
Niels Clio III RS Luxe --Verkocht--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dat klopt helemaal Tom...NOTTom schreef:Jochem is meer van de 449
Zeker qua blauw..

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Afgelopen zaterdag was ik met de 4cv onderweg naar een meeting in schijndel.
Halverwege op de snelweg begon de motor flink herrie te maken.. Kapot dus..
Dus m'n zwager gebeld en naar huis gesleept. Volgende dag de carterpan los gehaald en jawel 1 drijfstanglager eruit gelopen.
Het lager was compleet weg geslagen, maar de krukas heeft nagenoeg geen zichtbare schade opgelopen. Alleen zit er 1,4mm verschil tussen de 2e en 3e kruktap. Daar hebben ze dus al ooit flink liggen beunen..
Nu dus een setje drijfstang lagers besteld. Gelukkig is maar 1 lager erg slecht dus nu uit nood maar 1 lager vervangen, de andere lagers is teveel afgedraaid zowel uit de drijfstang als de krukas. Daar is niks van aan te komen
Dus nu hopelijk dit weekend weer rijden, en dan opzoek naar een "nieuwe" motor en die meteen compleet reviseren....
Halverwege op de snelweg begon de motor flink herrie te maken.. Kapot dus..


Het lager was compleet weg geslagen, maar de krukas heeft nagenoeg geen zichtbare schade opgelopen. Alleen zit er 1,4mm verschil tussen de 2e en 3e kruktap. Daar hebben ze dus al ooit flink liggen beunen..

Nu dus een setje drijfstang lagers besteld. Gelukkig is maar 1 lager erg slecht dus nu uit nood maar 1 lager vervangen, de andere lagers is teveel afgedraaid zowel uit de drijfstang als de krukas. Daar is niks van aan te komen

Dus nu hopelijk dit weekend weer rijden, en dan opzoek naar een "nieuwe" motor en die meteen compleet reviseren....
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Nee, dat valt helaas niet mee. Dus of iets anders, of veel geluk hebben
gelijk upgraden naar meer pk`s.
je hebt nu een geldige reden
je hebt nu een geldige reden

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Gewoon een alpine blok erin, is eerder gedaan. Je moet onder andere de waterpomp verplaatsen naar de andere kant v/d kop en de stroomrichting veranderen in de kop (gelijk aan 5 Turbo). Kun je gelijk de alpine bak meenemen 

-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
In Bergsehoek zit een club winkel van ...... (even de naam vergeten) die kan er vast aankomen.
Eigenaar heeft ook een gerestaureerde 4cv.
Zodra ik het weet stuur ik een pm.
Eigenaar heeft ook een gerestaureerde 4cv.
Zodra ik het weet stuur ik een pm.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
clubwinkel van de CAR. Moet je wel lid zijn of worden om daar spullen te kunnen halen.Cleaned_Clio_16v schreef:In Bergsehoek zit een club winkel van ...... (even de naam vergeten) die kan er vast aankomen.
Eigenaar heeft ook een gerestaureerde 4cv.
Zodra ik het weet stuur ik een pm.
en wat betreft het 850 cc blokje van een renault 4, dit zou niet passen volgens degene die onze 4cv heeft gekocht. een r4 blok zou de verkeerde kant op draaien is mij verteld.
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
http://www.renaultklassiek.nl/Gerald schreef:clubwinkel van de CAR. Moet je wel lid zijn of worden om daar spullen te kunnen halen.Cleaned_Clio_16v schreef:In Bergsehoek zit een club winkel van ...... (even de naam vergeten) die kan er vast aankomen.
Eigenaar heeft ook een gerestaureerde 4cv.
Zodra ik het weet stuur ik een pm.
en wat betreft het 850 cc blokje van een renault 4, dit zou niet passen volgens degene die onze 4cv heeft gekocht. een r4 blok zou de verkeerde kant op draaien is mij verteld.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Tnx voor de hulp!
Van dat magazijn moet je idd lid van de club zijn.
Ik heb mijn 4cv toen ook gekocht van de magazijn eigenaar.
Heb helaas niet zon goeie ervaring met hun na aankoop. Vandaar geen lid daar. Heb Renkens uit Landgraaf gemaild, hun hebben alles altijd op voorraad, maar helaas deze keer geen lagers
ik moet zsm wat geregeld hebben, we zijn oa uitgenodigd het weekend van 30 t/m 01 sept op feel the fifties in Venlo om binnen te staan. Dus dan moet ie eigenlijk rijden!
Morgen nog naar een adresje bellen. Hopelijk kunnen hun me helpen.
Van dat magazijn moet je idd lid van de club zijn.
Ik heb mijn 4cv toen ook gekocht van de magazijn eigenaar.
Heb helaas niet zon goeie ervaring met hun na aankoop. Vandaar geen lid daar. Heb Renkens uit Landgraaf gemaild, hun hebben alles altijd op voorraad, maar helaas deze keer geen lagers

