heb je vast nog extra kosten om de auto in de staat te zien die je zelf wilt. beste is goed kijken bij de auto's die aangeboden worden.
Niet denken als een GT duur is dat hij dan ook beter is dan een die goedkoper is.

Er staat trouwens ook een leuke gtx tekoop op MP.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Mijn advies; niet doen.

Geen sleutelervaring, geen ruimte om te sleutelen en afhankelijk van je auto voor je werk. Geen goede basis om aan een GT Turbo te beginnen als ik het eerlijk zeg.
Ik zou lekker bij de Twingo blijven, prima auto om optisch aan te passen en je bent er al aardig ver mee (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jacques

Ook mijn advies: Niet doen. We kennen elkaar. Een kleine snelle auto OK, maar dan iets meer van deze tijd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Naar aanleiding van je laatste post zeg ook ik dat je beter met je Twingo verder kunt gaan. (Y)

Ik vrees dat het anders een hoop geld gaat kosten, het "project" strandt en op marktplaats komt te staan... (U)

Hebben we op dit forum helaas al veels te vaak zien gebeuren. :-(
Tom
Moderator
Car: MB

Probleem is niet zo zeer de GTT, maar meer het overige aanbod aan auto's vandaag de dag. We zijn gewoon verwend en de tijd heeft niet stil gestaan. Een GTT was toen hij nieuw was een prima auto voor alle dag. Een harde in nette staat verkerende motorisch goede en originele GTT is dat nog steeds! Maar helaas zijn die er niet veel meer. En degenen die er zijn is al zoveel geld ingestoken dat er nooit meer mee gereden wordt (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Even serieus Tom. Hoe goed die ook is, ik moet er persoonlijk niet (meer) aan denken...
Tom
Moderator

Dat is idd wat ik zeg. Die auto is niets veranderd. Wij en de auto's om ons heen wel. Je wordt tegenwoordig voorbij getrokken door de eerste de beste eco diesel en dan mis je ook nog eens alle luxe van vandaag de dag.

Ik zeg ook niet dat ik het aan zou raden. Ik zou het persoonlijk ook niet doen.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Geniet gewoon van de vele filmpjes die op internet staan!

http://www.youtube.com/user/Acegtturbo/ ... y=gt+turbo

En rij tzt eens met iemand mee. (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Darkangelnl
Contacteer:

Beste Leden,

Zo deze week alle posts gelezen, en ik had al stiekem een flauw vermoeden.
Het is me wel duidelijk, als men geen kennis heeft en er geen 2e auto in bezit kan nemen het gewoon niet te doen is.
Qua onderhoud, verjaring en stalling zal het me veel geld gaan kosten om in een auto te rijden die ik elke dag zal
gaan gebruiken.

Ik zal er moet wel een keertje met iemand mee rijden, en zal daarom ook geduldig afwachten tot het weer wat beter weer is

Iedereen bedankt voor de op en aanmerkingen (Y). Al mogen jullie natuurlijk dat nog steeds doen :beer:
Overigens heb ik wat meer hobbys:
* Computer-gaming wow, beetje gitaar spelen, en mijn sport.

M.v.g Darki.
Abel
Über-Spammer

Darkangel, had jij niet zo'n witte of blauwe gepimpte twingo? (~)

waarom idd als je een snellere auto wilt, een clio rs? die hebben een goede reputatie. Maar ook daar geld goed kijken naar wat je koopt. Op onderhoud word vaak bezuinigd door mensen die even een snelle auto willen bezitten. En running kosts voor een sportief model zijn altijd hoger dan een niet sportieve auto.
coupe16v
Contacteer:

Clio 2Rs ph1 geen optie?
Snel, geen roest, zuinig en vrij weinig onderhoud. Kwa prijs maakt het ook niet zo veel.
Darkangelnl
Contacteer:

@ Abel ja klopt :) En de kans is groot dat ik deze nog wel voorlopig hou.
Ik ken de auto steeds door en door en toch is het wel me meissie op 4 wielen geworden :P

@ Coupe16V Ik was specifiek informatie aan het winnen voor een GTT :)

M.v.g Darki.
m1n1 (Jasper)
Car: R5 GT Turbo PH1
Contacteer:

Als je volgend jaar nou eens mee gaat naar het Ring- of Ardennenweekend mag je wel een rondje mee met me over de ring in de 5 :P
Chris
Erelid - Moderator - RvT

coupe16v schreef:Clio 2Rs ph1 geen optie?
Snel, geen roest, zuinig en vrij weinig onderhoud. Kwa prijs maakt het ook niet zo veel.
Je bedoelt vééél minder roest. Controleer altijd de binnenzijde van de motorkap & achterklep... (I)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou persoonlijk eens kijken naar een Twingo RS... :) Klein, rap, erg 'dik' door de wielkastverbreders. Tikkie verlagen en plezier maken! :D Die motoren zijn erg sterk, heb ik begrepen. En ook roest-technisch schijnen het goede auto's te zijn.
Jonh
Car: Twingo RS Gordini,R8

Helemaal mee eens. Darki aan de Twingo RS. :ja:
Darkangelnl
Contacteer:

nauw, sorry ik moet jullie dan toch teleurstellen.... ik vind de Twingo RS echt niet leuk :P.
De looks vind ik echt niks,... sorry :(

Maar..... qua prestaties mag deze er wel wezen. Ik heb met John een keertje mee gereden, wow wat en power inderdaad.

M.v.g Darki.
Tom
Moderator

Twingo rs rijd toch voor geen meter. Vond dat maar tegenvallen.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Wat viel er tegen dan Tom? Het enige wat mist is wellicht wat vermogen maar de bochtsnelheden compenseren dat ruimschoots.
Tom
Moderator

Ik vind er veel te weinig koppel inzitten onderin. Maar dat geldt eigenlijk voor de clio ook wel een beetje.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Ja oké, je moet hem wel op toeren houden, in vergelijking met een GTT of een williams valt dat zeker op.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Het vermogen/koppel is wat mij betreft ook het enige dat mankeert aan een Twingo RS. Wel met cuponderstel graag.
Nouja, en die hoge zit mag flink naar beneden. Verder echt wel een de best sturende kleine vlotte waggeltjes.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
maartenlientje

Adinsx schreef:Het vermogen/koppel is wat mij betreft ook het enige dat mankeert aan een Twingo RS. Wel met cuponderstel graag.
Nouja, en die hoge zit mag flink naar beneden. Verder echt wel een de best sturende kleine vlotte waggeltjes.
Ik zal Rik eens vragen of het wat is... :beer:
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Haha, die heeft het 1.5 Dci torretje. Na chipje is die wel goed aan te pakken volgens mij (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
martll

Adinsx schreef:Het vermogen/koppel is wat mij betreft ook het enige dat mankeert aan een Twingo RS. Wel met cuponderstel graag.
De stoel is te verstellen hoor+de bussen kunnen eronder uit.
Maar zit net als Clio RS'en inderdaad alsnog te hoog.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Adinsx schreef:Haha, die heeft het 1.5 Dci torretje. Na chipje is die wel goed aan te pakken volgens mij (0)
Vind mn eigen dieseltje toch ook niet echt heel zwaar tegenvallen. Was aangenaam verrast toen ik voor de 1e keer in een twingo diesel reed. :D
Plaats reactie