Morgen nog naar een adresje bellen. Hopelijk kunnen hun me helpen.

Even heen en terug met torretje in de kofferbak 
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=12_s
Wel even ombouwen omdat de boel andersom zit.

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=12_s
Wel even ombouwen omdat de boel andersom zit.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ondertussen met heel veel geluk een Dauphine Gordini motor gevonden!
Het is een 850cc ipv 750, met een Gordini kop. Goed voor (bijna) 40 hele pk's!
De motor stond al een hele tijd stil, zat nog wel los maar daar is het mee gezegd. Heel veel kool op de zuigers, dikke krassen in de cilinders enz. Dus een complete revisie.
De krukas ligt bij de revisieboer om hem af te laten draaien maar de eerste overmaat. En afgelopen weekend nieuwe zuigers met cilinderbussen, oliepomp en lagers gehaald. Genoeg te doen dus!
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 065c3e.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 3102a9.jpg[/img]
Onderblok gespoten:
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 883dbe.jpg[/img]
De 4cv is ondertussen ook nog voorzien van een paar pinstripes
helemaal uit de losse pols gestriped met een penseeltje
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... f367ae.jpg[/img]
En die Clio heeft ook een paar kleine veranderingen. Wegens garantie werkzaamheden heeft ie een weekje bij de spuiter gestaan.
Dit omdat er wat putjes wat op roest leek op de achterklep zat. Dit is netjes opgelost en ik heb een hele nieuwe achterklep gekregen. Gelukkig is dat weer helemaal netjes.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... d6b8b0.jpg[/img]
Remklauwen rood:
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... c7567a.jpg[/img]
Het is een 850cc ipv 750, met een Gordini kop. Goed voor (bijna) 40 hele pk's!

De motor stond al een hele tijd stil, zat nog wel los maar daar is het mee gezegd. Heel veel kool op de zuigers, dikke krassen in de cilinders enz. Dus een complete revisie.
De krukas ligt bij de revisieboer om hem af te laten draaien maar de eerste overmaat. En afgelopen weekend nieuwe zuigers met cilinderbussen, oliepomp en lagers gehaald. Genoeg te doen dus!
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 065c3e.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 3102a9.jpg[/img]
Onderblok gespoten:
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 883dbe.jpg[/img]
De 4cv is ondertussen ook nog voorzien van een paar pinstripes


[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... f367ae.jpg[/img]
En die Clio heeft ook een paar kleine veranderingen. Wegens garantie werkzaamheden heeft ie een weekje bij de spuiter gestaan.
Dit omdat er wat putjes wat op roest leek op de achterklep zat. Dit is netjes opgelost en ik heb een hele nieuwe achterklep gekregen. Gelukkig is dat weer helemaal netjes.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... d6b8b0.jpg[/img]
Remklauwen rood:
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... c7567a.jpg[/img]
Vet, laat je het cylinderkoppie ook nog even flowen, paar grotere carbjes erop en een spagetti moet ook wel makkelijk te vogelen zijn voor zo'n ding, dan moet je het vermogen toch wel naar een helsbrekende 60pk kunnen krijgen? 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat lijkt me wat optimistisch Steven, 50% extra t.ov. origineel gordini? Gordini stond bekend als de pk tovenaar 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het zal niet onmogelijk zijn nee, maar denk dat er toch wel aardig moeite in gaat zitten, vooral als het ook betrouwbaar moet 

-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
ge bent er mar druk mi 

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Weer een stapje verder:
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... eed4f5.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 6fa280.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 3240c2.jpg[/img]
En nog zomaar wat foto's van de Clio die ik erg goed gelukt vond:
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... afa8ff.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 387149.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... aabfa9.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... eed4f5.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 6fa280.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 3240c2.jpg[/img]
En nog zomaar wat foto's van de Clio die ik erg goed gelukt vond:
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... afa8ff.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 387149.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... aabfa9.jpg[/img]
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Tnx Tom!
Foto locatie moet jou bekend voor komen!
Op het station den Bosch en Heijmans
Foto locatie moet jou bekend voor komen!
Op het station den Bosch en Heijmans

loopt hij al? 

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Gisteren de Clio voorzien van wat nieuws..
-Nieuwe distributieriem met waterpomp
-Nieuwe fuseekogel rechts onder
-H&R 30/40 verlagingsveren
Het vervangen van de fuseekogel viel me echt 100% mee. Renault schrijft voor dat dan de hele naaf vervangen zou moeten worden van €307.
Nu dus de losse kogel vervangen à €64
even de naaf warm stoken en de oude kogel viel er zo uit. Daarna meteen de nieuwe ijskoude kogel erin en klaar
Ik had vorige week dinsdag een verlagingsset besteld via eBay. En ik had het geluk dat deze toevallig vrijdag binnen was! Omdat ik toch alles al los had liggen meteen aan de slag gegaan. Met dit als resultaat:
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... c514c5.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 91fe2a.jpg[/img]
Maandag nog even aan de 4cv werken. De carterpan pakking dicht niet helemaal goed af en de carburateur moet nog afgesteld worden. Als dat gebeurd is staan we volgend weekend binnen in Rosmalen bij Autotron oldtimerbeurs/motorama jalopy's hotrodshow
-Nieuwe distributieriem met waterpomp
-Nieuwe fuseekogel rechts onder
-H&R 30/40 verlagingsveren
Het vervangen van de fuseekogel viel me echt 100% mee. Renault schrijft voor dat dan de hele naaf vervangen zou moeten worden van €307.
Nu dus de losse kogel vervangen à €64


Ik had vorige week dinsdag een verlagingsset besteld via eBay. En ik had het geluk dat deze toevallig vrijdag binnen was! Omdat ik toch alles al los had liggen meteen aan de slag gegaan. Met dit als resultaat:
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... c514c5.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 91fe2a.jpg[/img]
Maandag nog even aan de 4cv werken. De carterpan pakking dicht niet helemaal goed af en de carburateur moet nog afgesteld worden. Als dat gebeurd is staan we volgend weekend binnen in Rosmalen bij Autotron oldtimerbeurs/motorama jalopy's hotrodshow

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Lekker dikk zo hoor 

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Dat heb je goed gezien! Heb idd nieuwe eindstukjes laten maken 
Ik vind het ook echt een hele verbetering. Staat echt lekker breed nu!
En een spacertje komt er nog wel een keer op Wouter, maar eerst hier maar weer aan gewend raken
Hier nog 2 foto's van de "nieuwe" motor
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 992ab6.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 70f029.jpg[/img]

Ik vind het ook echt een hele verbetering. Staat echt lekker breed nu!
En een spacertje komt er nog wel een keer op Wouter, maar eerst hier maar weer aan gewend raken

Hier nog 2 foto's van de "nieuwe" motor

[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 992ab6.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 70f029.jpg[/img]

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Er zat een kurken pakking tussen. Nu die rotzooi er tussenuit gehaald, flink in de kit gezet en nu is ie eindelijk droog.
Verder de carb vandaag nog afgesteld. Alleen houd hij nog flink in... Stationair loopt ie super, Co op 2,7 gezet. Maar hij rijd alleen goed met de choke erop. Misschien van de week de carb maar eens open schroeven en kijken of de sproeier niet half dicht zit
Verder de carb vandaag nog afgesteld. Alleen houd hij nog flink in... Stationair loopt ie super, Co op 2,7 gezet. Maar hij rijd alleen goed met de choke erop. Misschien van de week de carb maar eens open schroeven en kijken of de sproeier niet half dicht zit

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Het blijft een fantastische wagen die 4CV, hopelijk krijg je hem snel weer goed aan de loop. Dit blok heeft toch ook wat meer vermogen dan wat hij eerst had?